ruzie met je paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daisy610
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: In Drenthe

ruzie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 13:11

Hebben jullie wel eens ruzie met je paard?
Daisy is best braaf maar als ze iets niet wil......
Ik probeer het altijd rustig uit te "vechten" Boos! Huilen >>> *LOL*
Maar hoe doen jullie dat nou als je paard ontzettend vervelend is?

Welcome sAsChA
eindelijk is ze er!
Haha!


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:12

ik heb regelmatig ruzie met timber Tong uitsteken
Tim moet gewoon af en toe weten wie de baas is, als hij dat weer weet is de ruzie weer voorbij. Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:18

Ruzie niet nee, soms een meningsverschil en aangezien ik graag gelijk wil hebben levert dat soms strubelingen op Bloos

Als we ergens tegenaan botsen, zoek ik de fout gelijk bij mn zelf (aangeleerd Schijnheilig ) alleen als ik zeker weet dat ie loopt te mieteren ga ik het conflict aan, ik heb mijn paard nu 9 jaar en van conflicten of stubelingen is geen sprake meer, daarvoor kennen we elkaar te goed.
Hij probeert het zo en af en toe nog wel eens.......heeel stiekumpjes.............dan kan ik er eigenlijk alleen nog maar om lachen Tong uitsteken

Dan zijn de worden......"Jij vieze Luis" genoeg en is het snel weer over, je moet natuurlijk grenzen stellen en deze duidelijk aangeven, maar een beetje humor mag een paard hebben, men moet niet overal zo dik bovenop zitten vind ik. (al kan dat vaak pas als je je paard beter kent en het paard jou goed kent).
Laatst bijgewerkt door cissie op 09-10-04 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Daisy610
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: In Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 13:20

inderdaad ik probeer het ook altijd bij mezelf te zoeken. Ik heb Daisy ook nog maar vijf maanden OK dan!

Welcome sAsChA
eindelijk is ze er!
Haha!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:27

Daisy610 schreef:
inderdaad ik probeer het ook altijd bij mezelf te zoeken. Ik heb Daisy ook nog maar vijf maanden OK dan!


Dat is natuurlijk ook nog niet zolang, maar al heb je je paard pas een paar dagen , dat zou niks uit moeten maken.
Hoe eerder jij duidelijk je grenzen aan geeft des te sneller paarden gewent raken aan de nieuwe situatie en jouw niet alleen als eigenaar zien maar ook als maatje.

Probeer je paard altijd voor te zijn en ben altijd allert, paarden maken vaak gebruik van "loze" ruimtes en vaak heb je het zelf niet eens in de gaten maar ze zijn hun grenzen alweer aan het verleggen.
Dat zit hem vaak in hele kleine dingetjes, die eigenlijk heel belangrijk zijn om je paard in belangrijkere situaties de baas te zijn of nog beter een stapje voor te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:32

Wat ik doe? Kijken wie het meeste geduld en de langste adem heeft en dan wint ik toch wel Knipoog Duidelijkheid en consequentheid is idd belangrijk, daar draait alles om.

Daisy610
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: In Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 14:14

okay ik ben net terug van een lekkere bosrit en het ging wel goed hoor!
alleen ze was bang voor een omgevallen boom.
gewoon rustig doorgezet en uiteindelijk heb ik er 3 rondjes rustig omheen gereden. en toen sprong ze er zelfs over!

dus gewoon rustig doorzetten

Welcome sAsChA
eindelijk is ze er!
Haha!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:17

Met de Tinker die ik rijd heb ik vaak t eerste kwartier (van de eerste dag van de drie dagen Tong uitsteken) vaak een meningsverschil, hij is dan de rest van de dagen door andere gereden. Dus gaat meneer uitproberen. Maar na dat kwartier geeft ie op, en is hij de rest van de dagen heerlijk te rijden Haha!

» Never give up on the things that make you smile..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:25

vroeger had ik ook nog welleens dat ik snel kwaad werd op mickey.

maar sinds ze op boxrust staat,moet ik wel zeggen dat we elkaar wat meer hebben leren kennen.

laatse tijd hebben we alleen nog maar lol *LOL*
komt denk ik ook,sta nu op een nieuwe stal,heerlijk rustig daar,je hebt echt tijd voor je paard enzo.

zoals vandaag was eerste dag dat ik weer mocht gaan stappen met haar sinds drie maanden (botbreukje) en een keer sprong ze echt even hard weg,voorheen was ik dan kwaad en kreeg ze ruk aan het touw.
maar zoals nou moest ik erom lachen,riep even hey,en ze liep alweer gewoon,kwam al meteen met der neusje naar me toe voor kusje Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:30

Af en toe vind ik dat moon aan het werk moet en dan vind zij van niet....
Als ze dan niet reageert, geef ik een paar keer een goede mep met de zweep, meestal doet ze daarna haar best wel, soms dan nog niet en geef ik een stevige grom: "MOONLIGHT SCHIET OP!!!" en dan weet ze dat ik serieus ben.....
Maar zo af en toe hebben we wel even ruzie ja....

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:42

ik heb ook wel eens ruzie met mijn paard hoor. Ze weet namelijk heel erg goed hoe ze steeds ietsje harder kan gaan lopen om onder het werk uit te komen. dan moet ik haar af en toe echt laten weten dat dat niet de bedoeling is. ik heb dr al een paar keer tegen de bakrand aan moeten parkeren. En daarna gaat het weer goed.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:44

Amvbeek schreef:
ik heb ook wel eens ruzie met mijn paard hoor. Ze weet namelijk heel erg goed hoe ze steeds ietsje harder kan gaan lopen om onder het werk uit te komen. dan moet ik haar af en toe echt laten weten dat dat niet de bedoeling is. ik heb dr al een paar keer tegen de bakrand aan moeten parkeren. En daarna gaat het weer goed.


oh ja zo eentje heb ik er ook! Helemaal beledigd dat ik hem vastzet tegen de bakrand, maar het helpt wel! Hij wordt wel wakker daarna

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:13

ik heb ook wel eens ruzie met m'n pony... soms zelfs voor een wedstrijd. dan probeer ik het meestal te negeren

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:27

ik heb ook wel eens ruzie met mijn pony bijv voeren en cappy moet eerst rijden dan eten en dat word een echte ruzie en verder niets Haha! Schijnheilig

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:40

O ja hoor. Ik en Annelie maken regelmatig ruzie. Maar we maken het ook altijd snel weer goed hoor.

Ben nu bezig met inrijden. Mijn paard is daarmee echt een eigenwijs opdondertje. Vaak denkt zij te mogen beslissen wanneer we af gaan wenden. Ze geeft zich dan echt niet zomaar gewonnen. Vaak moet ik daar stiekem wel om lachen, ze weet elke keer wel weer iets nieuws te verzinnen.

Buiten het rijden om zijn we het ook weleens oneens. Een brom van mij is dan meestal wel genoeg om haar weer "normaal" te laten doen.

Ze heeft er ook nog wel eens een handje (hoefje...) van om ergens van te schrikken voor de lol. Eerst liet ik haar dan helemaal op haar gemak kijken naar het enge iets. Toen ging het me opvallen dat ze steeds vaker schrok van dingen die ze eerder nooit eng vond. Toen had ik in de gaten dat ze me in de maling nam. Als ze nu van iets schrikt zie ik zo of het echt is of niet. Als het nep is ga ik hard lachen en zeg niet mutsen en doorlopen jij. Dan drentelt ze achter me aan met zo'n chips... betrapt blik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:18

Ja hoor, Spike en ik maken genoeg ruzie. Hij wil altijd zijn zin door drijven, maar uiteindelijk win ik het toch wel. Gewoon consequent zijn. Als ik eenmaal 'gewonnen' heb is het goed ook, dan hebben we verder over dat ding geen problemen meer Lachen.

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:27

Nou, de laatste tijd heb ik vaak ruzie met mijn vaste manegepaardje. Ik heb haar nu steeds sneller voor elkaar zeg maar( en dat gaat ook niet vlekkenloos natuurlijk: ze probeert er wel eens onderuit te komen hoor), maar als ik dan méér wil wordt ze heel chagarijnig. Het is niet leuk om te voelen dat je paard onder je loopt te balen dus ik zoek de fout ook bij mezelf. Ik ga nu een paar lessen op andere paarden rijden om te kijken of de fout nu bij mij ligt. Wel zo eerlijk tegenover haar lijkt me. Lachen

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:57

Ik heb ook wel eens ruzie met Roos. Het is een hele moeilijke tante soms. En als je dan met een zweep aankomt, vindt madam dat ze dat niet verdient heeft. En dan wordt ze nog bozer. Maar het gaat steeds sneller de kant op die ik wil. Ach, er moet wel wat in zitten.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:54

Heb zelden ruzie met een paard en als ik ruzie krijg dan probeer ik het probleem rustig op te lossen, de oorzaak te zoeken en slimmer te zijn dan het paard. Ze zijn toch sterker dan ik.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:23

jah soms behoorlijke ruzie want Wouter is heel erg dominant. Gelukkig met behulp van vrienden en instructrices is het heel wat beter geworden.

haha Wouter heeft ook altijd ruzie met de baas van onze manege want dan moet hij stilstaan en doet het niet krijgt hij wellus een beuk.

misschien hard maar af en toe egt nodig anders is Wouter zelfs gevaarlijk!! Schijnheilig

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:23

ik heb ook wel ruzie maar dat is een anders soort ruzie. als ik een ander paard eerder uit de wei haar of aand8 geef dan randeux Tong uitsteken word hij helemaal kwaad. komt hij niet meer naar me toe en issie heel afstandelijk...Help ik wordt gechanteerd Haha!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:26

aand8= aandacht, sorry Bloos

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:27

Ja hoor! Soms dagelijks zelfs met mijn eigenwijze tinker. Drama is dat. Ik boos hij boos en elkaar dan negeren, of juist irriteren hihihi. Best vaag dan lijkt hij soms net een mens, zo behandel ik hem dan ook zonder dat ik het door heb.
Soms bijvoorbeeld, als hij ontsnapt rent hij meestal direct richting stro of bikskist. Dan krijgt hij van mij een preek van hier tot Tokio. Ik boos, en meneer beledigd. Ik ga dan echt op zitten mopperen en vitten op hem. En wat hij dan meestal doet is proberen op mijn tenen te staan. Zo gaat het meestal hihihi.
Of tijdens het rijden; soms dan wil hij links en ik rechts bijvoorbeeld. Tja dan is het een gevecht. Welke kant gaan we op? Ik was zelfs een keer zo boos dat ik ben afgestapt en weggelopen en naar hem riep, ‘Bekijk het maar lekker!’ Toen liep hij toch snel achter me aan hihihi.

Maar ik vind zowiezo dat mijn tinker nogal apart is. Hij reageert zo anders dan andere paarden. Er gebeuren de laatste tijd steeds meer dingen waarvan ik denk, zoiets doen paarden toch niet??? Ik rij bij elkaar al 18 jaar paard dus ik heb al heel wat paarden gereden in mijn leven. Maar een exemplaar zoals hij heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.
Als we bijvoorbeeld de hond van de buren tegenkomen op straat wordt hij helemaal blij en wilt hij gaan spelen met die hond. Maar dan ook echt op z’n ‘honds’. Dat wil zeggen erachteraan rennen, beetje happen, etc. Of als we een klein kind tegenkomen staat hij meteen op de rem en loopt op het kind af.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:32

nou ja ruzie dat is nu voorbij gelukkig Schijnheilig
maar vorig jaar was het vaak bingo *LOL*
dan was ik wel eens zo boos dat ik haar zo weer op stal zette en niks meer tegen haar zij (waar ik later natuurlijk spijt van had) gelukkig had ze het zelf ook wel door Verdrietig
maar nu weet ik gewoon dat we het met rust moeten oplossen omdat wel allebij heethoofden zijn en ik moet zeggen we zijn nu dikke maatjes Lovers
tuurlijk lukt het wel eens niet maar dan begin ik gewoon weer even opnieuw.

mijn website www.berlinde.nl

verstuur je haflinger e-cards hier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Bontfire, BulletjeBeer, josien_m_, Mark0919, MirjamRobin, pjer, Vagabondo en 40 bezoekers