Mijn pony kan niet drinken!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Mijn pony kan niet drinken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:31

Wij hebben op een stal een A pony staan die niet normaal kan drinken uit haar waterbakje.
Alle paarden stoppen netjes een stukje van hun neus erin en drinken direct, maar zij stopt echt haar halve hoofd erin... Verward
Vervolgens wacht ze tot haar bakje overvol is en dan pas gaat ze drinken.
Maar omdat haar bakje zo vol met water staat, stroomt het over, gevolg....een zwembadstal! Knipoog

Nu hebben we er al een steen ingelegd, zodat ze minder ver met haar koppie erin kan, maar ze is zo behendig, eerst gooit ze de steen eruit en vervolgens gaat madam drinken! Boos!

Wie heeft een oplossing, want ik wordt hier behoorlijk flauw van, elke dag een drijfnatte stal is ook niks!


Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:40

Geloof dat ze nu een speciaal soort drinkbak hebben, waarbij het paard niet meer zo kan 'spelen'. Als er nog genoeg water in het bakje staat kunnen ze de klepel niet naar beneden duwen zonder dat hun neus onder water komt te staan (en de meeste paarden hebben hier een hekel aan dus doen dit niet!). Maar zoals jij het omschrijft helpt zo'n bak niet bij jouw pony, als die er toch niks om geeft dat ze 'onder water' gaat! Oplossing die ik zo kan bedenken is emmers water.... En misschien kun je het water er op bepaalde tijden af halen? Zodat ze bijvoorbeeld 's nachts niet zo kan spelen. Dit kan eigenlijk alleen als je het 'per stal' kunt regelen, anders is overal het water eraf. Wel een gedoe, maar dat is elke dag een drijfnatte stal mesten ook Knipoog

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:18

Lijkt me lastig om dit op te lossen. Zou een hangbak in haar stal hangen en daar water in doen (zo'n bak die je ook in de trailer kan hangen en aan de staldeur). Je kan die er dan ook eenvoudig uithalen om schoon te maken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:29

Zo'n pony hebben wij ook, stopt heel zijn kop in de emmer en gaat dan bellen blazen! Met een automatische drinkbak maakte hij er een puinhoop van, daarom krijgt hij nu uit een emmer te drinken. Overigens krijgen ze tegenwoordig allemaal uit een emmer te drinken en zijn de automatische drinkbakken verwijderd, omdat we zo veel beter kunnen zien hoeveel een paard drinkt en het sneller in de gaten hebben of er iets mis is. Nu geven we ze gewoon 4 keer op een dag met een emmer drinken.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:31

Een flotterbakje ophangen? Daar kunnen ze zelf niets indrukken maar stroomt het water vanzelf tot een bepaalde hoogte in de bak.
Ik gebruik zo'n bakje hier voor de geiten.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:46

Zo'n autodrinkbak. Vult zich tot zover en dan houd die op.
Weet niet hoe het heet, maar wij hebben ze ook.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:57

MarijeR schreef:
Een flotterbakje ophangen? Daar kunnen ze zelf niets indrukken maar stroomt het water vanzelf tot een bepaalde hoogte in de bak.
Ik gebruik zo'n bakje hier voor de geiten.


Das idd nog een idee, thanks! Haha!

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:02

ben het met MarijeR eens Lachen

fok.nl de beste.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers