Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:nee....die moet echt met enorme vaart er op ingereden zijn...misschien verblind door de zon?
Dan zie je ook niet veel meer...
Wat een vreselijk ongeluk,ik moet er niet aan denken.
Arm paard arme amazone....
peggy2 schreef:Ik ben van geboorte van Oud-Turnhout en ik ken het gebied zeer goed. Het is vlak bij een natuurgrbied waar alleen ruiters en wandelaars mogen komen. Het zijn voornamelijk zandwegen en er mogen normaal geen brommers of andere motoren voertuigen komen. Maar ja, er wordt wel stiekem gecrossed met hoge snelheid want zo'n zandwegen zijn natuurlijk wel de max voor quadrijders. En ja, die ruiters moeten maar uit de weg gaan met hun "knollen". Ik heb het al zelf meegemaakt. Ze geven je zelfs nog geen kans om opzij te gaan;gaan kort achter je paard aan rijden en geven nog eens extra gas! Ook de mannen met motoren doen dit vaak. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn ,maar de meeste wel.
Citaat:Het is vlak bij een natuurgrbied waar alleen ruiters en wandelaars mogen komen. Het zijn voornamelijk zandwegen en er mogen normaal geen brommers of andere motoren voertuigen komen.
Sharon89 schreef:Nou sorry hoor, maar als de ruiter al aan de kant is gaan lopen met haar paard, is die er gewoon op af gereden, kom op zeg!
In paniek omdat ie 2 paarden zag, stuur er dan tussen door etc...
Ik kan er niet over uit...
Simon75 schreef:Dag paardenliefhebbers,
Ik heb me hier geregistreerd, omdat ik gisteren toevallig passeerde op de plaats van het ongeval en toch graag een paar onduidelijkheden wil toelichten.
Ongeval gebeurde op een onverharde weg, maar niet op een speciaal ruiterpad.
Het gebeurde in een lange flauwe bocht, die door de bomen langs beide kanten niet te overzien was.
Ruiters waren met twee en waren elk naar een kant van de weg aan het uitwijken, aldus de amazone.
Quadrijder is, toen hij de ruiters zag, in paniek totaal verstijfd en zonder remmen op het dier ingereden. Man was enorm aangeslagen en vond het verschrikkelijk welk leed hij had aangericht. Het gaat dus wel degelijk om een ongeluk, wat de quadrijder niet onschuldig maakt natuurlijk.
Veel sterkte aan de amazone en de eigenaar van het paard,
Simon Janssens
rowo schreef:Sharon89 schreef:Nou sorry hoor, maar als de ruiter al aan de kant is gaan lopen met haar paard, is die er gewoon op af gereden, kom op zeg!
In paniek omdat ie 2 paarden zag, stuur er dan tussen door etc...
Ik kan er niet over uit...
Neem van mij aan... ik spreek uit ervaring dat je niet weet wat je doet op moment dat het fout gaat. Of het nou om een paard gaat, of om mensen. Ik vind dat de schuld wel erg makkelijk bij de bestuurder in de schoenen wordt geschoven.