Wie heeft er een Farrington?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Wie heeft er een Farrington?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 22:33

Wie heeft er een afstammeling van de hengst Farrington?
- Hoe is dat paard in de omgang? mensen/andere paarden?
- Met rijden, leergierig/rustig/heet/enz.
- Qua uiterlijk kleur/grote

Ik heb zelf een 3-jarige Farrington, een ruin, het is een lief, rustig, braaf paard en maakt zich niet gauw druk. Ik zou graag willen weten wat de ervaring van anderen zijn met Farrington-nakomelingen?
Liefst met foto!



JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:42

Ik heb een Farrington afstammeling gehad... Ik heb haar verkocht omdat ze werkelijk alles sloopte hier op stal. Ze is verkocht naar iemand hier in de buurt (ze zal nu zo'n 6,7 jaar zijn) en die heeft er ook problemen mee. Ik kreeg haar hier toen ze al zadelmak was gemaakt bij een profesionele stal (die goed bekend staat) en de eerste keer dat wij erop wilden kwam ze bij het uit de stal halen al meteen omhoog en liet zich achterover vallen. Bovendien trapte en duwde ze minstens 3 keer per dag de staldeur eruit (wij hebben schuifdeuren...) en liep dan op het erf. Ze knaagde de palen door van de bak, trok (precies tussen twee stoten..., ze was wel slim) het schriklint stuk etc. Ze heeft hier zo'n drie maanden gestaan en toen was mijn man het zat en is ze verkocht. En ik weet zeker dat er geen verleden achter zit, want ze is door mijn schoonvader gefokt uit mijn eigen latere merrie en ze is nooit mishandeld of iets dergelijks, en andere paarden uit die groep vertonen dit gedrag echt niet! En heel zeker weet ik het niet, maar ik dacht dat de huidige eigenaar ook wat problemen heeft, ze wil niet alleen van huis, is overal bang van etc.
Maar ik moet zeggen dat ik dat ook vreemd vond, want ik heb ook wel van andere Farringtons gehoord en die vertoonden nooit zulk raar gedrag.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:54

JollyJumper schreef:
Ik heb een Farrington afstammeling gehad.


Dit veulen heeft waarschijnlijk bij de geboorte te weinig zuurstof gehad waardoor er een draadje verkeerd ligt.(Mijn mening)

Bij baby's gaat men over de rooie wanneer het niet op tijd zuurstof heeft gekregen. met alle aanwijsbare gevolgen van dien.

Bij paarden/veulens is het niet anders maar legt het vaak bij een andere oorzaak.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:44

Farrington is TOP!!!

VDL Orame wint GP kwalificatie in Vestfold!!!

VDL Orame wint Puissance in Nantes!!!! 1.95 meter!!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:48

Citaat:
Farrington is TOP!!!


Kijk dit is nou info waar je wat aan hebt....!!!! OK dan!



Schijnheilig

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:10

Ik heb ook een farrington.
Een 3 jarige merrie, net aan de paardenmaat. Klein dus.
Qua kleur is ze koffievos.
Ze heeft een wat tuigerachtige bouw, maar de gangen daarin tegen zijn wauwie Vingers aflikken
Wat slimheid betreft, ja ze is een slimmerik. Gelukkig bij haar niet in de negatieve zin (nog niet tenminste).
Ik heb wel een beetje het idee dat ze een beetje een held op sokken is. Wel leuk om te zien hoor, dan staat ze in de wei, hoort iets, rent naar de andere kant om van daar af te gaan staan kijken wat het nou precies was wat ze zag of hoorde.
Verder vind ik het wel een lieverd eigenlijk, ze loopt je graag achterna om te zien wat je gaat doen, en vind het heerlijk om gekroeld te worden. In dat opzicht is ze een heerlijk paard.

(onderste in mijn profiel)

Vertel eens over jou eigen ruin?

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:35

Over mijn eigen, hij heet nu U're Kiddin', voor foto's zie profiel. Daar is hij net een maandje onder het zadel.
Hij is super braaf en echt nergens bang voor. Een heel verschil met mijn vorige paard. Ik kan al met hem door het dorp lopen naar de club (door een nieuwbouwwijk) het maakt hem allemaal niets uit.
Qua gangen heeft ie n super stap, de draf wordt ook steeds beter onder het zadel en galop zit echt super fijn. Gaat alleen nog een beetje hard, maar ach..
Met rijden pakt hij alles goed op, heb zelfs al een paar ieniemienie sprongetjes met hem gemaakt! Ik denk dat ik van het winter B dressuur met hem ga starten.
Op stal is ie ook lief, ook al heeft ie hooi/brokken zolang je bij m staat en m aait gaat ie nog niet eten, pas als je weg loopt.. heel lief!!
Een super paardje dus!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:52

Op het werk hadden we van de zomer ook een Farrington staan. Deze moest beleerd worden.
Qua type een beetje hetzelfde als die van jou, voorbeentje ook. Onder het zadel was het een beetje een slungel, hij had nog wat moeite om met zijn eigen lichaam om te gaan. Wel heel braaf ook met de eerste keren rijden. Alleen moest alles wel rustig gebeuren want het was een beetje een angstig beestje. Maar heeft onder het zadel nooit wat raars gedaan.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:41

Ik heb er zelf geen maar ik ken er wel een. Een drie jarige merrie die nu in de belering zit. Is rustig op stal en in de wei maar in belering niet zo heel makkelijk.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 07:33

I_love_noor heeft een hele leuke Farrington-merrie, je zou eens in haar profiel kunnen kijken Lachen

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:42


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:06

Bij ons op stal staat een 5 jarige Farringtonmerrie. Mooi paard (type kasteel) en sterk lopen. Is al M1 dressuur met punten voor de M2. Baasje wil de kampioenschappen nog mee doen in het M1 en moet nu weinig starten en zorgen dat ze niet steeds 2 punten per proef rijdt (omgekeerde wereld). Paard is werkwillig en leert snel.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:35

Ik had tot zo'n 1,5 jaar geleden een Farrington merrie. Farrington x Fair Play x Purioso. Gekocht toen ze 1 jaar en 3 maanden was en toen ze 2,5 jaar was heb ik haar in moeten laten slapen, ze had OCD op de verkeerde plek . Dus wat rijden betreft weet ik er helaas niets van. Ze was wel heel erg leergierig en héél erg lief maar zéér eenkennig. Waarschijnlijk van de moederskant. Verder was het een vos, behoorlijk aan de maat met mooie maar niet spectaculaire gangen. Ze was, vond ik zelf, Haha! heel mooi van model. Vooral een mooie hals... tja, ik was behoorlijk trots met haar. Cool

Met vriendelijke groet!

In 2017 verwacht:
Blue Hors Zack x Gribaldi x Balzflug x Amor

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:49


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:58

Ik heb een gribaldi x farrington, de mensen waar ik Sim van heb gekocht hadden zijn moeder ook nog, ze reden M2 met haar, maar ze was in eerste instantie fokmerrie, de merrie scheen vrij lastig te zijn en erg bangig. Zij is dus een dochter van Farrington Tong uitsteken

hANKY
Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:55

ik ken een farrington en dat is een heel lief en braaf te rijden paard

Sunlight

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:04

Ik heb een farrington ruin gereden, hij heette Lango, hij was echt super kwa bouw uitstraling enz.
Het was een koffievos, met een kol, hij was echt super heet onder het zadel, maar wel goed te rijden. Het leek ook alsof hij nooit moe kon worden!!! Heb nog getwijfeld om hem te kopen, maar ik vond hem toch iets te fel voor mij!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 13:33

Bedankt voor alle leuke reacties, en wat een verschil tussen de paarden qua karakter enzo..

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:10

Wij hadden een farrington hengst. Hij was erg vervelend en drammerig.
Echt een hengstenoefje...graag happen enzo...
Maar hij was wel erg werkwillig en toch niet schrikkerig.
Wat dat aangaat een erg fijn paard.
Hij had alleen in vergelijking met zijn lichaam een heel groot hoofd.
Beetje jammer want verder was het een sjiek paardje maar zijn hoofd viel gewoon wat uit de toon

Grass

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:10

hengstenboefje bedel ik Haha!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:37

Ik ken ook een Farrington.
Groot paard !.72, vos kleurig en een enorme lieve slungel.
Van achteren was hij niet zo sterk, maar had wel ruimte in zijn gangen.
De eigenaar deed hem weg, omdat zij het er niet mee kon worden.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac, Amiigo, Rubio en 129 bezoekers