les gehad, + uitslag jamaica's vage onzuiverheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

les gehad, + uitslag jamaica's vage onzuiverheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 21:24

Toch mijn instructrice gebeld, zodat zij kon zien hoe jamaica liep.
Kort samengevat, ze is nog wat slap van achter, en de bak is redelijk zwaar, waar ze dus wat moeite mee heeft.
Verder, zodra ik voorover val (wat helaas nog weleens gebeurt) gaat ze op de voorhand lopen, waardoor ze uit balans raakt.
In weze breng ik haar dus uit balans, wat we allebei erg moeilijk vinden, maar, met de instructrice die ik nu heb (waar ik zeer over te spreken ben) komen we daar wel uit.
De les ging redelijk, niet superhard gewerkt, ze had tenslotte alweer 2 weken niks gedaan.
Op de kleine volte had ze geen zin meer, en liet dat op haar manier ook even merken (stuiteren dus)
Verder ging het redelijk, maar ik wil haar te snel laten lopen (moet erg aan haar tempo wennen)
ZOals het er nu naar uitziet hebben we 2e pinksterdag onze 1e onderlinge wedstrijd (A proefje, zonder galop) Puur voor de fun, en zodat jamaica ook eens ergens anders komt, andere omgeving, andere paarden, etc etc.
Ben benieuwd


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 21:27

Nou gelukkig maar, ik zit inmiddels dus wel weer met een kreupel paard.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:21

he? maar ze liep zonder jou toch ook onregelmatig?
maar als ze zo bagger loopt door die te zware bak voor haar dan ga je er toch niet in lessen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:38

Ik ben blij dat je nu een antwoord hebt gevonden. Wel ellendig dat je paard mede erg moeite met haar balans heeft door de zware bodem. Op een te zware bodem rij je je paard heel eenvoudig de vernieling in dus niet meer rijden in die zware bak. Je eigen balans kun je verbeteren door af en toe eens een zit-lesje te nemen op een geroutineerd paard of liever nog een doorgewinterde manege knol Knipoog Zo hoef je Jamaica niet te hinderen met je eigen fouten en beperkingen want dat is in deze periode van beleren cruciaal.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 08:30

Ben blij voor je (jullie) dat de oorzaak van haar onzuiverheid is gevonden!

Want dat niet weten is ook niks!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:17

Nimber schreef:
he? maar ze liep zonder jou toch ook onregelmatig?
maar als ze zo bagger loopt door die te zware bak voor haar dan ga je er toch niet in lessen?


Waarom niet? Die bak maak je niet 123 lichter, en juist als een kreupelheid vaag is en de eigenaar begint te vermoeden, adviseer ik altijd juist om er maar gewoon op te gaan zitten met de instructeur erbij. Als je nl. denk dat je dingen 'gaat' zien, kun je beter het visuele van jezelf uitschakelen en gaan 'voelen'. En dan een buitenstaander laten kijken....

Dit paard is dus niet kreupel, maar 'krabbelt' een beetje in de bak omdat de achterhand nog niet zo sterk is (logisch voor een driejarige). Geen enkele reden dus om er niet mee te werken, want als je er niet mee werkt (met beleid, jong dier) dan zal 'ie ook nooit sterker worden...


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:10

Ik zou Jamaica nog niet in die bak rijden, want dan gaat ze niet lang mee in de sport. Ook neit te veel op de kleine volte, dat is ook te belastend vor de pezen van een jong dier. Grote wendingen rijden nog. Probeer haar zoveel mogelijk lichamelijk te sparen.

De hond is de betere mens

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:58

als een paard dus aangeeft dat die bak te zwaar voor haar is door er slecht in te gaan lopen ga je idd niet doorrijden vanwege die pezen het paard geeft het niet voor niets aan.
tuurlijk heb je die bak niet 123 glad bij ons duurde het wel een week voordat een loonwerker tijd had om 'm aan te stampen met een paar machine's.
maar die week heb ik niet gereden.
Bovendien als het paard al een tijdje onregelmatig loopt ook als je er niet op rijd?Ik zou 'm er niet doorheen gaan rijden en na het tijdje afwachten en zoals nu bij geen verbetering er iig een veearts bij halen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, blokfluit, cajabol, ComscoreBot, EmmyAJ, gillian, herr_balou, Ilona__, kimmetje26, Kla4tje, koenlover, lina1998, Nele80, Riviera87, sterregoud, Talindos, Tieme, xLaraaj en 128 bezoekers