Johan Hamminga

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Regality

Berichten: 68
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: almere

Johan Hamminga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 15:00

Wie heeft er ervaring met het trainen bij Johan Hamminga. Zo ja wat vonden jullie ervan.

Ik hoor graag jullie ervaringen *LOL*


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:30

Verplaatst van WD naar VMR.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:30

Mijn instructeur haalt hem vaak aan in zijn praatjes, die is het in ieder geval roerend met hem eens op veel punten (en dat zegt nogal wat). Zelf ben ik wat dat betreft ervaring-loos.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:05

Ik heb een tijdje les van hem gehad en moet eerlijk zeggen dat hij erg goed les geeft.
Het is voor mij net te ver weg. erg jammer.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:41

Iemand die bij ons op de pensionstal staat lest ook bij hem en zij is er erg tevreden over, geloof dat hij nu wel erg vol zit met lessen en zij lest daarom 1x in de 2a3 weken bij hem.

............

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:03

Ja super hoor! Wel volgens het klassieke systeem. Maar hij heeft zoveel ervaring, hij kan geweldig trainen.

Ik zou ook wel willen maar ja....*ping ping* en ver weg... Scheve mond

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:09

Mijn instructrice heeft les van hem en ze is heel erg goed te spreken over hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:13

Hele goede ruiter/africhter/instructeur/paardenman. Hij heeft jarenlang het verrichtingonderzoek van het kwpn geleidt.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:57

Mijn instructrice is er vorige week geweest en vond hem erg onge-interreseerd.
Nu lest ze bij henk van Bergen, dat klikt beter.
Ze vindt Hamminga wel goed maar het klikte niet en dat is erg belangrijk!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:40

een kennis van mij heeft er ook wel eens gelest...maar ik was een paar keer meegeweest met haar....maar ik vond hem nie zo goed...hij ging in zijn kantinetje zitten,en daarvanuit gaf hij wat aanwijzingen(lees:aanwijzingen, geen les!) de aanwijzingen waren wel goed,maar hij zei verder heel weinig...je moest zelf wat oefeningen doen,en dan gaf hij wel commentaar...
best apart Scheve mond
maar dit was 3 jaar geleden,kan zijn dat hij nu wel wat verandert is... maar ik betwijfel het om eerlijk te zijn....

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:20

Ik heb op de ORUN 2 jaar les van hem gehad,echt GEWELDIG!! Het maakte hem ook weinig uit met wat voor paard je kwam,al nam je een ezel mee,zelfs die krijgt hij aan het lopen Haha! Echt een TOP INSTRUCTEUR!!

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:31

Eens met Ankie. Ook ik heb in Uddel 2 jaar les van hem gehad. Ik kan me voorstellen dat het niet met iedereen klikt, maar als het wel klikt, heb je een geweldige instructeur aan hem.

pluk de dag....

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:31

topman!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 06:20

Ik vind dat hij zich iets te veel focust op dat neusje wat hij er uit wil hebben,
ik heb gezien dat dat verschillende keren ten koste ging van de verbinding en het ruggebruik.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:52

Wel handig als je daar traint zal je ZZ-L of hoger rijdt...........
Grote kans dat hij je dan een keer jureert......... Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:42

ja maar dat inprincipe niet toegestaan geloof ik hoor!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:53

Niet iedereen heeft dezelfde principes......... Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:15

Streng maar rechtvaardig Knipoog

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:21

Sjuimpje schreef:
Ik vind dat hij zich iets te veel focust op dat neusje wat hij er uit wil hebben,
ik heb gezien dat dat verschillende keren ten koste ging van de verbinding en het ruggebruik.

Haha! En ik vroeg me al af waarom mijn instructrice opeens zo graag het neusje eruit wil hebben bij mijn paard... Die lest daar nu ook sinds een paar maanden Knipoog Verklaart een hoop!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 06:01

Vanmiddag zal ik het weten Haha! , om 10.00uur ga ik voor de eerste keer zelf bij hem lessen. Ik ben al een aantal keren meegeweest met Simone dus heb hem al een aantal keren aan het werk gezien. Dat focussen op het neusje eruit is mij overigens niet opgevallen, maar dat komt misschien omdat wij de paarden niet in het echte LDR systeem hebben gereden. Hij is erg bezig met het werken van achteruit, schakelen.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:37

ik heb 2 jaar ORUN bij hem gehad en vond hem streng maar heel goed. Hij heeft paarden wel eens zo afgekraakt dat de ruiters er h Pling uilend af stapten, Huilen maar je wist wel direct waar je aan toe was...

Ik heb in ieder geval veel van hem geleerd

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:38

astridh schreef:
Vanmiddag zal ik het weten Haha! , om 10.00uur ga ik voor de eerste keer zelf bij hem lessen. Ik ben al een aantal keren meegeweest met Simone dus heb hem al een aantal keren aan het werk gezien. Dat focussen op het neusje eruit is mij overigens niet opgevallen, maar dat komt misschien omdat wij de paarden niet in het echte LDR systeem hebben gereden. Hij is erg bezig met het werken van achteruit, schakelen.

en hoe ging het dan??? vertel!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

symon
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:21

ik vond het echt vreselijk! heb ook orun gedaan, hij heeft toen ook op mijn paard gezeten en hem in de hoek geparkeerd. sporen er in en zweep er over, hij moest meer aantreden achter. mijn paard draaide met zijn ogen en ging plassen tijdens het lopen! hij tilde zijn benen wel op ja, maar niet met rug gebruik.... sindsdien was hij niet meer de trailer in te krijgen.
ik houd ook echt niet van die methode, meer van eerst over de rug rijden en dan met ontspanning aanspanning krijgen.
dit is mijn mening, het werkt misschien bij andere paarden wel, maar bij die van mij niet.
verder is het wel een aardige man! Scheve mond

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:25

symon schreef:
ik vond het echt vreselijk! heb ook orun gedaan, hij heeft toen ook op mijn paard gezeten en hem in de hoek geparkeerd. sporen er in en zweep er over, hij moest meer aantreden achter. mijn paard draaide met zijn ogen en ging plassen tijdens het lopen! hij tilde zijn benen wel op ja, maar niet met rug gebruik.... sindsdien was hij niet meer de trailer in te krijgen.
ik houd ook echt niet van die methode, meer van eerst over de rug rijden en dan met ontspanning aanspanning krijgen.
dit is mijn mening, het werkt misschien bij andere paarden wel, maar bij die van mij niet.
verder is het wel een aardige man! Scheve mond

lekker fijne ervaring van zon kerel dus...balen voor je zeg! Ach gut

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:17

Hoi, bij ons op stal heeft iemand ook les van hem, volgens mij bevalt het haar wel, zal eens aan haar bijrijdster (die altijd meegaat) vragen wat die ervan vindt. Maar de resultaten zijn duidelijk te zien.

Mijn paard is afentoe een beetje lomp, zal dan ook een paard op den duur op zijn "baasje" gaan lijken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k en 14 bezoekers