Wie heeft er een Wallenstein nakomeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Wie heeft er een Wallenstein nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 01:54

En wat zijn de algemene kenmerken?
Dus werklust, karakter, beweging, uiterlijk en enz.
Hoor namelijk vaak dat ze niet de makkelijkste haflingers in het werk zijn en dat als je eenmaal een Wallenstein aan kan dat je zo goed als de meeste aan kan... Schijnheilig
Dus brand maar los!

Kenmerken die ik tot nu toe in het algemeen kon opmaken zijn dus:
Positief:
*Veel behang
*Mooi Type
*Veel uitstraling
*Echte keuringspaarden

Negatief:
*Slecht achterbeen/sprongewricht
*Niet al te mee werkend karakter
Plingoor karakter moeilijk onder het zadel/in het tuig

Persoonlijk denk ik zelf dat er uiteindelijk weinig Wally's echt in de sport komen te lopen..(uitzonderingen daargelaten)

Nou ben reuze benieuwd.

Groetjes Angenita


Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 06:59

Ik heb een paar wallenstein nakomelingen ingereden voor mensen die er de sport mee in wilden, en ik vind het juist de allermakkelijkste van de wereld.
Waar ik veel meer moeite mee had waren de Amaretto's en Simsons.
En die haffies lopen nu allemaal in de sport, weet helaas alleen niet onder wie.
Wallenstein vind ik mooi langelijnd paard, met een fantastisch karakter!
Ik heb er in iedergeval nooit moeite mee gehad!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 20:50

Ja met het inrijden heb ik nooit enig probleem gehad...
Woes was super braaf en heeft bijna nooit een stap verkeerd gedaan, totdat hij dus wat meer aan het werk moest, toen kwamen de mindere dingen naar boven.
Maarja ik hoor het dus van meerdere die problemen gehad hebben en eigenlijk met met name de ruinen..
Ben benieuwd wat anderen voor ervaringen hebben..

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:11

dit waren allemaal ruintjes en ze lopen allemaal vrolijk in de sport rond, ik heb nog nooit iemand horen klagen over deze afstammelingen.
Ik zou mijn haf niet met wallenstein kruisen ivm zijn gangen.
Zo heeft elke dekhengst wel voor en nadelen.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:54

Woestein schreef:
En wat zijn de algemene kenmerken?

Kenmerken die ik tot nu toe in het algemeen kon opmaken zijn dus:
Positief:
*Veel behang
*Mooi Type
*Veel uitstraling
*Echte keuringspaarden

Negatief:
*Slecht achterbeen/sprongewricht
*Niet al te mee werkend karakter
Plingoor karakter moeilijk onder het zadel/in het tuig

Nou ben reuze benieuwd.

Groetjes Angenita


Het positieve gedeelte ben ik het er wel mee eens! Ze kunnen ook heel goed bewegen, althans die van mij wel. Dus ik hoop er in de sport er wat mee te kunnen.

Het negatieve gedeelte:
*Slecht achterbeen/sprongewricht, gelukkig heeft mn merrie ook een moeder, die wat meegeeft! Dus daar heeft die van mijn geen problemen mee, maar ze is ook pas 3. Wie weet dat nog veranderen kan!
Dit heb ik van meerdere fokkers als argument gehoord, maar niet meegemaakt.

*Niet al te mee werkend karakter
Plingoor karakter moeilijk onder het zadel/in het tuig
Mijn paard heeft een goede karakter, dus daar ben ik het niet mee eens, ook ken ik Wallenstein, hij is braaf en vriendelijk. Ik heb Hans niet echt horen klagen! Maar het is wel zo dat Wallensteintjes op sommige momenten wat moeilijk zijn, zoals als ze uitgeput zijn willen de oren niet meer naar voren, maar goed daar heb je ook tructje voor.
Tot nu toe heb ik de mijne nog niet onder het zadel gehad, ze is wel zadelmak en longeren kan je ook met allerlei toestanden doen. Maargoed, ik ga haar na september inrijden, dan hoor je het wel! Oh ja, die van mij is wat heet, af en toe!

Ook hier weer, ze hebben altijd een vader en moeder, ook de moeder geeft een stukje karakter door! Ik weet van mijn vorige hafmerrie, zij gaf haar zure(niet lelijk) karakter door.

Wallenstein zou ook meer rood in de manen en staart doorfokken, die van mij heeft wel iets roods in dr staart, maar niet storend.

Toevallig op de Nationale heeft ie allemaal 1e premie kinderen en kampioenen getoond bij Hengst met afstammeling.
Wallenstein en kinderen hebben soms een gebruiksaanwijzing, maar bij mijn merrie vind ik het nog niet storend.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:06

Bijou is ook een nakomeling van Wallenstein..
Kijk maar in mn profiel voor foto's Knipoog
Maar ze heeft idd veel behang, ze is luxe gebouwd..
Van dat achterbeen heeft Bijou geen last, als het goed is Scheve mond
Ze heeft een superkarakter, maar is onder het zadel soms niet terug te kennen.. Nagelbijten / Gniffelen
(Bok, bok, ren, bok Tong uitsteken)

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:05

Wallerstein zelf vind ik heel erg mooi, veel behang inderdaad. Allacher vind ik nog iets mooier.
Wij staan pension bij iemand die met 2 haflingers fokt, afgelopen jaar had hij 2 veulens van Allacher, maar dit jaar is er 1 gedekt door Wallerstein. Ben heel erg benieuwd dat "daar uit komt"hoor.

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:06

pff, stomme typfout, moet natuurlijk Wallenstein zijn.

LadySmile

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:34

Mijn vriendin heeft een haffie met als vader wallenstein, een erg leuk, leergierig, vrolijk en aanhankelijk beestje. Is niet erg groot (1.38 geloof ik). Ze staat te koop dus mocht iemand nog interesse hebben...

Te koop/Te lease/Te leen: 2 fijne shetlander hengstjes!


Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 01:50

En toch hoor ik vaak onder de Hafkenners als ik het over die van mij heb: "zeker een Wallenstein..."
Ben er heus wel mee ens dat Wallenstein een hele mooie Haflinger is en over zijn karakter kan ik niet oordelen dus daar kan ik verder niets over zeggen.
Hoe zijn jullie Wallentein's hun hoefjes?

Groetjes Angenita

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:59


eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:22

Woestein schreef:
En toch hoor ik vaak onder de Hafkenners als ik het over die van mij heb: "zeker een Wallenstein..."
Ben er heus wel mee ens dat Wallenstein een hele mooie Haflinger is en over zijn karakter kan ik niet oordelen dus daar kan ik verder niets over zeggen.
Hoe zijn jullie Wallentein's hun hoefjes?

Groetjes Angenita


nou.. wallenstein heeft n super karakter..
ik heb hem deze week nog gezien. hij staat bij mn oud-instructrice, zodat zij hem kan rijden deze winter. en niet de hele tijd op en neer hoeft. en aangezien zij woont waar ik elke schooldag langs kom. ga ik nog wel eens op bezoek bij haar!

tis zoooon knuffelbeer Lovers hij houd gewoon echt van alle aandacht

zelf wouden we wel een wallenstein nakomeling.. maar na een paar keer proberen is het toch sturm geworden.
wallenstein zou wat te groot geschapen zijn voor onze merrie Bloos!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:41

Ik ken persoonlijk geen wallensteintje (voor zo ver ik weet) Hier in de buurt zijn toch de meesten van Altjo. Stroganow en Sultan op de 2 plek, en ook nog enkele van Allacher, Maar vind dit wel interessant.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:57

Woestein schreef:
En toch hoor ik vaak onder de Hafkenners als ik het over die van mij heb: "zeker een Wallenstein..."
Ben er heus wel mee ens dat Wallenstein een hele mooie Haflinger is en over zijn karakter kan ik niet oordelen dus daar kan ik verder niets over zeggen.
Hoe zijn jullie Wallentein's hun hoefjes?

Groetjes Angenita


Hee Angenita, ik kom dit topic toevallig tegen, leuk!
Wladimir was ook een makkie met zadelmak maken de eerste maanden, maar na 2 maanden ging de "trucendoos" flink open Haha!. Nu hij 6 is begint hij zich een beetje volwassen te gedragen, maar er zit nog steeds een eigenwijze kop op. Bij mij op stal zeggen ze ook wel eens voor de gein dat hij vast veel van zijn vader Kwallenstein heeft Haha! Haha!.

Zijn hoeven zijn niet echt slecht, maar hij heeft ook geen superhoeven. In de voorhoeven zitten verticale scheurtjes, dus ik moet binnenkort aan de ijzers. Verder brokkelen ze af en toe. Ik geef Wladi nu elke dag biotine en smeer zijn hoeven in met hoefvocht. Hier worden ze wel iets beter van.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:15

Bijou dr hoeven zijn heel goed juist..

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:16

WHOOPY schreef:
Hee Angenita, ik kom dit topic toevallig tegen, leuk!
Wladimir was ook een makkie met zadelmak maken de eerste maanden, maar na 2 maanden ging de "trucendoos" flink open Haha!. Nu hij 6 is begint hij zich een beetje volwassen te gedragen, maar er zit nog steeds een eigenwijze kop op. Bij mij op stal zeggen ze ook wel eens voor de gein dat hij vast veel van zijn vader Kwallenstein heeft Haha! Haha!.

Zijn hoeven zijn niet echt slecht, maar hij heeft ook geen superhoeven. In de voorhoeven zitten verticale scheurtjes, dus ik moet binnenkort aan de ijzers. Verder brokkelen ze af en toe. Ik geef Wladi nu elke dag biotine en smeer zijn hoeven in met hoefvocht. Hier worden ze wel iets beter van.

Hoevaak smeer je ze in met dat spul?
Ik heb het namelijk ook, maar nog iet gebruikt omdat er niks opstaat hoevaak ensu Scheve mond

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:48

Hm grappig als ik dit zo lees is dit wel een echt haflingerkarakter topic. (Oftewel die karakterbeschrijving kan ik op veel haffies kwijt) Ik vind Wallenstein wel een ontzettend mooie hengst om te zien, maar om mee te fokken ben ik er niet zo weg van eigenlijk. Wat ik van jonge Wallensteins heb gezien, waren er veel beknopte en wat kleinere paardjes bij. Ik fok liever een wat groter langelijnd paard met ruime gangen dr onder. (ben dressuurgericht aan t fokken) Ik vind wel dat Wallenstein paarden met veel uitstraling vererft! Persoonlijk kies ik liever voor Maestro van de Bosrand, Altjo van de Kenterstreek of Abel oid. Wat vinden jullie verder eigenlijk hengsten die luxe en dresuurtypisch fokken??

De moeder doet natuurlijk ook heel veel, die heeft volgens mij ook de meeste invloed op het karakter van een veulen. Bij de veulens die wij al gefokt hebben valt het mij in elk geval steeds weer op hoeveel ze wat karakter betreft van de moeder hebben!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:49

Marrepar schreef:
Hoevaak smeer je ze in met dat spul?
Ik heb het namelijk ook, maar nog iet gebruikt omdat er niks opstaat hoevaak ensu Scheve mond

In ieder geval 4 keer in de week (mijn bijrijdster doet hem 3 keer in de week en die vergeet het wel eens).
Ik spuit zijn hoeven eerst af en droog zijn benen dan, maar laat zijn hoeven nat en dan smeer ik het erop.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Vogeltje
Berichten: 60
Geregistreerd: 16-03-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:05

Mijn ruintje Willow is ook een zoon van Wallenstein.
Hij is nu 2,5 en ik vindt hem al erg veel adel hebben. Hij is sportief gebouwt en heeft ook genoeg behang.
Hij is mooi roodvos en heeft spierwitte manen en staart. Z'n manen zijn ook erg gekruld. Hij heeft echt rasta haar!
Ik vind zijn karakter niet moeilijk. Ik kan aan z'n koppie precies zien wat voor bui hij heeft!!
Hij is braaf maar wel een ondeugd, maar dat kan ook door z'n leeftijd komen.
Als hij het niet naar z'n zin heeft dan staan z'n oren gelijk op onweer, hihi!
Ik vind het tot nu toe een fijn peerdje en hoop dat ik nog heel veel plezier aan hem zal beleven. OK dan!

Nature is more beautiful than art; and in a living creature freedom of movement makes nature more beautiful!!

dry

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Betuwe

Re: Wie heeft er een Wallenstein nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:28

Zoiets vroeg ik me ook al af
Ik heb zelf sinds een paar maanden een bijna 3-jarige hengst van Wallenstein, waar nog nooit iets mee gedaan is. Hij heeft tot 2,5 jaar in de kudde van de fokker gelopen en daar dus ook merries gedekt, waaronder z'n oma en z'n moeder .

Wat betreft de positieve kenmerken:
Behang heeft ie imo niet echt overdreven veel, maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal gezien.
Mooi is ie iig wel! Niet te fijn en niet te grof, maar das persoonlijk.
Hij heeft veel uitstraling, maar kan soms zo triest kijken. Dat heb ik wel meer gezien bij haflingers van 't Ruitersgat, dus komt misschien niet van Wallenstein?
En tja.... Keuringen daar durf ik niet eens aan te denken
Hij is nog nooit bekapt, maar ik moet zeggen dat ie prima hoeven heeft met mustangroll en al! Het enige minpuntje is dat ie voor scheef afslijt, ze zijn aan de binnenkant langer dan buiten.

En nou de negatieve:
Ik geloof dat ie weinig gewrichten heeft die niet knakken als ie loopt. Ik weet niet of dat iets is om me ernstige zorgen over te maken, maar goed is het niet voor zo'n jong paard toch? Maar aan de andere kant zijn er genoeg paarden die knakkende gewrichten hebben en daar gewoon actief oud mee worden. Hij schijnt er iig geen last van te hebben met lopen, maar hij ligt wel veel op stal. Maar buiten zie ik hem dan weer nauwelijks liggen.
Hij is behoorlijk eigenzinnig en ook wel ietsjes dominant, het kost me behoorlijk wat creativiteit om hem te laten doen wat ik wil. Dat het zoveel moeite kost, komt voor een deel omdat ie nooit iets geleerd heeft toen ie nog klein was. Maar het zit ook wel in z'n karakter om niet zo meegaand te zijn. Verder is hij behoorlijk wantrouwend tegenover iedereen. Ik ben de enige die bij hem in de buurt kan komen en hem kan aaien, maar dat ie dat toelaat is nu heel wat. Met veel geduld en tijd kan dat nog veranderen uiteraard, maar een allemansvriendje zal het vast nooit worden.

Pas als de laatste boom gekapt,
De laatste rivier vergiftigt,
De laatste vis gevangen,
Pas dan zal de mens vaststellen ...
dat je geld niet kunt eten ....


maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:01

Mijn buurman heeft ook een erg leuke wallenstein merrie trouwens. Een erg goed karakter, mooi paard om te zien. Veel Wallensteins hebben helaas ook slechte hoeven... Deze niet. Er staan wel fotos van dr op mijn site onder te koop. (jah ze is te koop)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:41

Oud topic.
Slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers