wil veulen van dochter van Weltmeyer kopen ja/nee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

wil veulen van dochter van Weltmeyer kopen ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 21:23

HELP, ik heb een leuk veulen op het oog van 4 maanden oud. hengst
Zwartbruin, mooie bewegingen, vriendelijk karakter.
Vader is Saros van het Gestelhof en de moeder een rechtstreekse dochter van de Duitse hengst Weltmeyer. De vraagprijs is 4000 Euro , is dit te veel (of te weinig)en zo ja hoeveel is dit veulen waard ?
alvast bedankt voor de vele tips.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:03

4000 euro vind ik verrekte veel. Dat paard moet wel super kunnen bewegen.
Weet zelf een merrieveulen te koop voor de helft van dat geld, rechtstreeks van Weltmeyer.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:04

Wat zijn de predikaten, prestaties? 4000 vind ik nu erg veel.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:06

4000 euro is top-dollar.
Weet commercielere veulens te koop staan voor aanzienlijk minder.
Zou als ik jou was eerst even verder kijken, wat andere veulens kosten, alvorens in te gaan op een vraagprijs van 4.000 euro.
Papier zal in Belgie leuk zijn, in Nederland is het eigenlijk niet interessant.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:06

Sammie schreef:
Wat zijn de predikaten, prestaties? 4000 vind ik nu erg veel.


Ik kan aan een merrieveulen komen uit een keur elite merrie van Naturel, voor rond de 1500 euro......

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:10

OK bedankt voor de tips

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:10

Kijk dat zijn juiste prijzen!! Wat zit daar achter?

Lizzii

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:11

Ga dan een aanzienlijk lager bod doen, want is echt een leuk veulen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:17

Begin bij 1500 te bieden. Je kunt dan altijd nog omhoog naar 2000. Maar er meer voor geven moet je echt niet doen. Er zijn zoveel leuke veulens te koop. als je een veulen wilt, weet ik wel een adres voor je. In noord Brabant. >Ga ik zelf ook naartoe eind oktober om 2 veulens te zoeken.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:19

Desiree schreef:
Ik kan aan een merrieveulen komen uit een keur elite merrie van Naturel, voor rond de 1500 euro......


Jij kon toch ook een Donnerhall kopen voor 2000 Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:23

Magique schreef:
Jij kon toch ook een Donnerhall kopen voor 2000 Scheve mond

Klopt, hier vlak over de grens. Dat kan ik nog steeds maar ik weet nog niet of ik het aandurf. Het is nog niet van de baan hoor. Maar met ome Fons ga ik ook samen nog iets doen; een veulen opfokken. En 2 veulens samen is beter, en als hij er een koopt, en ik 1, dan doen we het verder samen. En dan komen ze in de winter bij mij op stal en in de zomer bij hem op de wei. Met de 3 worden ze dan zadelmak gemaakt en ingereden en mogelijk verkocht. Worden ze niet verkocht, kun je een veulen fokken, en dan het jaar op proberen de merrie te verkopen en weer verder gaan met het veulen. tot zover dat plan.

als ik de donnerhall koop, is dat voor de handel. Of ik probeer hem direct te verkopen, of ik wacht nog een jaar en rij hem dan in en verkoop hem dan. Maar hij is dus hengst en MOET geruind worden. Daarnaast is hij al iets van 1.68m en wordt hij dus verrekte groot. Dit vind ik echt geen voordeel. Verrekte groot = grotere kans op botgebreken in de gewrichten.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:12

Lizzii schreef:
HELP, ik heb een leuk veulen op het oog van 4 maanden oud. hengst
Zwartbruin, mooie bewegingen, vriendelijk karakter.
Vader is Saros van het Gestelhof en de moeder een rechtstreekse dochter van de Duitse hengst Weltmeyer. De vraagprijs is 4000 Euro , is dit te veel (of te weinig)en zo ja hoeveel is dit veulen waard ?
alvast bedankt voor de vele tips.


Veel te duur. Vind de nafok van Saros niet bijzonder. Is weer typisch belgisch. de hengst loopt een beetje goed in de sport en dan denken ze hier dat ze het groot lot gewonnen hebben.

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:22

Als het echt een top veulen is lijkt mij dit een reele prijs.
Zijn vader Saros heeft op 9-jarige leeftijd al enkele grand-prix gewonnen en zijn eerste jaargang 4-jarigen doen het ongelooflijk goed in de sport in Belgie.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:19

Je betaald echt voor de naam van de vader! Vind het wel een behoorlijk duur veulen tenzij het echt een topveulen is. Saros bloed is wel gewild in Belgie en dat zal de fokker ook weten.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:27

orban schreef:
Je betaald echt voor de naam van de vader! Vind het wel een behoorlijk duur veulen tenzij het echt een topveulen is. Saros bloed is wel gewild in Belgie en dat zal de fokker ook weten.


klopt. Vind daarom dat ze ook even verder dan onze eigen landgrenzen moet kijken. In Nederland zijn veulens te verkrijgen voor minder geld en beter en mooier en een betere afstamming. Hoewel de moederlijn van dit veulen wel goed is maar die heb je ook in Nederland of Duitsland.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:28

vegeel schreef:
Als het echt een top veulen is lijkt mij dit een reele prijs.
Zijn vader Saros heeft op 9-jarige leeftijd al enkele grand-prix gewonnen


In België op regionale wedstrijden dacht ik. Tegenwoordig loopt hij toch ook niks meer internationaal?
Ik zou gewoon wat verder rondkijken, ook over de grenzen. Hoe meer je er ziet hoe beter je op de hoogte bent.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:57

Saros loopt op het moment grand-prix op nationaal niveau.Op regionaal vlak word er geen GP gereden.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:33

orban schreef:
Saros loopt op het moment grand-prix op nationaal niveau.Op regionaal vlak word er geen GP gereden.


Dat was om te schetsen bij de lezers hier dat die Grand Prix nationaal niet helemaal te vergelijken is met bv Nederland. Hier rijden ze in de klasse Grand Prix soms alleen, vaak met 2 en niet vaak met meer.....
Hier de uitslagen van 2004:
http://www.junior-riders.com/shows/resu ... index.html

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:29

Het is toch niet omdat Saros in Belgie gekeurd is dat hij minder goed is?
Ik heb de indruk dat dit voor sommigen (Petraaken) het enige criterium is.
10 jaar geleden zegden dit sommigen ook over de Belgische springpaarden fokkerij die nu samen met Holstein misschien wel de beste van de wereld is.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:49

Sorry hoor maar ik vind hem niet bijzonder als dekhengst. Heb al verschillende nakomelingen gezien en die zijn nu niet speciaal. Hij is wel een goed sportpaard maar als dekhengst vind ik hem niets. Er lopen mooiere Ramiro's rond dan Saros.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:27

vegeel schreef:
Het is toch niet omdat Saros in Belgie gekeurd is dat hij minder goed is?


Dat is hier nergens gezegd, alleen probeert men in Vlaanderen de dressuurmensen dom te houden door hen enkel die hengsten voor te schotelen die het BWP ook goed vindt. De tijd komt wel dat de kopers ook meer over de grenzen gaan rondneuzen (fokkers hebben die stap al gezet)
Waarom loopt Saros niks meer internationaal. Ga gewoon naar wedstrijden internationaal kijken, ge een keer naar Verden naar het WK jonge paarden en kijk wat er Europees aan dressuurpaarden rondloopt. Je goed informeren kan nooit kwaad.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:31

Zannekin schreef:
Dat is hier nergens gezegd, alleen probeert men in Vlaanderen de dressuurmensen dom te houden door hen enkel die hengsten voor te schotelen die het BWP ook goed vindt. .


Dat is een algemeen "stamboek" kwaal.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:45

Het kan iig geen kwaad, om om je heen te kijken en te weten wat er aan wordt geboden.
Vind het ook een hoop geld.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:19

Aan de andere kant jullie zouden ons ook voor gek verklaard hebben indertijd net als vele anderen toen wij Roxette kochten. Wij hebben toen in 1996 150.000 Bef voor haar betaald voor een Ravel STV x Uniform x variant. Alleen de moederlijn was bekend in België, de vader niet. Ze is nu ster, preferent met een goedgekeurde zoon als dekhengst. Haha!

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:17

Lizzii schreef:
HELP, ik heb een leuk veulen op het oog van 4 maanden oud. hengst
Zwartbruin, mooie bewegingen, vriendelijk karakter.
Vader is Saros van het Gestelhof en de moeder een rechtstreekse dochter van de Duitse hengst Weltmeyer. De vraagprijs is 4000 Euro , is dit te veel (of te weinig)en zo ja hoeveel is dit veulen waard ?
alvast bedankt voor de vele tips.

Als hij niet te veel van Saros heeft, kan dat nog meevallen. Saros geeft echter dikwijls zijn achterbeengebruik door en dat vind ik alles behalve goed. Ik heb hem verschillende keren aan het werk gezien en nog nooit zuiver door de proef zien lopen.