Lancet verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Lancet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:16

http://web.kwpn.nl/databases/nieuws/nie ... &taal_id=1
www.kwpn.nl

De hengst Lancet is verkocht aan de Britse dressuuramazone Emma Hindle. Nadat eerder deze week de veterinaire keuring geen problemen opleverde, kwam gisteravond ook het groene licht van de verzekeringsmaatschappij. Het enige dat het vertrek van de KWPN-goedgekeurde hengst nog in de weg kan staan is een probleem met de betaling. "Maar dat verwachten wij niet", aldus mede-eigenaar Jacques Marée.

Al voor aanvang van de Olympische Spelen bestond er kapitaalkrachtige belangstelling voor Lancet, die zich in de Grand Prix onder Imke Schellekens-Bartels in razend tempo ontwikkelde. Eén van de geïnteresseerde partijen was Ulrich Kasselmann. De zoon van Wenzel keert nu inderdaad terug naar zijn geboorteland, maar dan in eigendom van Emma Hindle die daar een trainingsstal heeft.
"De verkoop van Lancet levert gemengde gevoelens op", aldus Jacques Marée. "Natuurlijk hebben wij als eigenaren ook een sporthart. Maar de commerciële kant van het verhaal woog zwaar. Vooral ook omdat Lancet geen hengst is zoals Jazz, die elk jaar een aanzienlijke omzet haalt. We hebben deze keuze dus wel moeten maken, hoe vervelend dat ook is voor Imke."


Wel jammer van deze super mooie combinatie vind ik persoonlijk


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:19

Voor Imke vind ik het erg sneu, ze hadden samen nog veel kunnen bereiken.
De familie Bartels was toch ook voor een deel eigenaar? Hoe zit dat dan met verkoop? Moeten dan niet alle partijen instemmen?

...

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:21

Bartels zal best wel ingestemd hebben, het is bijna niet meer verantwoord om zo'n paard op stal te houden, en wat al gezegd is qua dekkingen is hij niet echt super.... En als drie partijen willen verkopen en de vierde niet zul je uiteindelijk wel moeten instemmen denk ik. Wel heel jammer, ben benieuwd of we nu nog wat van hem gaan horen in de sport???

minder = meer

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:26

Kunnen ze nu mooi Polansky naar Imke brengen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:29

Sjuimpje schreef:
Kunnen ze nu mooi Polansky naar Imke brengen!


Dat was dus ook mijn reactie.

Kan dat andere topic weer van MH gehaald worden Verward Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:32

Jeetje wat sneu voor Imke, ik vond ze een supercombi samen..Hopelijk komt er nu weer een nieuwe topper voor haar..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:34

Heel sneu voor Imke en voor de sport! Maar wel begrijpelijk.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:39

Wel sneu maar wel begrijpelijk dat maree dat doet vind ik...
(maree is een zeer goede veearts vind ik en heeft nog meer toppers op stal staan)

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:40

Idd sneu voor haar, maar dat risico zit er natuurlijk wel in..
Kan me voorstellen dat ze verdrietig is.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Mathijs82

Berichten: 106
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:44

Het blijkt weer eens te meer dat de sportieve geest van de Nederlanders in de paardensport minder ontwikkeld is als de handelsgeest.

Eeuwig jammer dat een dergelijke beloftevolle combinatie voor Nederland het veld ruimt.

Hopen voor Imke dat ze snel weer een paard van dat formaat tegenkomt.

Dressage; a movement of excellence

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:44

Als ik het bericht op de site van het KWPN doorlees begrijp ik dat Imke er helemaal niet gelukkig mee is. Niet alleen omdat ze het paard nu kwijt is, maar ook omdat het tussen Lancet en de nieuwe eigenaresse niet helemaal soepel verliep.
Dat is voor haar misschien wel het meest zure: niet zozeer dat ze hem kwijt is, maar dat hij naar iemand toe is die het persee moest hebben. Koste wat het kost....

...

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:46

esther82 schreef:
Als ik het bericht op de site van het KWPN doorlees begrijp ik dat Imke er helemaal niet gelukkig mee is. Niet alleen omdat ze het paard nu kwijt is, maar ook omdat het tussen Lancet en de nieuwe eigenaresse niet helemaal soepel verliep.
Dat is voor haar misschien wel het meest zure: niet zozeer dat ze hem kwijt is, maar dat hij naar iemand toe is die het persee moest hebben. Koste wat het kost....



Zelfde als bij POETIN hoe zou het daar dan mee zijn.......... Wat ik al eerder zij ik vraag me af of lancet met zijn nieuwe amazone op hetzelfde nivo komt als hij met imke was. Ik hoop het wel voor het dier maar ik wacht met angst en beven af

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:47

Kido schreef:
Wel sneu maar wel begrijpelijk dat maree dat doet vind ik...
(maree is een zeer goede veearts vind ik en heeft nog meer toppers op stal staan)


Hij zal niet de enige zijn die erover moest beslissen Knipoog

Maar zeer sneu voor Imke, maar ze heeft Janssen en Luxaflex ook nog in de GP toch? Al kunnen die natuurlijk niet tippen aan Lancet... Scheve mond

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:47

Die Emma Hindle en co weten ook van geen ophouden die zijn eigenlijk van 0 begonnen om op enkele jaren een stal vol dekhengsten op te bouwen. Lotto gewonnen waarschijnlijk Knipoog

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:49

Even het complete bericht:

Lancet verkocht
Nederlands snelst stijgende dressuurster van augustus Lancet is verkocht aan de Britse dressuuramazone Emma Hindle. Nadat eerder deze week de veterinaire keuring geen problemen opleverde, kwam gisteravond ook het groene licht van de verzekeringsmaatschappij. Het enige dat het vertrek van de KWPN-goedgekeurde hengst nog in de weg kan staan is een probleem met de betaling. "Maar dat verwachten wij niet", aldus mede-eigenaar Jacques Marée.

Al voor aanvang van de Olympische Spelen bestond er kapitaalkrachtige belangstelling voor Lancet, die zich in de Grand Prix onder Imke Schellekens-Bartels in razend tempo ontwikkelde. Drie internationale overwinningen brachten de combinatie uiteindelijk ook nog in Athene, waar zij individueel als elfde eindigden. Eén van de geïnteresseerde partijen was Ulrich Kasselmann. De zoon van Wenzel I (vm. Shogunn xx) keert nu inderdaad terug naar zijn geboorteland, maar dan in eigendom van Emma Hindle. Lancet gaat andere hengsten zoals de Olympische partner van Hindle Wie Weltmeier in de nieuw te bouwen hengstenstal op de Brookhouse Stud in Duitsland gezelschap houden.
"De verkoop van Lancet levert gemengde gevoelens op", aldus Jacques Marée. "Natuurlijk hebben wij als eigenaren ook een sporthart. Maar de commerciële kant van het verhaal woog zwaar. Vooral ook omdat Lancet geen hengst is zoals Jazz, die elk jaar een aanzienlijke omzet haalt. We hebben deze keuze dus wel moeten maken, hoe vervelend dat ook is voor Imke."

Imke Bartels, zelf met haar broer Gijs voor een kwart eigenaar, is zwaar aangeslagen door de verkoop. "Ik ben nog nooit zo ziek geweest als nu, ik kan de hele dag wel janken", zegt de amazone. Meteen na de eerste nogal gespannen rit van Hindle met Lancet voelde Imke aan dat het bekeken was. "Het ging niet goed, maar ze moest en zou hem gewoon hebben. Ze wilde een hengst waarmee ze de komende twee jaar verzekerd is van een teamplaats in Engeland."

Emma Hindle en Wie Weltmeier eindigden als 25e in de Grand Prix in Athene (67,50%) en kwamen in de Special niet meer aan de start.


www.kwpn.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:55

bah zeg.. dat het zo moet lopen.. gatver kan me voorstellen dat ze er goed ziek van is..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:57

Toen ik afgelopen week een topic opende heeft een vriendin van mij daar les gehad van tineke en toen kwam imke huilend de bak inlopen dat de verkoop rond was ovb veterinaire keuring. Ze was echt helemaal oversteur en tineke daarna ook de les is ook gestopt......... Dat zegt wel genoeg lijkt me

minder = meer


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:03

Wel vreemd. Ik had begrepen dat Imke in ieder geval voor een kwart eigenaar was van Lancet, en wanneer er werd besloten Lancet te verkopen, zij altijd de amazone van Lancet zou blijven. Dat stond zelfs nog in de laatste Bit. Jammer....

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:04

Sjeeeezzzz...... wat erg!!! Terwijl Imke in haar hoofd had om met hem voor Peking te gaan, ze was toch juist voor een deel eigenaar (+ contract dat zij altijd de amazone zou blijven) om hem voor haar zelf aan te kunnen houden. Verward Het is zo'n topmeid, met zoveel ambitie, die ik ook echt gun aan de absolute top mee te doen. Dat kan helaas niet met Janssen en Luxaflex.... Ach gut

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:14

Jeetje, toch echt zonde hoor. En dan vooral voor Imke. Als ik het zo lees is ze idd heel erg aangeslagen.
En een super fokdier was het dan misschien niet, ik vond ze toch heerlijk om naar te kijken

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:14

Als ik goed lees zijn er problemen met de betaling van de hengst. Lelijk dat ik het zeg maar ik hoop dat ze alsnog niet betalen voor de hengst. kan hij mooi bij Imke blijven.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:19

petraaken"]
Als ik goed lees zijn er problemen met de betaling van de hengst. Lelijk dat ik het zeg maar ik hoop dat ze alsnog niet betalen voor de hengst. kan hij mooi bij Imke blijven.
[/quote]

Waar lees je dat?

[quote="KWPN schreef:
Het enige dat het vertrek van de KWPN-goedgekeurde hengst nog in de weg kan staan is een probleem met de betaling. "Maar dat verwachten wij niet", aldus mede-eigenaar Jacques Marée.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:33

Als je maar voor een kwart eigenaar bent, heb je niet zoveel te zeggen. Flauw dat de Barteltjes in deze verkoop zijn gedwongen.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:38

Rond Lancet is in het begin ook veel gedonder geweest. De familie de Crom is ook ziek geweest van de manier waarop de hengst na het eerste, slechte, dekjaar zomaar ondanks andere afspraken werd weggehaald.

Overigens zijn de Barteltjes niet geheel onbemiddeld en als ze echt gewild hadden hadden ze hem kunnen kopen
Het ligt eraan hoeveel de andere eigenaren wilden hebben, het onderste uit de kan zo te zien.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:55

Jeetje wat ontzettend zonde van zo'n tallent volle combinatie! Ik kan me voorstellen dat Imke er inderdaad goed ziek van is Ach gut


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bregosi, Evito_06, Gittta, Kirrietje, nafkedemi, Nicky1963, Talishe en 71 bezoekers