DillenburgXBelasco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

DillenburgXBelasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 15:00

Ik heb pas een DillenburgXBelasco gekocht. weet iemand iets meer van deze hengsten of wie heeft er ook een afstamming van een van deze hengsten. Ik zou er graag wat meer over willen weten.

Groetjes,

UniferB


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:49

Sorry,
Dillenburg is net in het najaar door het KWPN voor het leven afgekeurd.

Van Belasco herinner ik mij dat het diertjes waren met een sterke achterhand, wel wat kort.

Daarom denk ik dat de fokker Dillenburg gebruikt heeft om meer lengte te krijgen en groter.

Of dat gelukt is weet ik niet?

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 18:26

Dillenburg

[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/3132899440'[/img]

Zeus x Naturel x Markgraf
bruin, geb.1985, 1.72 m.
Dillenburg is een allrounder. Zijn vader heeft vele uitstekende springpaarden geleverd. Moeder Tareska heeft als vader de keurhengst Naturel. Naturel heeft veel international spring- en dressuurpaarden geleverd. Een deel van zijn nakomelingen hebben het ster- en/of keurpredikaat behaald. Zijn nakomelingen hebben type en beweging. Hij heeft een nakomeling die lichte Tour loopt en veel nakomelingen springen internationaal. Dillenburg zelf heeft een werklustig karakter

Belasco
Turijn x Le Faquin xx x Odin x Ulex
bruin, geb. 1983, 1.64. Voor meer info kan je misschien G. Van Olst contacteren.
Ik ken 2 nakomelingen van Belasco.
Beide zijn vos en hebben Z2 gelopen in de dressuur.

1 ervan heb ik nog een tijd bijgereden. Is een heel lief paard een echte knuffel. Ik moet zeggen hij was een beetje verreden en dat was eigenlijk zeer spijtig. Zo kwam hij niet echt to zijn recht en dit was ook de reden dat ik op hem ben gaan rijden. Hij had idd een goede stuwing van de achterhand mits hij goed gereden werd. Dit ligt dus niet aan het paard zelf. Hij heeft een correcte bouw, met goede gangen. Ik persoonlijk vond ze niet spectaculair maar ze hebben wel iets extra's. Onder het rijden was hij ook erg braaf tenzij dat hij het in zijn hoofd kreeg dan moet ie even flink bokken. Gebeurt eigenlijk maar zelden.
Al bij al eigenlijk een heel fijn paard waar iemand nog veel plezier aan kan beleven.

De andere kon een behoorlijke klier zijn onder het rijden en had zo zijn nukken. Wel een vrij gevoelig paard die dus echt zijn aandacht nodig heeft. Ook was het belangrijk om consequent tegen hem te zijn; onder het rijden en op stal. Dit paard had wel meer uitstraling dan het bovengenoemde paard. Meer het donderstraaltje. Maar wel een heel leuk paard. Beide zijn ze wel ietwat flegmatiek maar dit leverde eigenlijk nooit problemen op.

Wat ik vergeten te zeggen was; beide paarden hebben veel front, mooie hals en hals aanzet. Ook als ze niet voluit in training waren bleven de spieren goed behouden.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 27-04-02 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:05

waarom is de hengst afgekeurd of weet je dat niet?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:02

Zou je het KWPN moeten vragen!?

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers