Stuit eruit

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Stuit eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 11:34

Zit nog niet zo lang op bokt maar wilde dit toch even delen omdat er misschein hier ook bokkers zijn die met dat probleem zitten.
Op je stuit vallen gebeurt best wel vaak in de paardesport.

Ikzelf viel jr geleden dus op m'n stuit omdat ik bleef hangen in de beugel.
Zo stuiterde ik dus een paar keer voordat m'n beugel los kwam.
Ik had op dat moment veel pijn maar weigerde naar de dokter te gaan. had gehoort dat ze aan je stuitje toch niks konden doen ook al was het gebroken. Had een hele tijd last maar dat vond ik niet gek. Later bleef ik dus problems houden met langer zitten. nog later kreeg ik alsmaar meer rugklachten nog later voelde ik dus gewoon een hele dag dat ik een stuitje had. Met zitten, liggen, lopen dat ding zat me echt in de weg.
Door die rugklachten kwam ik bij de HA die het niet al te serius nam want dat stuitje was dat wel gebroken indertijd ik was immers niet naar de dokter geweest!!! stuitklachten kwam door de rugklachten. Het straalt uit naar je stuit.
Ik kreeg alsmaar meer last en de gynocoloog zei na een inwendig rectaalonderzoek Bloos! . je stuit kan er zo uitgehaald worden ga maar naar de orthopeet chirurg. Daar naartoe, foto's genomen. Niks tezien.
weer een jr later nog steeds last en inmiddels door internet wijzer(vaak zie je instabieliteit, breuk niet op foto, scan) ik terug.
Heel lang gesprek en toen besloot hij me toch te opereren.
Hij zou heel het heiligbeen eruit halen. Het kon ook instabiel zijn door hormonen of inderdaad beschadigd door val.
En wat bleek het was indertijd dus toch afgebroken en gaf me daarom al die last.
Heb bijna 2 weken echt ..het niet leuk gehad maar daarna ging het met sprongen vooruit. Na 6 weken zat ik terug op m'n paard voor zo'n 10 min.
Nu bijna 3 mnd later kan ik bijna alles weer.
M'n rugpijn is voor zo'n 75% weg.
Ik ben helemaal blij dat dat ding wat me jr ongemak heeft bezorgt eruit is

Dus stuitlijders er is nog hoop


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:38

Kun je er ook niet meer op vallen Knipoog

Maar wel een lekker verhaal zeg Scheve mond

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 12:00

Tomaatje schreef:
Kun je er ook niet meer op vallen Knipoog

Haha! inderdaad. En scheelt in gewicht ook



Maar wel een lekker verhaal zeg Scheve mond


Achteraf heb ik dus echt wel spijt dat ik toen niet gelijk naar de dokter ben gegaan

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:42

Die van mij is jaren geleden ook weggeklapt.
Vroeger kon ik altijd voelen en zien waar ie zat tot ik op de rand van een zwembad neerplofte, waar normaal de tegeltjes netjes rond zijn afgewerkt, alleen hier was gewoon een opstaande rand van 1,5 cm.
Een week pijn gehad en blauw en sindsdien zie of voel ik daar geen bobbeltje, wat er eerst altijd wel zat.

Ik heb er geen last van, maar als ik dit zo lees, zou ie gewoon verplaatst kunnen zijn?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 15:12

Je bedoeld dat hij nu in het goede plaatsje verplaatst is??

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:14

Nee ik hij is nu gewoon weg.
Eerst zat ie vlak onder m'n huid, als ik met m'n vingers m'n ruggegraat naar beneden volgde, was de laatste die ik voelde m'n stuitje en nu zit daar niks meer.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:41

ben helemaal verbaasd, dacht dat je je stuitje niet kon missen, Rolleyes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:50

oei ik zal gaan uit gaan kijken Scheve mond


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:56

Hm ik heb mijn stuit bij de bevalling voor de 2e keer gebroken en heb er erg veel last van. Maar ik dacht dat dat de klachten erger maakte? Nou je verhaal is iig wel een eye-opener voor mij

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:43

Pauline schreef:
Nou je verhaal is iig wel een eye-opener voor mij


Voor mij ook Heb op jonge leeftijd een trap van een veulen gehad op mijn stuit en heb daar geregeld nog pijn van. O.a. als ik uit ligstand op mijn rug overeind wil komen en over mijn stuitje omhoog wil rollen dan verga ik van de pijn. Tevens met paardrijden heb ik vrijwel altijd last van mijn stuitje (je ziet zelfs een hele afdruk in mijn zadel van mijn stuitbeen Bloos! ) en heb steeds vaker van rugklachten, vooral in mijn onderrug. Ik ga eens op onderzoek uit of ik iets kan gaan ondernemen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:55

Voor degenen die pijn hebben aan hun stuitje: neem eens contact op met een goede chiropractor, voor dat je enge dingen laat doen als operatief laten verwijderen.

Je suis Charlie.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:56

Cassidy schreef:
Voor degenen die pijn hebben aan hun stuitje: neem eens contact op met een goede chiropractor, voor dat je enge dingen laat doen als operatief laten verwijderen.



Helaas pindakaas, mij is een chiropractor bijna verboden, absoluut niet geschikt voor mij. Heb al 5 jaar geregeld medicijnen om van de pijn in mijn rug bervijd te zijn en regelmatig 3 x per jaar ongeveer een aantal behandelingen bij een manueel therapeut!

Vind het trouwens helemaal geen goed idee als ik iemand hoor zeggen dat hij meerder malen per jaar bij een chiropractor komt, mij is in het ziekenhuis geleerd dat dat de pest is voor je wervels!

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 09:20

Hoi Hoi, even wat reacties terug

Stuit... Kan je heel makkelijk missen dient nergens voor. Is een overblijfsel van onze staart. M'n chirurg verzekerde mij dat er geen zenuwen, gevaarlijke dingen (verlamd raken enz) in dat gebied van doen zijn. Het enigste risico naast normale operatie risico's is dat de wond dus in je bilnaad zit. Maar het viel mij op dat dat dus nog een heel stuk vanaf je anus zit.

chiropractor... en fysio en mensendick, osteopaat heb ik allemaal gedaan.
Chiropractor heeft m'n rug gekraakt omdat die vast zat (wat volgens mij door stuit kwam omdat ik altijd raar zat.
Fysio oefeningen maakte het erger
mensendieck heeft me goede dingen geleert om rug te ontlasten maar pijn stuit werdt niet minder.
Osteopaat.. heeft rectaal( 1keer) m'n stuit proberen goed te leggen. wat volgens haar goed zat. Na 5 keer ook geen resultaat. Rug zat los maar stuitpijn bleef. Volgens haar waren het m'n darmen en lever.

Ik had dus een gebroken stuit tijdens m'n laaste zwangerschap en bevalling. Door de verweking van de stuit was het dus nog veel erger als daarvoor. Na de bevalling had ik dus als ik ongi was helemaal veel pijn.
Maar het was BI zeiden ze. Na 1,5 jr na de geboorte kreeg ik terug een paard en merkte dat paardrijden heel veel goed deed aan m'n bekken.
Maar nu m'n stuit eruit is heb ik zelf het idee dat die stuit dus ook een heel stuk van m'n bekkenprobleem was.
Tis allemaal nog vroeg maar ik heb zoveel verbetering

Met m'n stukje wilde ik graag mensen bereiken die net als ik dus al een hele tijd met stuitproblemen lopen. Die ook al vanalles geprobeert hebben maar geen oplossing vinden. Ik heb alles geprobeert wat me aangeboden werdt alleen wilde ze bij mij ook medicatie inspuiten in m'n stuit maar dat heb ik geweigert omdat ik nog niet kon wijzen naar die plek. Die paar keer dat ze rectaal hebben onderzocht schoot ik al van de onderzoekstafel. Dus inspuitingen die misschein ook niet hielpen heb ik dus nee tegen gezegt.

http://www.coccyx.org/ it is de website die mij zoveel geholpen heeft om door te gaan voor een oplossing.
Het is in het Engels maar er staat zoveel info op.

Groetjes

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:58

Ik heb mijn stuit zwaar gekneusd gehad een paar jaar geleden, nadat ik verkeerd terecht was gekomen met een omhaal bij het voetballen. En dat deed verschrikkelijk pijn ik kon nog niet meer zitten.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:17

ik loop al 2 jaar met het zelfde probleem rond,2 jaar lang ,constante pijn!maar mj is door de chirurg sterk afgeraden, om mijn stuit te laten verwijderen.
8 op de 10 gevallen houd gewoon de pijn,na de operatie!!
hier in het dorp woont een vrouw,die vorig jaar deze operatie heeft laten doen,en heeft id nog gewoon dezelfde pijn!
dus dit is voor mij geen optie!
verder heb ik ook alles wel geporbeerd:ostheopathie,fysio,chirurg,en ben nu bij de "pijnarts" beland.

hier is bij Algemeen,trouwens ook al een topic over gaande!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:20

Ik loop er ook al tijden mee rond, ben een keer in het zwembad keihard op m'n handdoek geploft, alleen er lag een colablikje onder, deed zo'n pijn, zag allemaal vlekken en viel flauw. Maar heb er niks aan gedaan, tijden echt pijn aan gehad, en het zit d'r nou helemaal scheef enzo.
Maar heb er nu, 3 jaar later, niet echt te veel last van, wel als ik lang zit. Maar 't is wel helemaal vergroeid Scheve mond

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 09:20

Mexx2 schreef:
ik loop al 2 jaar met het zelfde probleem rond,2 jaar lang ,constante pijn!maar mj is door de chirurg sterk afgeraden, om mijn stuit te laten verwijderen.
8 op de 10 gevallen houd gewoon de pijn,na de operatie!!
hier in het dorp woont een vrouw,die vorig jaar deze operatie heeft laten doen,en heeft id nog gewoon dezelfde pijn!
dus dit is voor mij geen optie!
verder heb ik ook alles wel geporbeerd:ostheopathie,fysio,chirurg,en ben nu bij de "pijnarts" beland.

hier is bij Algemeen,trouwens ook al een topic over gaande!!


Hoop dat je bij de pijnarts geholpen kan worden. Maar dat er 8 op de 10 nog dezelfde pijn houden heb ik m'n twijfels over. M'n chirurg gaf me 80 % kans dat het zou helpen. Dit omdat we dus van te voor niet wisten hoe of wat.
Op die website hebben ook meer mensen het goede resultaat.
Maar je moet wel een goed kanditaat zijn.
Ik had het al voor 30 of 40 % gedaan!!
Ik denk wel dat het altijd wel een gevoelig plekje zal blijven. Maar ik ben superblij dat ik de stap heb gezet.

Is er hier op bokt nog een topic gaande over stuitproblems want dit is toch algemeen??

Gr

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:24

Ik ben zelf ook jaren geleden op mijn stuit gevallen. Ik heb er bij tijd en wijle erge klachten van gehad. Nu, 12 jaar later nog af en toe, met paardrijden. Het is momenteel niet zo erg dat ik me er voor zou laten opereren, maar het is goed te weten dat dat een mogelijkheid is.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:45

piepelotje schreef:
Is er hier op bokt nog een topic gaande over stuitproblems want dit is toch algemeen??

Gr



oh,sorry ,ikbedoelde bij Vraag maar raak!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 16:18

Kan het niet vinden bij vraag maar raak
Heb zoeken al geprobeert op stuit maar nada

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:06


Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

piepelotje
Berichten: 454
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 08:43

Heb het gevonden thanks
Heb je een pb tje gestuurt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Anoukjuuuhh, Boheme, DenieesB, Eefsel2109, EsmeeKKK, Esther, fokfanaat, hel1, Jannie79, Kaatastrof, Kimberley_, Kmbrly, Loreke2, Luna2013, Nayan, nonosb, Schapenvacht, SharonIndezz, Spaansepony, Toffeltje, xLaraaj, xSalina en 84 bezoekers