LET OP! zadeldieven Z-O brabant actief!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

LET OP! zadeldieven Z-O brabant actief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 13:17

en nu zijn ze heeeeeeeeel dichtbij geweest Scheve mond

woensdagavond ging ik naar springles, ben net weg en er komt een auto heel langzaam langs onze tuin gereden, stopt op de inrit bij de poort, vanuit daar zie je de stal van de paarden, en een stukje verder de 2e stal die opslagplaats is voor spullen en hooi etc en de trailer zie je ook.
die auto bleef staan, mn moeder was bij stal en dacht dat t iemand was die wij kennen en die kwam kijken of ik al weg was naar springles, dus toen de auto een stkje verder reed en weer stilstond ging ze kijken waarom er niemand uitstapte, toen reed hij om ons huis heen, bekeek de ingang naast ons naar de loods(is niet van ons, kan je dus ook niet bij de stal komen, wel kan je zo via schutting onze tuin in) en hij keerde en reed weg

dit was een WITTE MERCEDES, OUD TYPE

die nacht zijn ze wrsch teruggeweest om te kijken wa er in onze opslagstal ligt, want het hek stond donderdagochtend open en de kasten waren ook open. gelukkig ligge de waardevolle spullen binnen in een kast, achter onze waakhond Lachen

donderdagnacht is er bij mn insctructeur op stal in Bladel ingebroken, het alarm ging rond 2.15 af, hij ging kijken, alles was stil om 3.15 ging het weer af en hij hoode gestommel, belde zn vader+broer, die in 2 huizen achter zn stal wonen, die gingen vanaf de ene kant de stal in, hij vanaf de andere kant, lichten deed ie aan, e daar stonden ze met zn 2en in t nauw gedreven, in paniek stormden ze dwars door hun heen, gingen een box in, en via het luikje dat naar buiten open kan, kwamen ze in de buitenbak terecht, kregen een flinke klap van t stroomdraad, renden door de bak heen, door de sloot het terrein af, daar kwam een WITTE/LICHTE AUTO aangescheurd en daar sprongen ze in.

ze hadden een rij stenen weggehaaldm om zo onder de schuifdeur door hem open te kunnen maken, slot zit nml aan de binnenkant, toen zijn ze naar achteren gelopen, de zadelkasten waren opengemaakt, zadels lagen al op de grond bij de deur, maar ze hebben gelukkig niets meegenomen.

ook is er die nacht op nog 8 andere plaatsen in de buurt ingebroken, oa bedrijven&huizen.

woon je hier in de buurt en zie je een oude witte mercedes rondrijden die wel erg zacht rijdt en alle plaatsen waar paarden/trailers/stallen etc staan goed beijkt, neem dan zeker je waardevolle spullen mee naar huis!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:40

Jeetje zeg... Ik zou het doodeng vinden... Scheve mond
Wat ik me nou afvraag, leveren die spullen nou echt zoveel geld op? Gezien de ligging van de paardenmarkt en de economie...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:54

Deze mensen zijn ook bij de pony's geweest. Die Hans weet ook wie het zijn...
Zigeuners gezien in de auto??

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:54

Ps ik heb ze ook gezien toen trouwens...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:02

Ja dat vraag ik me nu ook af.
Er zijn de laatste tijd zoveel zadels gestolen, is er niemand die al een mooi zadel aangeboden heeft gekregen?
Ze zullen ze toch een keer willen verkopen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:04

Die verkopen ze gewoon op internet volgens mij...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:14

In zuid-limburg zijn ze ook flink bezig, ze hebben deze week bij een westernmanege 14 zadels weggehaald,en een paar weken terug bij 2 andere maneges hebben ze ook alles meegenomen.
Bij een kennis van me hebben ze ook ingebroken en de goede zadels meegenomen.
Ik neem mijn zadel nu mee naar huis, voor t geval dat....

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 14:43

laats is er een groep van 20 polen opgepakt die zich hier oa ook mee bezig hielden, in polen raken ze die spullen makkelijk kwijt, voor een leuk prijsje....

griebels, ik dacht dat het bij de pony's om een donkere/groene auto ging?want daar dacht ik dus als 1e aan, dat topic waarin je waarschuwde voor ee auto die zomaar het terrein op kwam gereden bij de pony's....

mn moeder is nu alleen bang dat ze een keer het huis binnen gaan nu ze weten dat de zadels niet in de stal liggen...die durft t huis strax amper nog alleen te laten!
'vroeger' lagen alle2 mn zadels open en bloot over een oud timmermans schraagje in de stal, nu durf ik ze niet eens meer even te laten liggen als ik bv Q longeer en daarna des/dee ga rijden, legde ik vroeger t zadel over t hekje voor de stal en ging dan zelf naar achter naar de bak, maar zelfs dat doe ik niet meer, zo'n zadel is echt zo snel meegenomen! en ze zijn echt hondsbrutaal die mensen Boos!
zoals bv bij mn instructeur, t alarm gaat af, ze gaan weg en een uur later zijn ze gewoon weer terug! dan weet je toch dat t alarm weer af zal gaan lijkt mij Verward

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:10

Het ging indd om een donkere/groene auto. Alleen wist Hans de mensen te herkennen. Deze zelfde mensen hadden vorig jaar zijn spullen meegenomen, en toen zijn ze wel met een witte mercedes komen rondneuzen...
Vandaar dat ik ook vroeg of het zigeuners waren die in de auto zaten?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:16

Jakkes wat een verhaal. Ik hoop dat het bij ons niet gebeurt, maar ze moeten wel hele gekke capriolen uithalen, willen ze iets meenemen.

:D M2 + 8 :D

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 15:22

ik za het ons mam ff vragen, die heeft de auto gezien en misschien ook wel wie er in zaten, ik was zelf net weggegaan naar les dus was er niet bij.

maar als het idd dezelfde mensen zijn die een jaar eerder met een witte mercedes hebben rondgekeken en later zn spullen hebben meegenomen, zullen het bij ons wel dezelfde mensen zijn geweest

bah vind t echt een rot idee dat ze zomaar 's nachts vlakbij mn paarden zijn geweest!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:43

he gats ik heb er helemaal kippenvel van als ik dit zo lees.
Fijn dat ze bij jullie niets van waarde hebben mee genomen. en hopen dat ze ze snel te pakken kunnen krijgen niemand heeft zeker een kenteken ?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 15:53

nee we hebben geen kenteken, mn moeder dacht dat t bekende waren die mee wilden naar springles ofzo en daarom kwamen kijken of ik al wegwas, daarom liep ze er ook naartoe toen er niemand uitstapte, maar toen reed die auto dus verder, in slowmotion om ons huis heen, keert op zn gemak op de parkeerplaats naast ons en rijdt weer weg

voortaan wordt er dus wel ieder kenteken genoteerd van "verdachte auto's"

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:56

ik ga denk ik toch maar een zadelsteun met slot kopen .... dat liver dan mijn zadel weg van 400 euro ...en het ligt wel in n zadelkast maar in een houte en die hebben ze zo kappot
hoop toch niet dat ze onze stal te pakken krijgen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:58

goed dat je het op bokt hebt gezet !
misschien ook een idee om een soortgelijke waarschuwing op marktplaats te zetten ?
bij tuigage ?
dat mensen moeten opletten voor een groene ... ? en een witte mercedes?
en evt de merken zadels die er gejat zijn ?

ism de eigenaars van marktplaats moet dit toch wel geregeld kunnen worden?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:14

Bij die Hans hebben ze toen een (of meerdere, weet niet wat hij precies had staan namelijk) marathon wagen weggehaald en tuig etc... Dus ze zoeken niet speciaal naar zadels.
Overigens weet ik niet meer of die donkere/groene auto een mercedes was... Dan zou je het topic even moeten opzoeken. Wij hadden ook een stuk van het kenteken onthouden, maar weet ook niet of ik dat in het topic vermeld had.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 16:19

ja klopt, had al gezocht maar kan het topic niet vinden! je had toen idd een stukje kenteken onthouden en geplaatst en ook het type/merk auto

denk dat als ik dit alles bij elkaar aan mn moeder vertel, dat ze de komende tijd amper nog wegdurft bij huis, omdat hans dus al eerder toen een witte mercedes had gezien, net zoals die dus bij ons stond...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:37


Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:38

Ik doe ff mijn hangslot maar weer op mijn kast Haha!
Op de manege is 2x na elkaar ook ingebroken geweest, geloof ook zigeuners, (is denk ik 1,5 jaar geleden)
Ik pas wel even op Scheve mond

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:41

stalleke schreef:
Ik doe ff mijn hangslot maar weer op mijn kast Haha!
Op de manege is 2x na elkaar ook ingebroken geweest, geloof ook zigeuners, (is denk ik 1,5 jaar geleden)
Ik pas wel even op Scheve mond


zigeuners krijgen zo echt een goede naam! Haha!
Rij zelf ook op een tweedehands zadeltje
Niet dat er iets mis mee is,maar het is echt niet eentje die je op wedstrijden kunt gebruiken.
Had eindelijk zo'n anky dressuurzadel,werd ie later gestolen Boos!
En dan moet je weer een jaar of 2 sparen voor een normaal goed zadel Haha!

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:50

echt verschrikkelijk die rotmensen!! wie doet nou zoiets...
bij ons was ook ingebroken..eerst al bij maneges in de buurt dus wij al zadels mee naar huis genomen paar maanden later..de zadels weer terug in de kasten en ja hoor weg zadel!!:( Boos! en dan alleen de dure merkzadels..de zadels die geen waarde hadden daarvan waren zelfs de kasten nog dcht!! toc iemand die het nader geÏnspecteerd had dan he...
en dat ze dan zelfs nog over sloten gaan en alles... ik snap niet dat er zulk soort mensen zijn:( Boos! ze moeten maar is een keer echt opgepakt worden wat een leed het allemaal geeft !!!

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:08

Je kan wel lijsten maken met typen zadels die gestolen zijn, maar als jij dan ook zo'n zadel hebt, kan je het niet te koop aanbieden of je wordt als dief aangezien Knipoog
Een lijst met verdachte auto's is wel een idee. Maar ze hebben zo weer een ander kleurtje auto.

Bij ons op stal zijn ze laatst ook geweest. Alleen niemand heeft iets gehoort/gezien. [VvdD] GVD ingebroken Boos!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:32

hier zijn ze ook super dichtbij'(zuid-limburg)

nu al bij drie manege's geweest....
een manege is 10 minutjes rijden van mij vandaan Scheve mond

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:58

jemig het wordt steeds erger en ik zal beter een camera plaatsen en een apparaatje die iets ziet bewegen licht aan gaan en dan kunnen we zien wie het is

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:38

stalleke schreef:
Ik doe ff mijn hangslot maar weer op mijn kast Haha!
Op de manege is 2x na elkaar ook ingebroken geweest, geloof ook zigeuners, (is denk ik 1,5 jaar geleden)
Ik pas wel even op Scheve mond


Dat waren dus geen zigeuners die toen hebben ingebroken maar mensen die daar schijnbaar wel vaker kwamen die hebben toen ook de Quad weggehaald. Ze wisten dus wel waar ze moesten zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, tienus63 en 21 bezoekers