Bescherming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belle_Sweety

Berichten: 79
Geregistreerd: 02-10-04

Bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 18:30

Knipoog Ik heb een lieve Tinker, van 6 jaar, en je kent mij vast wel van de andere topics... Lachen Ik had haar dus eindelijk aan het springen gekregen, en nu wil ik in het bos takken opstapelen, en er dan overheen springen. Want in de bak springen doet ze niet. Knipoog Nu is mijn vraag; heeft mijn Belle dan bescherming voor de benen nodig? Ik heb peesbeschermers en ik heb van die kapjes voor om de voet... Als ik iets anders nodig heb wil ik dat best kopen hoor! Knipoog Maar welke bescherming heeft ze nodig, of heeft ze dat niet?

.:. I Lovers Belle .:.
.:.'Kip...het meest veelzijdige stukje vlees, KIP!' He Lilly!? Tong uitsteken.:.


marleeniej

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Berry, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:57

allereerst is het nie erg verstandig om takken te stapelen in het bos; takken vallen nie zo makkelijk om als hindernissen wanneer ze geraakt worden en het lijkt me dan ook een stuk verstandiger om haar dus eerst aan het springen te krijgen in een bak ( evt met een instructeur erbij als het niet lukt).

verder zou je i.p.v. peesbeschermers bandages om kunnen doen als je toch besluit om over takken te gaan springen, dit omdat aan takken nog al eens uitsteeksels kunnen zitten en dan bieden bandages net wat meer steun en rondom bescherming!

heel veel succes ermee!!

Je kan tegenwoordig zoveel worden dat ik maar gewoon blijf wie ik ben! Loesje


mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:10

hey,
zorg iniedergeval dat de bandages niet te strak zitten en niet te los ik heb wel eens meegemaakt dat ze los raakten, peesbeschermers werken trouwens prima. maar ik zou niet over een stapel takken gaan springen eerst gewoon oefenen in de bak, zoals marleeniej al zei Haha!
veel succes, en die kapjes, volgens mij bedoel je springschoenen?

Belle_Sweety

Berichten: 79
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:33

Knipoog Oh ja! Ik denk dat die kapjes inderdaad zo heten... Scheve mond Ik was de naam even kwijt... Knipoog Naar jullie mening is takken opstapelen dus niet zo handig... Knipoog Dat zal ik dan ook maar niet gaan doen! Is er iets anders in het bos waar je veilig overheen kunt springen, of zal ik het moeten volhouden in de bak?

.:. I Lovers Belle .:.
.:.'Kip...het meest veelzijdige stukje vlees, KIP!' He Lilly!? Tong uitsteken.:.

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:37

Wat je vaak ziet is een kleine baal stro...maar ben ook niet zeker van de veiligheid daarvan Knipoog Maar ik denk ook dat als je haar over takken heen krijgt, dan ook wel over een echte hindernis Tong uitsteken

Het gras is altijd groener aan de overkant

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:50

losse takken, dunne, soepele takken met wat bladeren eraan, kan echt geen kwaad hoor, zodra je met hardere zware takken ga slepen, wordt het een ander geval.

ik heb dit vroeger, ik weet niet hoe vaak gedaan, maar zorg ervoor, als je paardje erin zou staan of jij erover kukel, dat je niet op harde uitstekels terecht kom, ik denk alleen dat deze tijd van het jaar, de takken niet meer zo zacht zullen zijn.... meer in het voorjaar,

tevens, zorg dat je niet alleen bent!! als er wat gebeurt....

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels Belgiƫ
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Belle_Sweety

Berichten: 79
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 13:52

Knipoog Ja, ik denk dat mijn vriendinnen Amy en Chanti wel meewillen! Knipoog Bedankt voor de tips allemaal!

.:. I Lovers Belle .:.
.:.'Kip...het meest veelzijdige stukje vlees, KIP!' He Lilly!? Tong uitsteken.:.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:33

Takken stapelen is gevaarlijk. Als je paard er dan weer door heen denderd wil je de gevolgen niet weten als het verkeerd uit uit.
Als je echt over takken wilt springen, gebruik ze net als balken, dat je paard ze aan de kant kan schoppen en dan hij niet meteen zijn benen breekt als hij niet uitkomt oid.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:14

Takken zou ik niet doen omdat het gevaarlijk is. Beste is om onder begeleiding te springen. Echte hindernissen verdienen de voorkeur, omdat de balk dan valt als je niet goed uitkomt en je pony niet valt omdat de hindernis blijft staan.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:49

stapel een heleboel bladeren op, met evt een tak ervoor.. wij springen ook altijd takken, maar die zijn oud en die vallen uit elkaar als je erop springt. eerst stonden ze hoog [50 cm, ja voor mij hoog] en nu liggen er all1 wat dikke takken waar we overheen huppelen. Ik zou gewoon je normale bescherming omhouden!

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:53

volhouden in de bak. en als je takken gaat springen dunne takken die oud zijn en dus idd breken als je erop gaat staan
(en als je alleen ben kijk dan uit dat als jij gaat stapelen dat je paard niet ineens de andere kant oploopt, of schrikt) doe dit zeker in het begin met iemand erbij die een beetje kan helpen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers