Kosten tandart's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Kosten tandart's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 17:42

Hai

Mijn paard is nou al een half jaar bezig met het vasthouden tijdens het rijden aan de rechterkant.
Nu heb ik les en ook dat helpt niet.
Ik ontspan zoveel als ik kan aan de rechterkant, maar ik zie geen verbetering.
Nu rade iemand mij aan omdat haar paard het ook had dat vasthouden, zijn gebit eens na te kijken.
Maar wat kost dat en waar moet er dan met name na gekeken worden.
Gewoon puur nieuwsgierigheid.
Of zijn er andere oplossingen


Priscilla

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:48

als ze steeds het bit vastpakt is het toch zeker verstandig om de tandartst te laten komen.

ik heb de tandarts er laatst ook bij gehad en er zat dus behoorlijk wat fout, 2 afgevroken wolfskiezen en haken. er moest dus geveild enn getrokken worden.

ik was 65 euro kwijt, wel best duur maar denk eraan wat vor problemen je voorkomt

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:20

Mijn paard was een poosje terug aan het wisselen en toen is de dierenarts geweest en die heeft de scherpe randjes bijgevijld.
Dat vijlen kostte 26 euro en dan komt de visite er nog overheen. Dat verschilt natuurlijk per dierenarts. Maar reken maar op een bedrag rond de 60 euro.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:28

Het ligt er ook wel aan of je het door de DA laat doen of door een paardentandarts, paardentandarts is denk ik wel wat duurder. Ik ben 2 weken terug met mn paard helemaal naar de kliniek geweest voor zijn tanden. Hij moest verdoofd worden en daarna werd het elektrisch gevijld (met gewone vijl kon het niet want dan waren ze een hele middag bezig, zijn kiezen waren namelijk schuin afgesleten). De rekening moeten we nog steeds krijgen, ben benieuwd hoe hoog het bedrag is Nagelbijten / Gniffelen
Ik geloof dat een normale controle waarbij ze het gebit nakijken en wat bij vijlen zo rond de 50 euro ligt maar dat verschilt natuurlijk altijd per DA enzo.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 18:45

Oei dat zal wel schrikken worden Michelle .
Ik laat het dan denk ik maar door Douwe dijkman doen hie rin Marssum.
Mijn merrie is nu 7 jaar, kan ze nu nog bezig zijn met wisselen ( Verward )

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:49

Ik laat zowiezo 1x in het half jaar de tandarts komen om te controleren doen we dan met paar mensen van stal zodat de voorrijdkosten gedeeld kunnen worden heel handig en fijn voor paard als ie wat zou hebben wat je zelf neit op merkt...

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:07

Bij mij was juist de paardentandarts goedkoper dan de dierenarts.
Dit komt omdat de dierenarts er een verdoving van € 20,00 in spuit en de tandarts dat niet nodig acht.

Van de lente heeft mijn paard een flinke gebitsrenovatie gehad. Er was blijkbaar een hoop aan de hand wat de dierenarts altijd over het hoofd gezien heeft.

Bij mijn paard zat er een heel groot verschil in lengte van kiezen tussen de rechterkant en de linkerkant van het gebit. Verder was links ook nog eens heel onregelmatig. Hij is ca. 0.5 uur bezig geweest met allerlei apparaten om bijna 1.5 cm van een deel van het gebit af te halen.
Ik was € 50,00 kwijt, terwijl de tandarts alleen voor mijn paard kwam. Dat vond ik niet duur.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:17

Bij mijn paard heeft de tandarts er een behoorlijke haak afgevijld en daarnaast het hele gebit bijgevijld. Ik was ong. €60,- kwijt. Daarbij had ik het geluk dat Kia gewoon braaf was en dat de tandarts het niet nodig vond om haar te verdoven, anders heb je die kosten er natuurlijk ook nog bij. Maar ik ben iig wel blij dat ik hem heb laten komen. Hiervoor had ik de tandarts namelijk nog nooit laten komen, maar doordat Kia ook links haar bit steeds meer en meer ging vast pakken heb ik hem toch maar gebeld. En nu is het hele probleem gelijk weer opgelost!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:17

ik heb therese bezemer erbij gehad, inclsuief voorijkosten en bijvijlen tandsteen weghalen en ruinetanden even bijvijlen( zat een scherpe punt op)
kostte me dat 50 euro.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:19

Ik heb geen idee wat de kosten zijn. Toch laat ik liever een tandarts naar het gebit kijken als de dierenarts. (maar dan wel een erkende paardentandarts) Ik ga toch ook niet naar de huisarts om mijn gebit na te laten kijken Verward


btw mijn paardje heeft binnekort bezoek van de tandarts (weet nog niet precies wanneer) ik laat je wel weten wat het me gekost heeft.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:32

verschilt per tandarts. Bij die ik heb: €40 normaal, €50 elektrisch. En dan heb ik het over de hele behandeling. Geen voorrijkosten, maar als de afstand groot is wel minimaal 5 (dacht ik) paarden. Is een erkende tandarts

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:00

bij ons op stal komt eens in het jaar een tandarts en dat kost niets als er niets aan de hand is, en 50 euro als er wel wat is, maakt niet uit wat!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:03

Bij ons op stal was er vorige week eentje. Controle was gratis, klein beetje vijlen 22 euro geloof ik, uitgebreidere behandeling 50 euro. We hadden geen voorrijkosten, maar dat kwam omdat we meer dan 5 paarden hadden.

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:09

Mijn tandarts doet een controle vanaf 3 paarden voor 35 euro. Bij 1 of 2 paarden is het 40.

Moet er iets bijzonders gebeuren, bijvoorbeeld kiesje trekken, dan komt er wat overheen. 5 euro of zo. Ik kan je mijn tandarts echt aanraden trouwens : heel rustige en kundige man.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:13

foogul welke tandarts heb je dan?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 08:31

Douwe is veearts en tandarts.
En hij moet pas eind oktober voor onze merrie komen te scannen, dus wie weet kan het in 1 rit gedaan worden.
Niemand weet wat de kosten zo zijn van hem ?
Maar ik moet gaan rekenen dat het wel 60 € gaat kosten.
Zou mooi zijn dat de controle gratis is!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:33

Bel hem dan gewoon op om te vragen wat het kost? Elke vee-arts of tandarts rekent anders....

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:46

ik heb net wat stalgenoten verzameld die hun paard ook door een tandarts willen laten nakijken/behandelen en een afspraak gemaakt met de paardentandarts.

Kosten: € 40,- als hij iets moet doen en gratis als hij niets hoeft te doen (alleen kijken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:20

Ik heb de Tandenfee nu een keer gehad en ik ben er heel tevreden over. Alle 2 mijn ponies zijn gecontroleerd en bij de ene was er een wolfskies getrokken, totaal was ik 15 euro kwijt. En een controle is bij haar gratis.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:26

Omdat mijn merrie in de kliniek in Emmeloord stond, heb ik daar gelijk haar kiezen laten doen. Ze heeft daar wel een verdoving gehad en ik was ong. 60 euro kwijt.