Soort abses,of zo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Soort abses,of zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 18:43

Ik ben sinds twee dagen de trotse eigenaresse van een drie jarige lieve Arabier. Hij moet nog wel gekeurd worden , maar misschien kan iemand me alvast wat meer vertellen. Hij heeft 2 jaar terug een fikse onsteking aan zijn tandwortel gehad. Het was zoals ze mij vertelden superdik en je kon er niet eens naar kijken, laat staan aanraken. Nou, het bleek over, maar nu zit er onder zijn kin aan de rechter kant een gaatje. Daar komt af en toe pus uit. Het doet geen pijn en is ook niet echt dik. Ik dacht eerst misschien dat het gewoon nog opgesloten vuil was, dat zich nu een weg naar buiten baant. Maar het is al zo lang geleden.....


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:22

droes.....

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:29

casanova schreef:
droes.....


ja, daar moest ik ook meteen aan denken

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:02

Maar van droes zijn ze meestal wel flink beroerd (of geweest, zodra de zwellingen open barsten knappen ze op). Bovendien zijn dat echt bulten...

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:06

hoeft geen grote bulten altijd te zijn,mijn 4 pony's en mijn oude ezel kregen allemaal in verschillende mate droes toen het op onze stal toen ook heerste..

mijn 2 shetlanders hebben ook beide 1 klein bultje gehad onder tussen de kaken...ziek/koorst in meer en mindere mate.
zij waren er beide snel overheen..

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


ellepel

Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 07:44

het kan toch ook een chronische ontsteking zijn?
in dat geval zou ik toch een veearst raadplegen

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:11

Droes is zeker niet uit te sluiten op dit moment, maar....................gezien het achter liggende verhaal van die tandwortel ontsteking, sluit ik een chronische kaakontsteking met een eventuele botfistel toch ook niet helemaal uit.

Ik zou hier zeker een DA naar laten kijken. Als het droes is, is het lastig, zeker als er ook andere paarden in de directe omgeving zijn.
Maar als dit idd een open droes abces is, dan is hij waarschijnlijk al door het ergste heen.

Is het echter een ontsteking, nav die tandwortel onsteking en hij loopt daar aan en af al 2 jaar mee rond, dan loop je het risico dat dit alleen nog operatief verholpen kan worden, met alle risico's en kosten van dien.

Als dit diertje toch nog gekeurd moet worden, zou ik dit zeker in de keuring meenemen en hier een kaakfoto van laten maken, tenzij droes onomstotelijk bewezen kan worden.

Blijkt het idd droes te zijn, ga hem dan ivm met de grote besmettings kans niet verhuizen, maar wacht tot hij genezen is.

Voor droes kun je overigens de nodige info via de zoekmachine vinden, want hier is dit jaar erg veel over geschreven. Kijk maar onder: droes, bulten, of abces.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Ellen_ov, Nienkje_H, noordje en 122 bezoekers