Kattendrama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Kattendrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 14:50

...Toch wel een nachtmerrie.
Mijn vader en moeder, die bij ons in de buurt wonen, zijn een paar dagen weg. Wij passen op hun kat, die suikerziekte heeft en dus insuline gespoten krijgt. Ok, dus wij gisteravond kat eten geven, insluline spuiten.........bekruipt ons opeens een gevoel, moest het nou 1 cc, 1 streepje, of 1 eenheid, of.....??? Hebben we het wel goed gedaan?
Direct m'n ouders opgebeld: hebben we hem 10 keer de dagelijkse dosis gegeven! Direct de DA gebeld, op haar advies suiker, suiker, suiker gegeven. Enige kans.......Op een gegeven moment kregen we er niet meer in en zijn we naar huis gegaan. De kat was toen nog heel normaal.
Vanmorgen was het eerste wat ik deed naar de kat...............dood!
Vreselijk, wat voel ik me schuldig en een ontzettende kluns. Direct m'n ouders gebeld, kattenbak opgeruimd, kat mooi in z'n mandje gelegd met een roos erbij.......................wat kan ik nog meer doen?

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:57

Wat verschrikkelijk. Ach gut
niet zoveel, je oduers bellen ?

misshcien ahd je beter van te voren je ouders kunnen bellen Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:01

Ik snap dat het een ongeluk is, maar ik had die kat voor geen goud alleen gelaten gisterenavond...
Sterkte!

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:04

Ik had eerst gebeld voordat ik de kat het spul gaf.
Maarja daar is nu niks meer aan te doen.
Sterkte nog! Ach gut

Ik denk dat je verder er niet meer veel aan kan doen.

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:07

Verder kan je niks doen.
Jij kan er niks aan doen.
Misschien was het ook zijn tijd wel om te gaan.
Mijn vriendin heeft ook een kat met suiker en die heb ik ook verzorgd en ook dat ging fout.
Hele vervelend maar jij kan er niks aan doen, kan je ook gebeuren als die kat niks gehad had.

Groetjes

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:57

Pfoe, dat is wel heel naar.
Sterkte er iig mee.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:37

Wat je had kunnen doen was direct naar de DA rijden en een glucose/zout infuus er in stoppen. Maar dat is achteraf gepraat.
Sterkte.
Wel verplaatst naar Beestenboel

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:59

Heel veel sterkte.

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:23

Tjonge, en je laat zo'n kat dan alleen achter????? Ik wil je schuldgevoel niet groter maken, een vergissing kunnen we allemaal maken, maar dan laat je de kat toch niet alleen achter???????
Ik wens je ouders veel sterkte. Je hebt het natuurlijk niet expres gedaan, maar sorry, dit had niet hoeven gebeuren.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 20:00

Heb nog met een bevriende dierenarts de zaak eens doorgesproken en hij was dezelfde mening toegedaan als de dierenarts waar ik de bewuste avond contact mee heb gehad: gezien de leeftijd en verder constitutie van de kat was er echt niets meer aan te doen geweest.
Ik had dit ook niet geplaatst voor advies achteraf - maar had het kunnen weten..........t blijft Bokt........

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:25

Kendra schreef:
Heb nog met een bevriende dierenarts de zaak eens doorgesproken en hij was dezelfde mening toegedaan als de dierenarts waar ik de bewuste avond contact mee heb gehad: gezien de leeftijd en verder constitutie van de kat was er echt niets meer aan te doen geweest.
Ik had dit ook niet geplaatst voor advies achteraf - maar had het kunnen weten..........t blijft Bokt........


Sorry, maar dat heeft niks met het feit dat dit bokt is te maken... dat vind ik eerlijk gezegd een onzinnige reactie van je. je hebt hier met mensen/dierenliefhebbers te maken, ik vind sommige reacties eerlijk gezegd erg logisch. Daar kon je dus gewoon op wachten... maar goed, het blijft rot voor jou en je ouders. Ik hoop iig dat je nooit meer in een dergelijke situatie belandt (wat ben ik blij dat ik altijd geschreven instructies heb voor dit soort dingen) en dat je mocht zoiets je ooit onverhoopt nog eens overkomen je dan toch anders handelt. Want zelfs al is er niets meer aan te doen, dan nog lijkt het mij fijner om een dier in een dergelijke situatie niet alleen achter te laten. Ik bedoel dit trouwens niet als verwijt maar wel als een goede leer voor een volgende keer (waarvan we natuurlijk wel hopen dat er geen volgende keer met een ander dier komt). En laat dit gelijk voor ieder ander een goede les zijn dat ze in dit soort situaties altijd geschreven instructies achter laten voor de verzorger. Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje.