drachtige merrie naar andere stal!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

drachtige merrie naar andere stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 10:48

Zoals titel al zegt. Waar moet je opletten als je je drachtige merrie gaat verplaatsen naar een andere stal. Kan dit uberhaupt kwaad. Een andere stal heeft ook zo zijn eigen virussen e.d.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:59

Nu kan het nog geen kwaad, hou wel stress in de gaten. Een hoogdrachtige merrie moet je uiterlijk 6 weken voor de verwachte geboorte op het definitieve adres houden om haar aan de nieuwe stal- virussen en -bacterien te laten wennen en resistentie op te bouwen wat ze doorgeeft aan het ongeboren veulen.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:19

FlyingHigh schreef:
Nu kan het nog geen kwaad, hou wel stress in de gaten. Een hoogdrachtige merrie moet je uiterlijk 6 weken voor de verwachte geboorte op het definitieve adres houden om haar aan de nieuwe stal- virussen en -bacterien te laten wennen en resistentie op te bouwen wat ze doorgeeft aan het ongeboren veulen.


Niets aan toe te voegen OK dan!

Odessa & Assedo

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:31

En als het niet anders kan.... Abu is helemaal gezond ter wereld gekomen terwijl we ze 15 dagen voor zijn geboorte in de trailer gepropt hebben om naar een andere stal te gaan....

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Sandoekan
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:07

ShamalArabs schreef:
En als het niet anders kan.... Abu is helemaal gezond ter wereld gekomen terwijl we ze 15 dagen voor zijn geboorte in de trailer gepropt hebben om naar een andere stal te gaan....


ja ben ik ook benieuwd naar. Bij mijn merrie kwamen we er een week van te voren achter dat ze drachtig was en heeft dus maar een klein weekje op haar nieuwe stal gestaan.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:41

Het ligt denk ik ook aan de merrie zelf, de ene is zo gewend de andere heeft wat langer nodig.
Wij hebben wel een maand voor de uitgerekende datum haar stal grondig schoongemaakt en ontsmet.

XANTHA

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:09

Mijn merrie is 10 weken voor de geboorte van haar veulentje, vanuit Nederland naar mij gekomen. (ze stond toen 9 uur op de vrachtwagen)
Na 4 weken kreeg ik de kriebels; ik sta op een zelfverzorgerstal, had nog nooit een merrie gehad, laat staan een veulentje Scheve mond ...
Ik heb toen op een andere stal, 3 km verderop, gevraagd, of ik haar daar naar toe mocht brengen. Daar hebben ze erg veel verstand van geboortes Lachen . Dat was gelukkig geen enkel probleem.
De a.s. mama´s/ merries met veulens, krijgen daar allemaal een zgn. openstal. Daar kunnen ze in- en uitlopen wanneer ze willen.
Voor mijn merrie hadden ze er op dat moment geen eentje vrij, maar ze wilden er so-wie-so nog eentje bouwen, dan maar meteen Lachen !
Miijn merrie heeft toen nog 2 weken in een "gewone" box gestaan (met dagelijkse uitloop/weidegang), totdat haar nieuwe stal klaar was OK dan! .
Daar stond ze dus pas 4 weken in, toen haar veulen geboren werd!
Ik kreeg van de stal eigenaresse wel een beetje "op m´n kop" omdat ik haar niet meteen vanuit Ned. daar naartoe heb laten brengen .
(Idd met het oog op de risico´s van vreemde bacterien, het wennen op een vreemde stal enz.)
Gelukkig heb ik een erg laconieke merrie ; als er maar met haar getuttelt wordt, vindt ze alles best Knipoog . Ze liet ons zonder problemen bij de geboorte zijn; kreeg de indruk dat ze het zelfs wel fijn vond!
Voor mijn merrie waren deze verhuizingen dus geen probleem , maar bij een evtl. volgend veulen, zou ik idd ook nog maar tot 6 weken voor de geboorte verhuizen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:48

heb mijn drachtige merrie ook verhuisd van het weekend, omdat ze hier lekker buiten kan lopen met het veulen.
Volgend jaar gaat ze misschien terug naar de manege als ze weer terug komt in de sport.
Maar ze past dr eigen goed aan in de kudde e.d.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ELNTIE, Ubermetrics en 8 bezoekers