Feestje; hoeveel inslaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Feestje; hoeveel inslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 20:13

Okeeeee Haha!
Ik heb dus morgen mijn officiele housewarming (bokkers welkom Haha! )
en ik zit een beetje te twijfelen over de hoeveelheden spul dat ik in moet slaan. Ik heb tot nu toe namelijk altijd koffie-feestjes gehouden en dat betekende gewoon de hele dag door koffie bijzetten en 's avonds een paar wijntjes opentrekken voor degenen die waren blijven hangen Haha!

Nu is iedereen echter vanaf half 8 uitgenodigd, en volgens de laatste telling komen er tenminste 7 vrouwen en 14 mannen. Die laatsten drinken vnl bier, de vrouwen wijn en martini en een enkeling sterke drank.
HOEveel drank is redelijk om in te slaan?

Ik heb nu het volgende staan:
Twee kratten heineken (is wrsch te weinig of niet?)
3 martini,
2 martini extra dry
1 port, 1 passoa, 1 apfelkorn, 1 bacardi,
2 rosé,
3 rode wijn,
5 witte wijn
4 cola light
2 gewone cola
3 sinasappelsap
1 rivella, 1 tonic, 1 icetea,
2 spa rood

en verder 3 zakken chips, 3 zakken pinda's, 2 doosjes toastjes, 3 doosjes smeerspul, 2 dipsausen en morgen wil ik nog wat meer 'fancy hapjes' maken.

Zou dit een fatsoenlijke hoeveelheid zijn? Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:17

bier zal weinig zijn. Is 3 of 4 flesjes de man Knipoog
De rest van de drankenvoorraad is denk ik heel reeël.
wat aan hapjes reeël is weet ik niet.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:17

Lijkt me genoeg, misschien nog 1 krat bier extra.
Ik werd laatst nog door een Bokker uit bed gebeld die een feestje had en door het bier heen was.
Of ik nog een kratje had staan en dat kon brengen want ze waren te dronken om het te komen halen >;)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:18

Ik zou inderdaad een kratje bier erbij halen... Uit 1 fles wijn moet je theoretisch zes glazen halen, je hebt dus 18 glazen rode, 12 glazen rosé en dertig glazen witte in huis Tong uitsteken Ik weet niet of jouw vriendinnen daar genoeg aan hebben? Wat fris betreft zit je wel goed volgens mij, en met eten komt het ook wel in orde, als je zelf ook nog wat maakt

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:18

Als heel bokt komt is dit echt te weinig hoor.. woon je een beetje groot Haha!

Een goede gezondheid is goud waard!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 20:23

Hurrycane: ik ga er nog steeds vanuit dat bokkers mij niet willen ontmoeten Tong uitsteken Anders ben je echt welkom, pb maar voor adres... Haha!

Ik zit me ineens te bedenken dat ik absoluut te weinig bier heb want 3 a 4 flesjes de man gaan er bij die vrienden van mij doorheen in een uurtje ofzo... Scheve mond

En ik heb natuurlijk heel handig alleen maar van die idiote wijn-bellen waar zowat een liter in kan, misschien een goede investering om morgen bij de Xenos nog wat gewone glazen te halen Haha!

Trouwens, iemand nog een tip om de witte wijn ed koud te bewaren? Ik heb alle drank nu bij mijn 'barretje' staan maar ik vind het irritant als iedereen telkens naar de keuken moet om koud spul te halen.

Gelukkig woon ik zowat tegenover de supermarkt; heb het winkelwagentje nu dus middenin de kamer staan *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:26

Koud houden: Emmers met ijsblokjes, nadeel is wel dat je dan een enorme vriezer moet hebben om ze te maken (of een ijsblokjesmachine Haha! ). Als het vriest (wat er best inzit nu) kun je het ook buiten zetten

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:29

Wijn kun je in een koelbox zetten als je die hebt

Hmm.. willen wel komen maar zitten met 2 kids die eigenlijk dit weekend weg zouden zijn maar dat ging niet door

Een goede gezondheid is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:36

Laura schreef:
misschien een goede investering om morgen bij de Xenos nog wat gewone glazen te halen Haha!



Daar hebben ze misschien ook we van die terracotta wijnkoelers die je een uurtje van te voren in koud water moet leggen en de wijn dan redelijk koel houden, of van die kuststof kragen die je in de vriezer legt en daarna over de fles heen schuift.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:02

blue Curasou of hoe je t dan ook schrijft !! met van alles mixen 1
hmmmmm heerlijk

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 21:20

Ah dat is een hele goede, van die kragen... ik had die emmer met ijs al bedacht maar idd hoe ik die blokjes zou moeten maken... Haha!
In het buitenland kan je van die zakken ijs kopen maar dat is hier niet te krijgen geloof ik...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:24

Zakken ijs kun je kopen bij viswinkels, maar of je dat wil.... Dat is dan droogijs.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:18

ik zou nog zeker 2 miss wel 3 kratten bier halen als ik jou was Haha!
of kunnen ze zelf anders niks meenemen?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:25

Een extra krat bier is altijd handig, die kan je ook gewoon bewaren als er wat overblijft. (of je moet het zelf helemaal niet drinken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:49

Pff 2 kratjes bier is echt heel weinig.
Bij onze laatste LAN hadden we 4 bierdrinkers erbij zitten en 4 vaatjes van ieder 25 liter, maar die waren er snel doorheen hoor. Dus ik denk als het echte bierdrinkers zijn dat je er nog wel 2 kratjes bij mag halen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:54

Sorane schreef:
Pff 2 kratjes bier is echt heel weinig.
Bij onze laatste LAN hadden we 4 bierdrinkers erbij zitten en 4 vaatjes van ieder 25 liter, maar die waren er snel doorheen hoor. Dus ik denk als het echte bierdrinkers zijn dat je er nog wel 2 kratjes bij mag halen.


Dus ieder heeft 25 liter bier gehad? Hoelang hebben ze precies in het ziekenhuis gelegen? Haha!

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:58

lies schreef:
Dus ieder heeft 25 liter bier gehad? Hoelang hebben ze precies in het ziekenhuis gelegen? Haha!


Euhm dat heeft een tijdje geduurd voor alles op was het was namelijk geen LAN van een avond. Tussendoor zijn er ook nog anderen geweest die zo nu en dan een biertje hebben genomen. Plus je gooit een hoop weg bij het vervangen van een fustje.

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:03

Vind de voorraad cola ook een beetje tegenvallen.. zul je altijd zien dat er een paar niet drinken omdat ze met auto ofzo zijn.
Sowieso maar goed dat wij niet kunnen.. ben cola grootverbruiker Haha!

Een goede gezondheid is goud waard!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:48

Ik vind de voorraad wijn een beetje te groot en de bier te weinig.
Ik zou niet zoveel fancy hapjes doen. Spaar jezelf wat tijd uit en ga voor de simpele dingen die iedereen lust (doritos met dip, etc). Geloof me, je blijft altijd met de helft zitten.
Have fun!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 07:34

Laura schreef:
Twee kratten heineken (is wrsch te weinig of niet?)


Heineken Scheve mond Das toch geen bier man! Tong uitsteken Als ik mijn vrienden heiniken voor zet, dan zetten ze me de deur uit en mag ik niet meer binnen voor ik terug kom met bavaria of grolsch of iets dergelijks Clown Bloos

maar uhm, 14 mannen aan het bier, en dan maar 2 kratten? weet niet of dat genoeg is hoor.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 07:38

Laura schreef:
Ah dat is een hele goede, van die kragen... ik had die emmer met ijs al bedacht maar idd hoe ik die blokjes zou moeten maken... Haha!
In het buitenland kan je van die zakken ijs kopen maar dat is hier niet te krijgen geloof ik...



Nou geloof me, buiten is het op het moment koud zat om je spul neer te zetten!

Ik heb gewoon net mijn krantenwijk al met muts, handschoenen en sjaal gelopen... jah jah mensen, de warme dagen lopen weer tot hun einde.. ik vermoed dat als de zon eenmaal weg is het buiten niet ver meer boven de 5 a 6 graden komt....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:42

Ik denk dat je genoeg hebt, alleen zou ik even naar het bier kijken! hihi! En ik denk dat je het met 3 a 4 flesjes de man niet haalt. Tong uitsteken

:D M2 + 8 :D

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:49

wat ga jij eigelijk doen? wordt 't een praat feest => borrelhapjes, of een film kijk/ hang feest => chips

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:55

Shiloh schreef:
Heineken Scheve mond Das toch geen bier man!....bavaria of grolsch of iets dergelijks Clown Bloos


Alsof grolsch bier is


Ik zou nog een kratje bier halen! Volgens mij is de rest wel goed Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:37

Bij sommige slijters kun je gewoon een flinke voorraad halen en wat je overhoudt, mits onaangebroken, weer terug brengen. Handig, want je hebt nooit te weinig, maar geeft ook niet teveel geld uit aan spul wat je zelf niet drinkt en dus mee blijft zitten.

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _N_, Aliedaa, Amazonbot, Astrid_Brann, dinek123, Domi_94, fnpetter1990, Iselda, lgw, lissssan, Martje80, MyrtheJ, Nele80, pjer, Polarize, Prairy, roosjenat, Saartjuh_b, Schapenvacht, Sigge, Tazzey, wiifke, Xhiske en 215 bezoekers