alles wat ik zou kunnen doen als...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

alles wat ik zou kunnen doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 10:53

alles wat ik zou kunnen doen als ik zou stoppen met rijden:

- 's ochtends slapen
- alle boeken lezen die ik wíl lezen, en genoeg geld om ze allemaal zelf aan te schaffen
-ieder weekend heftig gaan stappen
-tijd voor een serieuze relatie
-zomaar naar Rome/Istanbul/Geneve/o.i.d. kunnen vliegen voor een lang weekend
-serieus kunnen studeren
-werk maken van m'n journalistieke ambities
-voor de grap filosofie erbij gaan doen
-de mount everest beklimmen
-leuke kleren kunnen kopen zonder dat ik daarna 3 nachten wakker lig hoe ik deze maand weer rond ga komen
-nooit meer wakker liggen van paarden met veterinaire problemen
-nooit meer wakker liggen van paarden die in een dip zitten
-niet meer afhankelijk zijn van mijn ouders
-een serieuze carriere bij overheid/bedrijfsleven opbouwen

Kan iemand me even uitleggen waarom ik ook al weer:
-'s ochtend om 5 uur opsta
-te weinig tijd heb voor mijn vrienden
-te weinig leuke (èchte Knipoog ) kerels tegenkom
-nooit op vakantie ga
-nooit aan m'n huishouden toekom
-me nog nooit op m'n studie heb kunnen concentreren
-te weinig leuke kleren heb
-altijd te weinig geld heb
-niet weet waar ik met m'n leven/carriere/studies naartoe wil, omdat er altijd genoeg tijd moet overblijven om...


Soms denk ik wel eens dat ik het hele spul verkoop en gewoon een hobby neem Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-02 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt



Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:04

ja ik zou paardrijden ook meteen verruilen voor 'creatief met kurk' Knipoog

maar ik snap je punt wel hehe *LOL*
ik weet nog wel dat er bij mij ook heeeeel veel tijd in ging zitten en dat ik al mijn geld er aan uitgaf Bloos maar het is het toch wel waard he *LOL*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:21

Dat doe je allemaal uit liefde voor het edele dier Haha!
Maak ook eens een lijstje van voordelen van een eigen paard!en 5 uur is wel erg vroeg wat moet je allemaal doen dan? Ik ga je profiel wel even bekijken

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:23

Omdat je niet zonder paarden kunt???
Doe ook maar een gooi..

Ik ben er zelf 7 jaar tussenuit geweest en je ziet het: weer net zo verslaafd als voor die tijd Haha!

Dus probeer 7 jaar te storten in al die andere dingen en je komt erachter dat je paarden toch het leukste vindt ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:28

je doet het allemaal alleen om de liefde van het paard en het vertrouwen van het paard te winnen

ja ik ken het probleem wel elke maand weer geld te kort nooit iets voor jezelf kopen altijd en alleen maar voor het paard
ja ken het heel goed alhoewel ik nou wel meer koop dan daar voorheen voor mezelf

Love the life that you live, live the life that you love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:35

Ben wel benieuwd naar wat andere mensen zouden gaan doen als ze geen paarden meer zouden hebben.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:37

laats vroeg iemand mij ook... of ik het niet ¨zonde¨ vond! Verward

Ze begreep niet dat ik iedere middag met plezier naar Tos toe ga, met plezier 2x per week de stal doe, met plezier 5x per week rij en met plezier dat vieze beest weer probeer schoon te krijgen...
En daar dan ook nog al me geld in te investeren (nouja,... investeren...) al me vrije tijd ,...
Ze zat te zeuren dat ik jong ben, dat ik moet genieten van me jeugd! <

Snapt ze dan niet dat ik NU geniet?

maargoed... die muts is 50, is bang dat der jas vies wordt en met naaldhakjes loop je niet door het gras! En met Tos moest ik een grote boog om haar heen lopen... * vond Tos niet erg... poehee wat een lucht, die parfum*


Ik heb het er allemaal graag voor over, maar snap best als iemand dat niet inziet... dan denk ik gewoon: ach, die is imuun voor dat leuke virus!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:42

Hihi, mooi omschreven Haha!
Als het rijden niet lekker gaat roep ik ook altijd: ik ga badmintonnen!
Maar over het algemeen heb ik het allemaal over voor mijn knollies. Nou heb ik wel het voordeel dat mijn man het ook leuk vindt om mee te gaan, dus over het zoeken naar een leuke vent hoef ik me niet druk te maken. Kleren kopen voor mezelf eindigt meestal ook met een rijbroek en een lekkere trui ofzo voor op stal Bloos ,verjaardagskadootjes hebben ook meestal met de paarden te maken. Tijd voor veel andere dingen blijft er niet over nee, maar eerlijk gezegd kan ik me daar niet zo druk over maken, wij vermaken ons prima zo, en als ik die twee koppies in de stal zie dan krijg ik iedere keer weer een heel gelukkig gevoel, en daar gaat hem om!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:03

Omdat je anders gek van verveling zou worden.
Ik kan geen dag zonder de paardjes. Ik heb geen rust in m'n kont als ik Dennis 1 dag niet gezien heb. Ik blijf dan op en neer lopen thuis. Van de PC, naar de TV, naar m'n huiswerk, toch maar ff doucen, dan dit dan dat. En ondertussen doe ik helemaal niets.
Ik zou niet meer weten wat ik met m'n tijd moet. Ik heb precies de zelfde dingen als jij. Heb zelfs(voor de 1e X SERIEUS door iemand uitgenodigt) het examen feest afgezegt(van de school waar ik al een jaar mee klaar ben). Knollies gaan voor, die moesten naar buiten. Hij keek wel raar op toen ik zei dat de paardjes voor gingen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:16

Zep schreef:
Ben wel benieuwd naar wat andere mensen zouden gaan doen als ze geen paarden meer zouden hebben.


Er een eind aan maken?? Knipoog
Ik zou niet weten wat ik allemaal zou moeten doen zonder die gekke beesten.
Mijn vriend-lief kan waarschijnlijk wel veel dingen opnoemen Haha! Maar ik zou gek worden geloof ik!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:34

Ik zou het ook niet weten...ben er ook een jaartje tussenuit geweest omdat ik het allemaal zat werd, maar nu ben ik weer helemaal terug, en heb nu een eigen knolletje. Wat ik zonder ze zou doen...?? Uhmm...haha, bij mij is het zo erg dat ik er mijn werk van wil gaan maken. Ik maak mezelf van kant als ik paardjes zou op moeten geven.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:37

Een tijdje terug stond ik bij een juwelier en was zwaar onder de indruk van iemand die voor f 700,00 juwelen kocht. Was een kerstcadeautje en dat doe je niet elke maand. Later besefte ik me dat anderen het nog typischer vinden als je dit bedrag elke maand neerlegt voor een stal van 3,5 x 3,5 en daarnaast ook nog kosten hebt.

Maar tis hetgeen ik al 21 jaar wilde en zou niet meer zonder kunnen, wat ik hiervoor met m´n tijd deed weet ik niet meer en het is ook al eeuwen geleden dat ik wat leuks voor mezelf heb gekocht. Maar elke dag het plezier van Nikita is het me allemaal waard en gelukkig heb ik hele lieve ouders die me weleens geld voor een biertje extra toeschuiven of m´n moeder heeft weer nieuwe kleren die ze toch niet zo lekker vind zitten haha.. de schatten!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 14:46

Tja, ik heb geen partner, ik heb een PAARD! En daar ben ik heel gelukkig mee Haha!. Nee hoor, bevalt me prima, lekker m'n eigen tijd indelen, nooit "gezeur" van moet je nou al weer naar dat beest. En als dat paard er ooit niet meer is Huilen, daar moet ik nog maar even niet aan denken. Voorlopig vind ik dat ie nog wel een jaartje of 10 mee moet kunnen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:31

Mijn vader zei vroeger altijd dat ik een huis met gouden dakpannen kon hebben als ik niet al mijn geld aan de paarden uit zou geven Haha!

Nu hebben we een boerderij omdat we de paarden aan huis wilden in plaats van een luxe, vrijwel ondhoudsvrij "twee onder een kap huis".
Omdat de paarden zoveel geld kosten schiet de verbouwing niet op, omdat ze zoveel tijd kosten ook al niet.
Ik heb geen idee wat ik zou doen als ik geen paarden zou hebben, waarschijnlijk veel meer lezen.

Mijn buurvrouw was vandaag ook weer zeer verbaasd. Ze had een leuke baan gevonden voor mij voor achttien uur. Maar ik zei dat het teveel uren waren want dan zou ik de tijd dat de kinderen op school zitten moeten werken en dus niet kunnen rijden. Tja, je moet er wat voor over hebben nietwaar Knipoog

Gelukkig heb ik een man getroffen die weinig weerstand had en nu ook besmet geraakt is met het paardenvirus. Ook de kinderen hebben het zwaar te pakken waardoor dit virus waarschijnlijk in deze familie nooit meer zal overgaan.
Mijn vader is helaas overleden maar anders zou hij waarschijnlijk nu met enige regelmaat zijn hoofd schudden over zoveel idioterie om een diersoort die volgens hem van achter trapte, van voren beet en je er in het midden van afgooide *LOL* *LOL*

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 15:52

En paardrijden kost ook nog meer dan..........
- golfen
- een Middelandse Zee cruise (twee keer per jaar)
- iedere week iemand om je huis schoon te maken
- alle kleren die je nodig hebt (en alle die je niet nodig hebt)
- iedere maand een nieuwe parfum
- nieuwe meubels (design)
- ...................

Ik snap er helemaal niets van!
(Maar kom niet aan mijn paarden!!!!!!!!!)

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:39

Maar, ik vind het de investering (alle tijd en geld) dubbel en dwars waard!
De kick die je krijgt als je aan komt lopen en door vrolijk gehinnik begroet wordt, de kick die je krijgt als je super gereden hebt. *LOL*
De rust die ik vind als ik 'lekker' sta uit te mesten op zaterdagmorgen.
Tja, geen andere hobby zou me zoveel voldoening geven.
Maar: ook niet zoveel tijd en geld Frusty , maar ja, een kleinigheidje houd je altijd.
Voor mijn Noekje doe ik alles! Lovers

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:06

zonder paarden? Ik zou veel meer geld overhebben dat wel maar ik zou niet weten wat ik met dat geld zou moeten?
op de bank laten staan maar weer een nieuwe auto? nog een kledingkast voor al die kleren die ik maar ik keer aan heb.. wantja zonder paarden zou ik me dood vervelen ben ik bang..
geen idee wat ik zou moeten doen ?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:01

Ach , elke dag biefstuk is ook niet lekker zullen we maar zeggen Knipoog ...

Ik was het zelf ook een paar jaar zat dat gezeik in die paardenwereld altijd ,
maar ging een jaar geleden eens en paar dagen op Western-vakantie en heb nu zelf een paardje Lovers .

Heerlijk op een rustig plekje bij mensen thuis ,
geen manege - gezeik enzo .... TOP !!

Nu is het nog de bedoeling dat ik er plezier van ga hebben ,
maar daar wordt aan gewerkt Haha!

Gelukkig is de winter vrijwel voorbij , nieuwe stal klaar en in gebruik ,
bak komt volgende week eindelijk ,
wei is ook toppie in orde en er komt een betonpad zodat we niet meer
enkeldiep door de blubsie glijden ,
Marena haar hoefschoentjes zijn er dus de ijzers gaan er *JOEPIE !!!*
vanaf , ook daar geen gezeik meer mee ,
en zo kan ik nog wel even doorgaan ,
het leven wordt steeds beter Lovers Party!! Party!! !!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:27

Ik denk dat ik me te pleuris zou vervelen, zou echt geen idee hebben wat ik zou moeten doen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:28

ik vraag me altijd af wat die mensen allemaal doen de hele dag...
als ik uit school kom ga ik naar leroy, moet er echt niet aan denken om elke dag de hele middag thuis te zitten of in de vakantie 9 weken lang de hele dag niets te doen..daar moet je toch niet aan denken..
ik leef helemaal voor mijn sport/pony, zonder zou mijn leven niets waard zijn...

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:48

yep...dat je elke dag toch 2 uur weg bent naar je pony snappen veel mensen niet...ik kan niet want ik moet (MAG!) nog rijden!
Maarre..zonder mijn pony zou ik toch veel te veel tijd over houden, me vervelen en....mijn pony missen!
*LOL*

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:59

Vorig jaar met de MKZ zat ik zomaar van de ene op de andere dag thuis omdat ik niet naar mijn paard toe kon (Ik zit in Noord Holland) . Het heeft in zijn geheel een kleine week geduurd, maar ik werd horendol van het thuiszitten. Ik zou niet weten wat ik met mijn tijd aan zou moeten en de meeste van mijn contacten liggen op stal.

Ik heb mijn paard nu vier jaar, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik meer doe nu ik haar heb dan voor die tijd dat ik gewoon thuis zat. Ik hing een beetje rond voor de computer, en heb me veel te erg op mijn werk gestort. Het was zelfs zo erg dat ik me gedurende het weekend verheugde om weer naar het werk te gaan... Frusty
Nu ik mijn paard heb, heb ik pas echt het gevoel dat ik met volle teugen van het leven geniet. Zonder mijn paard(en) (jaja met het veulen erbij zijn het er twéé) zou ik niet weten wat ik zou moeten. Ik zou een blitse auto rijden en waarschijnlijk in een eigen huis wonen, ieder avond TV kijken, maar niet echt gelukkig zijn.

Je suis Charlie.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:43

Ik vraag me steeds af wat ik zou doen als ik Jurga niet zou hebben gehad. Zou ik dan nog rijden??? Ik denk niet dat ik dan door was gegaan met elke week een uurtje les op de manege, echt niet. Maar sinds ik Jurga heb ben ik zo vreselijk besmet met het paardenvirus, dat ik nooit van ze lang zal ze levensdagen meer zonder zou kunnen. Lachen
Gelukkig heeft vriendlief dat helemaal door..... Knipoog arem jongen...wacht maar totdat het Jurgavirus HEM besmet! Schijnheilig
Maar wat ik anders zou doen met mijn vrije tijd???? Geeeeeeen idee, ik vidn niet veel dingen leuk hehe, saaie muts dat ik er ben. Tong uitsteken
Maar wel goed verhaal Zep!!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 00:56

Ik denk dat ik zelfs geboren ben in een stal! Haha!
Ik ben ook een tijdje niet meer onder de paarden geweest, maar nu zie je maar weer dat ik niet zonder kan anders had ik DC niet gekocht!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 02:15

Tja, het is maar wat je er voor over heb. Ik ga er in ieder geval voor, ik heb niet voor niks het grootste deel van mijn leven er in geïnvesteerd. Ik wil er mijn beroep van maken. Verder; ik weet niet wat mij zoveel geluk, bevrediging & plezier kan geven dan paarden. Het gevoel dat je bij hun kan hebben. Als ik heb gereden en het ging super kan mijn dag niet meer stuk. Goed, ik geef het toe, je kan er veel narigheid bij meemaken (ook al gehad)maar dat weegt niet op tegen de goede dingen. Bij mij is het gewoon mijn leefwijze geworden. Misschien ligt het aan organisatie; ik heb veel vrienden die ik elke week zie, tja slaap je misschien een paar uur minder maar ik doe het wel. Ook koop ik echt nog wel leuke kleren en heb ik van alle kanten plezier. Ook al zitten mijn meeste vrienden niet in de paarden, ze begrijpen het allemaal wel. Ik ontzeg mezelf niks. Hangt er ook vanaf waar je priotiteiten liggen denk ik en mijn leven bestaat er niet alleen maar uit. Als er wat met een van de paarden is en ik heb net mijn beste kleren aan, mijn haar opgestoken en mijn make up op en mij hakken aan dan zal ik toch echt even door de rotzooi heen moeten crossen als het nodig is, daar kies je voor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, DeGelukkige4, DreamGuide, JPitty, JudithO, laura22, Mila17, Mo_Noah, xVerax, Zinzi_jewel en 93 bezoekers