Roskur (en halfbroer Thor) @ IJslanderwedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Roskur (en halfbroer Thor) @ IJslanderwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 23:50

Ja ja, onze eerste gangenwedstrijd. Het ging echt, um... *kuch* slecht, maar ach...

Foto's van de Gaedingakeppni: (viergangen)

Even korte uitleg: De foto's waar Rusk naar links loopt zijn slechter dan waar hij naar rechts gaat. Dit kwam omdat hij perse NIET heen wilde (hij was als eerste) en elke keer z'n hoofd afwendde en wilde gaan stilstaan en omdraaien enzo. Boos! De terugweg, dus waar hij naar rechts ging, ging elke keer stukken beter (ook wel aan de cijfers te merken...) want toen wilde hij wel lekker hard enzo. Lachen

De cijfers gaan van 5 - 10. 5 is niet getoond, 7.5 en hoger is voldoende.

Afbeelding
Dit is wat arbeidstempo tolt zou moeten zijn. Bloos Hier had ik een 5.2, 5.7 en 6 ofzo... Verward

Afbeelding
De draf, op de terugweg. Dit vind ik een erg mooie foto, hij deed het heel goed! Dit was geloof ik ook het enige onderdeel waar ik van een jurylid 7.5 of hoger voor had... Bloos (de cijfers weet ik niet precies meer maar ik geloof wel allemaal in de 7)

Afbeelding
De stap. Wat dus een ramp was omdat Rusk wilde stilstaan, omdraaien, hij keek alle kanten op en lette minimaal op mij. Knipoog De cijfers hiervan heb ik helaas niet gehoord omdat er een auto langskwam. Boos!

Afbeelding
Dit is geloof ik sneltempo tolt..? Verward Ik kan het niet goed zien omdat het een raar fotomoment is, maar qua foto en gangen volgorde zou dit sneltempo tolt moeten zijn... Hier had ik ook nog wel redelijk goed voor vond ik zelf, iig beter als verwacht na de belabberde arbeidstempo tolt cijfers. Knipoog

Afbeelding
De slechtste galop die ik ooit gereden heb... Bloos De versnelling bleef uit, deze had beter op een terugweg gekund. Tong uitsteken Eigenlijk had alles beter op de terugweg gekund maar goed ik ben vast niet de enige die daar zo over denkt. Haha! De cijfers waren hier nog verbluffend hoog! Ws omdat het wel tactzuiver was... Er kwam net een auto langs dus ik hoorde maar vaagjes wat, ik geloof rond de 6 ofzo.

Afbeelding
Arbeidstempo tolt herkansing. Ik had geloof ik wel beter. Ik twijfelde om galop en tolt, omdat ik de galop zo slecht vond maar de cijfers waren wel beter dan die van arbeidstempo tolt. Nou ja iig een verbetering dus, maar wat... Er kwam net een vrachtwagen om de baan te besproeien omdat ik als laatste was... Scheve mond

Toen kwam de T3... Nou het ging echt niet meer... Met inrijden voor de gaedingakeppni reed hij echt super op de ovaalbaan, maar nu lukte het me niet. Ik voelde het wel maar kon het gewoon niet goed krijgen. Bloos Ik neem dan ook niet erg vaak les en rij ook pas een half jaar serieus 'ijslands', nou ja, in die tijd heb ik dus iets van um, een keer les gehad behalve de keer dat Rusk heropvoeding tolt kreeg. Bloos Erg slecht enzo, maarja. Ik vond de gaedingakeppni wel goed gaan maar voor de T3 was hij gewoon op. De communicatie van 'welke gang wanneer' ligt wel goed maar de communicatie binnen de tolt gewoon niet... Nou ging het tijdens deze proef wel overdreven slecht naar mijn idee hoor, maar goed Rusk is ook net herstellend van een griepje. Dus de energie viel mee.

Opvallend was dat ik voor will bij de gaedingakeppni nog 7ens enzo had, dat had ik niet verwacht door het tegendraadse gedoe op de heenweg elke keer. Bloos

Nou ja, even geen gangenwedstrijd meer voor mij en Rusk. Ik ga denk ik een keer per maand lesnemen ofzo. Wie weet zijn we over een jaar of 2, 3 klaar om weer eens te starten... Rolleyes Kijken ga ik iig wel doen natuurlijk als er weer een wedstrijd hier in Lieren is! Lachen

Nog wat foto's van Rusk's halfbroer Thor:

Afbeelding
Afbeelding
(arbeidstempo tolt)

Afbeelding
Afbeelding
(draf)

Afbeelding
Afbeelding
(stap)

Afbeelding
(telgang, was herkansing van sneltempo tolt)

Afbeelding
(galop, dit vind ik een mooie foto!)

De ruiter van Thor is ook de fokker van Rusk. Lachen

sorry voor de wazigheid van de foto, ze waren 3 x ingezoomd en ik heb ze nog verkleind / gecropt, helaas kon je niet goed foto's van dichtbij maken... Scheve mond

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:16

volgens mij is thor errug groot

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 00:17

Jup, hij is 1 m 44... En Cora is ook nogal klein hihi, dus dat werkt lekker samen. Knipoog

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:41

Wat een leuke foto's!
Is weer eens iets heel anders.
Worden er nou nog vaak Ijslanderwedstrijden gehouden?

Groetjes

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:27

Leuke foto's hoor ziet er goed uit allemaaal!

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:44

leuke foto's !!
maar waarom hebben jullie dat rode ding om de cap? hoort dat erbij? Bloos!
leuk dat er zulke wedstrijden georganiseerd worden!

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:25

Leuke foto's zeg! alleen wel erg jammer dat ze een beetje wazig zijn! IJslanders zijn super leuke paardjes om mee te werken! Misschien kom ik nog wel een keer kijken bij een wedstrijd van IJslanders!

Groetjes Manon

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:36

Leuke foto's hoor..!!

Ziet er helemaal niet zo slecht uit Lachen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:40

Wat geweldig dat je gewoon mee hebt gedaan! Kijk, dat zou ik niet zo snel durven Bloos
Leuke foto's hoor, ondanks de wazigheid. En wie weet ga ik over 2 jaar ook nog eens mee doen met Sikiley!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 20:21

Haha dan kunnen we over 2 jaar samen nog eens starten... Knipoog Ik vroeg me ook af toen ik daar stond en keek naar de Gae-A en die paarden zag lopen, waarom doe ik dit ook alweer... Clown

Tindra: Ik was over de gaedingakeppni ook nog best tevreden... Vooral gezien het feit dat ik pas sinds een half jaar echt 'op ijslanders rij' (het halve jaar daarvoor wel gereden maar toen weigerde Rusk uberhaupt te tolten voor mij het leek. Clown) En in dat half jaar zo'n um, 1 keer les heb gehad sinds de 2 keer toen Els hem opnieuw de tolt heeft ingepeperd... Best dom om meteen een wedstrijd mee te doen maarja... Bloos

geeek: Dat is om aan te geven wie je bent. We moesten namelijk met 3 ruiters op die baan, achter elkaar en de volgorde mocht je zelf weten dus vandaar de kleuren. En bij finales gebruiken ze ze om aan te geven hoeveelste je staat.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:37

Joh, als je meer lessen gaat nemen moet je eens opletten hoe snel het dan gaat! Ik kan Sikiley nu veel beter in tolt rijden, weet wanneer het goed is en wanneer niet en kan haar corrigeren. Dus geef niet meteen op, ga er gewoon voor! En toch vind ik het niet verkeerd dat je gewoon mee hebt gedaan; je bent die ervaring maar mooi wel rijker!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:47

Wel erg leuk om te zien, jammer dat het niet zo goed gin. Volgende keer beter!

Die persoon die op Thor zit moet trouwens wel iets rechter op gaan zitten... ik krijg al last van mn rug als ik er naar kijk Tong uitsteken

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 21:03

Haha ja maar ik hou het van nu af aan maar bij puzzelritten (en dergelijke van Midgard, recreatief dus) en endurance, en the occasional dressuurtut en spring wedstrijd, en kijken bij ijsco-wedstrijden. Nou ja op zich was het wel leuk enzo, maar de volgende keer kom ik dus zonder Rusjepaard. Bloos