Inloopstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:29

Zijn er bokkers die zelf een inloopstal hebben gebouwd? Zo ja hoe hebben jullie dat gedaan, wat voor materiaal hebben jullie gebruikt? En hebben jullie evt foto's?

Ik ben nl zelf van plan misschien iets neer te zetten, in overleg met de eigenaar van mn verzorgpaarden.

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl



Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:50

Ik heb twee jaar terug zelf (dwz de handige vader van een vriendin van me Knipoog ) een inloopstal gebouwd.
Mijn stalletje is vrij eenvoudig. HEt bestaat uit een ruimte waar de paarden kunnen staan (zo`n 3, bij 4,5 m) en een plekje voor mijn tuig en stro van 3,5 bij +/- 2 m. De afmetingen zijn heel ongeveer want precies weet ik het niet meer.

De stal is gemaakt van vierkante palen op de hoeken en de lange zijden met daartegenaan undurlayment plaat (plaat van meerder houtlaagjes waarvan de bovenkant van de ene plaat mooi in de onderkant van de andere plaat past. Het dak is gewoon van golfplaat. Op de vloer ligt een soort groot formaat stoeptegel (50 x 50 x 5 cm)

En laat ik nou juist onlangs wat plaatjes van de stal geschoten hebben:

Afbeelding
Van een afstandje: het gaat dus om dat bruine geval in de verte Knipoog .

Afbeelding
Voorkant

Evht heel duidelijk zijn ze niet maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.
Mocht je nog meer vragen hebben dan laaat je het maar weten.

Mellien

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:53

Wij hebben een houten inloopstal van ca. 6 meter breed en 2,5 meter diep. Op de lange zijde hebben we twee ingangen zodat ze elkaar niet in kunnen sluiten. Op de bodem hebben we ook tegels van 50*50 cm.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 13:02

Is het eigenlijk ook nodig om een soort van fundering oid te maken? Of kan het gewoon alleen met die palen zoals Pjelk zei? Maar die moeten dan toch wel stevig in de grond zitten lijkt mij?

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:06

Ik heb in de vorige winter met een gewone stal gestaan en hun stal deur staat open en dan hebben ze stukje o op te lopen en het is behangen door hekken.

fok.nl de beste.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 10:40

Zijn er niet meer mensen die dit zelf gebouwd hebben? Ik zou graag nog wat meer foto's zien!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:29

Nee, ik heb namelijk een verbinding gemaakt van de paddock naar een gedeelte in de schuur die daar vlakbij stond, en daar een stal in gebouwd. Foto's van mijn stal en paddocks ga ik zondag of maandag uploaden.

Bij een openstal moet je goed opletten van waar de wind meestal komt, en met name in de winter, dat er niet de koude wind recht op staat. Dit kan nogal verschillen in Nederland. Een stuk verhard net voor de stal is altijd fijn, zodat ze altijd een droog stuk hebben, ook buiten de stal.

Zaken zoals fundering etc. dat hangt eigenlijk van je grond af. Ik zit bijv. op een (zware zee) kleigrond, en hier verzakt alles met de loop der tijd.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:27

Leo_American schreef:
Is het eigenlijk ook nodig om een soort van fundering oid te maken? Of kan het gewoon alleen met die palen zoals Pjelk zei? Maar die moeten dan toch wel stevig in de grond zitten lijkt mij?


De onderkant van de palen stond bij mij op grondniveau MAAR ik had ze in een soort metalen paalhouders gezet. Dit zijn metalen dingen die de onderkant v/d paal tot 10 cm hoogte omvatten met daaronder een ongeveer 50 cm lange punt.
Echt een fundering heeft mijn stalletje dus niet maar natuurlijk wel een stevige zandbodem en die paalhouders dus. Verder houdt het verband van de stal het geheel wel goed op zijn plaats Lachen

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: araber, BingBot, joyce83, JudithDario, lovelance, Majestic-12, RoRo44 en 32 bezoekers