keuring onder zadel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

keuring onder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 11:29

2 juli gaat dolce vita naar de keuring voor het nrps met haar veulen. Nu vroeg de eigenaresse of ik het leuk zou vinden om haar onder het zadel voor te brengen.
Ik rij haar sinds februari en nu nog maar 3 keer per week 20 minuten omdat ze een veulen heeft gehad. Maandag gaat ze weer naar de hengst voor een week dus ik kan niet rijden.
We zullen hard moeten gaan trainen maar ik denk dat het een beetje kort dag. Ik ben bang dat ik het verpruts en dat ze haar premie misloopt.
Wat denken jullie moet ik het doen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:38

De zadelrubriek staat los van de primering.; Primering gebeurt nav het tonen aan de hadn, de zadelrubriek is een extra rubriek. Het deelnemen wordt gestimuleerd omdat het uiteindelijk gaat om het gebruiksdoel van het paard/ras

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:08

Hee wat leuk. Ik doe dus met mijn merrie ook mee met de zadelproef op 2 juli met mijn 4 jarige NRPS merrie. Ze is al 1e premie ster dus voor de keuring aan de hand hoef ik het niet te doen. Haha!

Je moet gewoon lekker meerijden. Mijn paard is net onder het zadel en zoveel moeilijks hoef je niet te doen.

Groetjes Merilyn

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:20

Inderdaad zoals Zep al zegt.. de zadelrubriek staat helemaal los van de keuring zelf. Zie het maar als een extra'tje. Het is altijd leuk om er aan mee te doen.
Bestgaand rijpaard/pony bestaat uit stappen, draven en een galop. Niets veeleisends dus.
Vorig jaar deden wij ook met een pony mee die net twee weken onder het zadel was. Van de negen deelnemers waren wij vijfde. Niet slecht dus.

Dit jaar ga ik meedoen met Maaike bij de Friese keuring. Dan dus ook in de rubriek bestgaand rijpaard. Maaike is ook nog maar net onder het zadel en zal straks ook een poos niet of nauwelijks gereden kunnen worden, dus dat is nog hard trainen. Maar het gaat mij meer om het meedoen en niet om het winnen.

Als ik jou was zou ik er dus gewoon voor gaan. Is altijd er leuk en gezellig!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 12:56

Zal ik het maar doen dan?het lijkt me wel erg leuk.
galopperen kan ze nog niet zo goed maar ja we hebben nog even de tijd.
Moet je dan in jasje en witte broek of zijn er ander kledingvoorschriften?