Prik weg mijn foster parents egel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Prik weg mijn foster parents egel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 00:24

Hoi allemaal
Ik wil jullie even mijn nieuwe foster parents kind voorstellen, ze heet Prik weg en ze is een baby egel. Ik heb haar vandaag onderkoelt en meer dood dan levend in de berm gevonden, vermoedelijk aangereden. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet gelijk moeder gevoelens kreeg en het diertje mee nam naar huis.
Prik weg is erg kritiek dus duimen graag! ik heb haar ontvlooit, twee teken verwijderd, een kruik gegeven en onder lichte dwang een opgelost tabletje druivensuiker naar binnen gewerkt. Dit allemaal onder telefonische begeleiding van de egel hulp lijn!!! en hoera. Ze bewoog net en heeft nu haar oogjes open! ook kan ze zich nu helemaal op rollen en voelt ze lekker warm aan. En de vlooien?........... zij heeft ze niet meer maar bij mij jeukt nu alles. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap het was een dag van 6.15 tot nu en ik heb geen tijd gehad om te zitten. Gelukkig maakt Prik weg en haar herstel deze dag weer een beetje beter!! Dus duim allemaal want we zitten nog zwaar in de kritische fase!! Duim dat ik Prik weg weer uitzet waar ze hoort! Een kleine baby egel die nog niet klaar was om een auto tegen te komen!

p.s de foto is gemaakt om 17.00, ze was toen net bij mij, door de onderkoeling kon zij zich niet bewegen en haar ademhaling was nauwelijks te zien! ik dacht dat ze dood was. Bij haar oog zie je een teek maar die is nu weg.


Afbeelding

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 01:29

Heel veel beterschap gewenst voor Prik weg (wat een leuke naam!). Ik zal zeker voor jullie duimen. Maak je nog wat meer foto's voordat je haar weer uitzet? Lachen

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:27

Wat istie knap zeg! Ik duim met je mee. Heb altijd al een zwak voor egels gehad! Vind het ook vreselijk dat je ze nu weer zo veel op de weg ziet liggen. Jij hebt je goeie daad in ieder geval weer gedaan!

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:56

verplaatst naar Beestenboel.

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:37

Vorige week had ik ook een egeltje in huis, snuitje genaamd Tong uitsteken ook helemaal onderkoelt, bijna dood gevonden. met een paar dagen was ze dr weer boven op. en is ze opgehaalt door de egelopvang. Lachen

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:38

Owjah kattevoer (voor baby katjes) en veel warmte doen wonderen!

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:39

Wat super schattig...

wel fijn als je zo'n diertje er weer bovenop kan helpen he!!

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:17

wat lief Lovers

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:32

Wat schattig Lachen
Wens Prik weg maar beterschap van me Lachen Haha!

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 23:12

update

Even een verslag over Prik weg, de baby egel

Vandaag is ze verzorgd door mijn moeder en vannacht was ik er om 3.00 uit voor haar kruik GAAP maar ja ik moest te werk en Prik kan niet zonder mamma dus......... had mams de oppas hhiihhi.

Kort na een telefoontje met de egel hulp lijn gaf ik haar wat eten met een spuitje en ik heb lekker het buikje gemasseerd!

Kort daarna (zeker na een uur op een warme kruik) deed ze de ogen open en begon met een natte neus wat rond te scharrelen (je moet echter niet vragen hoe want de pootjes gingen alle kanten op) Ze kroop op mijn trui en bleef iets van de kruik af liggen. Ik heb haar toen nog 4 cc eten gegeven en dat dronk ze met smaak en smak geluidjes op. Mijn moeder heeft nog drie teken verwijderd en toen liet ze zich op haar zij vallen en viel prompt in slaap!! Maar toch we hadden zeker even een levens teken en dat doet de mens goed. Nu ligt ze naast mijn bed en af en toe gaat ze anders liggen.

Hier wat foto's en dan ga ik te bed want ik zet om 2.00 de wekker weer!!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:02

Aah wat een super lief egeltje man

Hoe komt je eigelijk bij de naam "Prik weg" ?

Zo lief op die laatste foto's

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 09:49

Prik weg is genoemd naar de weg waar ze lag, ze prikt en lag langs de weg toen ik haar vond!

Helaas is ze vanacht ondanks alle inspanningen overleden, het ging heel goed maar ze is vanochtend op haar kruik en in haar slaap gestorven. Ben er ziek van

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:17

Aaah gossie.
Je hebt in ieder geval alles voor d'r gedaan wat je kon doen maar toch blijft het rot!
Ze heeft in ieder geval d'r laatste tijd lekker warm en vol liefde doorgebracht en is niet eenzaam en koud langs de weg gestorven.
Super dat je zoveel voor d'r hebt gedaan en veel sterkte

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:23

Dank je, ben er echt ziek van, ik heb me 100% gegeven en 2 nachten niet geslapen omdat ik voor haar zorgde! ze had vanacht en gisteren zo'n opleving dat ik dacht dat we uit de gevaren zone waren, dus toen ik vanochtend zag dat ze was ingeslapen was het een mega anti climax. Ze had vlooien en teken en ik heb alles verwijderd, geen jeuk, een volle buik, een warme kruik en liefdevolle handen maar ze ging.........

het liefste spelden kussen dat er was, dat je om zo'n klein diertje zo'n groot verdriet kan hebben.........

Bedankt

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:31

he wat sneu......bah!

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:31

aah wat rot zeg! en dan heb je nog wel zo je best gedaan! helaas kan het met zulke beestjes opeens heel snel gaan, zelfs al lijkt het beter te gaan. Scheve mond

ik kan me voorstellen dat je je toch gaat hechten aan zo'n beestje, cker als je er zo intensief mee bezig bent geweest om hem beter te maken.

heel veel sterkte! Ach gut

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:51

A gut Ach gut

Ik vond ook eens een egel; met een onstoken oog en maden eruit enzo. Echt zo zielig, nadat we 'm verzorgd hadden gelijk naar de opvang gebracht.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:25

Agossie, vet sneu !

Hoe kwam dat beesie dan aan ZOVEEL teken ? Scheve mond

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 19:56

Egels staan er om bekend dat ze vol teken en vlooien zitten, heb geen idee waarom, ik had ook overal jeuk toen ik dat zag brrrrrrrr gelukkig was Prik er later vanaf.
Jammer hoor het zijn zulke leuke diertjes

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:24

Jeetje, je hebt er tenminste alles aan gedaan en meer kon je niet doen. Ik hoop dat hij nu lekker in de hemel zweeft.. Lachen