HELP! Tinkerverkoop...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

HELP! Tinkerverkoop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 21:29

Ik weet niet precies waar ik dit neer zou moeten zetten maar ik probeer het maar even hier...

Wie heeft er een handige tip om te kunnen zoeken naar mooie tinkers die tekoop staan? Het is voor een vriendin van me. Ze is gek van Tinkers en wil er ook graag 1. Van haar moeder zou het mogen, maar niet zo absurt duur... Wat meestal wel het geval is.
Het is misschien zo'n rare vraag hier op bokt ofzo, maar het is gewoon om te proberen

Wie heeft een goed (internet)adres of iets?
Tinkers...
Heel erg bedankt!
(Er zit nog een ander verhaal aan vast wat ik nietop bokt uit kan leggen maar dat is ook niet nodig denk ik)
OK dan!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:21

www.tinkerhoeve.nl
Heel betrouwbaar adres. hebben ze er geen 1 staan voor haar, dan gaan ze op zoek.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:23

Misschien kan je eens rondkijken bij marktplaats, bij Eenmaal Andermaal op bokt, enz... Als je het goed in de gaten houdt vind je misschien wel iets! Wil je een jonge of een oudere? Ik zou geen paar-jaar onder het zadel tinker kopen want meestal zijn paarden dan het duurst, goed ingereden maar nog in de jongere jaren van hun leven... Dan kan je beter vanaf 10, 11 jaar gaan zoeken, of niet ingereden. Maar voor een eerste paard is natuurlijk een goed ingereden, wat oudere betrouwbare tinker een betere aanrader denk ik? Lachen Veel succes ermee, hopelijk heeft het iets geholpen!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:59

Weten ze op de ranch in friesland niets dan?

Houd gewoon de krantjes en de internetmarkten in de gaten! Tussen de bespottelijke prijzen, vind je ook nog wel eens leuke tinkers voor n schappelijke prijs. Bij handelaren, fokkers en veel particulieren zijn de prijzen al absurt hoog.

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:04

www.tinkerhorse.nl

www.tinkerhorseskanters.nl

www.detukkertinkers.com

www.destoeterij.nl/ of www.destoeterij.com

www.tinkerstal.nl

www.tinkerfarm.nl

veel he? en je kan inderdaad ook gewoon op internet bij advertentiesites kijken, daar heb ik mijn knollie ook vandaan. ZIj komt oorspronkelijk bij Tinkerhorse vandaan.
Ze halen daar persoonlijk de paarden uit Engeland bij fokkers die ze zelf goed kennen. Je krijgt er een videodagboek bij en 2x en keuring wordt gedaan. 1-tje in Engeland en 1-tje in Nederland.
Ik vind het een betrouwbaar adres, ze zijn nu zelfs op zoek naar foto's van mijn paarjde haar veulen die ze daar heeft gekregen! Ook heeft ze maar 1x een veulen gehad en niet zo als bij vele handelaren als 3 terwijl ze pas 4 of 5 jaar zijn

groetjes Marjolein

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:53

leintje24 schreef:


ik ga zaterdag hier weer een paardje berijden welke woensdag wordt gekeurd Haha! Je kunt het beste even bellen want er staan maar een paar op internet, hebben nog vele tinkers op stal en in wei staan.
Hele aardige mensen hier.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:56

www.tinkerhoeve.nl is ook een fijn adresje, zijn van het tinkerstamboek hebben ook een paar leuke tinkers staan

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:35


urlyjoler
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:49


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:56

ja dat is echt een goeie site

l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:57

Ik sta zelf met mijn fjordje bij 'de tukker tinkers'.
Daar zijn altijd wel leuke tinkers te koop, de prijs weet ik zo niet, anders moet je gewoon een keer een kijkje komen nemen.....

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:05

Voor aanschaftips enzo heeft irish_lady geloof ik nog wel wat leesstof voor je.
Misschien kun je haar een pb sturen?

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 16:21

Bonte"]
www.tinkerhoeve.nl
Heel betrouwbaar adres. hebben ze er geen 1 staan voor haar, dan gaan ze op zoek.
[/quote]

Ok, bedankt! Ik ga even kijken, misschien kunnen we er iets mee Lachen

[quote="Roskur"]
Misschien kan je eens rondkijken bij marktplaats, bij Eenmaal Andermaal op bokt, enz... Als je het goed in de gaten houdt vind je misschien wel iets! Wil je een jonge of een oudere? Ik zou geen paar-jaar onder het zadel tinker kopen want meestal zijn paarden dan het duurst, goed ingereden maar nog in de jongere jaren van hun leven... Dan kan je beter vanaf 10, 11 jaar gaan zoeken, of niet ingereden. Maar voor een eerste paard is natuurlijk een goed ingereden, wat oudere betrouwbare tinker een betere aanrader denk ik? Lachen Veel succes ermee, hopelijk heeft het iets geholpen!
[/quote]

Marktplaats hebben we al bekeken, maar dat zijn niet echt de tinkers die ze zoekt blijkbaar Schijnheilig We blijven kijken omdat er misschien ineens toch een leuke voor haar bij kan zitten natuurlijk.
Ik zelf denk dat een iets oudere (rond de 8 of ouder denk ik) beter is. Ook voor de ervaring enz. Het is namenlijk haar eerste paard en als het paard jonger is, zie je het meestal ook wel in het geld idd.
Iig, bedankt voor je "tip"

[quote="snowdon"]
Weten ze op de ranch in friesland niets dan? enz.............
[/quote]

Haaa, die leon!
We zijn druk aan het zoeken! Het is trouwens voor Shari Lachen Haar moeder is erover aan het denken (over een paard).
Owe en trouwens, Nikkie komt zondag naar Hellevoet! Haha!

[quote="leintje24"]
www.tinkerhorse.nl

www.tinkerhorseskanters.nl

www.detukkertinkers.com

www.destoeterij.nl/ of www.destoeterij.com

www.tinkerstal.nl

www.tinkerfarm.nl ..................... enz.

groetjes Marjolein
[/quote]

Wooow! Heel erg bedankt! Idd, heel veel haha. Ik ga even alles bekijken. Super, dank je! OK dan!

[quote="Suzanne vd"]
ik ga zaterdag hier weer een paardje berijden welke woensdag wordt gekeurd Haha! Je kunt het beste even bellen want er staan maar een paar op internet, hebben nog vele tinkers op stal en in wei staan.
Hele aardige mensen hier.
[/quote]

Haha, wat leuk! Hopen dat het iets wordt met het paardje! Wel even melden he... Lachen

[quote="Suzanne vd"]
www.tinkerhoeve.nl is ook een fijn adresje, zijn van het tinkerstamboek hebben ook een paar leuke tinkers staan
[/quote]

Bedankt! Ik ga kijken.

[quote="Mariska_28"]
http://www.irishtinkerstable.nl heeft ook paarden voor de verkoop. Ik kom daar bijna dagelijks, en ze hebben nu o.a. een zeer brave merrie te koop.
[/quote]

Haha, hier ga ik ook even kijken Knipoog

[quote="urlyjoler"]
kijk eens op www.ikwileentinker.nl
[/quote]

Ik ga kijken *LOL* Bedankt!

[quote="l_a_u_r_a"]
Ik sta zelf met mijn fjordje bij 'de tukker tinkers'.
Daar zijn altijd wel leuke tinkers te koop, de prijs weet ik zo niet, anders moet je gewoon een keer een kijkje komen nemen.....
[/quote]

Misschien is dat ook wel een goed idee. Je ziet denk ik al dat ik nogal veel ga bekijken, maaaar... Wie niet probeert... toch?!

[quote="Kiara schreef:
Voor aanschaftips enzo heeft irish_lady geloof ik nog wel wat leesstof voor je.
Misschien kun je haar een pb sturen?


Ook een goed idee! Ik zal haar even op zoeken. Lachen




Iedereen heel erg bedankt!
Ik wou even op iedereen een reactie terug geven, dus vandaar deze "iets wat aan de lange kant" berichtje Bloos

Als er iemand nog meer ideeën heeft, zeg het maar! Alles is welkom.
OK dan!

misz_mii

Berichten: 82
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:53

Heey,,
Stef echt superrr lief dat je dit allemaal voor mij doet..echt helemaal lief.. Ik ben dus op zoek naar een tinker..Ik vind Tinkers helemaal te ge..jaja.. Tong uitsteken k heb nog nooit een paard gehad..dus alle tips over een paard kopen enzo zijn welkom.. Bloos Pling
doeiii doeeii OK dan!

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 17:00

Lachen Graag gedaan hoor meid...
Ik gun het je zo erg!
En het gaat je lukken ook. (Helemaal nu ik me er mee begin te bemoeien, haha Extreme duivel )

Ok, ik heb meer duidenlijkheid gekregen (iid van Shari zelf..)

- Tinker
- Betrouwbaar (voor zover dat natuurlijk kan)
- Boven de 5 jaar
- 1.50 of groter
- Bereden (het liefst western, maar met dressuur komt het ook goed)
- Merrie of Ruin

Het karakter is nog het aller belangrijkst. De ervaring van Shari is goed genoeg om te rijden hoor, maar het is niet zo dat ze super ervaring heeft met zowel het rijden in het algemeen en een eigen paard. Dat laatste is natuurlijk meestal zo als je je eerste paard krijgt Tong uitsteken .

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:35


Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 20:54

Isleen schreef:


Bedankt! We gaan kijken Knipoog

Aan de andere site's hebben we trouwens ook al heel veel gehad. Er stonden een paar hele leuke Tinkers tussen, die bijna aan alle "eisen" voldoen (wat zeg ik dat weer mooi Bloos )

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:25


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:33

Afbeelding
>>> Balou! (Jammer dat hij 'maar' 1.40m is...)

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:34


Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 13:33

Hier staan ook een aantal hele leuke tussen Haha! Bedankt!

Balou vind ik zelf helemaal geweldig. Zeker jammer dat hij maar 1.40 is... Ik heb er zelf niet veel probelemen mee maar Shari wil liever een grote(re).. Cool

En.. als shari een standpunt heeft, blijft ze hier bij, he Shaar?
(grapje van school) Tong uitsteken

Nieuwe aderessen zijn altijd welkom! Het gaat iig goed zo. We hebben al een paar hele leuke gevonden.
OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:47

ach wel ja, meten schort er nog wel eens aan toch? gam was ook verkocht als 1.50, ik meette hem in het begin op 1.46, toen 1.48 en nu is hij dan toch 1.52 Verward
balou is nog jong en groeit ook nog maar als je idd iets GROOTS zoekt dan is beneden de 1.50 klein. Lachen maar ik vind het een stoer paardje.

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 16:15

Pellie schreef:
ach wel ja, meten schort er nog wel eens aan toch? gam was ook verkocht als 1.50, ik meette hem in het begin op 1.46, toen 1.48 en nu is hij dan toch 1.52 Verward
balou is nog jong en groeit ook nog maar als je idd iets GROOTS zoekt dan is beneden de 1.50 klein. Lachen maar ik vind het een stoer paardje.


Shari zoek een 2e Braveheart (Owe nee, nu kan ik het krijgen) Tong uitsteken
Ze zegt zelf van niet. Maar OF ze heeft het niet door, OF ze liegt Knipoog Tong uitsteken
Nee hoor Shaar, we gaan een Tinker zoeken die bij je past!

Shaar heeft Balou nog niet gezien, ze is nu in Zoetermeer. Ik denk persoonlijk dat ze hm eigelijk ook wel geweldig vindt. Alleen zal ze even na denken over zn grote. Maar ik heb haar een paar voorbelden gegeven van Tinkers die bijvoorbeeld 1.34 en 1.40 zijn. Die eigelijk ook niet zo klein lijken. Tinkers zijn nou eenmaal niet de grootste paarden en als Shaar persee een Tinker wil, denk ik dat ze iets minder naar de grote moet kijken. Er zijn genoeg Tinkers die boven de 1.50 worden maar die hebben dan weer iets anders wat ze niet wil of niet mooi vind.
De Tinkers die ze zoek (zoals bijv. Balou denk ik) zijn gewoon iets kleiner Lachen

Maar, we blijven zoeken tot we de perfecte Tink voor Shaar hebben gevonden Haha!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:07

De mijne ,maarre is niet te koop Tong uitsteken . Succes met zoeken en ik zou toch wachten totdat ze iets in Ee hebben.

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 17:49

Rond kijken kan geen kwaat toch? Knipoog Enne, Shari kennende duurd het nog wel een tijdje voor ze iets vind haha.

Balou vind ze erg leuk maar toch te klein.. Lachen