dat wordt toch nooit iets?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

dat wordt toch nooit iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 17:55

hebben jullie ook ooit deze reactie gehad op je paard?
Toen ik mijn paard net had kreeg ik vaak zo'n reactie van ja hij is wel lang he, en is die goedgekeurd?
Ik heb mijn paard gekocht omdat ze inderdaad niet echt duur was, ik betaal het zelf en ik heb nu eenmaal geen geld voor een dressuurtopper.

Toen is Jas kocht was ze net 3, amper ingereden, slap, groot en lang. Daarnaast had ik ook niet echt de wereld aan ervaring, maar toch ze had een goed braaf karakter, ze werkt graag en ik vind dat een mooi koppie heeft. Ze is wel goed gekeurd, maar een toppaard zal het nooit worden.

Toch nu ben ik twee jaar verder en met behulp van mijn rijinstructeur (die heeft ook vanaf het begin gezegd ik veel geduld moest hebben) gaat het best goed. Wel met Ups en downs, maar dat heeft iedereen.
Ik ben dus best trots op mijn paardje, ondanks haar lange rug en slungelige lijf kan ze nu best netjes lopen. Ik rij dressuurmatig met haar rij buiten en maak af en toe een sprongetje. En ik ben heel blij met haar.
Dan ben ik echt blij dat ik me niets van al die mensen (met hun dure paardjes) heb aangetrokken en toch lekker door ben gegaan met mijn meissie.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:59

k heb geen eige paard, maar over mijn verzorgpony heb ik nog nooit zo'n reactie gehad, maar goed dat je je niks van al die mensen wat hebt aangetrokken met hun dure dressuurpaarden! OK dan!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:04

Lekker laten banketstaaf allemaal en geniet van je paardje Knipoog Ik vind dat je een heel leuk paard hebt! Gelukkig verschillen smaken en valt niet iedereen op hetzelfde paard.

Ik krijg soms ook wel eens stomme opmerkingen over mijn arabier.. neem volgende keer dan een kwpn... nou sorry voor mij geen ander paard dan een volbloed arabier Tong uitsteken Ik trek me er niets van aan en geniet van mijn paard.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:16

rontchenologisch 100 % is bij mij een must!

en verder, ik koop ze liever als ze helemaal niets zijn, ik ben zodanig ervaren dat ik wel kan zien of ik er iets van kan maken, en dus de prijsklasse laag is zodat ik er meer van kan maken

ik heb n keer een bonte gekocht die niet kon lopen ( slecht bijgehouden hoeven ) je kon niet zien hoe bont ie was, zo vies was ie .
en hij was zo bang dat je m niet eens kon pakken in de stal
ik heb m flink onder handen genomen, zadelmak gemaakt en hij bleek super te kunnen springen ( opa was concorde, vandaar dat ik m gekocht had )
ik kocht m meer uit medelijden, maar het is een superleuk paard geworden !

ik heb vorig jaar ook een simpele merrie gekocht, dragend
veulen is supermooi. en merrie kan ontzettend goed springen
dressuur is niet aan haar weggelegt, ze heeft een hals die op zijn kop erop zit. maar een M proefje moet er uiteindelijk wel mee gereden kunnen worden

mijn concordenmerrie heb ik recht van de wei gekocht
ze was moddervet, afgevreten staart en bijna niet gereden
nu is ze mijn toppertje
je moet even door de buitenkant heen kijken om te zien of je er iets van kan maken
een bouw waar met spieren wat van te maken valt en een goede ooguitdrukking zijn dus wel een must
alleen zien veel mensen dat in eerste instantie niet ...

ik heb op een handelsstal gewerkt en vroeger ook voor een handelaar
beide hadden dieren die echt gedumpt waren voor een beetje geld
ff flink wat tijd erin en ze konden weer goed verkocht worden .
uitzonderingen zijn er altijd. maar met goed rijden en goede voeding kun je al vaak veel doen !


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:02

Ach laat ze allemaal lekker kletsen toch, zolang jij er een goed gevoel bij hebt en het gaat lekker....dat is fantastisch toch dat gevoel kun je bij ieder paard hebben ongeacht het uiterlijk of bouw.

Mijn oude pony, wou niemand kopen, ik heb haar een beetje juist om die reden gekocht, ik was bang dat ze anders helemaal geen nieuwe eig zou krijgen en op een veel minder leuke plek uit zou komen.

Aangezien het gelijk klikte tussen ons, en mij het niet zo mooie uiterlijk van haar (bouw karrepaard met brede bles) niet veel kon schelen.
Ook op les kreeg ik acher mn rug om nare dingen te horen over het uiterlijk van mn pony, dingen als dat geval kan niet eens recht lopen , ze kijkt vast scheel of wat een dikzak, ze was idd te dik, maar ik had haar nog maar net.

Ik heb net zoals jij bout aan iedereen gehad en dat heeft heeft ons een provinciaal kampionschap opgebracht en deelname aan het NK dress.
Ook heb ik 1 keer een aanbieding gehad van een staleig die haar zo graag wou hebben ndat hij ons had gezien dat ik uit zn stal een ander paard of pony mocht uitzoeken.......( not duz) daar heb ik weken daarna nog ruzie om gehad met mn pa.

Dus gewoon doorijden zolang het goed voeld dan komt het zeker dik in orde hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:23

Als deze reactie komt n.a.v het uiterlijk van een paard, zijn de makers van de opmerking erg kortzichtig.

Maar zelf heb ik de opmerking ook gemaakt n.a.v het gedrag/temperament/niveau van een paard, en het niveau/kennis van de bijbehorende eigenaar/ruiter. En helaas heb ik heel veel gevallen gelijk gekregen.

Je suis Charlie.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:34

ja veel van dat soort mensen ken ik wel met hun dure dressuurpaardjes.. als ik af en toe in het bos reed met m'n vorige verzorgfjord (zonder zadel, westernhoofdstel en uiteraard langere teugels) dan keken ze me echt zo aan van "kom jij hier het bos bevuilen?" en zelf zaten ze op een aardig duur zadel, leren rijlaarzen met glimmende sporen eraan en anky dekjes uiteraard Tong uitsteken niet dat ik er iets tegen heb hoor, helemaal niet.. maar zolang ze mij gewoon lekker met rust laten en met de paarden laten rijden die ik leuk vind, is er niks aan de hand Lachen

Ik vind trouwens dat je een heel erg leuk paardje heb!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 21:33

ze is ook erg veel verbeterd hoor. toen ik haar kocht was ze erg mager. Daarnaast was ze lang en slungelig, maar dit viel extra op omdat ze nog zo weinig bespiering had. Hier heb ik hard op getraint en zo wordt ze beetje bij beetje steeds mooier.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Bumego
Berichten: 96
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:03

Hai,

Heb je profiel bekeken enne....ik vind je paard helemaal niet lang en slungelig. Ja lang is ze wel maar het siert haar! Lachen

Ik heb zelf ook een paard gereden die zo lang en hoog was en in het begin is het wel even wennen en mensen deinen er soms voor terug. Ik vond het een heerlijk paard!!!!

Groetjes,
Laura

p.s: succes met je paard verder!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:16

Good for you dat je hem zo 'bij'gekregen hebt, maar uitgaan op het uiterlijk van je paard idd? Tsss...

Bij mij:
"Groningers? Krijg je daar een eg bij?" (dezelfde grapjas vroeg vandaag op een wedstrijd overigens wat voor leuk paard ik toch bij me had. Well, my one & only Hercules, de Groninger...).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:23

Toen ik Silly net had, was ze 2 en echt een lelijk eendje Haha!
Je kon goed zien dat het een mooi dier ging worden, en ik kreeg gelukkig alleen van een bepaald (jaloers) persoon te horen dat ik een lelijke bok had die niet kon lopen. Maar goed, ik ben niet achterlijk en weet best wat ik gekocht heb... Tong uitsteken

Nu hoor ik alleen maar: "Wat een mooi paard!" en "Wow, die kan lopen!" en dat soort dingen.

Beter als bij mijn pony Missouri... "Waar ga jij heen met dat lelijke ding?" "Is dat een draver ofzo?" "Het lijkt wel een Hackney met die knietjes." "Nou die heeft wel een moeilijk halsje of niet?" Misselijk
En dan ze de stront voor de ogen rijden met 200 punten in het Z bij de paarden, da's pas leuk!
Het was overigens een echte Anglo-Arabier Schijnheilig

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:24

Ligt het aan mij of is dat paard van Amvbeek helemaal niet lang en slungelig als ik naar haar paard kijk zie ik mijn paard hahaha alleen is die van mij wat dikker Tong uitsteken Ik vind het een prachtig paard

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:27

En idd zoals je zelf al zegt neem er wat tijd voor en voor je het weet steel je de show!
Toen ik mijn paard kreeg ook superrrrrr mager en lusteloos en altijd maar commentaar moeten opvangen van je moet dit paard naar de slacht doen je kan hier niks meer van maken.
Nooit naar geluisterd en het is na mijn idee en van onbekende ook een prachtbeest geworden en zo wat dat ik er alleen reacteatie mee kan rijden ik steel wel de show want het is een mooie verschijning geworden vergeleken met eerst.
GEDULD LOONT

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:37

Ik vind het altijd zulke onzin als mensen zulke dingen gaan roepen!!
Moet je dan maar altijd een 'kant en klaar' superpaard verkopen???!! En ik vind idd dat je een leuk paardje hebt OK dan!

Paarden kunnen echt heel erg veranderen als ze meer bespiering krijgen. Bij ons op stal is het zelfs gebeurt dat iemand eerst een paard helemaal afkraakte en niet snapte dat iemand zo'n paard gekocht had. Later bleek het paard een superspringtalent te zijn, en toen ze op een gegeven moment een Z parcours won, liep die man te roepen dat het echt een geweldig paard was. Hij herkende het paard niet meer en dacht dat het een ander dier was!

"Life is about the journey, not the destination"

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:21

Toen ik mijn paard kocht hebben ook veel mensen gedacht van waar begin je aan...
Maar nu herkennen ze haar niet terug, en vinden ze dat ik zo'n leuk beest heb. Als ik dan vertel dat het dat scharminkel waar ik van de winter mee reed is, kijken ze me aan van "nee..."

En het gaat er om dat jij er plezier mee hebt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:16

uhm.. nee nog nooit gehorod.. Mischien dat mensen het wel zullen denken ..

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:55

Cassidy schreef:
Als deze reactie komt n.a.v het uiterlijk van een paard, zijn de makers van de opmerking erg kortzichtig.

Maar zelf heb ik de opmerking ook gemaakt n.a.v het gedrag/temperament/niveau van een paard, en het niveau/kennis van de bijbehorende eigenaar/ruiter. En helaas heb ik heel veel gevallen gelijk gekregen.


Dat heb ik inderdaad ook wel eens, bij sommige combinaties. Bij ons op stal staat zo iemand. Ze heeft er echter de schouders onder gezet en waarempel, het gaat de goede kant uit. Nou wil ze het paard echter weer verkopen Verward Verward omdat het niet zou gaan.
Feit is dat ze nog een behoorlijke weg te gaan heeft, goede begeleiding nodig heeft en er veel tijd in moet steken, maar ik denk wel het het erin zit. Jammer, voor de liefhebber is het een erg leuk paard.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:17

mijn paardje is wel goed zeggen veel mensen goede afstammeling enzo, maar ze was ook niet duur doordat ze een stalgebrek heeft, wat niet erg is ze weeft als ze aandacht wil maar met keuring zei de dierenarst dat het niet uitmaakt ze had goede benen, en soms kom ik op stal rent ze rondjes in haar stal of staat ze heel erg te weven als ze aandacht en dan staat ze weer rustig. Schijnheilig
wel moet ik er heel banketstaaflig bijzeggen dat ik haar heb gekocht omdat ik 1) met mijn vorige pony niet verder kwam (dat kwam vooral omda tze heeeel vaak kreupel was) Verdrietig toen hebben veel mensen gezegt dat ik verder moest zoeken dat wilde ik toen niet tot bleek dat ze maar een kleine kans had om van een kreupelheid af te komen die ze toen al 2 maanden had, ik wist dat ik die niet mijn leven zou hebben maar zo kort ,
maar nu ben ik toch wel een beetje blij met mijn keuze omdat ze nou al meer dan 1 half jaar stilstaan en de andere pony het best goed doet (noujah)
ik vind het wel kei goed dat je je niks van iedereen aantrekt, dat kan soms heel moeilijk zijn OK dan!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:27

Ach welja, hoe vaak ik al niet gehoord heb dat Vos een karreknol is, waar je geen dressuur mee moet gaan rijden...

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:12

Ik heb dan nog geen eigen paard, maar wel een bijrijdpaard waar ze zulke dingen over zeiden.
Ongeveer 2,5 jaar terug, ik was nog een heel stuk kleiner, en ging Gipsy verzorgen en rijden.
Ik kreeg de reactie's naar me toegeslingerd van je gaat toch niet dat lelijke, gevaarlijke, gemene en scheve merrie doen??
En de opmerkingen van "Ja, dat kan nooit goed gaan met dat beest en jou!"

Ik heb me er niks van aangetrokken, en ben gewoon gaan proberen, ik kon er toch altijd nog mee stoppen als het niet goed ging?
Oke, Gipsy is geen makkelijk paard bij andere paarden, ze is erg dominant, maar ik heb haar al die tijd dat ik d'r doe nog geen 1x echt zien trappen ofzo naar een paard omdat ik d'r gewoon goed in de gaten hield en dr optijd op dr kop gaf als ze meer wilde gaan doen dan lelijk kijken.
Ze zeiden ook dat ik nooit op d'r zou kunnen rijden, ze gooit hoog op en ook hier moet je d'r goed erbij houden als je langs andere paarden rijd, er werd ook gezegt van ja je zult er binnen de korste keren eraf vallen en wat niet goed zal komen.

Gelukkig heb ik me er niks van aangetrokken en *even afkloppen* ben ik al die tijd er nog geen 1x afgegooid en krijg ik steeds vaker van mensen op stal te horen van na het rijden, ja ze liep netjes en mooi bij je, gaat echt heel goed met jullie 2, dat word nog eens wat!

Ook ben ik laatst begonnen met Landelijke lessen, waar ik al eerder heen wilde,maar er niet bij "mocht" en nu wel Lachen

Ik ben echt blij met m'n meisje Lovers

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:08

Ach dat is gewoon jaloezie

Mijn oude pony is voor de slacht weg gekocht door de manege eigenaar
Het was ten eerste al een head shaker
Daarbij ook nog eentje die heerlijk kon staken en gewoon niet meer wou lopen
En iedereen zei dat je er niks mee kon bereiken
Maar de manege eigenaar geloffde in mij en die pony en heeft haar dus wel aan mij verkocht

Na 4 maanden was het head shaken zo veel mogelijk eruit
En na 8 maanden was ze M klaar

Nu heb ik haar dus 1,5 jaar geleden verkocht en nu heeft ze de winstpunten voor de M1 dresuur en de punten voor L springen

En ik kan me nog herinneren dat het toch die rotbok was die alleen maar staakte Knipoog

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:14

Ik vind mensen die zulk soort opmerkingen maken erg kortzichtig...
Als jij maar plezier van je paard hebt, dat is toch het belangrijkst!

Ik heb een Tinkermerrie en daar kijken sommige mensen ook tegen aan dat het een lompe boerenknol is.. Dat irriteerd me wel eens maar anderzijds denk ik dan: ze weten niet wat ze missen Knipoog Haha!
We kunnen met haar dressuren, springen en buiten is ze ook top dus wat zou ik nog meer willen Lovers

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:00

Nee nooit gehad, ik koop altijd paardjes die iedereen leuk vind Clown (maar dat kan ook zeer irritant zijn soms Tong uitsteken, ik koop paardjes met een hoooog knuffelgehalte)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:09

ik heb het zelf wel eens gedacht *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:03

Kojack is in 2 jaar tijd veel harder opgeknapt dan ik aanvankelijk ooit verwacht had. Hij heeft niet het lijf maar wel de instelling.

Andersom staan er hier ook paarden in training die na maanden en maanden werk maar amper vooruit gaan, en dan vraag je je echt af waarom die eigenaren daar nog maar geld in blijven steken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, daydream, Mark0919, miezelke, Sting, tienus63 en 38 bezoekers