[b]wie kan mij helpen?[/b]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

[b]wie kan mij helpen?[/b]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 20:16

Ik heb een anderhalf jarige hengst.
Het is een kruising tussen een dartmoor en een welsh. (de vader is een dartmoor).
Hij is nu ongeveer 1.20m en nog heel fijn gebouwd, dit ook omdat hij ondervoedt is geweest.
Ik heb hem pas een week en weer fatsoenlijk aan het voer.

Nu is mijn vraag: Wie weet hoeveel een pony ongeveer nog groeit na anderhalf jarige leeftijd en tot welke leeftijd groeien ze nog?

Mijn KWPN'er is namelijk van z'n 6de tot nu toe (is nu 10) nog 5 cm gegroeid.. Verward

Wie kan mij misschien helpen?
Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe veel hij ongeveer nog zou kunnen groeien..


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:28

Dit is moeilijk te zeggen.
Een paard dat op jonge leeftijd al een tekort aan eten (en dan vooral vitaminen, mineralen en andere behoeftes die VOORAL jonge paarden nodig hebben-vandaar ook de veulenbrok) en andere behoeftes heeft, zal zich minder goed kunnen ontwikkelen wat de botten betreft. Sommige zullen altijd wat zwakker blijven (hoeft niet super duidelijk te zijn, natuurlijk), andere groeien een stuk minder. Vooral een jong paard heeft goed voedsel en de ruimte nodig om zich te kunnen ontwikkelen en groeien!
Maar goed, nogmaals: hoeveel je paardje nog zal groeien is moeilijk te zeggen. Je zou eventueel ook naar de ouders kunnen kijken. Een paard heeft rond zijn 3e wel de grootste ontwikkeling en groeispurt gehad, een paard groeit vanaf zijn 3e geloof ik nog zo'n 5 centimeter, maar er zijn hier veel mensen die er een stuk meer verstand van hebben dan mij!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera, Paardengek81, posje en 93 bezoekers