Paardenopleiding in Houten? (Utrecht)

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Paardenopleiding in Houten? (Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 21:28

Ik heb ooit eens gehoord dat er ook een school in Houten zat voor een opleiding met paarden weet iemand welke school dat is? En of hij er inderdaad is? Ik heb al op i-net gezocht maar kon geen site vinden.. Ik wil echt een andere opleiding gaan doen en ik denk toch iets met paarden. Vanmiddag dacht ik aan fysiotherapie voor paarden.. wie weet nog meer een leuke opleiding?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:45

Die school is er inderdaad.Als het goed is heb ik nog ergens een folder van deze school.Omdat deze opleiding nog niet zo lang bestaat.(was vreoger een andere school).hebben ze geen paarden maar ik ben er vorig jaar geweest en ze zeiden toen dat ze de paarden mochten gebruiken bij de manege daar vlak in de buurt.Ze hebben daar alleen kippen en knaagdieren.Het kan nu veranderd zijn want we zijn intussen al een jaar veder.De school heet welland college.ik zou ff voor je kijken of ik het folder kan vinden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:49

Hey

ik heb de folder niet meer kunnen vinden.Want ik bedenk net dat ik ze heb weg gegooit.Maar ik kreeg een stickervel en daar stond de website op. dit is de website. www.wellant.nl

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:02

Op het wellant kun je heel veel kanten op! Ik heb daar veehouderij gedaan en daarvoor bloemsierkunst maar die opleiding met paarden is idd nieuw en het schijnt heel erg ruim te zijn.
Je kunt ze ook bellen voor een afspraak denk ik dan kunnen ze duidelijk uitleggen wat de mogelijkheden zijn..

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:39

Ja in houten zit het wellant college daar heeft een goeie vriendin van mij op gezten maar die is er al mee gestopt die vond het 3x niks daar.
Ik zelf zit in geldermalsen op school is een helicon opleiding een depedance van deurne.Het geeft veel mogelijk heden daar.ik vind het echt een leuke school in geldermalsen

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 22:07

is dat niet heel ver weg?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 22:07

en wat doe jij daar dan?

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:18

Nee het is niet zo ver vanaf utrecht is met de trein makkelijk te doen treinen gaan om het kwartier.
Wat ik daar doe is nu niveau 2 maar ga op 3 over niveau 2 is is mederwerker paardenhoudrij en niveau 3 is vakbekwaam mederwerker in de paardenhouderij.
Je hebt daar een BOL opleiding en een BBl

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:46

Ik zou niet naar die school in utrecht gaan, want een paar mensen uit mijn klas hebben er 1 jaar op gezeten en die zijn toen naar het groenhorst college gegaan omdat ze er niks leerden

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:46

sorry houten

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:47


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:48

boytjeh schreef:
Ja in houten zit het wellant college daar heeft een goeie vriendin van mij op gezten maar die is er al mee gestopt die vond het 3x niks daar.
Ik zelf zit in geldermalsen op school is een helicon opleiding een depedance van deurne.Het geeft veel mogelijk heden daar.ik vind het echt een leuke school in geldermalsen


Meid verwacht er niet teveel van.
Onderwijs is daar van laag niveau. Ik heb er 3 jaar te lang gezeten (toen was het nog Tiel) en ben onderhand gillend naar Barneveld gegaan.
Op zich leer je er qua paardenhouderij redelijk wat (heb ik van horen zeggen, ik deed dierverzorging en leerde bijna niets), maar de andere vakken zijn echt waardeloos niveau.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:17

Het valt mij ook op dat ik heel vaak alleen goede verhalen over de opleiding in Barneveld hoor.
Ik weet niet of dit aan mij ligt maar, kijk eens op die site idd

Ralinda

Berichten: 165
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:05

als ik jou was zou ik niet naar houten gaan.
ik ken mensen die daar de opleiding paardenhouderij hebben gedaan en dat was geen succes.
ik kan je groenhorst college barneveld aanraden. ik zit nu zelf in het vierde jaar van paardenhouderij en management. het is een goede school met erg veel mogelijkheden. Je leert er erg veel over paarden.
als je iets met paarden wil kan je het beste naar barneveld gaan

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:51

niet alleen barneveld is goed
maar als je echt iets in de paarden wil moet je naar deurne gaan
die is onder paarden houders het bekendste zo kom je het snelste aan werk en de beste opleiding, dit is een opleiding van het helicon
helicon heeft nog meer vestigingen minder goed maar toch een van de beste.
voor info ook over deurne www.helicon.nl

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:07

develsgirl schreef:
niet alleen barneveld is goed
maar als je echt iets in de paarden wil moet je naar deurne gaan
die is onder paarden houders het bekendste zo kom je het snelste aan werk en de beste opleiding, dit is een opleiding van het helicon
helicon heeft nog meer vestigingen minder goed maar toch een van de beste.
voor info ook over deurne www.helicon.nl


Tuurlijk, Deurne is ook hartstikke goed! Maar heb je ooit eens naar het lesgeld daarvan gekeken? Echt niet grappig....

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:18

deurne is ee sportopleiding en geen paardenhouderij opleiding

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 00:46

over het wellant college heb ik verhalen gehoord, maar schijnen niet zo goed te zijn of weet ik veel wat.
over weer een andere (meen geldermalsen??) hoor ik juist weer wel hele goede verhalen!!!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:13

Cow_horse schreef:
over het wellant college heb ik verhalen gehoord, maar schijnen niet zo goed te zijn of weet ik veel wat.
over weer een andere (meen geldermalsen??) hoor ik juist weer wel hele goede verhalen!!!


Goede verhalen???
Ben ik heel benieuwd naar, ik heb er 3 jaar te lang gezeten en niemand gezien die echt positief was over hetgeen hij/zij leerde.
Leuk dat je uit WbD komt, ik loop daar nu stage.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:55

gabyfedde schreef:
Goede verhalen???
Ben ik heel benieuwd naar, ik heb er 3 jaar te lang gezeten en niemand gezien die echt positief was over hetgeen hij/zij leerde.
Leuk dat je uit WbD komt, ik loop daar nu stage.



mag ik vragen waar je stage loopt Haha!?? wijk is zo klein (ken niet veel stageplekken)
er zitten 2 vrienden van me op die school en 1 meisje die ik al een tijd ken, ik vroeg aan haar of het daar leuk was, aangezien ik ook naar het wellant wilde en een van hun ook. ze heeft toen voor geldermalsen gekozen en heeft het super naar haar zin (zegt ze dan wel Lachen )

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:57

ik zit daar op school!! en doe de paarden opleiding, het eerste jaar doe je gemend, dus dieren en paarden.....daarna ga je je steeds meer specialiceren in een van de 2...je kan een opleiding van 2 3 of 4 jaar kiezen, ik doe de 4 jarig...en ben dit jaar met de 1e begonnen.
we hebben sinds een paar weken een paard, kwpn-er en een shetlander, niet dat we daar veel mee doen maar ze zeggen dat dat nog komt.....
ik kan niet zeggen dat ik erg entousiast over de school ben.....het is wel leuk hoor maar tja hoe zal ik het zeggen de leerlingen weten meer over de opleiding dat de leraren, omdat de opleiding nog niet zo lang bestaat snappen lang niet alle leraren de bedoeling ervan......

als je meer wilt weten kun je me even pb-en!!

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:20

markie schreef:
deurne is ee sportopleiding en geen paardenhouderij opleiding


fout
deurne heeft ook een deel paarde houderij
wel is de paardensport afdeling groter en bekender!!!!!!!!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:21

willeke16 schreef:
Omdat deze opleiding nog niet zo lang bestaat.(was vreoger een andere school).hebben ze geen paarden maar ik ben er vorig jaar geweest en ze zeiden toen dat ze de paarden mochten gebruiken bij de manege daar vlak in de buurt.


zilfia's hoeve toevallig ?

en waarom is deurne zo duur dan?
en heb je een eigen paard nodig op deurne?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 21:40

ik was 2 jaar geleden aangenomen op het groenhorst in barneveld en ik had zelfs me klas en mentor al gezien.. ik ben er daarna toch vanaf gegaan.. mijn rede was dat ik in het eerste jaar al vanalles leerde wat ik al wist.. de eerste indruk van de leerlingen super stom waren.. het was zowiezo ver weg en je kan er weinig mee verdienen.. niet dat ik veel wil verdienen maar wil toch wel een goed stuk brood op tafel hebben..

paarden4ever
Berichten: 279
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:57

ja das waar voor het geld moet je het niet doen maar ik vind het zelf een leuke opleiding waar ik wel veel heb geleerd, ik zit op het groenhorst college te barneveld 4e jaar.
ben wel blij als ik klaar ben, dat wel. Haha!