Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:49

Oh men, wat erg. Ben je lekker aan het rijden en het volgende moment is je paard zo zwaar gewond dat het afgemaakt moet worden. Zou ze ooit nog relaxt buiten durven rijden? Brrrrrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:53

geerke schreef:
nee....die moet echt met enorme vaart er op ingereden zijn...misschien verblind door de zon?
Dan zie je ook niet veel meer...

Wat een vreselijk ongeluk,ik moet er niet aan denken.
Arm paard arme amazone....

Dat is het vervelende van dit weer, die laag staande zon en hier en daar ligt ijs op de weg/sloten (hier wel namelijk) waardoor je zo makkelijk plotseling verblind wordt.

Zolang niemand weet wat er gebeurt is denk ik niet dat iemand hier kan veroordelen.
Het gebeurt vaak dat grapjassen vlak achter de benen van een paard gaan rijden. Gewoon voor de lol en dan flink gas geven met de koppeling in. Maar niemand weet of dat in dit geval ook gebeurt is. Mag hopen van niet.

Sterkte voor alle betrokkenen. :(:)

MamboBeach

Re: Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:17

Zo, dat is een naar ongeluk!
Amazone is er nog goed van afgekomen als ik het zo lees...

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:28

Maakt het uit hoe het gebeurd is?

Ik zou alleen maar ontroostbaar zijn door het feit dat ik mijn paard daar ter plekke zie lijden en moet zien hoe hij afgemaakt wordt.
Voor mij zou de wereld instorten...

Heel veel sterkte voor de amazone. :(:)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:31

ik zou wel willen weten hoe het precies kon zijn gebeurd.. die quadrijder zal het heus niet opzettelijk hebben gedaan, maar toch. het kan ook zijn dat die gast alle controle kwijt was. t zijn nare slingerdingen, die quads. genoeg ongelukken met die krengen gezien.

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:38

Heel veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen!

Wij wonen niet al te ver bij Oud Turnhout vandaan. De paden hier zijn super om uit te rijden maar ook open voor auto's en ander verkeer. In het weekend wordt hier veel gecrossed met motoren en quads, 95% is zeer netjes en gaat langzamer rijden aan de kant staan en zet zelfs zijn moter af. Er zijn helaas ook echt gestoorde rijders die met zeer hoge snelheid en extreem veel lawaai zichzelf moeten bewijzen...

duncie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:01

Jeetje, wat triest....

Vraag me af hoe het gebeurt kan zien. Een paard zie je toch niet zo snel over het hoofd!

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:21

Echt heel erg !! |( Hoe kan zoiets gebeuren?? -:(- Sterkt voor de eigenaresse !!

peggy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:31

Ik ben van geboorte van Oud-Turnhout en ik ken het gebied zeer goed. Het is vlak bij een natuurgrbied waar alleen ruiters en wandelaars mogen komen. Het zijn voornamelijk zandwegen en er mogen normaal geen brommers of andere motoren voertuigen komen. Maar ja, er wordt wel stiekem gecrossed met hoge snelheid want zo'n zandwegen zijn natuurlijk wel de max voor quadrijders. En ja, die ruiters moeten maar uit de weg gaan met hun "knollen". Ik heb het al zelf meegemaakt. Ze geven je zelfs nog geen kans om opzij te gaan;gaan kort achter je paard aan rijden en geven nog eens extra gas! Ook de mannen met motoren doen dit vaak. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn ,maar de meeste wel.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:34

Jemig zeg, echt te belachelijk voor woorden. Je ziet een paard echt wel en zoiezo hoor je niet TE hard te rijden. Heel erg veel sterkte voor de ruiter van het paard, verschrikkelijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:35

Oh jezus wat verschrikkelijk zeg!! Oooh, mijn wereld zou ook helemaal instorten als ik mijn paard zo zou moeten aanzien.. |( Mijn eerste reactie was ook, die man moet rennen voor zijn leven, maar ik denk dat je er op dat moment helemaaaaal niet mee bezig bent... Je paardje... |(

Ontzettend veel sterkte voor de eigenaresse/amazone, wat een vreselijk verlies op een verschrikkelijke manier.. :(:)

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:37

Wat een verschrikkelijk ongeval, sterkte voor de betrokkkenen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:40

Arm arm dier. Ik hoop dat de dierenarts heel snel ter plaatse was om hem uit zijn lijden te verlossen. Veel sterkte gewenst voor de amazone, kan me voorstellen dat die compleet in shock is.

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:45

Dag paardenliefhebbers,

Ik heb me hier geregistreerd, omdat ik gisteren toevallig passeerde op de plaats van het ongeval en toch graag een paar onduidelijkheden wil toelichten.

Ongeval gebeurde op een onverharde weg, maar niet op een speciaal ruiterpad.
Het gebeurde in een lange flauwe bocht, die door de bomen langs beide kanten niet te overzien was.
Ruiters waren met twee en waren elk naar een kant van de weg aan het uitwijken, aldus de amazone.
Quadrijder is, toen hij de ruiters zag, in paniek totaal verstijfd en zonder remmen op het dier ingereden. Man was enorm aangeslagen en vond het verschrikkelijk welk leed hij had aangericht. Het gaat dus wel degelijk om een ongeluk, wat de quadrijder niet onschuldig maakt natuurlijk.

Veel sterkte aan de amazone en de eigenaar van het paard,
Simon Janssens

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:48

peggy2 schreef:
Ik ben van geboorte van Oud-Turnhout en ik ken het gebied zeer goed. Het is vlak bij een natuurgrbied waar alleen ruiters en wandelaars mogen komen. Het zijn voornamelijk zandwegen en er mogen normaal geen brommers of andere motoren voertuigen komen. Maar ja, er wordt wel stiekem gecrossed met hoge snelheid want zo'n zandwegen zijn natuurlijk wel de max voor quadrijders. En ja, die ruiters moeten maar uit de weg gaan met hun "knollen". Ik heb het al zelf meegemaakt. Ze geven je zelfs nog geen kans om opzij te gaan;gaan kort achter je paard aan rijden en geven nog eens extra gas! Ook de mannen met motoren doen dit vaak. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn ,maar de meeste wel.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het vermoeden dat dit ook weer een staaltje van egoisme en belabberde mentaliteit is geweest van de quad rijder.
Wij hier in Noordwijk hebben voornamelijk "last" van wielrenners en mountainbikers. En niet alleen paarden en ruiters zijn onveilig! Ze trappen zelfs kinderen de sloot in als ze niet snel genoeg de berm ingedoken zijn met hun fietsje. Mijn pony heeft al een paar knallen op haar kont gehad van zulke kl........ met opmerkingen als rot op met die k...knollen en dan rij je nog wel op het ruiterpad naast de weg richting duinen en strand of op het ruiterpad in de duinen. Ik ben ook een keer naar mijn strot gevlogen omdat ik in 1 van de vele situaties idioot doe effe normaal zei. Toen was ik trouwens niet te paard. Terwijl je bijv bij Markelo vriendelijk gegroet wordt door wielrenners. Zij wachten terwijl ze helemaal niet paarden voor te laten gaan.
Ik kan over de afgelopen 20 jaar genoeg voorbeelden opnoemen. Heb al meerdere moordneigingen moeten onderdrukken :( Overdreven, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

In elk geval heeeeeeeel veel sterkte voor de ruiter/eigenaar/verzorger. En dit geldt natuurlijk ook voor de quad rijder wanneer blijkt dat hem niets te verwijten valt (dit kan natuurlijk!!)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:49

Expres dus ?!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:52

Echt erg. Nog erger vindt ik het dat het hier ook kan gebeuren omdat motorcrosser ook gebruik maken van ruiterpaden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:54

Sharon89 schreef:
Expres dus ?!

Hoezo express? _-:( Denk je nou echt dat iemand EXPRESS op een paard in gaat rijden? Als je schrikt en niet weet wat te doen, doe je soms rare dingen of juist helemaal niks zoals in dit geval.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:06

Nou sorry hoor, maar als de ruiter al aan de kant is gaan lopen met haar paard, is die er gewoon op af gereden, kom op zeg!
In paniek omdat ie 2 paarden zag, stuur er dan tussen door etc...
Ik kan er niet over uit...

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:07

Allereerst heel veel sterkte voor de amazone, dit lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen. Zo ben je lekker aan het rijden en het volgende moment is je paard zwaargewond en niet meer te redden...

Van mij mogen ze die dingen allemaal verbieden, ik kan hier op zondag nieteens meer rustig door de bossen rijden omdat het stikt van de crossmotors en quads. Nemen geen gas terug als ze door de bocht gaan. Regelmatig hoor ik ze aankomen en ga ik maar vast langs het pad staan, en het volgende moment komen ze keihard door de bocht. Stelletje gekken, beseffen ze dan zelf niet dat er ook om de bocht iemand kan staan. Als ze me optijd zien zetten ze idd de motor af en wachten ze tot ik voorbij ben, maar vaak zien ze me dus gewoon te laat (en wij zijn altijd met z'n tweeen dus het is niet zo dat we heel onopvallend zijn)
Op het moment dat een bestuurder verstijft van schrik op het moment dat hij een paard ziet staan dan lijkt hij me niet erg bekwaam om een quad te besturen en had hij dus ook beter thuis kunnen blijven. Neemt niet weg dat het voor hem natuurlijk ook verschrikkelijk is dat hij een paard aangereden heeft, maar hij is de enige die dit had kunnen voorkomen door gewoon lekker thuis te blijven een een andere hobby te zoeken..

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:08

Citaat:
Het is vlak bij een natuurgrbied waar alleen ruiters en wandelaars mogen komen. Het zijn voornamelijk zandwegen en er mogen normaal geen brommers of andere motoren voertuigen komen.

Graag had ik geweten hoe jij zo zeker bent dat op die plaats geen motoren mogen rijden? Ik spreek dat niet over crossen, maar verantwoord rijden weliswaar.
Ik was daar namelijk ook op de motor en voor zover ik weet bevond ik mij op een openbare weg, of niet?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:09

Sharon89 schreef:
Nou sorry hoor, maar als de ruiter al aan de kant is gaan lopen met haar paard, is die er gewoon op af gereden, kom op zeg!

Neem van mij aan... ik spreek uit ervaring dat je niet weet wat je doet op moment dat het fout gaat. Of het nou om een paard gaat, of om mensen. Ik vind dat de schuld wel erg makkelijk bij de bestuurder in de schoenen wordt geschoven.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:10

Simon75 schreef:
Dag paardenliefhebbers,

Ik heb me hier geregistreerd, omdat ik gisteren toevallig passeerde op de plaats van het ongeval en toch graag een paar onduidelijkheden wil toelichten.

Ongeval gebeurde op een onverharde weg, maar niet op een speciaal ruiterpad.
Het gebeurde in een lange flauwe bocht, die door de bomen langs beide kanten niet te overzien was.
Ruiters waren met twee en waren elk naar een kant van de weg aan het uitwijken, aldus de amazone.
Quadrijder is, toen hij de ruiters zag, in paniek totaal verstijfd en zonder remmen op het dier ingereden. Man was enorm aangeslagen en vond het verschrikkelijk welk leed hij had aangericht. Het gaat dus wel degelijk om een ongeluk, wat de quadrijder niet onschuldig maakt natuurlijk.

Veel sterkte aan de amazone en de eigenaar van het paard,
Simon Janssens

Hey Simon,

Wat tof dat je je speciaal hebt geregistreerd om ons bokkers enige duidelijkheid te verschaffen. Dat scheelt weer een hoop speculaties.

Moet voor jou ook geen prettig gezicht zijn geweest gisteren.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:12

rowo schreef:
Sharon89 schreef:

Neem van mij aan... ik spreek uit ervaring dat je niet weet wat je doet op moment dat het fout gaat. Of het nou om een paard gaat, of om mensen. Ik vind dat de schuld wel erg makkelijk bij de bestuurder in de schoenen wordt geschoven.

Nee in panieksituaties kan een mens rare dingen doen, maar op het moment dat je in een flauwe bocht 2 paarden ziet die al voor je uitwijken is er volgensmij nog niet echt sprake van een panieksituatie. Als je op zo'n moment al verstijft dan had je gewoon nooit op die quad mogen zitten...
Een panieksituatie is als het paard helemaal uit zijn dak was gegaan en zich daar voor die quad gegooit had, ja dan kan ik me voorstellen dat je niks meer kan doen... Maar in deze situatie is het gewoon de schuld van een niet bekwame bestuurder

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:14

Flip fijn dat je erbij was en ons kan vertellen hoe het is gegaan zonder te speculeren..