Ik ben een beetje boos! Beetje erg.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 21:49

Sinds een maand heb ik een nieuw verzorgpaard die ik 2 keer per week rijd en een ander vrouwtje ook 2 keer per week....Nu viel het me al een aantal keren op dat wanneer ik wou gaan doorzitten dat m'n paardje de neus in de lucht stak en harder ging lopen (omdat ik 4 jaar niet gereden had dacht ik in eerste instantie dat het aan m'n zit lag) daarna begon het me ook op te vallen dat wanneer je haar schoft poeste ze het haar hoofd omhoog ging staan met de oren in de nek...En jawel, haar schoft gevoeld daar zitten drukplekken en die doen haar enorm veel pijn, de hele rug zit vast. Toen heb ik het zadel gecontroleerd (zadel van dat andere vrouwtje daar reed ik ook op om mee te beginnen) en jawel, totaal geen vulling meer op de schoft!! Dat heb ik toen tegen een ander vrouwtje gezegd die daar ook rijd om dat dus door te geven aan diegene die dus samen met mij dat paard rijd. (is het nu nog duidelijk?;-) Eersgisteren (dinsdag) was ik er en heb ik haar alleen gelongeerd alleen stappen om die rug weer wat losser te krijgen en heb ik dus via via gevraagd of dat andere vrouwtje dat dan ook wou doen totdat die rug weer goed is en ze haar zadel heeft laten opvullen....Kom ik er vanavond en wat heeft ze gisteren gedaan!!!! Gereden met dat kl*te zadel!!! Kreeg ik te horen van dat andere vrouwtje....Ja, ze heeft gisteren gevoeld en toen reageerde ze al niet zo heftig meer en toen heeft ze haar maar gereden (Gek he, dat ze niet zo fel meer reageerde nadat ik haat dinsdag gelongeerd had!!!) Vanavond zat dus weer alles vast!!!! Zodra ik vandaag met een zachte borstel bij haar schoft in de buurt kwam begon ze met haar staart te zwiepen en de oren in de nek te gooien en meteen koppie omhoog en die rug wegdrukken!

Kom ik daarna in de stal lag er een notitie voor me, dat ze in het begin altijd stijf loopt en dat ik haar maar goed moet losrijden (ik doe niets anders! ik ben niet diegene die haar aan de teugel trekt!) En of ik maar een ander zadel wou pakken want deze lag niet goed op het paard (met andere woorden het lag aan mij!!
Ik kreeg via via te horen dat er in het verleden al meer commentaar op haar zadel was geweest en dat ze het dus van mij waarschijnlijk al helemaal niet kon lijden omdat ik in dat clubje pas een maandje meeloop!
Snappen jullie dat nou???

P.s. ff voor de duidelijkheid het paardje is niet van mij en ook niet van haar maar van een jachtruiten die er buiten het seizoen helemaal niet naar omkijkt dus op zijn steun hoef ik ook niet te rekenen!
Morgen ga ik kijken naar een ander (goed) zadel en in de tussentijd ga ik gewoon door met longeren alleen krijg ik nu het gevoel dat het enige wat ik daarmee bereik is het paard voor haar beter te laten lopen! En daarna kan ik de brokken opruimen.

Het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik moest ff mijn frustraties kwijt.....

Groetjes


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 22:01

Ff die jachtruiter opbellen en vragen of je het zadle mag laten nakijken op zijn rekening.. ik shop ook op rekening en das best handig hoor..
Is dat klote zadel van die vrouw zelf of van de jachtruiter? Vraag anders of je de jachtruiter zn zadel mag gebruiken (evt in ruil voor schoonmaak ervan)
Ik zou als ik jou was wel eventjes proberen om betere communicatie te krijgen met dat vrouwtje. Hebben jullie een 'centraal persoon' op stal die op de paarden let en de paarden onder verzorgsters verdeelt oid? Dan kan je aan diegene misschien hulp vragen. Probeer die vrouw duidelijk te maken dat jullie allebei het beste voor het paard willen en dat je beter kan samenwerken daarvoor.

Nog een tip: Bel die jachtruiter eens om te laten zien dat je intresse hebt en goed zorgt voor t paard. Kan geen kwaad.... Schijnheilig


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 22:05

tja dit komt best vaak voor hoor mensen die hun paard mondjes maat verzorgen en dat dan de verzorgens voor alles op kunnen draaien
en die mensen vinden dat dan de normaalste zaak van de wereld Boos!
twee dingen of zo boos worden dat ze hun paarden niet goed verzorgen ( en dan waarschijnlijk nooit meer terug mogen komen)
of je best blijven doen voor het paardje
echt super oneerlijk maar ja
Verward met zulk soort mensen valt meestal toch niet te praten en zei weten het altijd beter want het is HUN paard!
}> nou ja hopelijl heeft het schrijven er over al een beetje opgelucht *LOL*

tja....

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 22:22

Het paard staat bij die ruiter op het erf bij het paard wat ik dus rij staan er nog 6 van hem die allemaal gereden worden door 1 of 2 personen (ieder paard heeft dus z'n eigen verzorgers) Zelf doen ze ook niets aan de paarden, wij mesten en voeren etc. Hij rijd alleen de jachten......En hij heeft ook nog een paard staan die zo kreupel is dat ie eigenlijk afgemaakt moet worden maar dat doet ie ook niet...hij denkt dat het nog wel overgaat!! NOT!!! Dus uit die hoek hoef ik geen steun te verwachten.
Dat zadel is dan ook niet van hem maar van dat andere vrouwtje....dus kan ik ook geen rekening sturen;-)) Dan heb ik het helemaal verbruid;-)

Ik zal eerdaags proberen om zelf met haar te praten, maar als dat nu al zo gaat verwacht ik daar eigenlijk weinig van;-(
We zien wel, ben voor nu in ieder geval ff m'n frustraties kwijt!

Morgen ga ik in ieder geval naar een goed zadel kijken!

BEDANKT!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 08:22

KUn je dat zadel niet stiekem laten kapotvallen of zo? Dan moet het maar zo. Ik weet wel, als ik iedere keer de brokken die een ander op een paard maakt moest oplossen, dan stopte ik er toch liever mee. Dus mijn advies: los het op (goedschiks of kwaadschiks) of stop met dat paard te rijden (je hebt er anders alleen maar frustraties van en het is juist bedoeld voor de ontspanning).

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 08:46

Tja zo zie je maar Deb dat er mensen zijn die alleen maar aan hun eigen belangen denken (rijden)en dat ze dan toch (voor mijn gevoel) heel weinig met het paard hebben Boos! , want anders had ze wel naar je geluisterd, als ze het beste met Koraal voor heeft Schijnheilig.
Ik hoop dat je er met haar uitkomt, want ik kan me goed voorstellen dat je goed boos bent, jij hebt het beste met haar voor, en zij lapt het aan haar laars!!!
Ik hoop dat je snel een passend zadel vind, en dat je er toch samen met haar uitkomt, zodat zij het ook inziet dat het niet goed is wat ze doet Boos!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 10:00

Herc heeft vroeger ook drukplekken gehad naast zijn schoft (aan beide kanten bij de vorige eigenaars). Wij wisten van niks, maar hij was ALTIJD nukkig met opzadelen. Ons zadel is op zich wel goed, maar toch had hij altijd last van zijn rug. Let ajb op dat het niet blijvend wordt! Bij Hercules zitten we nu al een paar maanden met fysio, en het gaat stukken beter, maar zijn rug is waarschijnlijk gewoon voor de rest van zijn leven k*t. Hij heeft ook artrose, dus dat schiet al helemaal niet op.
Het is wel heel opmerkelijk en vervelend dat je zo veel tegenstand krijgt. Mensen die zo met hun paard om gaan zijn t niet waard!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 10:47

wat banketstaaf voor je zeg!!
ik hoop dat je er met die andere vrouw uit kunt komen..
veel suc-6 ermee!!
kisses lau

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 12:38

jeetje wat oliebol zeg welke stal rijd je?
Ik weet zo ook geen oplossing wel was ik allang gestopt met rijden dat kun je het arme dier niet aan doen en als je er niets aan kan doen dan zou ik er niet eens tegenaan willen kijken.
wel moeilijkl hoor succes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 13:04

Ik weet hoe je je voelt... zoals ik al zij..het leven van een verzorgmeisje is hard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan en 2 bezoekers