paard voor meisje van 10

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

paard voor meisje van 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 16:34

Een paar kennissen van ons hebben een dochtertje van 10 en nou willen ze voor haar een paard kopen. Eerst wouden ze het veulen van onze fries kopen want dan kon haar vader er ook op rijden of mee mennen. Maar aangezien het meisje (heel begrijpelijk voor een meisje van die leeftijd) natuurlijk meteen wil rijden gaan ze een ander paard kopen. En dan een alleen voor haar en later als ze meer tijd hebben ook weer een voor haar vader.
Nu hebben ze een vaag familielid die er alle verstand van zou hebben en die raadde hun een paard aan (minstens 1.60 ong dus!) Frusty
Heel dom idee dus, want wat moet een 10 jarig meisje met zo'n groot paard?? Ze is denk ik amper 1.45 lang!
Mijn vader heeft ze dit ook al afgeraden maar of ze nou zo op zijn advies ingaan weet ik niet. Ze geloven alles wat dat familielid zegt...
Misschien gaat het ook wel goed hoor, maar aangezien mijn pony al groot voor haar is (1.45) zal ze toch echt problemen krijgen met een paard denk ik.
Wat vinden jullie en wat voor advies zouden jullie haar ouders geven???


Anoniem

Re: paard voor meisje van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:41

*volcano* schreef:
Wat vinden jullie en wat voor advies zouden jullie haar ouders geven???


Om dat meisje gewoon lekker op een manege te laten rijden, en evt. een verzorgpony te zoeken waar ze ook op mag rijden.
Kinderen op grote paarden is ernstig af te raden, omdat die veel te breed zijn. Zeker als het kind elke dag wil graan rijden, dan kan ze flinke groeipijnen verwachten in de pubertijd. Helaas weet ik hoe dat voelt (vanaf m'n achtste op grote paarden gereden, niet eens dagelijks) en da's echt niet lekker!

Anoniem

Re: paard voor meisje van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:43

Een hele brave, doorgereden ( dubbel m minimaal) pony kopen die niet superjong meer is een jaartje of 10 zou ik zeggen.

En laat haar daar lekker op rijden, en troetelen, maatje van ong 1.45m, een pony waar ze wat van kan leren.

Ze kan waarschijnlijk ( door haar grootte) de bewegingen van een paard helemaal niet volgen, met haar kleine lijfje, waardoor het plezier voor haar er snel af is. Erg dom!! van haar ouders om direct een paard te willen kopen, zou bijna vragen of ze van hun dochter af willen!!??

Laat zo'n meisje toch lekker klooien met een pony. Paarden zijn heel anders, en kunnen veel minder verdragen dan pony's, maar goed dat was je eigen mening ook al.

*volcano* schreef:
Een paar kennissen van ons hebben een dochtertje van 10 en nou willen ze voor haar een paard kopen. Eerst wouden ze het veulen van onze fries kopen want dan kon haar vader er ook op rijden of mee mennen. Maar aangezien het meisje (heel begrijpelijk voor een meisje van die leeftijd) natuurlijk meteen wil rijden gaan ze een ander paard kopen. En dan een alleen voor haar en later als ze meer tijd hebben ook weer een voor haar vader.
Nu hebben ze een vaag familielid die er alle verstand van zou hebben en die raadde hun een paard aan (minstens 1.60 ong dus!) Frusty
Heel dom idee dus, want wat moet een 10 jarig meisje met zo'n groot paard?? Ze is denk ik amper 1.45 lang!
Mijn vader heeft ze dit ook al afgeraden maar of ze nou zo op zijn advies ingaan weet ik niet. Ze geloven alles wat dat familielid zegt...
Misschien gaat het ook wel goed hoor, maar aangezien mijn pony al groot voor haar is (1.45) zal ze toch echt problemen krijgen met een paard denk ik.
Wat vinden jullie en wat voor advies zouden jullie haar ouders geven???


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 16:49

Ze rijd al op een manege, een keer groepsles en een keer priveles per week. Verder heeft ze ook een of twee verzorg pony's geloof ik waar ze ook op rijd, maar dat zijn wel beide pony's van 1.30 ong. dus kleine beessies. Ze kan wel goed rijden hoor, das het probleem niet, maar ze rijd ook echt als een 10 jarige, niet veel kracht enzo nog in de benen, of benen net niet onder het zadel uit... (das bij mijn pony al zo, dus dan zal ze bij zo'n groot paard al helemaal niet onder het zadel uitkomen met haar benen. Bovendien kunnen die grote paarden ook wel eens een beetje 'lomp' zijn en dat verwacht ik zeker bij zo'n klein meisje, ik denk dat ze haar niet eens zien staan.. Frusty Dus normaal verzorgen kán ook al een probleem zijn.
Nou ja, we kunnen het iig in de gaten houden omdat ze het paard dan bij ons willen stallen. Maar ik vind het een beter idee dat ze voor haar een pony kopen, voor het plezier van het meisje zelf.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:56

hallo volcano,

ik heb nog een vraagje aan je! ik doe het via dit toppic omdat je per pb niet reageert! jij had nog een dikke neusriem voor mij en die zouden we ruilen tegen de beugelblokken! jij zei dat je het al had opgestuurd maar ik heb nog steeds niks gehad! dat is nu al ruim 2 weken geleden!
heb je hem nou gewoon nog niet opgestuurd of wil je gewoon niet meer ruilen?? want ik ga niet de beugelblokken opsturen, als jij ze al de neusriem al verkocht heb ofzo!!!!
pb me please even dan kunnen we erover praten!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 17:29

heb je een pb gestuurd nemo en zou het op prijs stellen dat je voortaan wel weer via pb reageerd. Verdere uitleg in pb!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:23

Veel te gevaarlijk die kleine meisjes op die te grote paarden. Die moeten nog op een pony rijden. Ik zie ze hier ook wel eens voorbijrijden en soms hangen ze er al aan. Koop zo'n kind toch een leuke pony eentje bv die een ander moet verkopen omdat die persoon er te groot voor word. Zo'n echte leerpony en die zijn er ook nog wel hoor.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:32

Dat is veel te gevaarlijk voor da meisje Frusty !Bovendien als het meisje dat paard niet aan kan,gaan ze het paard misschien verkopen Boos! .IK zou echt wel proberen om ze te overtuigen.Maar misschien als ze gaat proefrijden op 1ne,dan zal ze het wel merken.Hoop ik!!!Ze zou beter een grote stevige pony pakken,waar ze heel haar leven op kan rijden.Een yslander bijvoorbeeld!
GRoetjes JUlie

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: paard voor meisje van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:48

Pipo schreef:
Een hele brave, doorgereden ( dubbel m minimaal) pony kopen die niet superjong meer is een jaartje of 10 zou ik zeggen.



wat een onzin, dat dubbel M. niet iedereen kan een dubbel M pony betalen, en bovendien zijn pony's niet alleen maar braaf als ze dubbel M zijn.

een paard is zeer af te raden.. gewoon een c-pony ofzo, die erg betrouwbaar is. of anders gewoon geen pony.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:14

een pony zou beter zijn, maar ik heb voor mezelf een pony en een paard (mijn ouders moesten er ook op kunnen rijden) dat paard is 1, 70 meter en niet heel fijn gebouwd! ik rijd er lekker op, maar ik heb verhouding hele lagen benen!(ik ben 1,55 meter en dan wel 15 jaar) op zich beter te klein dan te groot toch!? ja als haar ouders er niet op rijden zou ik toch zeker een pony kopen!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:56

Mijn achtjarige komt zelfs nog nauwelijks onder het zadel van haar D-pony uit. Deze pony is eigenlijk al veel te groot voor haar maar superbraaf en daar was ik naar op zoek.
De enkele keer dat ik haar op mijn paard van 1.62m. zet kan ze dus echt helemaal niets. Ze komt niet onder het zadel uit, het hoofd zit voor haar met haar korte armpjes wel erg ver weg en ze heeft simpelweg geen controle over zoveel paard.
Ik ben het met de anderen eens dat het inderdaad vragen om problemen is.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:35

Misschien is een tinker, of Fjord wat!?!?! Tinkers zijn over het algemeen heel lief en echte goedsullen en vaak ook best voorwaarts, dus niet dat ze zichzelf helemaal de pestpokke drijft! En dan kan die vader ook lekker rijden en mennen! Of een brave Fjord alhoewel die ook heel vaak sterk kunnen zijn en heel ondeugend.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 00:19

Het paard waar ik het in het bericht boven jou heb is een Tinker. Voor mijn dochter dus absoluut geen paard waar ze iets mee kan. Ik denk dat dit voor de meeste Tinkers grote maat geldt. Ik ken wel iemand wiens dochtertje (9) op haar Tinker rijdt maar dat is meer een beetje rondhobbelen. Meer kan ze niet op dit voor haar veel te grote paard.

En bij een kleinere Tinker heb je het weer over een pony en dat was blijkbaar niet de bedoeling.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 11:43

Fjorden zijn denk ik veel te eigenzinnig voor mensen die nog niet zoveel ervaring en kracht hebben, een fjord loopt gewoon met haar weg denk ik.
Bovendien vind ze de fjord die bij ons staat ook maar niks, die loopt ook zo met haar weg...
Halfingers hetzelfde verhaal.
Ik dacht meer aan een smalle pony van 1.30/1.40, dan vormt ze een mooie combinatie met de pony.
En ik denk dat ze een pony moet hebben waar ze alles mee kan doen, want als een pony niet wil is ze ook al snel een beetje bang, vooral met de wat grotere pony's. De kleintjes is ze niet snel bang voor, wij hadden hier een shetje waar ze op reed en dat was echt een kreng!!! maar zij werd iig niet bang. Mijn pony (1.45, welsh K) kan ze ook niet aan, iig als ze alleen is niet! En das een van de makkelijkste pony's die je je kunt wensen! Ik denk dat ze gewoon een iets oudere pony moet hebben die voor iedereen alles wel wil doen, zo kan ze ervaring en vertrouwen opbouwen en dat vind ik persoonlijk heel belangerijk in de paardenwereld! Zonder ervaring en vertrouwen kom je nergens!
Ik hoop echt dat ze een beetje een goede beslissing nemen, maar ja,
haar ouders hebben er geen verstand van (haar vader rijd wel maar weet behalve rijden ook niet veel van paarden) en die kennis van ze raad allemaal verkeerde dingen aan dus ik betwijfel of die er wel echt verstand van heeft...
Iig kunnen wij haar altijd helpen, want het paard/pony word bij ons gestald.

Anoniem

Re: paard voor meisje van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:05

Daarom zeg ik ook:::: een hele brave!!!! pony, en niet een pony!!!
En eentje die een jaartje of 10 is is ook niet zo gek duur meer, sowieso goedkoper als een goed paard!!! iets beter lezen meisje!!!
grassie"]
[quote="Pipo schreef:
Een hele brave, doorgereden ( dubbel m minimaal) pony kopen die niet superjong meer is een jaartje of 10 zou ik zeggen.



wat een onzin, dat dubbel M. niet iedereen kan een dubbel M pony betalen, en bovendien zijn pony's niet alleen maar braaf als ze dubbel M zijn.

een paard is zeer af te raden.. gewoon een c-pony ofzo, die erg betrouwbaar is. of anders gewoon geen pony.
[/quote]

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:18

Inderdaad geen groot paard kopen!! Toen ik 10 jaar was was ik ook een ukkie, ik denk nog geen 1,40 m.
Ik reed op de manege soms een vrij grote e-pony (echt bijna paard) die ook nog eens heel erg breed was. Nou, ik kwam amper met mijn voeten onder het zadel uit en ik zat bijna in de split *LOL* En dat rijd echt niet fijn hoor.. maar dat zal het meisje zelf ook wel ontdekken als ze gaat proefrijden.. Ik weet ook nog wel dat ik altijd enorme spierpijn had als ik op Perhaps had gereden!
Als je met je benen ook niet onder het zadel uit komt (of bijna niet) dan heb je met je benen ook erg weinig te zeggen, ze voelde het niet eens als ik probeerde aan te drijven en als ik echt hard trapte voelde zij dat net als een klopje.. zo zat ik ook op dat paard! (vlinderbeentjes, volgens mijn instructeur *LOL* )
Een D-pony is echt groot zat!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:40

nou zekker geen paard voor zo'n meisje. gewoon een pony rond de 145cm

misschien dat het familielid denkt aan de toekomst een paard hoef je niet meer zo snel te verkopen omdat je daar altijd op kan blijven rijden, maar toch zou ik het niet aanraden

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 103 bezoekers