Dierenkunstjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Dierenkunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 19:13

Wat kunnen jullie dieren voor "kunstjes"? (en dan dus echt op commando)

Rocky (boerenfox, 6 jaar)
zitten, liggen, op de rug (dood) liggen, pootjes geven, deur open doen, deur ook weer dicht doen (ja echt!!), dansen (op de achterpoten een rondje draaien), mooi zitten.

We zijn bezig met "hoofdpijn" (voorpootjes om de snuit)

Penny (boerenfox, 3 jaar) is een stuk lomper, maar ook zij kan het een en ander.
Zitten, liggen, rug, deur open, mooi zitten, dansen, pootjes geven
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 07-10-04 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:27

Mijn Binky kan nog niet zo veel. Liggen krijg ik niet aangeleerd, maar dat komt van beide kanten hoor. Hij ligt uit zichzelf niet erg snel en van mij hoeft hij ook niet te liggen op commando.
Bink is inmiddels een jaar, kan zitten, "om" (rondje draaien) en ik ben nu bezig met "terug" (paar pasjes achteruit). Ook wil ik m nog "smile" leren (bovenlip optrekken en tandjes laten zien Haha! ). Als ie erg enthousiast is kan ie ook heel mooi op zn achterpootjes staan, dus daar komt ooit ook nog wel een commando aan vast
Is zo leuk om met je beestje bezig te zijn!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:51

Bartje: zit, lig, toe maar dat was het (tenminste ik neem aan dat koekje niet geld als commando:D), met blijf ben ik al zowat 11 maanden bezig. Geef de hoop onderhand op dat ze dat ooit nog leert.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:59

Mijn katten komen als ik fluit, kunnen zitten op commando en als ze zin hebben kunnen ze beiden aporteren.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:24

Dizzy (labrador, 12.5 jaar) kan:
zitten, liggen, poot (rechter voorpoot), voet (linker voorpoot), draaien, rollen, plat liggen (dood), springen en blaffen op commando.
Yara (ook labrador, 1.5 jaar) kan:
zitten, liggen, poot en dr staart pakken op commando.

Met Dizzy ben ik vroeger echt bezig geweest met kunstjes leren, met Yara niet Lachen

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:32

mexx (hond,xing bordercollie/friese stabij 1,5 jaar )
- zit, af(liggen), dood(op zn rug), pootje geven, blijven liggen op lange aftsand, twist(linksomdraaien), round(rechtsomdraaien), hoog(op zn achter poten staan), rollen, apporteren en dingen zoeken voor je, vooruit sturen, voorkomen en aan de voet.( dat hij voor je gaat zitten en dan achter je om loopt en links van je gaat zitten.) om paaltjes zigzaggen, hoog over dingen springen, laten blaffen op "pak ze dan". geen snoepjes uit je linkerhand pakken, maar alleen uit rechts. verder kan ik het niet echt bedenken.
owjaah tussen(is door je benen laten lopen. om(is rondje om je heen lopen.)

katten: die komen op een geluidje met eten.tutututut klinkt het beetje hahaha. mn ratten doen dit ook.
en pony's kunnen op stemcommando kus geven en voetje geven en om gaan.

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 22:29

Owhja, Rocky kan idd ook "praten"(blaffen) maar dat doet ze meestal alleen als je een bal in je handen hebt

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:22

Mijn hond (Jack Russell) kan zitten, liggen en omrollen op commando. En daar ben ik al lang blij mee. Haha!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:17

Onze hond kan zitten, liggen, deur openmaken en blaffen op commando.
Wat ik het laatste heb geleerd, is met je handen net doen of je een pistool vast hebt, en dan zeg ik "pang!" en dan gaat ie doodliggen Haha! erg grappig

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:24

Janssen ( jack russel) kan ook alle standaard dingen (als hij zin heeft Haha!) maar hij kan ook gefouilleerd worden ( dan gaat hij met z'n voorpoten tegen een muur staan en kan ik heb van kop tot teen fouilleren) op het commando " Tegen de muur"., high five.

paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:38

Boomer(hondje Tong uitsteken) Zit, Poot, andere poot, lig, dood, kus, high five, mooi zit, uhm uhm ik weetniet hoe dat heet maar *zoekt foto Tong uitsteken* Klik,Springen kan die ook nog Tong uitsteken

#hoi Vork

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:11

Mijn hond zit ik nog mee op cursus maar ze kan, apporteerblok brengen, poot geven en dan erna andere poot, ze kan op haar kont zitten en dan wat staan zeg maar, dat was het denk ik wel. Ja ze kan natuurlijk ook zit af en naast enzo, maar is niet echt kunstje toch? Tong uitsteken

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:43

Lady kan DANSEN!! dat is echt grappig. hij kan op 2 pootjes lopen en hij pootje geven!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:29

mijn kat(Gijs) kan Breezer-kat van de reclame na doen. Echt heel lief Lachen

:+:

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:52

Nikita kan op haar achterpoten staan en lopen, blaffen op commando, pootje geven dat ik aanwijs, en ze kan de "High Five"... Haha!
andere kunstjes heb ik even geen inspiratie voor...

Banjer kan Spaanse Pas, lachen, kusje, iets oppakken en aan mij geven, apporteren, liggen, op het blok staan, buigen, compliment, 2 knietjes op de grond, petje van je hoofd afhalen, etc.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:38

Niet zoveel Tong uitsteken Ben er nooit echt serieus mee bezig geweest alleen tijdens een clickertrainingscursus met mijn hond Bo die via school georganiseerd werd.

Mijn eerste hond, Cimba, Boxer, 9,5 jaar kan niet zoveel:
Zit, Lig, 2 poten, blaffen op commando

Mijn 2e hond Bo, Border Collie, 2 jaar kan iets meer:
Zit, Lig, Dood Liggen, Omrollen, 2 poten, mooi zitten (op de kont), apporteren, bal van een pion stoten, alle toestellen van de behendigheid, flyball

Mijn kat Maiky (die ondertussen al 2 maanden spoorloos is Verdrietig ) kon pootjes en kusjes geven op commando en kwam als ik hem riep.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:21

Tibbe kan naast alle commando's van de hondencursus. Tong uitsteken Ook: zit, down, rol om, pootje (high five), andere pootje, alle pootjes, springen op commando, op zijn achter poten lopen (hoog) apporteren, aan de voet, kom voor, vooruit, volgen aan de fiets, volgen aan de step, volgen bij het skeeleren, zigzaggen om de pionnen, longeren, kusje geven. Phoe en verder weet ik het niet meer. Haha!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:25

Tsja... Phoe ff denken hoor, want dat zijn er nog een hoop! Bloos! Ik gebruik meestal voor meerdere dingen dezelfde commando's (gebaren zijn dan wel anders). Maar ik zal er een paar opnoemen over Lady, hond van 12,5 jaar dat heel haar leven op 3 (;() poten loopt (linkervoorpoot is verlamd): zitten, liggen, dood liggen, plat liggen (hoofd op de grond), bank (springt op de bank), poot (zowel linkervoorpoot als rechtervoorpoot) terwijl ze ligt, poot (ook beide) terwijl ze zit, poot (alleen haar verlamde poot) terwijl ze staat, zitop (ze zit, en geeft haar niet-verlamde poot), op (springt op je), steigeren, springen, (dichte, niet te gladde) trappen lopen, kan ook wel een paar toestellen van behendigheid, en ga zo maar door!

Verder heb ik een cavia, Looky, die voor een blaadje witlof wel op zijn achterpoten wil staan. Haha! Verder kan hij ook springen en de trap op lopen. Bowey vind crossen ook wel leuk. Lekker rennen en springen over van alles heen. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:51

Hmm... *denkt na*

Keiji kan: Kom, zit, af (liggen), staan, voet (zitten langs de voet), naast (lopen langs de voet), op (op de achterpoten staan), dansen (op en neer huppelen op zn achterpootjes Tong uitsteken), mooi zit (overeind zitten), konte (dan draai je zelf een rondje en hij draait met je mee in supersnelle zit-sta-zit-sta *LOL*), apporteren, vooruit (hard vooruit rennen, cool als je gaat skeeleren met hem Tong uitsteken), door (door een buis), hop (springen), kruipen, slalommen (die paaltjes met behendigheid), wip wap, lopen op een A, catwalk rennen.

Yuuki kan: Kom, zit, af, staan, voet, hop, door en apporteren.

En Miko kan: Kom, zit, af en apporteren.


Is ook wel te zien dus wie het oudste is Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:01

Baloe (kruisinkje) kan wat in de gehoorzaamheid wordt gevraagt op hondenclubs zeg maar allemaal dus zit, af, blijf, voorkomen, aan de voet, terug plaats, volgen, los volgen enz.

Verder kan ze
waven tussen mijn benen door,
pootje geven
mooi zit (dus op achterpootjes zitten)
rondje draaien om as
rondje om mij draaien
achteruit lopen
op achterpoten rondje draaien
rollen
dood liggen
daar armen springen
over me armen springen als ik gehurkt zit
over benen springen

en ook nog alles gecombineerd dan, ik ben haar nu aan het leren om achteruit te lopen en dan een halve draai te maken en dan weer achteruit terug te komen.

Overigens doe ik doggydancen met haar dus dan pas ik dat allemaal toe Haha!

Apollo (maltezer) heb ik nog niet zo lang.
Hij kan
zit
af lukt bijna heeft ie nog wat hulp bij nodig
rondjes draaien om as
rondje draaien om mij
het waven tussen benen door lukt ook al bijna
over mijn been springen

Cool

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:33

Pruts (asielhondje volledig bastaard) kan : zit; lig, poot, andere poot, 2 pootjes
Floor (duitse staande) zit,poot,lig

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:33

En mijn ratten luisteren naar hun naam Tong uitsteken

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:03

kat------------------> deur open maken Haha! en op commando he!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:32

mijn hond!!
die kan:
voetje
andere voetje
en als tie een koekje krijg dan zeg ik af.. en dan doed tie dat en dan doe ik het koekje voor ze neus leggen
EN HIJ PAKT HEM NIET HOOR!! Tong uitsteken

en daarna zeg ik pakken maar
dan pakt tie hem pas
en als ik zeg mooiiiiiiiii
dat gaat tie met beide voor poten gaat tie soort dansen niet egt dansen maar met de achter pootjes lopen en de voetpootjes doed tie dan niet op de grond maar in de lucht laten


over een maand heb ik er foto's van Clown Haha!

mijn kat: als ik me hand boven hem houdt
dan gaat tie op ze billetjes zitten en ze voor pootjes naar boven doen

SUMMY IS BEVALLEN!!! OP 16 MEI 2006 IN ME viewtopic.php?f=145&t=590646 VOOR FOTO'S

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:37

Eslo (Engelse Cocker) kan:
- Zit
- Af
- Kom voor
- Aan de voet (van bv voor je zitten om je heen en dan links naast je zitten)
- Dood
- Rol
- Pootje
- Andere (links pootje geven Clown)
- Luid
- Beide pootjes tegelijk
- Op commando op iets springen..

En nog wat van die standaard dingetjes, zoals *wachten*, als we in t bos lopen ofzo.. *los* etc

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers