Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Erkenning ICS: het vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 01:14

Ik vind het oprecht heel vervelend dat ik weer degene ben die e.e.a. over de ekenning en de situatie waarin de ICS zich op dit moment bevind op dit forum plaatst. Ik had gehoopt dat het bestuur van de ICS (N) deze informatie zelf bekend zou maken. Echter tot op heden kan ik hierover niets terugvinden op de eigen site(s) van het Staboek.

Daarom heb ik zelf een aantal dagen geleden bij de Ierse overheid informatie ingewonnen over de stand van zaken rondom der erkenning van de ICS. De inhoud van het antwoord komt op het volgende neer. (de volledige engelse brief volgt daarna).

1. De erkenning is verlengd tot 28 februari 2005, om zo de ICS alle tijd te geven de problemen rondom hun erkenning als stamboekhoudende organsiatie op te lossen.

2. Het Ierse Ministerie heeft nieuwe Grondbeginselen en Stamboek Reglementen voor de ICS opgesteld/geschreven (overigens op verzoek van de ICS zelf). De ICS moet vóór 15 oktober a.s. aangeven of ze met deze Grondbeginselen en Stamboek Reglementen akkoord gaat. Gaan ze hier niet mee akkoord dan moeten ze binnen afzienbare tijd met andere Grondbeginselen en Stamboek Reglementen komen waarmee het Ministerie kan instemmen. Het is de ICS meer dan duidelijk gemaakt dat deze Grondbeginselen en Stamboek Reglementen binnen afzienbare tijd moeten zijn afgerond en goedgekeurd.

3. Het Ministerie heeft nogmaals haar rol en verantwoordelijkheid als de bevoegde autoriteit (overheidsinstantie) naar de ICS toe duidelijk gemaakt en de ICS is geïnformeerd dat ze dit heeft te accepteren.

4. De ICS is gerechtigd een open Stamboek te houden tot 31 december 2009.

5. In november 2004 zal er een bespreking plaatsvinden tussen het Ministerie en de Directeuren van de ICS

6. Het is de zienswijze/opvatting van het Minsiterie dat het te allen tijde geprobeerd heeft de ICS te assisteren en te begeleiden om een Organisatie te worden die voldoet aan de eisen om voor erkenning in aanmerking te komen.

----------------------

Hieronder volgt de originele brief:

QUOTE

Following receipt of your request to be kept informed of developments regarding the ICS I can now tell you the following:

A letter has issued to the ICS ( & was copied to K-U Sprenger) extending the approval of the ICS until 28th February 2005. This extension was given with a view to providing the ICS with every opportunity to resolve all issues regarding their approval as a studbook keeping organisation.

In an attempt to assist the ICS in addressing the unresolved matters of their principles and studbook rules, this Department has prepared, at the request of the ICS, a set of principles and a set of stud book rules for the ICS. The ICS must confirm to the Department by 15th October 2004 that it will adopt the principles and studbook rules prepared by the Department. If the ICS chooses not to accept those provided then it must provide an alternative, acceptable to the Department, in the short term.It has been stressed to the ICS that the the principles and the studbook rules must be finalised and approved in the short term.

The Department has re-iterated it's role & responsibilities as the competent Authortity and the ICS has been informed that it must accept this fact.
The ICS will be allowed to maintain an open stud book with only a main section until December 31st 2009.

The Department is seeking to meet with all the Directors of the ICS in November 2004.

It is this Department's view that it has at all times sought to assist and guide the ICS as to how the Society can meet the requirements for approval.


Emer McGeough

UNQUOTE



Jasmine (en "Sproet")

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:28

Heb jij voor mij het email adres van deze goede man/vrouw? Zal ik die ook eens een mailtje sturen.. Even vragen aan wie deze informatie doorgegeven is, en waarom.

Wist je trouwens dat alle stamboeken in Ierland onder vuur liggen? Het Ierse PVE wil namelijk het liefste alle stamboeken daar verbieden, zodat ze zelf alle paspoorten uit kunnen gaan geven. Ierland is dan wel lid de EU, maar nog steeds erg arm. Als het ministerie zelf de paspoorten uit kan geven, kunnen ze daar flink wat geld mee verdienen. Het Connemara stamboek aldaar schijnt ook problemen te hebben hierdoor, en zo nog vele andere stamboeken..

Wat ik alleen niet snap is dat je dit soort dingen hier plaats.. Niemand hier kan er wat mee.. Maak je je bezorgd over het ICS aldaar en wil je meer weten, dan moet je dit bericht naar het ICS bestuur aldaar of hier sturen, met de vraag of zij je het uit kunnen leggen.

Tot nu toe zijn alle berichten die jij hier geplaatst hebt steeds alleen maar over dit onderwerp geweest. Toch ben je geen lid van het ICS, anders had je wel meer geweten over dit onderwerp. Ik vraag me sterk af hoe jij in dit wereldje zit, en waarom jij je er zo druk over maakt? Het komt op de manier hoe jij hier op bokt post bij mij sterk over alsof je gewoon een beetje stennis wilt schoppen.

En al zou het Ierse ministerie zijn zin krijgen en ICS Ierland verbieden, dan heeft het nog steeds geen gevolgen voor de rest van de ICS landen. Die kunnen gewoon doorgaan, en de grootste dochter (in dit geval nederland) neemt dan de taken van het moederstamboek over. Ben je zo gerustgesteld? Schijnheilig

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:18

dit wordt weer een ellen lange disccussie topic.. die er al zooooooooo veel zijn.... hier wordt niemand wijs van...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:26

Cayusejuhh schreef:
dit wordt weer een ellen lange disccussie topic.. die er al zooooooooo veel zijn.... hier wordt niemand wijs van...



Helemaal mee eens OK dan! ....
@ Sproetendame,waarom post je alleen op Bokt over het ICS...
Het word een beetje irritant die anonieme posts Zij zijn groot en ik is klein! als je iets kwijt wilt over het ICS kun je ook terecht op hun forum.....

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:43

volgens mij is dit een schaduw account ofzo.. erg toevallig dat ze elke keer alleen maar op ICS artikelen reageert.. of ligt het aan mij ofzo?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:38

Ik heb om een slotje gevraagd. Ik wordt hier zo gek van.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:41

Bonte schreef:
Ik heb om een slotje gevraagd. Ik wordt hier zo gek van.

ik ook heb vanmiddag al geTEMT maar geen reactie Knipoog

sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 01:32

Ik wil toch even een paar dingen kwijt.

Ik ben er absoluut niet op uit om te jennen, opstang te jagen, of hoe het allemaal genoemd wordt. Wanneer ik dat voor ogen zou hebben gehad, had ik wel andere dingen in mijn bericht kunnen schrijven. Ik heb me puur tot de inhoud van de email van het Ierse ministerie beperkt. En waarom: omdat ik van mening ben dat dit soort info door het bestuur kenbaar gemaakt had moeten worden. Het zou toch niet zo moeten zijn dat leden daar zelf om moeten vragen. Het gaat immers om de problemen rondom het voortbestaan van de ICS. En dat voortbestaan wordt echt niet alleen door de afgifte van paspoorten bedreigt!

En waarom op Bokt en niet op het forum van het Stamboek? Heel simpel. Wanneer ik het op het forum van het Stamboek zou zetten, deze info, voordat je tot 10 kan tellen al weer van het forum verdwenen is.

En ik heb het bericht ook niet anoniem geplaatst: mijn naam staat gewoon onder het bericht vermeld: Jasmine. En iedereen kan zien waar ik woon: nl. in Arnhem. En dat ik mijn achternaam niet noem is lijkt mij vanzelfsprekend. Er zijn immers genoeg idioten in de wereld die dit soort forums afstruinen.

ik heb niets tegen de ICS en draag de Cob een warm hart toe. Maar ik vind openheid en eerlijkheid van het Bestuur heel erg belangrijk. En Mariska, omdat ik kritisch ben zou ik geen lid van de ICS kunnen zijn? Wees blij dat niet iedereen blindelings achter het Bestuur aan loopt. Het houdt een organisatie scherp en in beweging.

JASMINE

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:23

Je kunt het wenden en keren zoals je wilt maar sproetendame heeft gelijk.....het forum op het ICS verwijdert berichten dat negatief is over het bestuur of zaken die zij niet openbaar willen maken. Ze heeft groot gelijk dat ze de mensen zo inlicht over de gang van zaken en als je het niet wilt lezen klik het dan niet aan doe je dit wel val iemand dan niet zo af als ze iets kwijt willen wat jij eigenlijk niet wilt lezen. Beetje meegaander kan geen kwaad..... OK dan!

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:32

Serval schreef:
Je kunt het wenden en keren zoals je wilt maar sproetendame heeft gelijk.....het forum op het ICS verwijdert berichten dat negatief is over het bestuur of zaken die zij niet openbaar willen maken. Ze heeft groot gelijk dat ze de mensen zo inlicht over de gang van zaken en als je het niet wilt lezen klik het dan niet aan doe je dit wel val iemand dan niet zo af als ze iets kwijt willen wat jij eigenlijk niet wilt lezen. Beetje meegaander kan geen kwaad..... OK dan!


En dit kan ik beamen want ook van mij werden berichten van het ICS-forum afgeknikkerd omdat het de voorzitster niet aanstond .... en het ging niet eens over de erkenning van het ICS ... Verward

Ik wil ook helemaal niet aan die hele discussie NTS versus ICS en al dan niet ingetrokken licenties meedoen, ben gewoon een liefhebber van die bonte paardjes Haha! *LOL*. Maar inderaad, op het ICS-forum mag je niets kritisch schrijven, want het wordt a la minute verwijderd .... wat een democratie ...

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:58

Keevagirl schreef:
En dit kan ik beamen want ook van mij werden berichten van het ICS-forum afgeknikkerd omdat het de voorzitster niet aanstond .... en het ging niet eens over de erkenning van het ICS ... Verward

Ik wil ook helemaal niet aan die hele discussie NTS versus ICS en al dan niet ingetrokken licenties meedoen, ben gewoon een liefhebber van die bonte paardjes Haha! *LOL*. Maar inderaad, op het ICS-forum mag je niets kritisch schrijven, want het wordt a la minute verwijderd .... wat een democratie ...



je heb gelijk! ik heb er ook ervaring mee.... ze kunnen niet zo tegen de waarheid denk ik.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:05

ik snap ook niet helemaal waarom er weer moeilijk gedaan word
er word hier info gegeven , feiten
die ik in ieder geval interessant vind om te lezen

er word niets zwartgemaakt of wat dan ook

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:03

draumpje schreef:
ik snap ook niet helemaal waarom er weer moeilijk gedaan word
er word hier info gegeven , feiten
die ik in ieder geval interessant vind om te lezen

er word niets zwartgemaakt of wat dan ook

er wordt niet moeilijk gedaan MAAR als je een beetje alle tinker of ics topics leest. Dan loopt het altijd uit op discussie en zo. En gaat het altijd OFFTOPIC. En dit is weer zon aanloop op zo iets. Ik vind het niet erg dat het hier staat maar ik voor de gemoeds rust is het gewoon beter.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:45

Sproetendame, ik vind het wel heel raar dat al jouw posts alleen over de ics gaan.... zijn er op bokt geen andere interessante dingen verder?

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:27

Ja dat was mij ook al oppgevallen.
Dit wordt weer een eindeloze zinlose discussie.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:03

Jellie schreef:
Sproetendame, ik vind het wel heel raar dat al jouw posts alleen over de ics gaan.... zijn er op bokt geen andere interessante dingen verder?



Daar gaat het mij ook vooral om Knipoog .....
Ik ben zelf kritisch dus vind het een goede zaak om bij te blijven (van wat dan ook) en te discussieren maar dan wel op een gelijk niveau...ik zit hier ook niet onder mijn eigen naam en de bovenstaande posters ook niet maar door vaker deel te nemen aan "Bokt" weet je al iets meer over elkaar......
Niemand is verplicht zijn/haar profiel in te vullen maar als je enkel en alleen post over het ICS ,je profiel leeg is en verder totaal niet deelneemt aan topics hebben anderen al snel zoiets van wat wil je nu???.....ben je echt begaan met de stamboeken of wil je de zoveelste discussie(lees ruzie ) uitlokken.
En in het laatste geval reageren mensen een beetje geiiriteerd omdat we met zijn allen langzaam stamboekruziemoe(raar woord) worden.....
Er zijn zat gezellige tinkertopics op "Bokt" en dat willen we nu eigenlijk zo houden....
Ik ben de eerste die een topic leest waar nu eens concrete informatie staat geschreven door een voor mij betrouwbaar persoon die er echt wat van af weet(niet een vriendin van of iemand uit Ierland zei)...mischien heb je wel gelijk hoor maar het komt op mij over als het zoveelste banketstaaf over het ICS

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:06

Ook ik dacht toen ik de titel van dit topic las meteen:....zucht.......
Dat de ICS op haar eigen forum kritische teksten weghaalt weet ik.
Maar... aangezien ik niet het idee heb dat er op bokt mensen zijn die zich dagelijks afvragen hoe het nu met die erkenning zit, zie ik de zin van deze post niet in.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:48

Ik vind het wel leuk om te lezen. Het is alleen zo jammer dat er inderdaad iedere keer weer zo'n vervelende discussie van komt.
Maar ja....ik zeg verder niks hihihi

sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:40

Ja, het klopt dat al mijn berichten op Bokt over de ICS gaan. En de reden is heel simpel. Ik ben gewoon niet het type dat actief op een forum zit. Ik heb een baan en een gezin (inclusief paard) en heb gewoon niet veel tijd om te ‘babbelen’ op een forum, want dat vergt toch meer tijd dan alleen lezen.
En voor zover ik weet heb ik toen ik mij aanmeldde gewoon mijn voornaam en email adres doorgegeven. Dus zo anoniem is alles niet.

Maar ik wil met alle plezier e.e.a uitleggen.
Begin dit jaar was ik van plan naar de ICS hengstenshow te gaan toen een (Ierse) vriendin mij attendeerde op het feit dat de erkenning van de ICS door de Ierse overheid was ingetrokken.
Nu ben ik ook weer niet zo’n internetanalfabeet dat ik niet zie dat op het ICS-forum alles verwijderd wordt wat ook maar enigszins naar kritiek op de ICS ‘ruikt ‘. Maar desondanks was ik erg verbaasd dat deze niet geheel onbelangrijke informatie niet door het Bestuur kenbaar werd gemaakt.
Vandaar mijn (destijds) vraag op Bokt.
Omdat het voor mij, zoals al eerder gemeld, heel belangrijk is dat een Bestuur eerlijk en open naar haar leden is, ben ik dit onderwerp met belangstelling gaan volgen. Tenminste, dat probeerde ik. Want tot mijn stomme verbazing bleef het Bestuur na 3 september (de deadline) erg zwijgzaam en werd er geen enkele mededeling gedaan over dit onderwerp. Of het moet zijn dat Marijke op het ICS forum meldt dat ze diverse malen naar Ierland is geweest voor diverse stamboekzaken en toen o.a. met mensen van het ministerie heeft gepraat over futiliteiten en dat die gesprekken veel van haar tijd hebben gekost.

Ik heb toen op 26 september een e-mail naar Emer McGeough (Ierse Ministerie) gestuurd met de vraag of ze mij op de hoogte wilde stellen over de stand van zaken rondom de erkenning van de ICS. Het antwoord ontving ik de dag daarna, dus de 27e. En dat antwoord heb ik pas een flink aantal dagen na ontvangst geplaatst op Bokt, omdat ik het Bestuur alle ruimte wilde geven haar leden op de hoogte te brengen. Helaas dus.

De reden waarom ikhet antoowrd op Bokt en niet op het ICS-forum heb geplaatst is naar ik aanneem inmiddels wel bekend.

Ik ben er (nogmaals) helemaal niet op uit een discussie te starten. Ik geef alleen informatie zoals ik die vanuit Ierland ontvang. Informatie die het Bestuur zou moeten geven, maar niet doet. Het mag toch niet zo zijn dat een iemand daar eerst om moet vragen. Nee, deze informatie hoort van het Bestuur te komen en openbaar gemaakt te worden. Het gaat per slot om de voortgang van het stamboek.

Het feit dat de ICS problemen heeft m.b.t. haar erkenning, heeft echt niets te maken met het NST en ook niet met het Connemara Stamboek of welk ander Iers stamboek dan ook.

Zoals ik al eerder heb geschreven ben ik er absoluut niet op uit om te jennen, te pesten of wat dan ook. Want dan had ik echt wel andere dingen geschreven. Wat ik wel graag zou willen is dat mensen de waarheid horen omdat ze die helaas niet van het Bestuur te horen krijgen.

Dus, zoals een aantal mensen al op dit forum hebben gemeld, laten we ons tot de feiten houden. En alstjeblieft alle andere discussies achterwegen houden.

JASMINE

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:40

Dank je wel voor deze update. Toevallig ben ik iemand die wèl geïnteresseerd is in stamboekzaken en jammergenoeg heb ik al zeer lang geleden moeten constateren dat ik de informatie over stamboek-technische zaken van het ICS niet op die site kan terugvinden. Ik vind het wel plezierig dat de SD deze berichten plaatst, al lees ik deze zaken liever op de site van het ICS zelf...

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:31

abby schreef:
Dank je wel voor deze update. Toevallig ben ik iemand die wèl geïnteresseerd is in stamboekzaken en jammergenoeg heb ik al zeer lang geleden moeten constateren dat ik de informatie over stamboek-technische zaken van het ICS niet op die site kan terugvinden. Ik vind het wel plezierig dat de SD deze berichten plaatst, al lees ik deze zaken liever op de site van het ICS zelf...

Daar heb je ook gelijk in Abby. En zo als SD onder aan haar laatste post schrijft laten we het gezellig houden.. is moeilijk hier.

Ik ben ook best geintresseerd in het welzijn van het ICS ( niet om zelf deel te nemen) maar altijd intressant om het hoe en wat te horen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:41

Kiara schreef:
Maar... aangezien ik niet het idee heb dat er op bokt mensen zijn die zich dagelijks afvragen hoe het nu met die erkenning zit, zie ik de zin van deze post niet in.


Je hebt gelijk Abby, deze opmerking van mij was waarschijnlijk wat kort door de bocht.
Ik heb zelf ook wel interesse in de ontwikkelingen, maar wordt inmiddels zo MOE van alle informatie en de erbij horende (?) discussies.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:00

ook ik (als tinker/cob eigenaar) volg de discussie maar meng me er nooit in....heb daar totaal geen behoefte aan.
Wil alleen even zeggen dat ik de uitleg van SD zeer op prijs stel en ik het ook totaal niet jennerig vind overkomen. Ze heeft gewoon gelijk en dat mag best gezegd worden. Ze valt niemand aan maar meldt gewoon een aantal feiten waar niemand om heen kan. Dat een heleboel de discussie moe zijn....prima....maar dat is niet haar schuld dus val haar daar ook niet op aan of beschuldig haar niet van oproerkraaierij. Ze is helder en duidelijk en geeft de info tenminste wel door.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:30

Ik had ook alleen maar om een slotje gevraagd, omdat ik weer bang was voor een discussie en weer haat en nijd. Maar dat blijft gelukkig uit.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:35

JA gelukkig wel met die discussie schiet je ook niks op.
Iedereen heeft zijn eigen mening en voorkeur, en ik vind dat een ander dat moet accpeteren.