Auw!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Auw!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 17:20

Ik hoop niet dat de moderators er bezwaar tegen hebben dat ik voor dit nogal persoonlijke onderwerp een schaduwaccount heb aangemaakt.

Ik heb erg veel last van doorrijden.
Eigenlijk nooit bij mijn billen, maar vrijwel altijd bij mijn vagina. Het is niet heel erg, maar het rijdt nou ook weer niet echt lekker.

Ik heb al een bonten seatsaver gekocht en dat helpt, maar niet al te veel.

Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben en wat die er aan hebben gedaan/proberen te doen. Heeft iemand van jullie advies (uiteraard per PB)?


Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:24

Kun je niet speciaal ondergoed voor zoiets krijgen? Of een gelpad voor op je zadel? Volgens mij bestaan zulke dingen wel.


liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:27

je heb iets waar je op kan zitten en dat is dan idd een soort gelpad maar heb het ook van schappen wol

Furore
Rafiki

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 17:28

Ik heb een bonten pad op mijn zadel, die helpt ietsjes.
Ik heb eens bij Divoza ondergoed gekocht, maar dat helpt eigenlijk helemaal niet. Misschien heeft iemand tips voor een ander merk dat helpt (is wel fijn voordat ik alles ga uitproberen, het kost nogal wat)?
Bedankt voor het meedenken!

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:39

wat vervelend voor je... lijkt me echt niet fijn rijden... ik hoorde laatst van een vrouw bij ons op de manege dat zij voor een trektocht ook speciaal ondergoed had gekocht, maar dan wel speciaal speciaal zeg maar. Want bij haar zit er in het kruis een lap zeem( apart voor leer iets dacht ik) en dat trijdt er fijn ,alhoewel je volgens haar wel eerst vaak mee moet rijden om het in jou vorm te maken, en dat het echt lekker zit..... veel sterkte ermee!

Punkrocker # 7
Gek # 17

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:10

Een soort wielrenbroek eronder: daar zit een zemenlap met vulling in, dus wellicht helpt dat je wel. Een action seatsaver is een stuk zachter. Probeer anders eens of je die mag lenen van iemand zodat je het uit kunt testen. Nadeel is alleen dat dat niet met wedstrijden mag.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:43

ik weet geen oplossing voor je probleem,maar vind het een beetje flauw dat je hiervoor een schaduwaccount aanmaakt!
we zijn allemaal mensen !!
en we hebben allemaal wel eens een "intiem" probleempje.
wat maakt het uit!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 21:03

Annepan en Kyona--> Zo'n speciale onderbroek voor trektochten zal ik eens gaan zoeken. Er is vast wel ergens op internet een zaakje voor. Als ik er geen kan vinden zal ik wel eens gaan kijken voor een fietsbroekje (nadeel daarvan lijkt me dat ze zo lang zijn). Onwijs bedankt voor de tip!

Kyona--> Bij iemand anders rijd ik wel eens met zo'n gelpad seatsaver (is zo'n action er ook zo één?), die vind ik minder prettig dan mijn bontje.

Mexx2--> Ergens vind ik wel dat je gelijk hebt. Ik zat eerst te denken het om onder mijn gewone account te doen. Ik ken mensen van hier vaag en heb gewoon liever niet dat mensen denken 'hey, daar heb je dat kind van.....'. Met mijn vriendinnen en mijn vriend (het is namelijk ook niet echt bevorderlijk voor je sexuele leven, zoals je misschien begrijpt, en die conclusie maken mensen die je vaag kent ook en ik vind dat hen dat niets aan gaat) bespreek ik het dan ook gewoon. Tsja, dus ik durfde het niet. Maar vanmorgen deed het zo'n zeer dat ik het zat was en het dus maar op deze manier deed.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:07

heb je dit op alle soorten zadels of hen je ook wel eens op een zadel gereden dat je er geen last van hebt?
misschien moet je dan eens naar een ander zadel uitkijken, ik heb het namelijk bij sommige zadels ook, maar andere niet

momenteel paardloos

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:10

Je hoeft je niet te schamen hoor! Wij zijn er toch alleen om te helpen?

Meschien is de zadel gewoon niet goed, of andere paardrijbroek aan doen?

fok.nl de beste.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:21

Ik begrijp je zeker wel,kan me best voorstellen dat je je geneert Knipoog
We zijn niet allemaal hetzelfde mensen!

Wat mij te binnen schoot,
misschien kun je van dat superdikke maandverband proberen,
dat houdt i.i.g. wat "wrijving" tegen.
Het lijkt mij niet echt comfotabel,maar misschien wel eens het proberen waard Verward
Kun je dit soort dingen met je moeder bespreken?
Wie weet heeft zij wel hetzelfde en heeft zij er wel iets op gevonden,
het zou kunnen.

Ik denk dat ik ook wel begrijp hoe het komt...
Succes ermee Lachen

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:23

Ik kan me heugen dat ik ooit iets over gelezen heb op BOKT.. zoek even met de machine..

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:24

Tsja schreef:
Ik hoop niet dat de moderators er bezwaar tegen hebben dat ik voor dit nogal persoonlijke onderwerp een schaduwaccount heb aangemaakt.

Ik heb erg veel last van doorrijden.
Eigenlijk nooit bij mijn billen, maar vrijwel altijd bij mijn vagina. Het is niet heel erg, maar het rijdt nou ook weer niet echt lekker.

Ik heb al een bonten seatsaver gekocht en dat helpt, maar niet al te veel.

Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben en wat die er aan hebben gedaan/proberen te doen. Heeft iemand van jullie advies (uiteraard per PB)?

Verplaats je gewicht een beetje naar je zit beenknobbeld..

IK veroordeel je niet. mar ik denk dat het je houding is die je moet aanpassen.. ALs je meer op je kont gaat zitten zit je niet op je vagina..

En mischien is je zadel te kleiN?? tja ik moet zeggen in een te klein zadel zit me muts ook niet zo lekker

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:37

>>Wat mij te binnen schoot,
misschien kun je van dat superdikke maandverband proberen,<<

dat lijkt me nou echt niks..schuurt toch helemaal

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:42

Ik rijd altijd heel snel m'n achterwerk door.... ik heb een zadel met gel bovenkant maar het enige dat echt helpt is een fietsbroek met zo'n dik zeemlerenkruis er in en dan heb ik ook nog een rijbroek met zo'n kunstleren achterwerk. Maar het rijdt prima Tong uitsteken Vergeet alleen niet na het wassen het zeemleer met dat speciale spul in te smeren, want anders wordt je probleem alleen maar erger.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:00

marlo & ponygekkie--> Ik heb net een nieuw zadel en dat zit verder eigenlijk prima. Ik heb het zoiezo eigenlijk altijd als ik rijd. Met mijn zomerrijbroeken is het het ergste, dus daar rijd ik niet zo vaak mee.

Danielle_1--> Oei, superdik maandverband, dat vind ik altijd net luiers Tong uitsteken , maar het is wel het proberen waard totdat ik een constructieve oplossing heb gevonden.
Ik kan dit wel met mijn moeder bespreken, maar die heeft de ballen verstand van paarden, dus ik denk niet dat die er een oplossing voor heeft Haha! .
Hoe denk je dat het komt?

Cayusejuhh--> Oeps, vergeten, sorry!!!
Lief dat je er bij zegt dat je me niet wil veroordelen! Ik denk dat je daar ook wel een punt hebt. Mijn zit kan zeker nog een stukje verbeteren en daar kan het zeker mee te maken hebben. Daar doe ik hard mijn best voor. Het probleem is echter dat ik erg veel moeite heb met ontspannen door de pijn. Als ik diep ga zitten ga ik vanzelf mezelf weer omhoog duwen doordat het pijn doet. En zo wordt het een kip en ei verhaal.
Maar als je goed zit, zit je dan niet ook op je schaambeen?

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:03

randie--> Daar heb je ook wel weer een punt, maar ik ga het denk ik toch maar eens proberen.

Sosha--> Hahahaha, ja, anders heb je zo'n keihard ding tussen je poten *LOL* .

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:15

Zou je misschien niet een keer een zitles kunnen volgen? Zo te horen zit je niet echt op je zitbeenknobbels, maar meer naar voren gekanteld.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:36

Kusia schreef:
Zou je misschien niet een keer een zitles kunnen volgen? Zo te horen zit je niet echt op je zitbeenknobbels, maar meer naar voren gekanteld.


Daar zoek ik wel eens voor, maar op een of andere manier heeft niemand daar zin in. Mijn beste vriendin heeft het wel eens aangeboden, maar die heeft niet zo veel tijd...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:40

Ik kan begrijpen dat je graag iemand mee wilt nemen, maar aangezien dit probleem niet geheel pijnloos is, lijkt het me verstandig om het zo snel mogelijk te doen.
Tenslotte moet jij goed zitten en ben jij op dat moment geconcentreerd bezig met jezelf en niet met je vriendin Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:48

Ja, daar heb je gelijk in. Op die manier werk ik er ook altijd aan. Een goede zit is natuurlijk niet alleen belangrijk hiervoor.
Het is meer dat het aan de longe een stuk makkelijker gaat en als er iemand naast staat kan die goed kijken of ik goed zit. Ik rijd altijd buiten en kan mezelf dus niet zien. En ik moet het mezelf natuurlijk niet wéér fout aanleren!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:51

Waarschijnlijk heb ik je verhaal dan niet goed begrepen? Je zoekt dus iemand die jou aan de longe zet en zelf gaat kijken?

Ik bedoelde dat je een 'echte' zitles neemt bij een manege of van een instructrice. Die hebben er namelijk meer verstand van dan een doorsnee ruiter.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Tsja
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:55

Ik doel dan in beginsel op mijn instructrice en anders mijn vriendin.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:28

Heb je hier dan last van op alle zadels? Kan natuurlijk ook zijn dat je zadel aan de voorzijde te hoog ligt/of achter te laag, waardoor je steeds tegen de voorzijde aanzit....

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:00

Ik heb hetzelfde... Bij mij werkt dit: Een naadloze onderbroek voorin zit geen randje maar verder naar achteren bij je bips wel die kan je kopen bij de Zeeman, Hema en H&M dan kan je je op dat randje van je onderbroek al niet meer stuk rijden. Verder heb ik een seatseaver (die zijn best prijzig maar het geld (voor mij) echt waard van gel op het zadel. En nu heb ik nooit meer ergens last van bij hoge uitzondering een beetje geiriteerd maar dat is niks vergeleken bij doorrijden.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Poema


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers