welke galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

welke galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 13:30

als je rechtdoor met je paard in galop gaat, in welke galop moet die dan: linker of rechter? want ik was nl aan het springen en een vriendin zei telkens: je bent in de verkeerde galop Verward


ElsjeBrab
Berichten: 239
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:31

volgens mij maakt het dan niets uit hoor

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:32

tsja, als je vanaf links komt op d ehindernis, moe tje op het rechterbene galoperen(of ben ik nou kippig ?? Blond )

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 13:44

neei, helemaal niet kippig Haha!:D

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:55

Als je over de hoefslag gallopeerd, moet het binnenvoorbeen van je paard als eerste naar voren gaan, dan zit je goed.

Als je springt, ligt het eraan naar welke kant je moet naar de volgende hindernis, moet een wending naar rechts maken, moet je rechts landen, snap ie?

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:01

En buiten moet je hem zelf gewoon laten kiezen

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:21

secricible schreef:
En buiten moet je hem zelf gewoon laten kiezen

Hoe wil je dat dan gaan aanspringen? Clown

Ik zou buiten dus afwisselen. De ene keer de rechter, de andere keer de linker. Als je namelijk buiten elke keer dezelfde galop neemt, ontwikkelt je paard een sterkere kant. En je wilt natuurlijk je paard in evenwicht hebben Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:17

Hier ben ik het helemaal met Kusia eens. Gewoon af wisselen. Als je echt een lang recht stuk hebt, zonder echte bocht, maakt het niet uit welke galop je neemt. Als je op een spring terrein aan het springen bent, maak je wel bochten en moet je dus vaak van galop wisselen.


Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:49

Inderdaad, in het bos veel afwisselen! Maar het maakt niet uit welke.

ยป Never give up on the things that make you smile..

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:53

Fredt schreef:
Inderdaad, in het bos veel afwisselen! Maar het maakt niet uit welke.


Ja

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:39

Het binnen voorbeen moet de grootste sprong maken. Als je dus rechtuit (bv op buitenrit) rijd heb je geen binnen voorbeen, maar als je springt zul je hoe dan ook altijd een binnenvoorbeen hebben.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:07

secricible schreef:
En buiten moet je hem zelf gewoon laten kiezen

Daar ben ik het niet mee eens want je paard kiest altijd zijn makkelijkste kant dus als je dat doet dan word hij op zijn moeilijke kant nog moeilijker doordat je buiten alleen op zijn makkelijke kant gallopeerd.

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:59

Lisjuh87 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens want je paard kiest altijd zijn makkelijkste kant dus als je dat doet dan word hij op zijn moeilijke kant nog moeilijker doordat je buiten alleen op zijn makkelijke kant gallopeerd.

Maar mijn pony is dan zo bijdehand om na 4 sprongen moeilijke kant om te springen. Trainen doen we in de bak, buiten is ontspanning en dan ga ik daar echt niet moeilijk over doen.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:20

Sjonniej schreef:
Maar mijn pony is dan zo bijdehand om na 4 sprongen moeilijke kant om te springen. Trainen doen we in de bak, buiten is ontspanning en dan ga ik daar echt niet moeilijk over doen.

Nou ik vind het echt neit verstandig ik werd er laatst door iemand opgewezen mijn paard gallopeerd moeilijk op de linkerhand en laatst zei iemand in het bos je moet eens links gaan galloperen en toen ik dat hoorde dacht ik verrek hij gallopeerd altijd rechts omdat hij dat makkelijk vind dus dan komt die linkerhand nooit gelijk met de rechterhand...en het is dan wel ontspanning maar ik heb de teugels altijd super lang dus en ik ga ook niet uren achter elkaar dan zijn moeilijk kant galoperen ik wissel het gewoon af...zelfde als met lichtrijden lette ik ook nooit op maar op rechterbeen rijd hij makkelijker licht buiten dan linkerbeen en das eigenlijk ook slecht...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:35

Kusia schreef:
Hoe wil je dat dan gaan aanspringen? Clown

Ik zou buiten dus afwisselen. De ene keer de rechter, de andere keer de linker. Als je namelijk buiten elke keer dezelfde galop neemt, ontwikkelt je paard een sterkere kant. En je wilt natuurlijk je paard in evenwicht hebben Knipoog


als wij galloperen dan gaan we gewoon super hard met een groep van 4/5 mensen dus alles gallopeert achter elkaar aan. De ponies weten dat zelf al. Dus als we op het grote pad komen en ik laat pony voor een beetje los vliegt ze al weg, daar hoef ik haar nit voor aan te laten springen.
Inderdaad, dit is bijna altijd links, dat is haar goede hand. Maar dat los ik weer op doordat we ergens anders in het bos een grote zandvlakte hebben, waar een klein rondje achterzit (3x rechts afslaan, is misschien net een halve minuut crossen) en dat is op constant naar rechts, me pony springt daar dus altijd rechts aan.
En aangezien we misschien 1x in de maand, soms in de 2 maanden een buitenrit maken, en in de winter helemaal nauwelijks, vindik het niet zo belangrijk om dan te letten op het evenwicht en het goed aanspringen. Buiten mag mijn pony rennen wattie wil Knipoog

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers