Wat vinden jullie van een myler bit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Wat vinden jullie van een myler bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:23

De titel zegt eigenlijk al genoeg.....
Wat vinden jullie van een myler bit?? Of wat is jullie ervaring...


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!


Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:30

paar mensen bij mij op stal hebben er 1 maar dat ding roest gewoon...schijnt zo te horen. Ze hebben niet eens een maat voor mijn paard Verward

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:36

eh offtopic
Wat is een mylerbit..? Bloos

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:29

Marloez schreef:
eh offtopic
Wat is een mylerbit..? Bloos

Een bit waarvan de linker en de rechterkant afzonderlijk van elkaar bewegen dus als je aan de linker teugel zit ofzow dan blijft het rechterbit stil liggen en beweegt alleen de linkerhelft....

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:29

Een vriendin van mij heeft een paar maanden terug zo een gekocht voor haar paard. Tpaard is meestal vrij lastig met aandoen hoofdstel en zo, maar nu ze dit bit gebruikt neemt ze dit moeiteloos aan. Volgens haar is dat het ideale bit en ze vindt dat haar paard er fijn en beter nageeflijk mee loopt. Tis best wel een prijzig bitje.... Cool ik ga er voorlopig nog niet voor...

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:59

Volgens mij zijn ze er nog niet in een uitvoering dikker dan 15 mm, dus starten bij de paarden ermee mag niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:18

je hebt een myler bitje waar je wel mee mag starten Knipoog

ik heb op dit moment de 2de fase met hefboom en deze vind ik niks.
ik had (en ga weer hebben) de eerste fase met hefboom en deze vond ik perfect, mijn pony pakt het bitje goed aan speelt ermee en dat is duidelijk te merken Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:27

Lisjuh87 schreef:
Een bit waarvan de linker en de rechterkant afzonderlijk van elkaar bewegen dus als je aan de linker teugel zit ofzow dan blijft het rechterbit stil liggen en beweegt alleen de linkerhelft....


dat is robart waar jij t over heb Lachen

[o]

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:59

verootjoo schreef:
dat is robart waar jij t over heb Lachen


Myler heeft dit ook, afzonderlijk beweegbare monddelen, als je aan de linker teugel zit blijft het rechter monddeel stil liggen.

Ik heb ook 2 van die bitjes, 1 trens en 1 schaar met tongboog. Ik vind ze heerlijk rijden. De schaar gebruik ik met de westernwedstrijden en de trens met de dressuur.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:32

Tammie schreef:
Myler heeft dit ook, afzonderlijk beweegbare monddelen, als je aan de linker teugel zit blijft het rechter monddeel stil liggen.

Ik heb ook 2 van die bitjes, 1 trens en 1 schaar met tongboog. Ik vind ze heerlijk rijden. De schaar gebruik ik met de westernwedstrijden en de trens met de dressuur.

IK wou net zeggen ik heb et toch echt over het myler bit ik ben toch niet dom Verward nouja soms wel Haha!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 23:34



Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:38

ik heb nog een andere link

http://www.toklat.com/myler/home.html

dit is de site van myler.
en ik heb er meerdere, ik rijd western, laat ik dat erbij zeggen. maar ik ben zeer tevreden over mylerbitjes. het is alleen wel afhankelijk van het paard. de ene reageert er beter op dan de ander.
1 van mijn paarden vind de myler super, ze loopt ontspannener en rustiger in de mond. de ander vind het maar niks en wil liever een gewoon trensje.
maar een myler bij een engels gereden paard, zet ik mijn vraagtekens bij. bij western wil je nl dat je paard van de trens afblijft, en bij engels rijd je met contact en of de myler daar nou geschikt voor is????? (maar das mijn mening Schijnheilig )

tevens nog: even niet iedere myler is een independent (het onafhankelijk gewegen van de bitringen) kijk maar even op de site.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:08

rina schreef:
ik heb nog een andere link

http://www.toklat.com/myler/home.html

dit is de site van myler.
en ik heb er meerdere, ik rijd western, laat ik dat erbij zeggen. maar ik ben zeer tevreden over mylerbitjes. het is alleen wel afhankelijk van het paard. de ene reageert er beter op dan de ander.
1 van mijn paarden vind de myler super, ze loopt ontspannener en rustiger in de mond. de ander vind het maar niks en wil liever een gewoon trensje.
maar een myler bij een engels gereden paard, zet ik mijn vraagtekens bij. bij western wil je nl dat je paard van de trens afblijft, en bij engels rijd je met contact en of de myler daar nou geschikt voor is????? (maar das mijn mening Schijnheilig )
tevens nog: even niet iedere myler is een independent (het onafhankelijk gewegen van de bitringen) kijk maar even op de site.


Het is wel degelijk handig voor paarden in de dressuur die het bit vast pakken aan 1 kant of alle 2 de kanten. Maar het is een amerikaans bit dus daar alleen maar gemaakt eigenlijk voor de westernsport geloof ik...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 09:14

Even voor de duidelijkheid, het gaat om dit bit:
(Je hebt namelijk ook idd westernversies van een myler bit)

Afbeelding


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 09:15

Met het bovenstaande bit mag je geen wedstrijden rijden. Je hebt hetzelfde bit ook zonder die gaten erin en dan mag je wel wedstrijden rijden.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:17

En zonder gaten twijfel ik nog
want is het bit niet te dun?
Zijn er bij die dikker zijn dan 15 mm?

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 09:19

Ik heb het nagevraagd en het mocht wel.... (Zeggen ze bij de paardenschuur in Amerongen) Ik had zelf ook twijfels.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:20

Ruiterzaken niet altijd geloven Haha!
Als het bit dunner is dan 15 mm, mag het zover ik weet echt niet.
Of iemand moet me betrefende regel wijzeging kunnen laten zien Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:35

Er zijn verschillende Myler bitjes over de werking ervan is een heel boekwerk te verkrijgen en veel kun je ook nalezen op deze pagina:

http://www.kahlin.net/noir/dressyr/tack ... urved3.jpg

Mocht je niet voor een nieuw bit willen gaan, Pups op bokt heeft een Myler te koop (westernversie).

Je suis Charlie.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:04

ik zit er ook nog steeds aan te twijfelen om zo'n bit te nemen.
Ik heb in een clinic meegereden om dat bit te testen, werkte wel fijn.
Bij sommige ruitersportzaken mag je dat bit ook eerst proberen. Je betaald gewoon het volle pont, mag hij toch iet aan je wensen voldoen, dan kun je hem terugbrengen en gaat er meestal per weekiets van 7,50 van de nieuwwaarde af.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:12

runningkawa schreef:
Ruiterzaken niet altijd geloven Haha!
Als het bit dunner is dan 15 mm, mag het zover ik weet echt niet.
Of iemand moet me betrefende regel wijzeging kunnen laten zien Lachen


paardenschuur is betrouwbaar Lachen (mijn ervaring)

[o]

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:28

Ik rijd er gewoon dressuurwedstrijden mee en heb er nog geen last mee gehad. Ik vind het juist ideaal omdat er niks kan knijpen en prikken met dit bit.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:36

runningkawa schreef:
Ruiterzaken niet altijd geloven Haha!
Als het bit dunner is dan 15 mm, mag het zover ik weet echt niet.
Of iemand moet me betrefende regel wijzeging kunnen laten zien Lachen

Voor zover ik weet zijn ze inderdaad dunner dan 15 mm, en dat betekent dat je er niet mee mag rijden bij de paarden.
Bij de pony's geldt een min. dikte van 10 en dan zou het wel mogen.

Het is dus maar net of je bij de paarden of bij de pony's start. Bij de paarden heb je dus niets aan het bit.
Hefboomwerkingen mogen in de dressuur zowieso niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:50

volgens mij mag je er nog niet mee starten in de dressuur, maar er wordt gewerkt aan een vrijstelling, maar dan voor de uitvoering zonder hefboom. Myler beweert dat het bit vriendelijker is door het niet knijpt en het is zo dun omdat het dan beter in de mond past. Hierover zijn de laatste tijd (ca 1,5 jr) al meer geluiden geweest die aangeven dat een dik bit vaak niet goed in de mond past en daardoor tot slechte aanleuning leidt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 132 bezoekers