Weer een man dood 'geslagen' door zijn paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Ikje19

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: achterhoek

Weer een man dood 'geslagen' door zijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:07

Las vanmorgen in de krant dat er een man is doodgetrapt door zijn paard. Hij bracht het paard van de stal naar zijn wei, waarop het paard waarschijnlijk heeft gesteigerd en de man heeft geraakt, waarop de man even later in het ziekenhuis is overleden.

Valt me echt op dat de laatste tijd veel fatale ongelukken gebeuren, en daar schrik je toch wel van als je dagelijks met paarden omgaat. Word je toch wel even wakker geschud van hoeveel kracht paarden hebben en wat de gevolgen ( kunnen ) zijn..Wens familie en bekenden veel sterkte


marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:43

ja inderdaad, hoor je veel de laatste tijd. Tijdje terug in Sevenum een hoefsmid getrapt door een paard. Hij leeft nog, maar vraag niet hoe. Hij is met zijn hoofd tegen een zadelsteun gevallen, dus hij heeft hersenletsel.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:47

weet je toevallig ook welke hoefsmid marijke?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:51

ik vind ook dat er vaak wat gebeurt met paarden.

Maar dat heb je met alle dieren als je er mee werkt.Het is en blijft een dier.Ik heb een documantaire gezien op tv en daar zeiden ze dat.De koe mee slacht offers maak per jaar dan haaien.Terwijl ik zou zeggen ik zie liever een koe voor me neus dan een haai.

Maar goed.

Er genbeuren vele ongelukken.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:12

Er gebeuen idd veel ongelukken, maar het kan ook zo lijken, omdat er nu veel aandacht aan besteed word. Paardrijden word daarom erg vaak als 'gevaarlijke sport' gezien, vind ik...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:46

Waar was het eigenlijk gebeurt Ikje19?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:55

Ik denk niet dat het zoveel meer gebeurd tegenwoordig. Ik denk dat minder mensen het verwachten. Je moet de verontwaardiging bij menigeen eens horen na een bezoek aan of van de DA "ze moeten ook overal voor verdoven" of "mijn paard is zo braaf, die kan heus zonder" etc. etc.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o


Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:28

Vonnie84 schreef:
Waar was het eigenlijk gebeurt Ikje19?
~

In Silvolde

Sprakeloos

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:42

ligt denk ik ook een beetje aan je paard...mijne is best groot maar zal nooit maar dan echt nooit over iemand heen lopen die gaat nog liever zelf op zn bek. ze gingen naar buiten en mijn moeder (die toch al bang voor paarden is) kwam recht voor hem terecht en hij remde zo hard dat ie op zn kont zat..allebei helemaal doodgeschrokke maar toch nog heel.. OK dan! ander paard van mijn vriendin moest ik buiten zetten en die kwam omhoog en sloeg echt naar me waarop ik hem los liet en hij zich omdraaide en nog 2 keer sloeg alleen met zn achterbenen...nou dan sta je wel even te trillen als zon hoef met ijzer rakelings langs je hoofd gaat..
maar zo zie je maar weer ongeluk zit in een klein hoekje. had het totaal niet verwacht.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:44

gebeurd idd vaak, maar ga er eens naar kijken dat er steeds meer mensen zijn die paarden helaas als een voorwerp zien, een gebruiksvoorwerp en niet als levend individu,
mensen zijn niet bezig met de gedachte van het is een levend dier, het is maar voor 99,9% betrouwbaar, nooit 100% het vluchtgedrag van dit prooidier blijft altijd aanwezig,
ik zie veel mensen dit vergeten, denk dat er daardoor veel onnodige ongelukken gebeuren,
tuurlijk zullen sommige ongelukken ook gebeuren als er wel veilig met een paard om word gegaan want een ongeluk zit in een klein hoekje, maar toch...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 00:12

Aangezien paarden weer actueel worden, hoor je nu veel negatieve berichten die er eerst ook wel waren maar gewoonweg niet 'interessant' genoeg. Erg rot voor die man en fam. Ach gut

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:09

Citaat:
weet je toevallig ook welke hoefsmid marijke?


Dat is een hoefsmid uit Boxmeer had ik begrepen en het was gebeurd bij Henk van de Broek.
De arme man was bezig met zijn laatste paard voor ie op vakantie ging en dan gebeurd zoiets. Bah

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:10


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Pommier en 38 bezoekers