een veulen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

een veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 23:57

ik wil erg graag een veulen van mijn paard.... heb ook al een hengst op het oog!! Painted Black.....
ik ben er alleen nog over na aan het denken omdat ik ook graag wedstrijden wil rijden etc.... hoe lang rijden jullie je merrie door.... en hoe snel hebben jullie de wedstrijden weer opgepakt???

p.s ik heb voor Painted Black gekozen omdat ik het een mooi, sprekend paard vind die naar mijn idee goed bij mijn merrie past...... haar draf is niet geweldig en ik heb die van Painted Black gezien.. nou als het veulen half zo goed zou gaan draven ben ik het gelukkigste meisje op deze aarde......... hahahaha
ff een foto van mijn merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:57

je kan in feite door blijven rijden tot de laatste week, alleen dan zou ik wel wat rustiger aan doen.
ze word waarschijnlijk ook wel wat slomer.
ik heb ergens gehoord dat het zelfs makkelijker is voor de merrie om conditie te hebben, dan gaat de bevalling makkelijker.
Ik zou zelf wedstrijden oppakken zodra het veulen goed zonder de moeder kan, en dat kan weleens een tijdje duren...

igg veel succes ermee!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:47



Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:24

Ik reed mijn merrie tot het einde door. Ze werd gelukkig nooit zo dik en had er weinig last van. Toen ze de eerste keer een veulen kreeg reed ik M1 met haar. Tot aan het einde haalde ze winstpunten.
Ik zat er ook altijd heel snel weer op, met een week, met anderhalve maand reed ik weer wedstrijden. Laat weg gaan en direkt na de proef weer naar huis. Ik heb nooit problemen gehad. Ze heeft totaal drie keer een veulen gehad.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:46

alvast bedankt voor jullie reacties xxx

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:54

Het is zeker goed om je merrie zo lang mogelijk door te rijden. Niet op super hoog nivo natuurlijk, maar lekker soepel in de spieren houden is erg goed. Ik heb zelf een fokmerrie, waar ik erg weinig meer op rij, maar mn dierenarts vraagt altijd, als ze drachtig is (dit jaar niet):
Rij je nog op haar? Of anders moet ze dagelijks lekker naar buiten kunnen, dus geen hele dagen op stal zetten, dat is niet goed voor haar spieren en zal dus haar bevalling zwaarder worden!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:54

Mijn merrie had er met drie maanden echt helemaal genoeg van...Die werd loeichagrijnig en heel nijdig op het been.
Op concours met een veulen thuis vind ik niet echt prettig, maar met sommige merries gaat dat wel prima. Ik vind het teveel gestress...

En realiseer je goed wat de kosten zijn en de risico's. Is de box op je nieuwe stal groot genoeg om te bevallen, kunnen moeder en kind veilig naar buiten etc?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:01

Als dit werkelijk een Cor dela Bruyere x Ladykiller is (wat ik overigens moeilijk kan geloven), dan is het dood- maar dan ook dood-zonde om er Painted Black op te zetten...

Ben trouwens wel heel benieuwd waar je de keuze PB op gebaseerd hebt? Het kleurtje? Nee toch Verdrietig
Als het een CdlB x Ladykiller is, zijn er heel veel spannendere keuzes te maken met de merrie....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:09

Dees schreef:
Als dit werkelijk een Cor dela Bruyere x Ladykiller is (wat ik overigens moeilijk kan geloven), dan is het dood- maar dan ook dood-zonde om er Painted Black op te zetten...

Ben trouwens wel heel benieuwd waar je de keuze PB op gebaseerd hebt? Het kleurtje? Nee toch Verdrietig
Als het een CdlB x Ladykiller is, zijn er heel veel spannendere keuzes te maken met de merrie....



Omdat ze vind dat PB ruig draaft Knipoog

Tja het zou mijn keuze ook niet zijn maar ja...........jouw paard he Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac en 175 bezoekers