OCD nachtmerrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

OCD nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 18:36

Maandag ochtend had ik een afspraak bij de paardenkliniek bij ons in de buurt om ze even naar mijn drie jarige merrie te laten kijken.
Ze had al een paar dagen een dikke sprong Scheve mond , op zich nix ergs, maar ik wou et toch ff checken.

Zonder me ook maar ergens druk over te maken, gingen we naar de kliniek, maar toen we daarnog maar even waren
werd ik meteen eigenlijk met mn neus op de feiten gedrukt, DA;`Dit zou OC of OCD kunnen zijn...`
whaaaa.. OCD??!! nee dat kan niet... Huilen
Meteen fotos gemaakt en ja duss OCD..

Ik zag mijn hele droom in elkaar storten, ik hed me net opgegeven voor de IBOP in november, die kon ik nou wel op mijn buik schrijven.
Gelukkig het wel operatief verwijdert worden, maar toch.

Nou hebben we vandaag ( donderdag) een hele rontgenoligische keuring laten doen om te kijken hoe de rest van haar benen zijn.
Vol spanning zat moest ik wachten op de uitslag en uiteindelijk kwamen ze met goed nieuws, verder is ze voor 100% in orde!! OK dan!
Das dan tenminste al een zorg minder.

Volgende week wordt het stukje bot operatief verwijdert, daarna moet ze twee weken box rust en dat nog zes weken stappen aan de hand. Maar dat heb ik er wel voor over..

Je schrikt in ieder geval wel even, en al helemaal omdat ik best een goeie band met dit dier heb. We hebben haarzelf uit ierland gehaald toen ze 1 jaar jong was om haar hier uit te brengen in de sport (vooral cross) en als fokmerrie in te zetten, over dat laatste zullen we nog maareven goed na moeten denken aangezien OCD redelijk erfelijk kan zijn..

Dit was mijn belevenis van vandaag, info over OCD en de operatie is van harte welkom Lachen

En we trainen rustig door... :)


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:39


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:41

Pfoe wat spannend zeg!

Wij hebben ook een nare ervaring achter de rug. Toen het paard naar Emmeloord ging, konden wij hem direct weer ophalen. Er zat niets Verward

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:44

Gelukkig is er tegenwoordig iets aan te doen, natuurlijk is het nooit leuk om zoiets te horen te krijgen. Maar het betekend niet het einde.

Mijn paard is (denk nu zo'n 4 jaar terug) ook geopereerd aan OCD. De operatie en revalidatie zijn allemaal super verlopen bij haar. Geen enkel probleem. En ik kan niets anders zeggen dan dat ze er nooit meer last van heeft gehad.
Ik ben blij dat we haar gewoon hebben laten opereren, het is in principe een relatief kleine operatie.

Er heeft trouwens ooit een artikel in bit gestaan waar verteld werd dat het met 80% van de paarden met OCD weer helemaal goed komt.
Even om jou gerust te stellen Knipoog

Succes verder, maar het zal vast helemaal goedkomen met jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:39

OCD is in veel gevallen heel goed operabel, dus dat komt vast wel in orde.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:28

Sterkte,ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!
Groetjes Lundi

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:19

mijn paardje had geen ocd maar soort beginnende vorm..wel het botje maar het zat nog niet vastgegroeid. ze is 2 maanden geleden geopereerd en maandag heb ik voor het eerst weer echt gereden op haar. tot nu toe gaat het nog heel goet met haar

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:55

Waiboerhoeve heeft daar hele goede verslagen van. Zou de inhoud van verslagen graag typen maar het is een beetje veel... Als je enkele dingen specifiek wilt weten dan PB je mij maar. Dan zoek ik het wel even op. Als je de verslagen zelf wilt bestellen hoor ik het ook wel! OK dan!

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:03

Mijn maatje is helaas afgemaakt wegens OC ... Maar het kan geodkomen, Oscar was te vergevorderd.. Ik bid voor je..

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:26

Joemmie is afgelopen voorjaar geopereerd. Alles oke!

Niks meer te zien en ze loopt als een trein. Volledig goedgekeurd door DA (incl foto's van beide sprongen) en 100% in de verzekering!

Komt vast goed joh! Niet teveel zorgen maken!

Succes!

Op zoek naar de zon!!!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:09

Mijn paardje heeft ook een ocd. maar het zit op een plaats waar ze er geen last van heeft. Ik wilde het voor de zekerheid toch laten verwijderen, maar dit hebben ze mij afgeraden omdat ze meer last van de operatie zou hebben dan dat ze van het ocd zou hebben. Ik doe ook gewoon alles met haar.
Het is vervelend, maar niet het eind van de wereld gelukkig.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:32

Suutje die eerst ok OCD had, en daaraan geopereerd is, is verkocht aan de koningin. Dus OCD betekent niet het einde!!

Aut viam inveniam, aut faciam

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:59

EngelAngela schreef:
Suutje die eerst ok OCD had, en daaraan geopereerd is, is verkocht aan de koningin. Dus OCD betekent niet het einde!!


Kijk! En dat is nog eens een mooi voorbeeld Haha! Gaaf! OK dan!

Op zoek naar de zon!!!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:27

wat is OCD ook alweer?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:55

Getsie wat een rotnieuws. Denk je een gezond paardje te hebben met een kleine blessure krijg je dit .
Nou zo aan de reacties hierboven te lezen maakt je paard een goede kans Ach gut

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 14:47

hee mensen bedankt.. et komt ook wel goed, maar toch...
het is toch altijd een gok als je een veulen of een enter koopt, ik denk nu;
hadden we nou toch meer fotos laten maken toen, maar dat heeft weinig nu, aangezien er nog veel kan veranderen aan de botten van een jong paard.
Arabesk: OCD is een los stukje kraakbeen of been in een gewricht, dit kunnen ook meedere stukjes zijn.

Irish_lady: goede site, ik was em meteen al tegen gekomen toen ik hoorde dat mn paard OCD had.

En we trainen rustig door... :)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:15

heel veel sterkte er mee
en het komt vast wel goed Lachen

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:06

Nou, ze hebben net van de kliniek gebeld, ze zou eigenlijk pas over twee weken geopereerd kunnen worden, maar ze kan nu woensdag al heen..
Spannend!!!

En we trainen rustig door... :)

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:50

Sterkte met je paardje!
Dit topic moet ik even in de gaten houden, moet een verslag schrijven over OCD. Knipoog

Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony


ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 21:05

Nou mensen, mijn meisje staat weer thuis op stal, de operatie is goed gegaan!! OK dan! Ik heb de stukjes bot meegekregen, ze waren best groot, misschien kan ik er nog wel een foto van plaatsen..
ik heb haar vandaag op kunnen halen, volgens de arts hads ze heimwee, want ze wou daar
echt nix eten, maar zodra ze weer in haar eigen stalletje stond was het ;aanvallen! *LOL*

Nou nog maar afwachten of ze het volhoud om twee weken lang rustig te blijven
ze mag namelijk haar box niet uit...
heeft iemand tips om het haar zo plezierig mogelijk te maken??

iedereen nog bedankt voor jullie aanmoedige woorden! OK dan!

En we trainen rustig door... :)

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:59

Het komt vast wel goed met je paardje...!!! Veel sterkte...ik snap dat je schrikt

Na tranen van verdriet, komt de glimlach der herinnering.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, bribro, douschka, KaasSouffle_, Laarvv, Liaan, nick_en_ik, Ptl4ever, shadowstar, Sydney_Zorro, Vuri en 105 bezoekers