wie heefd er nog meer een beest met hart ruis????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

wie heefd er nog meer een beest met hart ruis????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 21:05

hallo Haha!

we hebben sins donderdag te hoorden gekregen dat mijn b-pony hart ruis heefd.
Huilen


hij is 13 jaar oud en hij is m2 dresuur gewest we hebben hem gekocht bij de manege uit ons dorp hij wau daar niet lopen. wij hebben hem gekocht als gezeld schap voor mijn kwpn er *LOL* er reeed een meisje op littel white fles (bpony) en hij was al tijd zo kort ademig en na 2 rondjes draven ging hij aleen ma stil staan en iedereen dacht altijd dat hij vervelend was enzo ma voige week in hij bijna in elkaar gezakt bij de manege met meisje er nog op we zijn direckt de volgende dag naar devee arts gegaan en wat blijkt? hij heefd een hart aandoening hart ruis
hij mag niet meer bereden worden en hij mag zich ook niet meer inapannen . maar hij heefd aanleg om dik te worden wie heefd eenoplossing om hem te laten afvallen! hij mag absolut niet draven of wat dan ook. we hebben hem al op saagsles gezet enzo. we moeten s ochtend s maar hoopen als we voeren of hij er nog wel is Verward Huilen maar jah wie hefd er nog meer een paard of pony met zware hard ruis?/




Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:13

ik ken wel paarden die dat hebben, maar verstand heb ik er ook niet van. Sterkte ermee.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:15

Suusiejjj, ik moet erg veel moeite doen om je verhaal te lezen. Ik begrijp dat je een pony hebt met een ruis, maar de rest is niet te lezen, zou je het kunnen vertalen?
Veel sterkte iig.

Goedgekeurd onderschrift :)

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 07:44

Niet op een hongerdieet gaan zetten he ? dat is ook gevaarlijk!
verder kun je Dizzy hier op bokt eventjes pb-en bij haar paard werd dit ook geconstateerd toen het een jaar of 13-14 was, maar ze is er (ik dacht) 28 mee geworden.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:53

Bij het paard van mijn vriendin is er ook een hartruis ontdekt,maar zij kan er nog gewoon alles mee doen.Ze moet alleen wel zorgen dat het paard in goede conditie blijft.
Veel succes met het pony'tje en hopelijk mag hij lekker oud worden.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:02

Pepper van 28 heeft het ook. We wisten het niet. Het is ook pas vorig jaar geconstateerd. Het was volgens de da niet erntsig. Hij is met warm weer wel atijd benauwd maar hij heeft ook bronchitis. Pepper word al heel lang niet meer gereden dus hij heeft er verder geen last van.

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:54

Ik heb zelf een hartruis en mag gewoon alles doen!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:50

Ik heb alleen een kat met een hartruis, maar da's weer een ander verhaal denk ik. Heeft jouw pony nog wel plezier in zijn leven? of is hij continu kortademig?

Als ik jouw was zou ik hem voornamelijk (oud) hooi voeren en geen krachtvoer (evt. gerst of iets anders met een zeer lage voedingswaarde) èn zoveel mogelijk buiten laten lopen.

There is no reality, only perception.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:18

heyhey,
ik heb bijna een pony gekocht (zie profiel) met een hardruis.. deze mocht inderdaat dan nix meer doen.. half uur per week een buitenritje was nog te doen maar meer ook niet.
Ik zou hem op een niet te vol weiland zetten (zo min mogelijk gras, anders word hij te dik) en gewoon b.v. met hem aan de hand gaan wanderlen, dat is ook erg leuk hoor! en gewoon lekker buiten laten lopen, dan kan ie zelf bepalen wat hij wil, bewegen of stil staan.
sterkte...

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:23


shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:26

suusiejjj schreef:
hallo Haha!

we hebben sinds donderdag te horen gekregen dat mijn b-pony hart ruis heeft.
Huilen


Hij is 13 jaar oud en hij is m2 dresuur geweest
We hebben hem gekocht bij de manege uit ons dorp, hij wou daar niet lopen.
Wij hebben hem gekocht als gezelschap voor mijn kwpn er *LOL*
Er reed een meisje op littel white fles (bpony) en hij was al tijd zo kort ademig , na 2 rondjes draven ging hij alleen maar stil staan en iedereen dacht altijd dat hij vervelend was.

maar voige week in hij bijna in elkaar gezakt bij de manege met een meisje er nog op .
We zijn direct de volgende dag naar de veearts gegaan en wat blijkt? Hij heeft een hart aandoening( hart ruis )
Hij mag niet meer bereden worden en hij mag zich ook niet meer inspannen.'
Maar hij heeft aanleg om dik te worden wie heeft een oplossing om hem te laten afvallen?
Hij mag absolut niet draven of wat dan ook.
We hebben hem al op zaagsel gezet.

S'ochtends met voeren hopen we dat hij er nog is.

Huilen maar wie heeft er ook een paard of pony met zware hart ruis?





ik heb het eventjes leesbaar gemaakt

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 06:36

mijn vriendin heeft er eentje gehad... maar odmat rijden dus niet meer kon, en fokken uitgesloten was heeft ze hem eigenlijk niet lang meer in leven gelaten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:22

Zorro staat in Soest en is nu 32 . Ik reed er al een tijd niet meer op en het was vastgesteld toen hij 30 was.
Denk idd ook dat het per ruis verschilt wat je kunt ik heb zelf ook een lichte ruis en kan ook alles. Jammer dat jou paard het zo zwaar heeft Ach gut

suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 19:58

er mag niet meer op gereden worden. dat is wel erg jammer maar ja. hij heefd een zware ruis. hij kan nu lekker van zijn rust genieten hij gaat overdag naar buiten en sávonds op stal, hij krijgt ook geen bix meer aleen nog hooie en wortels enzv. maar ik vind wel beetje zielig toen die bij de manege liep en dat hij nooit wau lopen achter af wau die wel lopen maar hij kon het gewoon niet hij kreeg gewoon geen zuurstof meer . en toen zat iedereen een beetje achter aan te rennen dat hij moest lopen ik vind dat achter af beetje zielig maar ja, als hij geen zuurstof krijgt dan gaat hij heel kort ademen en dat kan hij een hart stil stand krijgen dat hoorde we van de dierenarts duz we letten er nu goed oop als hij kort ademig word enzo hij hoeft bij ons nooit meer verplicht te draven enzo dus dat is beter haha

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:36

Op de manege hadden wij een pony met een zware hartruis. Die werd af en toe nog wel rustig gereden maar verder was die helemaal goed. Helaas istievorige winter ingeslapen omdat hij niet meer herstelde na een zware koliekaanval. Maar het was niet zn hart waardoor het niet meer ging de pony was ong. 30 maar niemand wist zn echte leeftijd.
Ze kunnen dus best nog oud worden.
Groetjes..

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:52

Loolapelooza schreef:
Misschien een idee om de Bokt regels een keer door te nemen want onverstaanbaar Nederlands is hier niet toegelaten.

http://www.bokt.nl/forums/rules.php



Mensen die dyslectisch zijn, help jij die dan bij de vertaling van hun teksten? Tong uitsteken Het is gewoon nederlands en als je zelf goed bent in taal, dan is het lezen en begrijpen van dergelijke teksten echt niet zo moeilijk hoor!

Wat betreft het hartruis....het lijkt mij raar dat je pony helemaal niet meer zou mogen draven, zou er maar eens naar informeren bij een dierenkliniek voor paarden. Te veel inspanning zal uiteraard niet goed zijn, maar gedoseerde beweging is vast wel mogelijk. Hoest je pony ook als hij beweging krijgt?

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:41

kan je nagaan..ik kan zelfs engels lezen! Tong uitsteken
ik kan t wel lezen, gewoon ff de tijd voor nemen.

een vriendin van me heeft een paard gehad met een ruis. ze heeft er nog een tijdje op gereden, maar merkte dat het paard toch af en toe moeite had om op adem te komen.

na een tijdje heeft ze toen besloten om het dier weg te brengen naar de slacht.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:12

Onze shet merrie heeft hartruis, in lichte mate en heeft weinig tot geen belemmeringen voor haar. Ze is bij ons fokmerrie en omdat het een shet is rijden we er niet mee, ze gaat volgend jaar wel voor de wagen, volgens onze DA hoeft de ruis geen belemmering te zijn, wel moet je het voorzichtig opbouwen (maar dat moet je met een gezond paard ook, toch!).

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:40

Wij hebben een hengst op stal gehad (van Zeus, laatste zoon van Zeus die nog steeds hengst was).
Hij was sloom enzo, terwijl hij zo fit hoorde te zijn: Hartruis...
Is nu naar Ierland als niet goedgekeurde hengst om te fokken....
(was op bedrijf, dus houden konden ze niet: kost alleen maar geld)

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 08:49

Wij hebben vroeger een hond gehad met hartruis. Die heeft er nooit geen last van gehad. Is ook nog heel oud geworden. Wat zegt je dierenarts ervan ? Welk advies geeft hij ?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Rainta

Berichten: 61
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:30

hai, Mijn paard van 5 heeft ook hartruis. Hij mag gewoon alles, maar ik moet hem wel of in conditie houden of helemaal niks doen. de ene dag fanatiek doen en dan een week niks is funest. Hij kan niet goed onder narcose etc. dus ik hoop dat hij dit ook nooit meer hoeft. Als een paard jong is kan het weer dichtgroeien, want hartruis word veroorzaakt door een gaatje in de hartkleppen. Als je je paard af wil laten vallen, stap dan veel met hem of laat hem zelf rondstappen en geef hem appelazijn (te koop bij reformwinkel) door zijn voer. Geef hem 20 ml per dag en je zult zien dat het een stuk beter gaat. Als hij verder niet werkt zet hem dan op goede kwaliteit hooi en geef hem heel af en toe wat biks, maar geen werk betekent dat hij amper eten nodig heeft en als je goed hooi voert kan hij daar zijn voedingsstoffen uithalen. maak je niet te veel zorgen, mijn DA zegt altijd dat jij er meer last van hebt dan hij, dus succes

Go jij! Go jij! aight papi!!!!!!!!! Go jij! Go jij!

Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:34

paola is 30 jaar geworden met een hardruis. geen bijzonderheid

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:41

Mijn kat heeft ook hartruis. Niet te vergelijken met een paard hoor, maar wilde toch nog even iets zeggen.
Ik wilde een stroomdraadje op mijn schutting plaatsen zodat mijn kat er niet meer overheen kon klimmen. Echter de DA raadde dat af. Als mijn kat (met een LICHTE hartruis) in contact zou komen met dat stroomdraadje, zou ze het wrs niet meer overleven... Miss toch iets om over na te denken als je paardje in een wei staat met stroom...
Verder moet mijn kat elk jaar gecontroleerd worden.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Poltje

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:51

eh.. hartruis (zullen de emoties nog wel zijn!)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:03

Mijn pony Maykel is 31 jaar geworden met een hartruis. Hij liep er springwedstrijden mee en crossen. Tot zijn 21e hebben we uren lange buitenritten gemaakt. Hij is destijds op rust komen te staan omdat hij artrose aan zijn voorbenen had. Hij is echter nooit te dik geweest....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 27 bezoekers