Bekeuring voor opmaken in de auto!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Bekeuring voor opmaken in de auto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 15:52

Ik hoorde vandaag op mijn werk toch wel zoiets dom. Een collega van mij heeft vanomrgen een bekeuring gekregen van €90,- Verward omdat ze zich zat op te maken in de auto!!!
Kijk ik snap wel dat het niet mag, maar €90,-????Das toch echt belachelijk!! Loopt weer tegen het eind van het jaar, dus de politie moet weer wat geld verdienen. Zijn er hier ook mensen die wel eens een bekeuring gehad hebben voor zo iets doms?

Glenn M1+11 :)


Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:53

Was ze zich rijdend aan het opmaken?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:56

dat ze de krantlezende en scherende mannen (die een auto besturen) ook maar snel zulke boetes gaan geven!

:evaw:

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:58

Helemaal mee eens!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:01

Ik vind het toch wel ver gaan. Nog even en je mag niet eens meer een peuk roken in de auto Frusty Waarom wil de overheid werkelijk aaaalles bepalen, mogen we dalijk zelf ook nog iets uitmaken?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:02

Zoiets doms??? Ik vind het niet meer dan terecht, van mij mogen die boetes nog hoger liggen. Als je een auto bestuurt dien je op de weg en je mede weggebruikers te letten, niet op je make-up. Maar ja, die mening heb ik nu nog sterker door mijn ervaring van gisteren...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:03

XoNo schreef:
Waarom wil de overheid werkelijk aaaalles bepalen...


Als het om verkeersveiligheid gaat, vind ik dat de overheid daar best veel over te zeggen mag hebben.

Als je je zit op te maken in de auto, heb je minimaal 1 hand niet aan het stuur en je hebt je ogen niet op de weg gericht. Lijkt me behoorlijk risicovol. Net zo risicovol idd als wanneer je je zit te scheren of de krant zit te lezen. En ik denk dat daar ook de nodige boetes voor worden uitgeschreven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:04

Ok, jezelf uitgebreid opmaken, gaat inderdaad wel ver, net als scheren en de krant lezen. Naar mijn idee doe je dat gewoon niet in de auto. Maar bijvoorbeeld bellen, dat vind ik wel kunnen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:05

XoNo schreef:
Ik vind het toch wel ver gaan. Nog even en je mag niet eens meer een peuk roken in de auto Frusty Waarom wil de overheid werkelijk aaaalles bepalen, mogen we dalijk zelf ook nog iets uitmaken?


Ik geloof dat dit in zweden in de bebouwde kom idd niet mag, weet het niet zeker, staat me iets van bij.
En terecht, als je auto rijd heb je twee handen nodig!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:05

dingen die gevaar op leveren (voor anderen!) moet je niet doen!
En ik vind dat de overheid daar best een handje in mee mag helpen.

Ik rij 160 km op een dag en je wilt niet weten wat mensen allemaal zitten te doen in de auto, zeker als het langzaam rijdt. Lekker dan sta je opeens stil en je achterbuurman rijd nog 50 en leest de krant...........

:evaw:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:05

Ik kan heel makkelijk schakelen met een sigaret in dezelfde hand hoor Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:06

Bellen met je telefoon in 1 hand ook?

Ik vind sturen met 1 hand prima, zolang je maar te allen tijde met je tweede hand kunt ingrijpen als dat nodig is. Lijkt me niet dat mensen maar meteen hun mobieltje neerkwakken in een noodsituatie. Nee hoor, laat ze lekker handsfree bellen. En voor zover ik weet is dat gewoon toegestaan in dit land.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:06

Ik vind het terecht dat je hier een bon voor krijgt. Je let dan helemaal niet op de weg, hiermee breng je niet alleen jezelf, maar ook anderen in gevaar !!!

Australia

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:09

Als ik bel in de auto, dan doe ik dat alleen op de snelweg of in de auto van mijn ouders, dat is een automaat Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:15

Dat ze een boete krijgt vind ik op zich terecht, ik snap alleen niet dat ze ook niet 140 euro boete heeft gekregen, net als voor mobiel bellen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:17

XoNo schreef:
Als ik bel in de auto, dan doe ik dat alleen op de snelweg of in de auto van mijn ouders, dat is een automaat Lachen


Alsof je op de snelweg of in een automaat niet twee handen aan het stuur hoort te hebben. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:18

Wat deed ze dan precies? Zat ze compleet met spiegel en al achter het stuur of smeerde ze wat lippenstift op zonder er naar te kijken? (imo maakt dat nml een groot verschil)

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:19

En het gaat niet zozeer om je handen aan het stuur houden,
maar meer om je aandacht, die hoort bij het verkeer te zijn en niet bij de telefoon, lippenstift, landkaart of whatever.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:22

In noodgevallen (acuut moeten remmen bijvoorbeeld) heb je met twee handen aan het stuur toch echt wel meer te vertellen hoor. Dan is het wel prettig als je met die tweede hand direct het stuur kunt grijpen en niet eerst nog een mobieltje of een oogpotlood hoeft weg te gooien.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

FaithMiroma

Berichten: 266
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:23

Vindt als je auto rijdt hoor je gewoon op de weg te letten als je een peukie rookt alla maar telefoneren zonder carkit vindt ik een beetje dom heb het een keer meegemaakt zat ik in de auto met een vriendin en die was ook aan de telefoon(zonder car kit)en we reden dus mooi tegen een lantaarnpaal op

Faith&Miroma..

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:23

XoNo schreef:
Als ik bel in de auto, dan doe ik dat alleen op de snelweg of in de auto van mijn ouders, dat is een automaat Lachen


Dat vind ik er ook niks mee te maken hebben. Je moet gewoon je aandacht bij het verkeer houden... het gaat niet alleen om je handen aan het stuur.

Australia

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:28

Volkomen terecht idd OK dan!
Handen aan het stuur, en aandacht bij het andere verkeer.... en niet bij je lippenstift.....

Net zo idd met bellen, roken, krant lezen, scheren.... vooral bekeuren.
En imo maakt het echt niet uit waar je rijdt, overal kan er wat gebeuren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:32

En zo hoort het. Als je geen tijd hebt om je thuis op te maken, dan zet je je wekker maar een uur eerder. Mensen mogen van mij van alles doen in de auto, als ze andere weggebruikers er maar niet mee in gevaar brengen. En dat doet deze mevrouw wel met haar gesmeer en geklieder in de auto.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 16:42

Ylana schreef:
Was ze zich rijdend aan het opmaken?


Nee ze stond stil voor een stoplicht!

Glenn M1+11 :)


Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 16:44

Vind het een beetje stom hoe sommige mensen reageren. ik geloof echt niet dat jullie allemaal met 2 handen aan het stuur zitten. Ik niet tenminste en dan let ik echt wel op hoor.

Glenn M1+11 :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, ComscoreBot, Flux, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, ikkuhh90, LaraCroft, N_B_N, Paloma_Janet, Sanniejtjuh, Sorriso, topsylover, XxMariellexX en 164 bezoekers