blijven starten of doortrainen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

blijven starten of doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 19:26

omdat dit nou ook weer geen 'echte' feitvraag is zet ik het maar hier.

ik ben met Graziano nu 2 keer L1 gestart. Dit ging beide keren vrij slecht. Dat kwam mede doordat we nog niet echt L1 niveau waren, het was meer een L1 proef met een B combinatie. we hadden een tijd niet kunnen trainen, dus echt vooruitgegaan in de tijd tussen mijn laatste keer B en eerste en tweede keer L1 waren we niet.

De punten waren dus ook wel te verwachten, maar het is toch wel vrij teleurstellend. Erger vind ik echter nog om echt het gevoel te hebben om voor gek te rijden. Dat iedereen min of meer zoiets heeft van; 'wat doet die hier?' ..

Graziano is supercool. Hij is vrijwel nergens bang voor en is bij vorige eigenaren waarschijnlijk veel springen gestart, dus voor het wennen aan de wedstrijden zelf hoef ik het niet te doen.

wel vervelend is dat Grassie ontzettend lui wordt in de proef. hij zakt helemaal in, ik krijg hem in het ergste geval ook niet meer gestuurd en noem maar op..

Ik heb geen wedstrijden op het programma staan de aankomende tijd, en ik zit nu erg te twijfelen of ik me op vrij korte termijn nog ergens zal opgeven, of dat ik hem pas in de zomervakantie weer zal gaan starten en tot die tijd heel hard ga oefenen.

wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:33

hoi maaike,
we hebben t er op de wedstrijd ook al even over gehda en ik dnek dat je gewoon af en toe eens moet starten, dnek niet dat het kwaad kan namelijk!

als je in elk geval in juni maar meerijd tin lelystad want dan ben ik er ook!

Je reed echt niet voor banketstaaf hoor trouwens! Het ging misschien niet zo goed ,maar dat komt vanzelf!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:35

als ik jou was zou ik 2 tot 3 keer per week les nemen en dan ook goed trainen en oefenen. natuurlijk ook wel ontspanning er door heen!
en dan 1x in de maand starten ofzo, dat je er niet helemaal uitraakt.

groetjes liselot en succes

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 20:13

LiSSy schreef:
als ik jou was zou ik 2 tot 3 keer per week les nemen en dan ook goed trainen en oefenen. natuurlijk ook wel ontspanning er door heen!
en dan 1x in de maand starten ofzo, dat je er niet helemaal uitraakt.

groetjes liselot en succes


tja, maar 2 tot 3 keer per week kan ik toch echt never nooit betalen..
hooguit 1 keer per week groeps, of 1 keer in de 2 weken privé les.

obsession: haha, het voelde toch echt wel of ik heel erg voor banketstaaf reed.. Knipoog
ik probeer iig in Lelystad te starten.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:21

ik zou gewoon trainen en door blijven starten
het komt vanzelf wel
als jijw eet hoelang ik over een wp in de L heb gedaan
echt heel lang maar daarna ging het ook heel snel
dus gewoon lekker doortrainen en de wp komen vanzelf wel
en absoluut niet het idee hebben dat je voor banketstaaf rijdt want laat dan een van hun maar eens op grassie rijden ben benieuwd of hun het beter kunnen

Love the life that you live, live the life that you love

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:01

blijven starten, hij moet JUIST namelijk in het wedstrijd ritme komen!!

Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:05

wedstrijd ritme is t denk ik niet. hij blijft er gewoon vrij cool onder. sla ik jou was zou ik gewoond e wedstrijden die je hebt staan nog gewoon starten en daarna les nemen. (waar je t meest van opsteekt, prive of groeps). wat voor punten had je eigenlijk in de B en met hoeveel punten ben je overgegaan.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:18

Tja , dan ben ik misschien de enige :

maar als ik in jouw situatie zat zou ik echt nevernooit meer starten tot
ik met een tevreden gevoel die proef kan rijden ,
anders gaat de lol er wel vanaf vind ik .....

Het moet wel een haalbare uitdaging blijven , niet dat je vantevoren al weet dat het niks wordt....

Zeker omdat je het voor de wedstrijdervaring niet hoeft te doen ,
dus het enige dat het je nu opleverd is een rot , ontevreden gevoel ,
wedstrijdstress en de kosten van startgeld ....

'K zou lekker wachten totdat je zelfverzekerd iedereen een poepie kan laten ruiken daar , veel beter voor je ego ook Haha! .

Maar moet je zelf weten natuurlijk ,
dit is puur wat ik zou doen *LOL* .

Veel plezier en succes iig !!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:26

Wanneer hij springen veel leuker vind, zou misschien een springwedstrijd kunnen rijden en de andere keer een dressuurwedstrijd. Ik weet niet of er de mogenlijk heid is om op 1 wedstrijd beiden te doen, eerst springen en daarna dressuur. Misschien dat hij hier wat van oppept.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:28

als je er lol in hebt blijven starten.
Voor banketstaaf sta je niet zo heel erg gauw hoor!
Persoonlijk zou ik niet door starten maar dat is meer omdat ik als combinatie wel klaar wil zijn voor de klasse.
Jouw eerste proef zondag was vrij slorig gewoon punten waar je zelf ookal aan kunt werken.
Je zag het verschil met je 2de proef al he daar zaten die fouten er niet in en dan heb je gelijk eu hoeveel was het 15? punten hoger!

In je eerste proef reed je op het verkeerde been licht dat zijn punten aftrek die niet hadden gemoeten of doorgaloperen in de verkeerde galop.
Dat zei ik zondag al als je meteen hersteld kun je voor je volte best een 7 halen als je door blijft gaan in de verkeerde galop krijg je voor die volte ookal een onvoldoende.
Heb je een zweepje in de proef? t/m L2 mag je die gebruiken als grassie zo lui wordt gebruik 'm dan ook! een jury ziet dat liever dan een ruiter die steeds harder moet drijven omdat het paard toe is aan een middagslaapje Lachen

hou maar zo voor ogen als je een winstpunt haalt zou je eigenlijk klaar moeten zijn voor de volgende klasse.. zie jij jezelf op dit moment L2 starten?
Nogmaals als je er lol in hebt gewoon starten! 149 punten is niet slecht nog iets een betere aanleuning en je zit al tegen de winstpunt aan!
bovendien waren er zondag proeven van 129 en lager dus zo erg sta je niet voor banketstaaf! start je 23 juni ook weer mee op kootwijk????

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 21:48

Nimber"]
Jouw eerste proef zondag was vrij slorig gewoon punten waar je zelf ookal aan kunt werken.
Je zag het verschil met je 2de proef al he daar zaten die fouten er niet in en dan heb je gelijk eu hoeveel was het 15? punten hoger!

In je eerste proef reed je op het verkeerde been licht dat zijn punten aftrek die niet hadden gemoeten of doorgaloperen in de verkeerde galop.
Dat zei ik zondag al als je meteen hersteld kun je voor je volte best een 7 halen als je door blijft gaan in de verkeerde galop krijg je voor die volte ookal een onvoldoende.
Heb je een zweepje in de proef? t/m L2 mag je die gebruiken als grassie zo lui wordt gebruik 'm dan ook! een jury ziet dat liever dan een ruiter die steeds harder moet drijven omdat het paard toe is aan een middagslaapje Lachen
[/quote]

ik weet echt niet wat er die eerste proef aan de hand was, maar zo slecht hebben we het echt nog nooit gedaan..! Verkeerde been lichtrijden overkomt me wel vaker, dat mag natuurlijk niet maar ik ben dan zo druk met Grassie bezig dat ik daar niet op let.

die verkeerde galop is echt zeer uitzondelijk; dat doet hij echt NOOIT.
natuurlijk had ik dat moeten herstellen, maar omdat hij al als een blok beton door de bochten ging voelde ik het niet eens Bloos

tja, en zweepje.. thuis rijdt ik hem heel concequent, geen reactie= tik en dat werkt vrij goed. het blijft een lui paard, maar het verbeterd wel.
echter, zoals ik al zei stort hij gewoon in tijdens de proef. hij zal mijn spanning wel voelen ed. , maar op tikken wordt amper gereageerd, of hij gaat bv. uit draf aanspringen of bokken op een tik..

maar ik moet zeggen dat mijn eerste proef zeer uitzonderlijk was, zo bagger is hij nog nooit geweest en laten we hopen dat het eenmalig blijft.

de 2e ging idd al een stukje beter.

[quote="Nimber schreef:

start je 23 juni ook weer mee op kootwijk????


nee.. ik heb niks meer op het programma staan.

marjolein; ik had in de B 9 winstpunten in 11 proeven, dus dat ging wel netjes. resp. waren de punten; 155,169,157,157,164,156,155,147 (kwam voornamelijk omdat hij dit keer toch iets eng vond en er niet langs wilde), 160,161,163.
ik ben niet echt zeer overhaast naar de L1 gegaan, maar het had toen ook geen zin om nog in de B te blijven hangen, gezien wedstrijden ook nogal wat geld kosten al met al..
Laatst bijgewerkt door grassie op 24-04-02 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 21:51

pmarena schreef:
Tja , dan ben ik misschien de enige :

maar als ik in jouw situatie zat zou ik echt nevernooit meer starten tot
ik met een tevreden gevoel die proef kan rijden ,
anders gaat de lol er wel vanaf vind ik .....

Het moet wel een haalbare uitdaging blijven , niet dat je vantevoren al weet dat het niks wordt....

Zeker omdat je het voor de wedstrijdervaring niet hoeft te doen ,
dus het enige dat het je nu opleverd is een rot , ontevreden gevoel ,
wedstrijdstress en de kosten van startgeld ....

'K zou lekker wachten totdat je zelfverzekerd iedereen een poepie kan laten ruiken daar , veel beter voor je ego ook Haha! .

Maar moet je zelf weten natuurlijk ,
dit is puur wat ik zou doen *LOL* .

Veel plezier en succes iig !!


dat gevoel heb ik nu dus ook. ik blijf liever een een poosje gewoon superhard oefenen, dan steeds 'kansloze' proeven te rijden..

en littleroosie: dat kan opzich wel, maar ik wil dan eerst een springzadel hebben en een B parcours is nou ook weer niet iets wat je 'even' rijdt..
ik iig nog niet, dan zou ik eerst daarvoor weer flink moeten trainen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:52

Ik heb ook een beetje zo'n soort probleem. Ik ga eerst heel goed oefenen nu en pas starten als ik er echt klaar voor ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:21

Wedstrijdjes rijden is best leuk wanneer je redelijke punten haalt. Wanneer je steeds lage scores haalt gaat de lol er snel vanaf. Als je het niveau gewoon nog niet hebt heb je eigenlijk niets in de ring te zoeken, tenzij je het puur voor de lol doet maar dat kan ik me dus niet voorstellen. Het geld dat je uitgeeft aan startgelden en reisonkosten kun je beter bij extra lesgeld doen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 08:38

Zoals ik ook al zei...
Je kunt of nu hard door trainen en pas weer starten als je er met vertrouwen je L1 onderdelen rijdt,
of blijven starten ondertussen en accepteren dat er mindere proeven tussen zullen zitten.

Zelf zou ik liever door trainen, starten kost tijd, geld, zenuwen en dan wil ik voor mezelf het idee hebben dat ik echt iets neerzet, of iig zou kunnen.

Misschien kun je net zoals ik de onderlinge als 'test' gebruiken?
(als mijn paard dan al voldoende opgebouwd is)
Dan kun je tot dan makkelijk door trainen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:48

orri schreef:
Zoals ik ook al zei...

Zelf zou ik liever door trainen, starten kost tijd, geld, zenuwen en dan wil ik voor mezelf het idee hebben dat ik echt iets neerzet, of iig zou kunnen.

.


Kijk, je kunt ook doorgaan, zorgen dat je geen zenuwen meer krijgt en hem leren in de proef door te lopen,. dus de preoven als training beschouwen...

Haha!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:55

Citaat:
Wedstrijdjes rijden is best leuk wanneer je redelijke punten haalt. Wanneer je steeds lage scores haalt gaat de lol er snel vanaf. Als je het niveau gewoon nog niet hebt heb je eigenlijk niets in de ring te zoeken, tenzij je het puur voor de lol doet maar dat kan ik me dus niet voorstellen. Het geld dat je uitgeeft aan startgelden en reisonkosten kun je beter bij extra lesgeld doen.


Ik ben het hier helemaal mee eens:)
Het moet wel leuk blijven, gewoon lekker door oefenen, goed les nemen.. en pas weer starten wanneer je zelf denkt dat het wel gaat.
Succes he!

"What we call human nature, is actually human habit.."

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:59

Ik sluit me aan bij het suk van Nimber.

Ik denk dat je beter nog even lekker door kan trainen en zorgen dat je thuis alles 200 % voor elkaar hebt. Vooral stelling en buiging is nog niet echt soepel dat met een hoop verbeteren. Zodra je dat beter hebt zal je zien dat de rest ook beter gaat.

Zorg dat je iedere week les hebt en dat he goed longeert want daar kan je ook een hoop in verbeteren. Je had mooie punten in de B maar misschien nog niet helemaal bevestigt voor het L. Ach komt allemaal goed als je maar door blijft gaan. Bouw ritme op voor jezelf en je paard.

Nu was zo ook best zenuwachtig met zoveel bokkers erbij Tong uitsteken Knipoog . Zou ikook wel een beetje zijn voor het eerst Cool .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:27

Je kunt proeven rijden wel als training beschouwen, is ook wel zo, maar het kost ook een heleboel geld, die je beter eerst aan een les uit kunt geven, zodat de punten waarschijnlijk hoger worden (en het zelfvertrouwen natuurlijk!)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:32

Ik zou eerst niet meer op wedstrijd gaan, je B-onderdelen eerst perfect bevestigen (dan gaat de L1 bijna vanzelf) maar wel thuis 'proefgericht' blijven oefenen. Dus regelmatig (onderdelen) uit proeven meenemen. De lijnen rijden zoals ze in een proef gevraagd worden dus.
Veel succes! 't komt heus wel goed!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:47

Merel Blom"]
[quote="orri schreef:
Zoals ik ook al zei...

Zelf zou ik liever door trainen, starten kost tijd, geld, zenuwen en dan wil ik voor mezelf het idee hebben dat ik echt iets neerzet, of iig zou kunnen.

.


Kijk, je kunt ook doorgaan, zorgen dat je geen zenuwen meer krijgt en hem leren in de proef door te lopen,. dus de preoven als training beschouwen...
[/quote]

Ja das leuk en aardig, ik had het hier even niet over mij trouwens Haha!
maar als ik zou gaan starten met het idee (of het besef) dat het toch niks gaat worden terwijl ik dus juist wil 'presteren', dan wekt dat eerder zenuwen op dan dat je het erg spannend vind... (spannend is leuk Lachen )
Uiteindelijk zou er dan de lol vanaf gaan.

Van mijn eigen paard kan ik verwachten dat hij op wedstrijd terrein extra voorwaarts is...behalve bij trollen natuurlijk Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 06:58

pmarena schreef:
Tja , dan ben ik misschien de enige :

maar als ik in jouw situatie zat zou ik echt nevernooit meer starten tot
ik met een tevreden gevoel die proef kan rijden ,
anders gaat de lol er wel vanaf vind ik .....

Het moet wel een haalbare uitdaging blijven , niet dat je vantevoren al weet dat het niks wordt....

Zeker omdat je het voor de wedstrijdervaring niet hoeft te doen ,
dus het enige dat het je nu opleverd is een rot , ontevreden gevoel ,
wedstrijdstress en de kosten van startgeld ....

'K zou lekker wachten totdat je zelfverzekerd iedereen een poepie kan laten ruiken daar , veel beter voor je ego ook Haha! .

Maar moet je zelf weten natuurlijk ,
dit is puur wat ik zou doen *LOL* .

Veel plezier en succes iig !!


Helemaal mee eens!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 12:19

Prisca schreef:
Nu was zo ook best zenuwachtig met zoveel bokkers erbij Tong uitsteken Knipoog . Zou ikook wel een beetje zijn voor het eerst Cool .


zenuwachtig? ik? Tong uitsteken ja, kan wel kloppen..

ik ga nu waarschijnlijk over 7 weken starten. ik ben tussendoor 1 week op vakantie, dus 6 weken over. die wedstrijd is in Lelystad, dus das zonde om niet te gaan Knipoog

maar het duurt gelukkig nog wel even.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:40

Maaike, ik zou zeggen blijf gewoon lekker doortrainen. Als het op een moment goed gaat en dat je weet dat je er klaar voor bent een wedstrijd uitzoeken. Suc6 ermee, verder heb ik er NOG niet veel ervaring mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, ardanwan, Babootje, Freekfuchs, hokke, Karintich, Lauke, laura_estee, MairiMacBran, maras, MarjanB, mirriejj, Nieknollie, Nimby, robbie88, Salinah, xSannee en 121 bezoekers