Tips gevraagd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Tips gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 22:29

Volgend weekend, vanaf 15-10 gaan mijn nichtje en ik weer naar van Loon voor een lekker weekendje paardrijden. We hebben er veel zin in, alleen.... de vorige keer dat we daar waren hebben wij een nogal pijnlijk achterwerk gekregen. (Voorwerk trouwens ook Knipoog)
Ikzelf ree toen nog niet zo lang, paar weken, na 17jaar, en mijn nichtje reed ook pas een half jaar, dus....

Maar nu, ik rij sinds juni minstens 3x per week, en Nadine ook, en we hebben allebei een bontje aangeschaft, zij een echte lamswollen, en ik een kunststof namaakbontje. Zij heeft er goede ervaringen mee (is een week op ponykamp geweest ermee, en GEEN zere billen!) maar ik... mijn kunststof bontje past niet op Lotto's dressuurzadel, dus ik heb hem nog niet uit kunnen testen.
Ga ik met dit bontje evengoed zere billen krijgen? Hebben jullie tips?
Smeerseltje erop?
Alle tips welkom!!!!

Alvast bedankt Haha!

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:46

Ik rij zelf nooit open en ben eigenlijk ook nooit meer stijf, maar goed ik rij dan ook hele dagen. Maar o.a. bij onze trektochten in de Pyreneeen hoor ik bijzonder goede resultaten van fietsbroeken met van die zeemleren konten tegen doorrijden. Zere kont van vermoeidheid ipv doorrijden ligt misschien ook aan de houding die een Engels zadel je aan laat nemen. Op andere type zadels heb ik er nooit last van, ik kan dagenlang op een western, McLellan, Randonnee, Vaquero of boomloos zadel rondrijden zonder moe te worden en maar een uur of twee, drie op een Engels. Dan krijg ik meestal een zere kont en/of een zere rug. Regelmatig een stuk draven en lichtrijden helpt ook. Niet uren stappen en 2x heel lang galopperen, maar regelmatig stukjes draven en vaker korte stukjes galopperen helpt ook tegen stijfheid/zadelpijn.
Ook nog afhankelijk van de gangen van het paard.
Ik denk dat je met je bontje, misschien nog een fietsbroek, en een goede conditie, de beste voorbereiding hebt!

Succes, veel plezier, is gaaf rijden daar he!

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:01

Ik heb ene zwart nep bondje die zit ook hartstikke lekker als je langere ritten gaat maken ik heb iniedergeval nooit meer pijn in mn kont Knipoog

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 22:17

Kijk, dan zijn we al een eind op weg!! De bontjes hebben we dus al, en de conditie is in elk geval een HEEL stuk beter dan in mei, toen we er waren Haha!
Tis daar zeker prachtig rijden! Die duinen.... ik wist niet wat me overkwam de 1e keer. Zo overweldigend, niet te geloven!
Nu heb ik wel gehoord dat dat weekend behoorlijk druk word, ivm herfstvakantie ook, en dat we misschien wel op fjorden of haflingers gezet worden. Leuk!! Heb ik helemaal niks tegen, lijkt mij hartstikke leuk.

Bedankt voor jullie tips Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:22

Zo'n zeem-onderbroek (wielrennersonderbroek) schijnt ook heel goed te helpen tegen doorrijden.