koortslip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mariskalaan

koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 14:45

Hebben jullie daar ook vaak last van? Koortslippen.
Ik heb het zeker 4 keer in het jaar. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar het duurt evengoed een enorme tijd voordat het weg is. Wat helpt bij jullie goed? Graag jullie tips en ervaringen!

NessaX

Re: koortslip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:33

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:57

Handige links! Ik zelf gebruik ze ook maar dan alleen zodat je ze minder zie. Ik vind ze totaal niet helpen

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:03

Ik heb ook al vitaminen gekregen. Koorts blaasjes staan wel bekend voor dat ze opkomen als je weinig weerstand hebt.

Maar als je ene keer koorts blaasjes hebt gehad, blijf je het hebben.
Het is een soort virus heeft mijn tandarts al eens gezegd. Jammer natuurlijk, maar moet altijd opletten met wat je doet.

Ik hoop dat de links wat meer uitleg geven :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:36

Pff hier nog een.. bij veel stress of weinig weerstand is het gelijk raak.. Ik heb ook ong. 4x per jaar zo'n lip, maar dan niet een banketstaaf blaasje, nee een enorme blaas en als ik geluk heb 2 of 3 -O-

Duurt zo'n 3 weken voor ze echt wegtrekken en heb er ook altijd wel behoorlijk last van, ondingen :o
Ik gebruik soms van die pads, maar vaak gewoon zalf omdat dat het geheel wat zachter maakt..

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:07

mariskalaan schreef:
Hebben jullie daar ook vaak last van? Koortslippen.
Ik heb het zeker 4 keer in het jaar. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar het duurt evengoed een enorme tijd voordat het weg is. Wat helpt bij jullie goed? Graag jullie tips en ervaringen!

4x per jaar maar?
Ik heb het 1 a 2 keer in de maand..
Soms aan 1 kant, soms aan beide kant.

@NessaX; Herpes simplexvirus bedoel je?

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:38

Ik heb L-lysine genomen maar dat werk bij mij niet. Het schijnt dat het helpt om de koortslip te voorkomen. Misschien werkt het bij jouw. Meestal doe ik zovirax. Als het heel erg wordt heb ook nog "aspirintje" er op gezet. Je moet het aspirintje fijn maken met een mes of lepel en het poeder op de koorts blaasjes zetten.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:27

Helpt dat dan? een aspirintje erop zetten? of is dat alleen tegen de tinteling.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:29

de gele labello? stick ;) die eigenlijk bedoeld is voor de zon, helpt bij mij super!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:32

wel om te voorkomen trouwens, als je eenmaal 'n koorstlip hebt weet ik niet of ze werken.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:13

Heb ik nog nooit van gehoord :) Heb je het nooit met een koortslip geprobeerd?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:45

Zit momenteel met een hele neus vool blaasjes! Dankzij mijn neusverkoudheid en al dat gesnuit.. Jippie!

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:50

Ik heb gisteren mijn mega korst eraf gepeuterd :+ Ik was even ziek geweest, dus dan ik het meteen weer feest...
Ik gebruik zovirax (?) als ik er eentje voel opkomen, als hij door is doe ik alleen maar zacht houden met Purol of iets vergelijkbaars.

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:58

@ Marisklalaan. Het aspirintje helpt eigelijk tegen het pijn en droog het blaasje op. Het zit er een beetje raar uit want je hebt dan een "witte" lip maar mijn schoonzus doet dat altijd. Ze heeft meestal van die dikke lelijke blaasjes en heeft al van alles geprobeerd. Ze zij dat heel goed werkt. Ik heb het de laatste keer ook geprobeerd en werkte ook goed. Ik heb het alleen op een blaasje gedaan die echt niet weg vouden gaan met zovirax

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:27

mariskalaan schreef:
Heb ik nog nooit van gehoord :) Heb je het nooit met een koortslip geprobeerd?

nee, alleen om het te ''voorkomen'' zegmaar ;)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:16

Ik heb er ook heel erg last van, ik heb nu de 6e achter elkaar, in ongeveer 2 maanden. De een is weg, een dag later zit er weer een nieuwe. Soms 2 tegelijk
Zowel onder mn neus als rond mn lippen zitten allemaal lelijke rode vlekken die zichtbaar blijven na de koortslip/neus.
Ik ben er werkelijk schijtziek van, heb de plaatselijke drogist al flink gesponserd door het kopen van al die dure pokke-middeltjes die toch niet werken.
Huisarts beweert ook dat die middeltjes slechts de tinteling wat verzachten en de duur van de koortslip met wel een halve dag verminderen... *zucht*

Enige dat bij mij werkt( alhoewel werkt... vermíndert), en tevens het goedkoopste is, is zinkzalf bij de apotheker vandaan (klein tuubje voor ong 2,75, tegenover dikke prijzen van 7,50 tot 10 euro bij kruidvat e.d ). Dat droogt het heel snel uit en neemt het gekriebel snel weg.
Minder leuk is dus dat ik per direct weer een nieuwe krijg, de apotheekmedewerkster vraagt al niet eens meer wat ik hebben moet als ik binnen kom, en vriendlief heeft me 'Zwelgje' als bijnaam gegeven.... }:0

Ik zit normaal gezien op 1 per maand, maar de laatste 2 maanden loopt het de spuigaten uit.

Als je op internet leest wat je er allemal aan kan doen, werkelijk wat mensen verzinnen! Ochtendpies (op je mond, yuk!) een gouden ring een nacht in een glas water laten staan en dat dan opdrinken nadat je diezelfde ring over je koortslip hebt gewreven ( het lijkt wel hekserij!) appelstroop eten... ? Bizar

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:35

Ik heb nog nooit een koortslip gehad maar geloof dat ik er ook 1 te pakken heb. 2 pijnlijke blaasjes op m'n lip :(
Zo maar eens langs de kruidvat, hoewel ik op internet lees dat je met blaasjes eigenlijk al te laat bent?

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 11:15

Dan zijn er middeltjes om de pijn en het jeuken weg te halen. Ook zijn er middeltjes om het genezingsproces te versnellen. Als je eenmaal een koortslip heb, dan blijf je het bij je dragen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:18

Ik had het ook regelmatig, nu eigenlijk nog maar heel soms gelukkig ;)
Als ik het voel opkomen smeer ik echt direct Vectavir erop en met een
beetje geluk ben ik er met een klein weekje weer vanaf :)

Vroegah mocht ik idd ook blij zijn als het met een week of 2 weer weg was.
Bij mij helpt het vooral om mijn lippen goed tegen zonlicht te beschermen met
een hoge factor lippenbalsem heb ik gemerkt :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:23

Ik heb het ook. Gelukkig nu wat minder (afkloppen) dan vroeger maar dan zat ike rook goed onder. Ook mijn neus, soms tussen mijn ogen en ook een keer op mijn duim... Ik heb altijd begrepen dat zovirax is om te voorkomen dus meteen als je iets voelt dat er op smeren (ben zelf meestal weer te laat want dan heb je niks bij je als je iets voelt) maar zink zalf helpt goed als er al iets zit.

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:30

Ik slik sinds een paar maanden L-Lysine en het is voor mij echt een wondermiddel. Ik had altijd wel een paar keer per jaar een koortslip, maar ongeveer een half jaar geleden bleven ze maar komen. De ene was nog niet weg of de volgende zat er alweer. Toen raadde iemand mij dus aan om Lysine pillen te slikken. Die slik ik nu ongeveer om de dag en bij een slechte weerstand (weinig geslapen, verkouden, veel zon) iedere dag. Ik heb sindsdien dus gewoon geen koortslip meer gehad. Eén keer dacht ik een blaasje te voelen en toen heb ik 2 dagen 3x per dag geslikt en toen was t blaasje weer verdwenen. Dus ja, ik zweer echt bij L-Lysine. Het is gewoon op natuurbasis en t kost ongeveer 15 euro voor 100 pillen. Dat heb ik er graag voor over ;).

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:18

Bij mij werkte nooit iets. Tot ik simpelweg tandpasta erop kwakte en het binnen no time verdwenen was en ik er bovendien nog maar zo´n 1 a 2x per jaar last van heb ipv 4 a 5x.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:23

Echinaforce van dokter Vogel. De druppels op een gaasje doen en dan meerdere malen per dag op je lip deppen/drukken. Haalt heel snel de ergste druk eraf en vermindert de pijn. Bij mij helpt echt helemaal niets maar door deze druppels is mijn koortslip echt zo weg!

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:35

Ik heb ook van die lysine pillen thuis maar die zijn echt groot. Ik dnek ruim 2 cm. Ik moet ze dan echt door 4en delen. Ik heb nu een tubetje zinolium-z. Zal mij benieuwen wat ide doet. Ik heb nu blaasjes op mijn neus. Kan dat ook door het koortslipvirus komen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:13

ik had er vroeger heel veel last van.,sinds ik dagelijks 2 spirulina tabletjes slik zijn ze bij mij vrijwel verdwenen.
tenzij mijn weerstand echt laag is,dan krijg ik er nog wel een.
voordeel van een koortslip is wel dat je dan dus niet ziek word he? :D

in spiruline zitten veel mineralen etc. zit ook l-lysine in.
ik heb de spirulina van rohrer,die kun je kopen bij elke drogist