Spider met zijn korte kapsel in de zon aan 't werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Spider met zijn korte kapsel in de zon aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 21:29

Vanmiddag heb ik Spider weer eens aan het werk gezet. Na een tijdje dat hij erg fris was en bijna niet rustig te krijgen, was hij vandaag op wat huppeltjes na heel braaf.
Spider is nog maar kort onder de man en heeft erg veel moeite met de galop, maar ik heb er vandaag toch wat pasjes uitgekregen!

(vorige Spidertopics voor vergelijkingsmatriaal en uitleg over het tuig, over het zadel: [HAW] Spider weer aan het werk gezet en het hoofdstel: [HAW] PRIMEUR! De eerste rijdfoto's met Spider )

Ik zit Lachen Dik is hij he? Dat komt door de groene wei waar hij samen met Wendy opstaat.
1 Afbeelding

Stappen
2 Afbeelding

Een Spider die last had van vliegjes en eventjes met zijn hoofdje schudde
3 Afbeelding

Halthouden kunnen we wel goed!
4 Afbeelding

Drafje
5 Afbeelding
6 Afbeelding

Ik had lol, Spider zit ook zo lekker!
7 Afbeelding

En de galop:
Hier zie je goed wat hij steeds doet, hij maakt huppeltjes inplaats van echte galopsprongen, maar het is in elk geval al iets!
8 Afbeelding

na een paar passen valt hij weer uit de galop en dat ziet er dan ongeveer zo uit:
9 Afbeelding

Weer een galopje
10 Afbeelding

Hierna heb ik het paard uitgestapt en heeft Irma (Irmaatje) nog leuke kiekjes gemaakt terwijl we posseerden deze foto's staan op ITP: [ITP] o.a. posseerfoto's in het heerlijk rustige weitje .

Dat waren de foto's, ik heb nog filmpjes maar mijn pc werkt eventjes niet mee met het maken van stills, zodra hij wel meewerkt komen er nog stills van de galop bij.
Commentaar over houding van de ruiter (mij dus) en het paard mag, geen commentaar over het tuig.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 09-10-04 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt


Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:38

Mag ik wel vragen waarom je met dat tuig rijd? Ik heb er zelf helemaal niks op tegen hoor ik vind het super als je, je paard zo berijd!


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:41

Fijn dat het vandaag weer goed ging op Spider!
Krijgen we geen opstap foto te zien? Tong uitsteken

Over je houding verder: Handen rechtop houden, en je tenen gewoon nar beneden laten wijzen. Als je je hakken nl omlaag drukt ziet het er wat verkrampt uit en daardoor klem je je spieren ook aan. (tenminste dat moet wel als ik het zo zie) Laat lekker hangen die voeten... Dat maakt het totaalplaatje net wat ontspannender.

.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 11:32

Hier de beloofde stills, van aanspringen in galop tot en met het terug naar draf gaan en belonen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:43

die laatste serie is egt gaaf gedaan!
zo train je wel een goed je onafhankelijke zit! *LOL*

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:54

Leuk joh zo rijden! T is echt een leukerd!!!!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:54

Idd, je zit erg netjes! Ik was er al 10x afgevallen! Tong uitsteken
Leuk paardje ook, en 't staat 'm wel goed, dattie wat dikker is. Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:45

Leuke foto's annie!!!

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:08

aan de ene kant vind ik het super voor je dat je zonder tuig kan rijden, maar aan de andere kant, je verteld dat hij pas net onder de man is.. is het dan niet een beetje gevaarlijk om zonder zadel te gaan rijden? het rijden zal nog wel niet helemaal begrenst zijn ofwel? wat voor ras is het? lijkt een beetje op het paard van een vriendin van me!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 15:50

flirtvogel schreef:
...is het dan niet een beetje gevaarlijk om zonder zadel te gaan rijden? het rijden zal nog wel niet helemaal begrenst zijn ofwel? wat voor ras is het? lijkt een beetje op het paard van een vriendin van me!

Tjah gevaarlijk, sommigen vinden het idd gevaarlijk dat ik het zo doe, ik niet. Het gaat redelijk (behalve gisteren Scheve mond) liever zou ik wel een zadel hebben, want dan heb je toch nét weer wat meer houdvast (mits je zadel je goed past) maar dat heb ik nu eenmaal niet.
Wat bedoel je met de tweede zin? dat het rijden niet helemaal begrenst is? Verward
Spider is voor de helft een tinker, de andere helft weten we niet zeker.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:51

flirtvogel schreef:
aan de ene kant vind ik het super voor je dat je zonder tuig kan rijden, maar aan de andere kant, je verteld dat hij pas net onder de man is.. is het dan niet een beetje gevaarlijk om zonder zadel te gaan rijden? het rijden zal nog wel niet helemaal begrenst zijn ofwel? wat voor ras is het? lijkt een beetje op het paard van een vriendin van me!


nah, ik vind het dus helemaal niet gevaarlijk. Het is een omheind stuk waar ze in rijdt, en ze heeft een cap op. Zo creer je alleen maar vertrouwen, en dat lijkt mij juist goed Lachen. Erg leuke foto's hoor!!!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:53

flirtvogel, zag net op je Cu2 dat je marloes kelderman ook kent Knipoog.

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:13

jah dat klopt! we hebben op de zelfde pc gereden (ik ben overgestapt) hoezo?

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:17

met begrenst bedoel ik dat de bewegingen die hij maakt zeker en in evenwicht zijn, dat hij bijvoorbeeld niet meer met zijn hoofd "zwaait" en dat rechte lijnen niet slingeren Lachen snap je?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 17:21

Het hoofd zwaaien snap ik niet Bloos
Maar rechte lijnen maken gaat redelijk, in stap gaat het gewoon goed, draf slingerd het een beetje maar niet heel erg veel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers