welke hengst voor mijn NRPS-merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

welke hengst voor mijn NRPS-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 17:31

al vast een eerder gestelde vraag maar toch:
ik wil over 1 of 2 jaar m'n merrie laten dekken, het is een nrps merrie met als vader darwin npa, ze is ong 147 hoog, ze is koffie vos, dressuur typje, ze is wat lang gebouwd, met redelijk goeie gangen
ik wil iets de hoogte in dus het mag een wat grotere hengst zijn, moet een lief karakter hebben en mag een apparte kleur hebben, het lieftst met ook een dressuur typje, het lieftst nrps. Party!!

[Edit] titel [/edit]

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:18

Le Matchjo: Palomino/sabino, nrps goedgekeurd, goede gangen, mooi hoofd en op de hengesten-keuring was hij super braaf, zeker voor een jonge hengst.

Nadeel, hij is ook iets lang in de rug en hij heeft zich (nog) niet in de fokkerij/sport bewezen.

Welsh K gefokt, 22,66% arabier
============

Als je van apart houdt is De Vito II heel leuk, ook nrps goedgekeurd, super gaaf, zeeeer mooie aparte draf, loopt z dressuur, 1.53 hoog, hele aparte zweetvos kleur, staat bij Stal Romano (hebben ook internet site).

Duits gefokt, 25% arabier


Maar zelf heb ik uiteindelijk voor een Arabier gekozen: Cugant
Afbeelding
Afbeelding

Succes met zoeken!!!!!!!!!!!!

En, een tip, sommige hengsten zijn op de foto super, maar in het echt niks aan, sommige (zoals Cugant) zijn op de foto okee, maar in het echt super, dus, ALTIJD gaan kijken!

Dan kan je ook naar het katakter kijken! Cugant dekt bijvoorbeeld gewoon aan een halster met looptouw! Hij is heel nuchter en braaf, maar heeft toch pit!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 00:57


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

helemaal me eens!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:41

ik heb zovaak dak denk van wouw wat een geweldige hengst end an kom je kijken en dan denk je van was dit de hengst die ik zo mooi vond???

hahaha Party!!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 16:15

ik zat zelf ook aan devitto 11 te denken we hebben een veulen van hem op stal staan en deze is erg lief, ook mooi te zien, Cugant ziet er ook mooi uit,
maar het duurd toch nog even voordat ik d'r laat dekken, zo heb ik nog even bedenk tijd Tong uitsteken

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:23

Bel gewoon even met het nrps voor een fokadvies van de technisch fokadviseur dhr versteeg. Heb ik ook gedaan toen ik met mijn paard ging fokken. Je moet dan een kopie van het papier van je pony opsturen en krijgt dan een lijstje met namen van hengsten die op papier bij jou pony zouden kunnen passen. Zelf kun je dan uit deze lijst de hengst kiezen die wat betrefd karakter e.d. het beste past. Ik heb 3 hele leuke veulens gehad en was erg blij met dit handige hulpmiddel.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:40

Juravel vin ik ook en hele mooie pony, alleen ga je dan niet echt de hoogste in.
En ik ben uitgesproke fan van Krimh!
Da's een supersportpony en hij is echt prachtig om te zien.
En er is er nog een maar ik kom niet op de naam.
Die zal ik er nog wel een keer neer zetten.

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:59

juravel is super braaf ik ga meestal bij hem in de stal zitten als hij licht
hij kan met gemak een z proef lopen en fokt super sport ponys maar is maar 1.48 hoog

chico heeft een super karakter kan super sioowen fokt super ponys
heeft zelf z nationaal springen gelopen maar heeft op dit moment wel een peesblesure die hij in 1999 heeft opgelopen in leiden met een nationaal concours laatst moest ik op hem rijden (ik ben 13jr)en kwam een van de handels paarden kijhard op hem afgestormt en knalde bijna tegen hem op maar chico hinikte zachtjes en liep gewoon weer veder chico is 1.70 hoog en heeft 65% arabiesbloed

meer info over chico en juravel :
www.horesnl.nu/jurrius

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 00:08

lynn schreef:
chico is 1.70 hoog en heeft 65% arabiesbloed


Chico heeft 22.42% Arabisch bloed! 68.02% Anglo-arabisch..... (dus engels-volbloed...)

Even voor de duidelijkheid.... Knipoog