Lekkere prutjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Lekkere prutjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:35

Nouja, ik noem het altijd maar prutje. Gewoon van alles bij elkaar mikken en dat het dat toch lekker wordt.

Ik had gister weer een onverwachte topper:

Kipfiletblokjes (lekker grote stukken Haha! ) bakken met een flinke scheut olijfolie en een behoorlijke knijp Silvo Wereldkruiden India

Broccoli kort koken en bij de kip doen als die gaar is.
Rode Paprika in stukken erbij doen

klein bekertje creme fraiche erdoor, en een paar cashewnootjes.

Rijst erbij. Jummie, ik heb genoten gisteren!


Hebben jullie nog prutjestips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:39

Zelfde brokken kipfilet Haha! maar dan met een beste scheut ketjap en een lekkere schep sambal, gesneden Chinese kool even mee roerbakken met een gesnipperd uitje, en dan net voor opdienen wat pinda's, stukjes ananas en een banaan in plakjes erdoor.
Lekker met rijst of mie!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:47

jummie! die ga ik zeker proberen Sonja!

Ik maak zelf ook wel eens zoiets met kip, marineren in ketjap, sambal en veeel knoflook. Dan bakken en met ananas en cashewnoten. En dat dus met naanbrood lekker opsmikkelen.

Maar de toevoeging banaan- pinda's-chinese kool lijkt me lekker!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:48

Aardappels die over zijn in schijfjes of blokjes snijden, boter of olie in de pan, uitje en knoflook snipperen en samen met de aardappelstukjes in de pan mikken en laten bakken tot de aardappels bijna klaar zijn... dan er stukjes tomaat bijgooien en als laatste er een eitje over breken en mengen met het geheel...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:08

Ja, maar wat is dan de definitie van "bijna klaar" voor wat betreft de aardappelen ? (ze zijn immers al gaar toch ? ) Lijkt met toch belangrijk.

En dan verder er niets bij ? (zout, peper, kruiden ? )

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:34

Bijna klaar wat die aardappelen betreft is net voordat ze de status 'gebakken aardappel' krijgen... Dus als ze kleur en een krokant laagje beginnen krijgen...

En de kruiden ben ik idd vergeten te vermelden Bloos!
Je kan kruiden naar eigen smaak... Maar ik gooi er meestal wat peper, zout en peterselie doorheen.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:45

Dit eten wij echt elke maand wel een keer...afgekeken van het broodje zoet hete kip wat je bij sommige snackbars kan kopen!
Stukjes kipfile,stukjes ui,stukjes paprika flinke scheut chilisaus en lekker laten pruttelen...
Als het gaar is scheutje ketjap manis ,klein blikje tomatenpuree en blik met stukjes ananas...nog heel even doorprutten en doorroeren...eet smakelijk!!
Heerlijk op (turkse)broodjes,of met rijst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:35

klinkt allemaal heerlijk!!!

zal ze eens een keer proberen, maar dan laat ik wel de paprika eruit. iewiewiew Haha!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:22

Zo'n prutje had ik vandaag ook: Bieflap in stukjes, peper en zout erover.
Uitje erbij, knoflook zoveel/weinig je wilt, champignons erbij, ananasstukjes erbij. En dan een zoete rode saus (bijvoorbeeld babi pangangsaus) erbij. Heerlijk met rijst of mie.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 17:12

Ik heb nog wat aardappeltjes liggen, ik ga voor het aardappel-tomaat-ei prutje vanavond. Lekker stukje vlees erbij en klaar...

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:17

hmmmm ik krijg echt honger zeg als ik dit zo lees. en wij eten nu peejstamp:(:(

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 00:24

Een vriend van me maakte altijd de volgende pasta: Veel uitjes kleinmaken en bakken, paar knoflooktenen erbij. Lekker bruin bakken. Gekookte spaghetti erop en een geklutst ei erdoorheen roeren. Hij vond het erg lekker. Hij deed er ook af en toe spekjes door.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 01:21

Yuk... WAS het ook lekker of heb je het nooit geproefd ? Die spekjes lijken me nog wel het een en ander goed te maken denk ik haha

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:48

lageveld schreef:
Yuk... WAS het ook lekker of heb je het nooit geproefd ? Die spekjes lijken me nog wel het een en ander goed te maken denk ik haha
Ik heb enkel de combinatie met ui en knoflook op, flink wat parmezaan erover en dan was het best te nakken.
Ben vega, dus die spekjes zijn niet aan mij besteedt, de variatie met ei heb ik altijd weten te ontwijken.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 11:15

Heb gister dus het aardappel-tomaat-ei prutje gemaakt. Heb er ook nog wat geraspte kaas doorheen gemikt.

Goedgekeurd! Haha!

Spagetthi ben ik niet zo dol op, maar ik kan me voorstellen dat dit best goed te doen is. Zeker voor een low budget vega maaltijd... Knipoog

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:18

Je hebt ook van die mixen in zo´n zakje/pakje voor stoofpotjes, goulash ed.
Mix voor franse stoofpot is erg lekker, dat is met suddervlees dus eerst vlees sudderen. Haha!
Daarna mik ik er door wat ik lekker vind, worteltjes (bak ik wel ff aan), paprika, uien, appels, een kant en klaar groente mix, wat je maar wilt dus, lekker doorstoven en jummie. Vingers aflikken
In sommige staat eigenlijk champignons op maar die lust ik niet. Tong uitsteken
Eigenlijk vind ik alle prutjes met uien en paprika lekker. Vork

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:23

Die prutjes vind ik ok altijd zo lekker.
MIjn moeder doet het ook wel eens als ze geen booschappe heeft gedaan en we van alles wta in huis hebben.
Meestal komen daar super lekkere dinegn uit Vingers aflikken

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:54

oeh! aardappelblokjes bakken, een ei bakken en dat verkruimelen, kleine spekblokjes bakken en dan alles door elkaar Haha!