SGW Diepenheim met een hengstige merrie....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

SGW Diepenheim met een hengstige merrie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 17:43

Pfjoeh.... das was me ff een daggie! Tong uitsteken

Ik heb heerlijk gecrosst, maar wat er aan de cross vooraf ging.... al zeg ik het zelf, de ruiter moet een ijzer sterke conditie hebben als je met Lucky wilt crossen als ze hengstig is.... Schijnheilig

Het eerste onderdeel was veel eens de dressuur, inrijden ging wel lekker, vooral rechtsom was ze lekker los. In de ring begon het.... als eerste klopte de bak al van geen meter, de hoek van M naar A was veel te klein, daar vloog je zo de bocht uit... en ten tweede was Lucky echt een drama in de ring.... Bloos! het was een enorm gespannen proefje, maar niet echt fouten ofzo gelukkig... de jury vond het toch nog 151 punten waard.... Haha! Naar mijn idee was had het bij de 130 in de buurt moeten zitten maar goed.

Met het inspringen voor het springen heeft ze me er nog even afgegooid... ik reed op een steiltje aan en opeens schiet ze er heel gemeen langsheen... Verward Waar dat goed voor was weet ik niet, maar mijn zit was er iig niet op berekend... Haha! Het zand was lekker zacht daar dat scheelde!

In de springring ging het wel aardig, ze was goed heet, maar toch sprong ze goed... nou ja tot hindernis 5. Toen had ik opeens 2 weigeringen te pakken.. en waarom??? Ik hen nog steeds geen idee.. De derde keer heb ik haar maar is even goede de zweep laten voelen en toen knalde ze de rest van het parcour door.. Bloos! Totaal op 33 strafpunten.. maar gelukkig maar 16 voor weigeringen en balken de rest was allemaal tijdsoverschreiding.. Cool

In de cross ging ze errug goed! Hindernis 1 en 2 waren een beetje twijfelachtig, 3 schoot ik even uit de bocht (was een AB sprong, hindernis B stond bijna haaks op A... je kunt na gaan dat dat een vervelend bochtje was!) Maar de rest van de sprongen gingen heel goed! Heb wel rustig aan gedaan in de cross, want omdat ze hengstig was was ze enorm sterk....
Maar ik kwam met een foutloze rit aan de finish en een dikke minuut tijdsoverschreiding.... *LOL*

Dat brengt ons alweer op 7 winstpunten in de L na 4 wedstrijden gereden te hebben!! OK dan!

Morgen start in Cheval nog in Diepenheim, ben benieuwd wat hij ervan bakt!



JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:46

Goed hoor OK dan!

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:20


ZANGERES gezocht voor dance-project, iets voor jou ? meer info ? PB gerust !

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 18:23

Wauw super!!! Leuk dat je me weer in het voorproefje hebt gezet Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 18:37

Voorproefje van mijn voorbeeldige dressuurproef Schijnheilig

Afbeelding

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:15

WOW wat een dag echt leuk dat je 7 wp Wow! heb hengstig is idd moeilijk:|

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:30

Zal het plaatje er ff bij zetten, was net de [ en ] vergeten
Afbeelding

ZANGERES gezocht voor dance-project, iets voor jou ? meer info ? PB gerust !

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:37

Nou hartstikke goed hoor dat je nog foutloos was in de cross! Pfff, ik weet hoe merries kunnen zijn als ze hengstig zijn. En dan is het echt lastig om ze goed te rijden! Dus goed gedaan! OK dan! Je gaat de M echt wel halen in Chaam Knipoog

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:41

Super joh! Het gaat dus echt lekker zo!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:11

netjes Chantal, jullie gaan hard zo. Maar wil je al naar het M dan?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 17:15

Als Lucky de laatste 2 crossen die jaar ook lekker loopt wil ik SGW Chaam 2005 proberen M te starten...


Vandaag heb ik Le Cheval voor het laatst in de B gestart, hij ging ook weer erg lekker! Dressuur ging voor mijn gevoel super, de jury dacht er iets anders over.... 152 punten.. Springen en cross ging foutloos!!! Ik moet voor de laatste hindernis een heel stuk stappen omdat ik veeeeel te snel was, uiteindelijk 7 sec binnen tijd en een 4e prijs!!! Haha!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:19

Goed zo die gaat chantal! Fijn dat je ze allebei zo lekker hebt lopen. Op naar Chaam in het M!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:58

Voorproefje van Cheval in Diepenheim!! (ziet er weer super gaaf uit mayb2!!)
(ik ben de helemaal linkse)
Afbeelding

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:26

chantal_cs schreef:
Als Lucky de laatste 2 crossen die jaar ook lekker loopt wil ik SGW Chaam 2005 proberen M te starten...


Vandaag heb ik Le Cheval voor het laatst in de B gestart, hij ging ook weer erg lekker! Dressuur ging voor mijn gevoel super, de jury dacht er iets anders over.... 152 punten.. Springen en cross ging foutloos!!! Ik moet voor de laatste hindernis een heel stuk stappen omdat ik veeeeel te snel was, uiteindelijk 7 sec binnen tijd en een 4e prijs!!! Haha!


Dat gaat hard Chantal! Stappen om niet te vroeg binnen te komen klinkt me bekend in de oren. Haha!
Vorig jaar heb ik in Chaam de dag tevoren het M bezocht. Was een mooie cross. Vooral op het einde. Daar zat een flinke afsprong en daarachter een op-op-op met een skyjump die niet onderdoet voor een echte skischans. Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:49

Dat gaat lekker joh, met allebei je paarden! Le Cheval wil je zeker niet meer teruggeven hè? Tong uitsteken

Die foto van die dressuurproef met Lucky ziet er wat eh... 'gespannen' uit, maar ach, gelukkig (voor haarzelf ook) is ze niet iedere week hengstig. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:08

Netjes hoor Chantal. Als je zo doorgaat haal je het M wel voor Chaam

Je moet wel blijven zitten met losspringen trouwens Tong uitsteken Mensen vinden het heel vreemd als je met losspringen eraf knalt en het hele springparcours en de cross gewoon blijft zitten Clown
(ik lag gister met losrijden trouwens bijna weer met mijn kop in het zand Bloos )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 21:53

whaha en ik maar denken dat het normaal is als je er met losspringen afvalt..... Bloos Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:44


Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Bento1988

Berichten: 624
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:54

Gefeliciteerd met al je winstpunten én je 4e prijs!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 18:40



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers