hoe leuk is het eigenlijk, met paarden werken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

hoe leuk is het eigenlijk, met paarden werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:44

Nav een gesprek dat ik zojuist had, hier een oproepje voor de mensen die meer of minder professioneel met paarden bezig zijn.

Als je een beetje kunt sturen krijg je namelijk al snel wat aanbiedingen hier en daar om paarden op geld te rijden. Leuk en aardig allemaal, ik denk er ook wel eens over om part-time op kantoor te gaan zitten en de rest van het geld met het rijden van paarden binnen te halen.

Maar hoe leuk is dat eigenlijk?

*3-jarige baldadige hengsten zadelmak maken
*trainingspaarden met zo weinig talent dat de eigenaren het trainingsgeld beter in een nieuw paard hadden kunnen steken
*handelspaarden die maar maanden blijven staan en nooit hun geld opbrengen

Ik werk nu ook met paarden, en erger me er nu al regelmatig aan dat ik de hele dat ik de hele dag met die kansloze dieren in de weer ben, en amper tijd/fut heb voor mijn eigen paard(en). Dat is wellicht iets anders als het je iets voor jezelf begint, maar uiteindelijk blijft het je werk. Of je nou op kantoor zit of op een paard.

Een veelgehoord argument van mensen is dat je je hart moet volgen. Maar ben je dan wel helemaal eerlijk in waar je hart naar uit gaat? Mijn hart gaat uit naar dat fijn te rijden paard waar ik succesvol mee op concours kan. En 9 vd 10 keer is dat niet het paard waar je je geld mee verdient....

Ik vraag me af wat voor anderen de doorslag heeft gegeven om er toch willens en wetens aan te beginnen.


Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:45

ik kan je vertellen, het is VERSLAVEND en leuk Knipoog Soms moelijk!

fok.nl de beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:47

Ponygekkie, vertel even wat je huidige baan inhoudt en waarom je daarvoor gekozen hebt Lachen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:54

Haha!

Nu on-topic: ik heb ruim een jaar op een manege gewerkt als stalslaaf en achteraf ben ik blij dat ik toen geen eigen paard had omdat ik absoluut de puf niet meer had om 's avonds dan nog m'n eigen paard te doen. Lijkt mij dat dat ook wel enigzins speelt als je paarden voor anderen rijdt.

Heb ooit eens gehoord dat als je van je werk je hobby hebt gemaakt, je dan geen hobby meer hebt ....

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 07:59

Tja, ik wil het gaan doen. Ik wil volgend jaar een opleiding hoefsmid beginnen. Hoe dat gaat bevallen heb ik nog geen idee van. Maar vast beter dan de ICT, dat ben ik al helemaal zat voordat ik ook maar m'n opleiding afgerond heb.

Verder is het van de zomer mijn baantje geweest. Kleine pony's beleren en betuigen. Ik ben heel klein en ielig, heb toch voldoende ervaring en heb een verantwoordelijke leeftijd. Omdat ik een leuk lopende dekhengst van onder een meter heb komen er dan al snel vragen van mensen of ik hun kleintje niet kan doen omdat ze niet iemand kunnen vinden die klein en ervaren genoeg is. Op die manier hou ik op het moment mijn beginnende stal/fokkerij financieel opgang.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:15

Ik ben er om bovenstaande redenen dus niet aan begonnen.
Ook ik heb aanbiedingen gehad en heb daar toen serieus over nagedacht.
Het ging op die plaatsen om zadelmak maken, verstoorde knollen weer normaal krijgen, voorrijden als er kopers zijn, op wedstrijden uitbrengen. enz.

Ik heb het niet gedaan omdat je nooit meer weet wanneer je afgewerkt bent.
En mijn vriend en eigen paarden er dan misschien wel bij inschieten.
En nu, zonder dat het een vaste baan was, vond ik dat ik het recht had om te zeggen dat ik een bepaald paard niet ging rijden omdat die imo te getikt was.
Ik had zelf het gevoel dat ik dat niet kon maken als het mijn baan was.
En bij die 2 paarden waar het bij gezegt heb, heb ik daarna genoeg verhalen van gehoord dat ik blij was er niet aan te zijn begonnen.

Maar goed, wie weet ben ik ooit nog over te halen om er mijn werk, ipv alleen hobby van te maken Lachen

En sorry, voor het niet gevraagde antwoord Lachen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:19

ik heb 4 jaar 4 dagen per week op een stalhouderij met in het begin 20 en aan het ein 100 paarden gewerkt.
de andere 3 dagen werkte ik gewoon (zoals nu 5 dagen) op een school als docent om geld te verdienen.

Toen er 20 paarden stonden kon ik het prima aan, vond ik het ook leuk, ook als ik alleen liep, toen het zo werd uitgebreid vond ik er niets meer aan. Ik wist de namen van de paarden niet eens meer, ik zag ze meer als vee, dat moest ook wel, want er ging er wel een s eentje dood en als je ze dan allemaal als je lievelingetje ziet, krijg je het wel erg zwaar.

Uiteindelijk heb ik voor mijn beter betaalde baan gekozen, toen het punt van kiezen kwam. De stalhoudster vond dat ik niet genoeg gevoel voor paarden had om er de rest van mijn leven mee te werken en mijn manager op school zei me na 3 negatieve beoordelingen de wacht aan: kiezen: het één of het ander en dat heb ik gedaan.

Ik heb nu nog 1 paard hobby-matig en ben heel anders over paarden houden gaan denken dan toen ik er nog mee werkte.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:02

Ik mocht van mijn ouders ook naar het Hippsch centrum in Deurne, ik woon in Deurne dus dat ging makkelijk. Ik heb er toch niet voor gekozen om de reden dat ik paardrijden liever als hobby wil blijven zien. Nu heb ik een leuke baan en ben elke avond dolblij als ik kan gaan rijden. Ik ben bang dat als ik er mijn werk van had gemaakt ik er niet zo'n lol in had gehad als nu.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Meisha

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:37

Hai! Ik ben bezig met paardenhouderij in barneveld en vind dit erg leuk!
Ik ga werken op een groot ruitersportcentrum in maarn. Ik denk dat de truuk is om je werk en hobby gescheiden te huoden. Je eigen paard is altijd belangrijker voor je dan je werkpaarden. Omdat ik dus fulltime met paarden bezig ga, en geen eigen paard kan betalen, is dit een goede manier om er toch wat mee te doen.
Ook ik zeg: zwaar en moeilijk, maar als je t echt wil: DOEN!!!!


Succes! Liefs Indra

A horse is a horse afcourse, afcourse is a horse a horse....Mr ED!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:45

werken met paarden was in ieder geval wel goed voor delijn: ik kon toen eten wat ikwilde en bleef op gewicht, ben nu anderhalf jaar gestopt en ben 15 kilo zwaarder Haha!

80 boxen per dag uitmesten en opstrooien en dan gangen vegen is dus een goed afslankmiddel, of het ook leuk werk is, is een tweede......

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:35

Ik zit erover te denken om de paarden in te gaan... Niet als professionele ruiter oid. Maar iedereen blijft maar zeggen: je moet van je hobby, je beroep niet maken.

Maar iets anders, vind ik niet leuk. Ik doe nu Verpleegkunde, maar het is écht niet mijn ding!

En ik heb ook een aantal jaar op een stal gewerkt als slaaf (zelfs onbetaald, dom als ik was!) en daar heb ik het altijd super naar mn zin gehad! Maar ja...

Tuurlijk zitten er altijd mindere kanten aan, maar dat is bij elk beroep.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:09

Een kennis van mij heeft bij een training en africhtingstal gewerkt, leuke stal met best veel mogelijkheden, totdat ze 3 keer achter elkaar dr neus had gebroken bij het beleren van jonge paarden en paarden met een gedragsstoornis, toen was ze snel genezen. Ach gut

Paar weken later komt ze bij mij,...........ik weet een leuk baantje voor je Schijnheilig met een mooi salaris en meebrengen en stallen van eigen paard enz enz.
Hahaha nee ik ben gek zeker, werken in de paarden lijkt me nu nog steeds leuk, maar het zadelmak maken van paarden moeten ze niet aan mij over laten, tuurlijk zo voor een keertje een paar paardjes doen, is het probleem niet, maar om er nu full-time mee bezig te zijn..........nee laat iemand anders maar in de ziektwet belandden maar ik niet.

Ik heb gewerkt op een zorgboederij met pensionstalling voor mensen met een handicap, nu was ik begeleider voor de gehandicapten en deed samen met hun al het boerderij/pensionwerk, echt heel leuk werk maar als ik savonds thuis kwam had ik eigenlijk niet zoveel trek meer in het uitmestten van m'n eigen stallen en verzorgen van de paarden ik had de hele dag al niks anders gedaan.
Ik ben nu erg blij met mijn baan bij het paleis waarin ik de hele dag in uniform loop en echt mn handen niet vuil maak (verdient ook nog beter Knipoog ), des te leuker is het om savonds thuis te komen ..........in je oude kloffie te schieten en lekker buiten aan de gang te gaan, he daar verheug ik me iedere dag weer op.

Al moet ik zeggen dat het vak van Para-veterinair me nog altijd trekt en als ik ooit de kans krijg ik die denk ik niet zal laten liggen, maar stallen mestten/les geven/paarden van andere verzorgen/ trainen, neeeh mij niet gezien.

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:31

Wat houd dat paardenhouderij in Barneveld precies in dan..?
Ik wil waarschijnlijk instructice ofzo worden en dan het liefst in het buitenland..Spanje ofzo.. moet je daarvoor ook paardenhouderij doen dan..?

Relax.. Take it Easy

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:43

Ik heb geen opleiding in de paarden gedaan maar wel in de paarden gewerkt

* fulltime op een manege/pensionstal

* part-time op een pensionstal/trainingsstal jonge paarden gereden, en 2 dagen per week waren er wat manegelesjes op de 9 pony's die ze hadden, die lessen gaf ik ook

* fulltime op een professionele springstal, voornamelijk 3/4 jarige paarden en ja dan lig je er geregeld naast of je mag helpen bij de 1e keer beslaan, en niet te vereten je bent de 1e die gaat toiletteren, wassen. deken op zadel op etc etc leuk als t goed gaat, maar helaas gaat het niet altijd vlekkeloos.

zou best nog in de paarden willen werken maar mn knieën houden het niet meer vol, wat ik wel nog kan doen is op een manege/pensionstal gaan werken, of iig zo dat ik niet heel de dag te paard zit, want ook dat gaat vervelen hoor, kom je van de ene af, wordt die aangepakt door een stalhulp en dan staat de volgende al helemaal opgezadeld voor je klaar....dan heb je echt weleens zin om uitgebreid te poetsen en zelf op te zadelen ipv non stop te rijden....

nu werk ik in een supermarkt en verdien part-time venveel als fulltime in de paarden, en heb geen last van mn knieën zodat ik mn eigen paard gewoon kan rijden Lachen prima oplossing dus!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:24

ik heb fulltime op maneges gewerkt
stallen, kantine
rijden van verschillende lesdieren om ze goed te houden of om ze iets bij teleren
lesgeven
alles zeg maar

het is heel leuk maar je bent vaak 80 uur in de week aan het werk voor een prutloontje
lichamelijk zwaar
te merken aan mijn twee tennisarmen
vocht in de knie en een bovenrug die niet altijd doet wat ik wil

het lesgeven deed ik met heel veel plezier
wil ook weer op zoek naar wat lesadresjes
het kantinewerk was ook leuk
de stallen , tja het hoort erbij


maar het probleem was op beide stallen dat ik dus de enige was die wat deed op stal , bij 1 deed de eigenaar niets meer in de stal en zo min mogelijk lesgeven
terwijl ze zelf aangaf bij solliciteren dat het te veel werk was voor 1 persoon

en op stal 2 zouden de kids van de eigenaars net zoveel meewerken op stal als ik deed
maar kind 1 deed veel aan het onderhoud en stallenuitbeiden dus logisch dat die niet bij het mesten hielp, hij moest bouwen
kind 2 zat te lamballen in de kantine te bellen met knullen etc

er word gewoon snel veel op je geschoven kwa werk en klusjes


fulltime op een dressuurstal , veel jonge paarden , die dus onder de man moeten komen
je leert veel , word regelmatig door de bak gesleurt en je word regelmatig gelanceert
maar wel heel leuk werk
maar helaas lichamelijk ook erg zwaar
je bent de pineut bij alle eerste keren van die dieren

en ook het loon is prut

fulltime zou ik niet meer in de paarden willen
maar parttime zou me nog wel trekken
op een kleinere stal

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:44

Ik heb een paar jaar in de paarden gewerkt.
1.Huifkarcentrum, paarden verzorgen, huifkartochten rijden
2.Stalhouderij, trouwerijen etc. rijden
3.Dressuurstal, paarden verzorgen & rijden
4 Showstal in Japan, paarden verzorgen & shows rijden(aangespannen en onder het zadel).
Ik weet dus echt waar ik het over heb als ik zeg dat ik NOOIT in de paardenbuisness wil werken.
Lange dagen, hard werken, weinig verdienen (met uitzondering van Japan) en de kans lopen je nek te breken op het paard van een ander.
Dan kun je beter een "normale" goed betaalde baan zoeken en zelf een paar paarden aanschaffen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:01

Eens kijken, Ik ben op mijn 15de begonnen op een handelsstal. en heb altijd af en aan in de paarden gewerkt.

Gelukkig ben ik ondertussen het stalwerk een beetje ontgroeit, neemt niet weg dat ik met alle liefde nog uitmest, veeg, los of welke andere klus dan ook. Maar in de paarden werken is in de basis vooral heel, heel veel vegen. En dat wordt je op een gegeven moment wel eens zat. Ik heb ook hele periodes dat ik het rijden helemaal zat ben.

Gelukkig heb ik het nu dat ik voor mezelf werk leuk voor elkaar. Ik heb leuke paarden onder mn kont, heb leuke lesklanten, heb een heel knus leuk mobiel winkeltje dat goed loopt. Ga straks ORUN doen en ben bezig met het schrijven van een boek over jonge paarden. Heel afwisselend dus. Betekend overigens nog wel dat ik heel veel uren moet draaien om een heel gering inkomen te krijgen, maargoed dat noemen we dan maar investeren Haha! Haha! Haha!

Werken in de paarden is vooral heel hard werken, een risicovol beroep, hoog slijtage gehalte (als je mij s'ochtends mijn bed uit ziet komen, dan wil je spontaan een rolstoel voor me pakken Haha! Haha!, maar na een pas of 4 loop ik wel weer rad Haha!)

Ik wil niet teveel meer zelf op jong onbesuisd spul kruipen, zal er vast nog wel een paar doen maar dan denk ik dat ik een leuke handige meid van een jaar of 16 charter die de eerste paar keren voor mij mag doen Haha! Haha!. Ik wordt er te oud voor.

Werken in de paarden is overigens wel pure emotie. en dat maakt het werk leuk.

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:17

Ik denk dat zeker de jongere generatie het werken met paarden flink idealiseert.Als je jong bent lijkt er niets leuker dan de hele dag met paarden te werken(had ik ook toen ik 16 was)Lekker tutten,maar volgens mij hebben ze geen idee hoe hard het werkelijke paardenleven is.Ik ben gek op paarden,maar mijn vak zou ik er nooit van willen maken Ik heb vele maneges en stallen gezien,maar de verhalen die je hier hoort kloppen als een bus.Keihard werken,of je nu lekker bent of niet,de altijd bokkende,meest vervelende,irritante,kwaadaardige paarden rijden,les geven als je doodmoe bent aan een groep kids die niet willen luisteren,'s nachts ook nog eens waken bij een merrie die moet veulenen,enzovoorts.Ik denk dat het je op de lange duur zowel lichamelijk als geestelijk behoorlijk uitput,en behalve dat verdient het voor geen meter ook.Geef mij maar paarden als hobbie,dan heb ik tenminste overal tijd voor!

op de rug van een paard is de hemel op aard!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:31

Ik werk nu op een stal als stalhulp. Dus niet als trainer o.i.d.
Ik heb hiervoor op een handelstal gewerkt maar dat was toch véél anders dan wat ik nu doe.
Het werk is zwaar, je moet hard werken, soms een beetje stressen (voor die tijd moeten er bepaalde dingen gebeurt zijn wat je nog maar nét kan halen) en ja de eerste tijd kwam ik 's avonds echt helemaal kapot thuis. En ook weinig puf om te rijden. Ook vooral omdat ik 's ochtends om half 7 weg ga en rond half 7 pas weer thuis ben. Helemaal kapot, en wil dan dus vroeg naar bed.

En wat Belinnie zegt klopt helemaal. Als ik tegen mensen zeg dat ik in de paarden werk dan denken ze allemaal dat dat niks inhoud, niet zwaar is enzo.. Maar ik denk dat in de paarden werken één van de zwaarste banen kan zijn. Lichamelijk is het gewoon super zwaar, je loopt de hele dag, sjouwt veel dingen, mest stallen uit etc etc.

Ja het is zwaar, maar wél leuk! Ik heb het echt heel erg naar mijn zin, de eerste tijd dacht ik nog wel eens of dit nu wel echt wat voor mij was, maar ik begin nu te wennen en ik vind het nu echt heel leuk!


Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:12

Ik ben er echt mee opgegroeid en help al van jongs af aan mee de paarden te verzorgen. Het zit er eenmaal in en het zal er niet meer uitgaan. Wij hebben thuis een grote Stalhouderij en mijn vader is erkend paardenhandelaar. Dus de stallen zijn eigenlijk nooit leeg, er staat altijd wel een paard op stal die verzorgt moet worden.
Mijn broertje zit nog op school in Barneveld en volgt de opleiding Paardenhouderij en ikzelf zit dan 4 dagen in de week op kantoor. Zodra wij thuis komen beginnen wij de dieren te verzorgen.
Wij mesten zelf alle stallen uit, maken alle paarden, de tuigen, de koetsen schoon, dit moet ook gebeuren. Wij rijden allebei (mijn broertje en ik) onder het zadel en aangespannen. Of het nu met een paardentram of trouwkoets is maak ons niet uit.
Veel mensen denken dat je alles zo uit de schuur en stal haald en er voor zet, maar ze zien niet wat voor werk je allemaal van te voren heb en het werk erna.
Het is hard en zwaar werken en je maakt vele uren in de week, soms wel meer dan 100. Maar wij maken wel tijd om lekker met onze eigen paard te gaan rijden en om onze andere hobby's te doen.
Ik heb het geluk dat ik een vriend heb die me steunt en het ook nog leuk vind *LOL*
Maar ik zou het niet kunnen en willen missen, ik hoop echt om later met het bedrijf door te kunnen gaan.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:51

het is hard voor weinig,maar kansloos vindt ik geen enkel paard/pony!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:45

Ik heb de mogelijkheid gekregen van mijn ouders om ons boerenbedrijf om te zetten in een paardenbedrijf (bijv. opfok). Ikzelf moet er niet aandenken en heb dat ook aan mijn ouders verteld, nu is het een hobby voor mij. Ik zou niet willen dat ik het als verplichting zou gaan zien.
Nee, geef mij maar een kantoorbaan, dan kan ik vanaf 17.00 lekker bij de paarden aan het werk.

[o]

Ayasha
Blogger

Berichten: 57832
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:50

Zep schreef:
Ponygekkie, vertel even wat je huidige baan inhoudt en waarom je daarvoor gekozen hebt Lachen

heeft helemaal geen baan, is 13 jaar oud Knipoog
heeft dus hoogstens een paardje van een ander gereden zonder er geld voor te krijgen Knipoog
ontopic; af en toe denk ik wel eens; ik wil later met paarden werken.
maar eigenlijk...wat je zegt klopt wel...tis zwaar werk enzo. en of je der echt veel mee verdient, dan bedoel ik dus. of je betaald word naarmate t werk dat je hebt?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:01

Ik heb op een dressuurstal gewerkt, ik zat daar intern. Hele, hele lange dagen gevuld met mesten, vegen, voeren, vegen, opruimen, vegen, zadelen, vegen etc. etc. Van 's ochtends half zeven tot soms 's avonds acht uur, zes dagen per week, voor minder dan minimumloon. Ik heb er heel erg veel geleerd en het ook best naar mijn zin gehad, maar ik ben blij dat ik terug naar school ben gegaan en mijn diploma gehaald heb.

Soms denk ik weleens dat werken met paarden het enige is wat ik leuk vind en waar ik goed in ben, maar in deze vorm, nooit meer.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:36

Ik heb in Amerika op een dressuurstal gewerkt, dat was eerst alleen maar mesten en opzadelen, later kreeg ik er gelukkig steeds meer paarden te rijden bij. Maar het viel mij eerlijk gezegd tegen, op vrije dagen kon ik geen paard meer zien, dan ging ik liever op de bank hangen of winkelen ofzo. Het echte plezier was er toen wel een beetje af. Het ligt er ook aan voor wat voor een eigenaren je rijdt, je hebt er bij die willen alleen maar de knopjes voor de kunstjes op hun paard, hoe de uitvoering is kan ze geen bal schelen zolang het er voor de relatieve leek maar leuk uit ziet. Tuurlijk kan ik een matige knol leren omspringen naar de andere galop, maar van een correcte netjes doorgesprongen wissel is dan geen sprake. Dat vond ik vaak heel frustrerend, want ik had liever wat meer tijd genomen en het dan echt goed gedaan. Natuurlijk zitten er ook mensen tussen die wel geduld en kennis en begrip tonen, maar de minder leuke klanten zijn toch degenen die mij aan het eind van de dag bijblijven. Het ligt ook wel een beetje aan mezelf hoor, ik heb misschien wat te weinig geduld met mensen, en dat zijn toch degenen die aan het eind van de maand je salaris betalen.
Ik heb er ook bewust voor gekozen om geen gespecialiseerde paardenarts te worden, begrijp me goed, ik vind het leuke beesten maar het "wereldje" eromheen, daar kan en wil ik gewoon niet genoeg tijd en energie in steken. Ik hou de paarden liever als een leuke (misschien een beetje uit de hand gelopen Haha! ) hobby.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ejkge, frutsel05, Kimmej, Pellelilly, pillow, RoxanneJessy, senna21, sinnekinne en 17 bezoekers