Wie maakt nu mijn Paardenpaspoort?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roelensteijn

Berichten: 69
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Friesland

Wie maakt nu mijn Paardenpaspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 20:51

Hallo,

Vandaag is bij ons de dierenarts geweest om de paarden te enten en meteen maar te chippen voor een paardenpaspoort. (ik denk dat ik er nu echt aan moet ) Nu heb ik 4 formulieren gekregen en een stapeltje bijbehorende stickertjes. Ik vraag me nu af of dit dit allemaal naar de KNHS kan sturen of dat dit naar aparte stamboeken moet.
Het gaat om een Tinker zonder papieren, een Paint horse en 2 Quarters.
De folder is voor mij hierin niet eenduidig. Verward

Wie heeft al ervaring?

Mariëlle van www.Roelensteijn.nl


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:02

Zover ik begrepen heb, moet de de papieren voor de paarden met papieren naar het stamboek sturen. En voor de paarden zonder papieren naar de KNHS.
Er is ook een site over het chippen, maar weet het niet uit mijn hoofd Bloos
Staat er verder geen info op www.knhs.nl ?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:05


Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Roelensteijn

Berichten: 69
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 08:16

Op die site heb ik ook gekeken. Daar staat
"neem contact op met een paspoortuitgevende organisatie. Bij voorkeur het stamboek van het ras van uw dier. De betreffende organisatie zorgt er voor dat na een afspraak uw dier een paspoort krijgt en wordt gechipt. U hoeft hiervoor geen lid te worden. U kunt ook uw paardendierenarts vragen te chippen en te schetsen. "
Dat heeft de dierenarts dus ook gedaan, en nu?

Mariëlle van www.Roelensteijn.nl

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:11

Papieren voor paspoort van de Paint en Quarters kan je naar de NQHA sturen of naar idd naar http://www.horse-passport.nl/
Die van de Tinker zullen naar de KNHS moeten als hij geen papieren heeft

edit:
Trouwens als je de papieren van de Paint en Quarters ook naar de KNHS stuurt komen zij vanzelf bij http://www.horse-passport.nl/l of NQHA terecht, is bij die van mij ook zo gegaan.

Roelensteijn

Berichten: 69
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 16:14

Bedankt voor de tip.
Ik heb naar de http://www.horse-passport.nl/ gebeld maar die is tot 18 oktober niet te bereiken. Ik neem de gok en stuur de hele stapel wel naar de KNHS. *LOL*

Mariëlle van www.Roelensteijn.nl

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:33

Je kan ook contact opnemen met het Nederlands Stamboek voor Tinkers. Je krijgt dan een blanco paspoort.
Je kan mailen met: anouk@home.nl

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:58

wat als je je paardje laat chipen en hij heeft wel papieren maar die zijn zoek...kun je dan je paard wel in zijn paspoort zijn ouder ect in vermeld worden of moet daarbij de orginele papieren?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:58

nano schreef:
wat als je je paardje laat chipen en hij heeft wel papieren maar die zijn zoek...kun je dan je paard wel in zijn paspoort zijn ouder ect in vermeld worden of moet daarbij de orginele papieren?


Ik denk dat je dan wel de originele papieren nodig hebt, maar dan kan je het beste je stamboek bellen, waar je paard de papieren van heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag en 42 bezoekers