mager

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 16:08

Hallo, ik heb een vraagje mijn merrie heeft gigantisch uitstekende heupen waardoor het lijkt of ze erg mager is terwijl dit niet het geval is wat kan ik hier aan doen en wat kan de oorzaak zijn het is trouwens een fries?

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:32

Zijn haar flanken ook ingevallen? En is dit de enige plaats waar ze mager staat? Hoe zit het met de spieren in haar kont? Allemaal dingen die ermee kunnen te maken hebben. De ene haar heupen steken eruit omdat ze over het algemeen nogal mager is, de andere heeft gewoon niet genoeg spieren... Hoe oud is ze? Het zijn nogal wat vragen maar ze kunnen wel helpen bij het zoeken naar de oorzaak! Lachen

groeties ikke xxx

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:29

Ben t met chipieke eens, vertel er s wat over Tong uitsteken
Leeftijd.. wat je met haar doet.. allemaal dingen die van belang zijn zodat wij je kunnen helpen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:24

Ja wat meer info. is wel handig. Als ze jong is en nog weinig gedaan heeft, kan het bijv. zijn dat ze nog geen spieren heeft en over 1 jaartje er veel beter uitziet als ze een tijd aan het werk is.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:24

ik zou de oorzaak niet weten hoor:mss wormenkuur nodig?
geef misschien wat pulp aan je merrrie!

lazy
Berichten: 443
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:17

Ze is 6 jaar en heeft geen last van wormen dus dat is het niet ze is ook niet echt mager want ze heeft een mooie (vet) laag over haar ribben alleen die heupen doen het lijken of ze heel mager is heb haar een poos gelongeerd met de pessoa om meer spierente kweken alleen de achter hand word maar niet bespierd dit i.t.t. de voorhand die wel mooi bespierd is. zouden de spieren achter misschien vast zitten??

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:19

6 jaar is nog erg jong.
veel paarden met die leeftijd hebben nog erg weinig spiertjes.
laat ens een foto zien.

Ratje
Berichten: 237
Geregistreerd: 21-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:24

ja inderdaad een foto dan hebben we er een beeld van he.
En ben je zeker dat ze geen wormen heeft, het is niet omdat je altijd netjes op tijd ontwormt ze dit niet kan hebben.
Misschien is het toch niet zo een slecht ide om is bloed van haar te laten nemen, als je je er echt ongerust in maakt he.
Dan weet je wat ze eventueel heeft of mankeert.
Groetjes

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:43

Ik heb zelf ook een paard met uitstekende heupen - heb me daar nooit druk om gemaakt, is gewoon de bouw volgens mij, hij is verder prima gezond, nooit kreupel, lekker in de glim...
Die van mij heeft trouwens wel spieren hoor maar z'n heupen blijven uitsteken!

lisette79
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:19

Ik zou je er geen zorgen over maken, want niet ieder paard is hetzelfde gebouwd. Het kan ook het type paard zijn........ ik heb een gelderse ruin staan die niet mager is, maar die wel 'flinke heupen' heeft