Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Protestactie verplichten helm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 14:42

Uit naam van een paar bokkers stel ik even dit topic samen.

Het doel is dus om te protesteren bij het KNHS tegen de verplichting van de veiligheidshelm.

Bokker Suel heeft zich aangeboden om de handtekeningen, combinatienummers ed te verzamelen en vervolgens een brief samen te stellen om samen met de handtekeningen aan de KNHS te overhandigen.

Dus wie wil helpen bij deze actie: laat even een berichtje achter in dit topic. Dan weten we in ieder geval hoeveel mensen zin hebben om mee te doen. Geef ook even aan of je tegen:

1 De verplichting van de veiligheids helm in B t/m M2 bent,
of
2 De verplichting van de veiligheidshelm in Z1 t/m ZZ-zwaar
of
3 De verplichting van de veiligheidshelm in alle klasses

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:50

Ik wens jullie heel vele suc6!!!
Mijn vader zit in het KNHS gedoe er regeld ook dit soord dingen en die zegt dat jullie dit niet gaat lukken omdat niet alleen de KNHS dit besloten heeft maar ook de overheid...I.V.M. de verzekeringen enzo...

Groetjes

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 15:54

Bedankt. Toch lijkt het me niet voor niets, grote kans dat het niet lukt om de verplichting van de rijhelm tot en met de M2 tegen te houden. Maar misschien lukt het wel om de KNHS de veiligheidshelm niet te laten veplichten in de klasses Z1 en hoger.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:53

Wat een onzin zeg! Zeg gewoon een helm op je kop en klaar! Snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan! Als iedereen toch een helm op heeft maakt het toch nik smeer uit! Boos!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 17:15

Het maakt mij wel degelijk iets uit. Ik heb zonder morren alle klasses met cap gereden, maar nu ben ik Z en heb ik een hoedje gekocht. Dat ding is waardeloos zometeen. Ik vind gewoon dat ze het niet mogen verplichten, laat iedereen gewoon zelf kiezen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:35

YvonneS schreef:
Wat een onzin zeg! Zeg gewoon een helm op je kop en klaar! Snap niet waarom hier zo moeilijk over wordt gedaan! Als iedereen toch een helm op heeft maakt het toch nik smeer uit! Boos!

helemaal mee eens. Zeker wat Mies2 zegt, verzekeringen eisen steeds meer dat er met een veiligheidscap gereden moet worden. Ik heb het geluk dat mijn hoedje niet meer past, dus moet wel een cap op Haha!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:18

dat ze die rgele nou doen voor de B /m M kan ik me voorstellen maar de Z t/m ZZ-Zwaar slaat nergens op.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:26

For what it's worth; Mijn stem heb je in ieder geval Haha! Ik ga voor #3, tegen de verplichting van de veiligheidshelm in alle klassen. Tot en met M2 lukt denk ik ook niet meer, maar ik zou er echt van gruwen als ze deze regel ook doorzetten in de Z-klassen Scheve mond Laat ons lekker zelf beslissen wat we op doen.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:33

chamayalover schreef:
dat ze die rgele nou doen voor de B /m M kan ik me voorstellen maar de Z t/m ZZ-Zwaar slaat nergens op.


O ja, van een ZZ-Zwaar paard val je inderdaad veel zachter... Rolleyes

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:36

ik vind dit echt grote onzin..waarom zou je als je Z ruiter zou zijn inenen wel met een hoedje starten? kan je er dan opeens niet meer afvallen?? nou ik ben er voor dat alles klasses een cap op moeten want het gaat wel om je koppie wat er in die cap zit en ik heb liever een cap op dan dat ik straks niks meer kan doen omdat ik zonodig een hoedje opmoest en er wat gebeurde

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:40

Goed een hoed is veel eleganter. Maar zoals terecht opgemerkt werd, beton is net zo hard in het Z, muren en planken ook Haha! Haha! Haha! Tevens val je niet zachter van je Z paard als van je groene net B klare. ask Anky Haha! Haha!

Natuurlijk heb je het paard beter in de hand in het Z dan in de B.... maar aan de andere kant voor het hogere werk moet een paard ook net wat meer euh, zullen we het karakter noemen hebben, wat dan ook wel weer resulteert in een wat onstuimiger paard zegmaar.

Ik vind er wel wat voor, maar zeker gaat dit ten koste van de elegantie die de dressuursport toch wel uitstraalt.

Wellicht moet ik maar een hoedje gaan uitvinden met een doorzichtige driepunts kinband en geharde dop Haha! Haha! Haha! soort van veiligheidshoed. Tegenwoordig heb je ook doorzichtige BH bandjes, moet te realiseren zijn

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:42

grandeur schreef:
O ja, van een ZZ-Zwaar paard val je inderdaad veel zachter... Rolleyes


Dat wordt er ook niet beweerd. Deze discussie is eigenlijk al aan de gang in een ander topic, dus we kunnen er lang of kort over praten maar we worden er het waarschijnlijk toch niet over eens. Ik zal er heel kort nog wat over zeggen; iedereen kan van zijn paard afvallen ongeacht niveau. Het gaat er (1) om dat er wordt 'geacht' dat een Z ruiter zijn paard beter onder controle heeft dan een B ruiter, (2) dressuur gaat om het plaatje. De meeste mensen vinden dat een cap aan het plaatje afdoet (ben het met ze eens).

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:52

De discussie loopt idd al in een ander topic dus die hoeven we hier niet meer te voeren.

Mijn steun heb je, maar dat was al bekend. Ik ben er fel op tegen. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid hier in nemen.
In principe ben ik voor optie 3, maar omdat ik denk dat dat nu al een voldongen feit is moeten we iig proberen om optie 2 met zijn allen te steunen.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:10

ik vind dat er alle klasses een rijhelm moeten dragen en klaar koop de duurste rijhelm ben je weer mooi

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:15

Fitzroy schreef:
Mijn steun heb je, maar dat was al bekend. Ik ben er fel op tegen. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid hier in nemen.
In principe ben ik voor optie 3, maar omdat ik denk dat dat nu al een voldongen feit is moeten we iig proberen om optie 2 met zijn allen te steunen.


Hier ben ik het mee eens! En mijn zusje (niet-Bokker) is ook tegen de verplichting van de helm (in principe ook al in de B t/m M2).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:27

Wat een onzin hier allemaal. Het gaat verdorie hier om je eigen veiligheid, niet ofdat je wel modieus genoeg bent. Denk daar eens aan. Als je van je paard klettert met een hoedje, dan ben je nergens. Met een goedgekeurde cap op je kop, heb je iig heel wat meer kansen om onbeschadigd het terrein te verlaten.

Sjongejonge zeg..... wat een ophef om niks...

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:32

Het is al die jaren goed gegaan Knipoog De meeste ongelukken gebeuren nog steeds thuis, wanneer mensen geen hoofdbescherming dragen. Ze kunnen dat beter verplicht stellen, dan het wedstrijd beeld te 'vervuilen' om het zo maar te noemen.

Mensen laten we even on-topic blijven (dat geldt ook voor mij Lachen ). De mensen die het er niet mee eens zijn kunnen in het topic [WD] Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2 al hun frustraties kwijt. Voor de mensen die wél met deze actie willen meedoen: Join the club Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:38

Ik ga voor optie 2. Een hoedje hoort bij het Z (en hoger)

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:40

Ik doe ook mee en vooral voor optie 2 vanaf de Z1.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:42

ik snap best dat dit toppic er is, tot de M2 cap verplicht kan ik mee leven..... ik was toch niet van plan om een hoedje optezetten voor dat ik Z ben....... maar iedereen droomt er toch van om met een hoedje in het Z te rijden??? nou ik iniedergeval wel en ik zou het ook erg jammer vinden als ik hier de kans niet meer voor krijg... ik vind het toch een soort eer!!! ik ben dus ook voor optie 2. xxx Jessy

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:46

Ik ga ook voor optie 2 (of liever gezegd tegen Schijnheilig ).

Belachelijk, dat ze mensen, en zeker volwassenen, niet een vrije keus geven.
Belachelijk dat we in het Nationaal een rijrok aan moeten, omdat het zo mooi staat en de uniformiteit en bla bla bla.
Ik wil best zo'n ACHTERLIJK DURE GPA op mijn kop zetten (dat is echt de ENIGE veiligheidscap die er een klein beetje uitziet!!!) maar dan hang ik dus ook gelijk mijn jas en das aan de wilgen en ga ik in een trui of vest rijden. Zit veel comfortabeler, hindert je bewegingen niet en is dus veel veiliger.
Kun je ook nog een bodyprotector onder verstoppen.

Het is bezopen. Een mens mag toch lekker zelf weten of-ie meer of minder risico op een gat in zijn kop wil lopen?

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:47

Ik ben voor optie 2.
Mijn stem heb

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:51

Ik vind helemaal dat we van die uniformiteit afmoeten. Ik heb hele mooie donkerblauwmetalic, bordeuxrodemetalic en donkergroene metalic helmen te koop Haha! Haha! Haha! Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:55

gijsenkim schreef:
Ik vind helemaal dat we van die uniformiteit afmoeten. Ik heb hele mooie donkerblauwmetalic, bordeuxrodemetalic en donkergroene metalic helmen te koop Haha! Haha! Haha! Haha!


Laat ik nou net een donkergroen setje gekocht hebben... Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:29

Ik ben ook tegen een eventuele draagplicht van een veiligheidshelm. Wel vind ik dat een veiligheidshelm in ALLE klassen moet worden toegestaan. De ruiter/amazone bepaalt dan dus zelf wat hij/zij op zijn/haar hoofd zet.